OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

vitutuksen aiheita hirvijahdissa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 126, 127, 128 ... 241, 242, 243  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20704
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.10.2013 10:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No jos pelaava hirvikoira mikä haukkuu myös supille ja sen pitää lopettaa supihaukun takia niin ehkä olis paree että semmoset koiranomistajat tyytyisi olemaan ilman koiraa.. Rolling Eyes Supi ja hirvihaukun oppii tunnistamaan. Myös koiranomistajan tulis ymmärtää vähän koirastaan. Yhteistyöllä tuolla metsässä pelataan. Ei siinä tartte naama punaisena tulla metsästä pois vaikka koira olisi supia haukkunut. Itse olen ollut ainakin aina hyvinkin tyytyväinen ja hymy suussa kun olen saanut supin. Jos supeja on paljon ja haukku aina päällä niin siinähän ne vähenee lujaa tahtia kun nuijii ne pois.. Wink

Jos vielä tulee tapauksia missä hyvä hirvikoira meinataan lopettaa sen takia että haukkuu supia niin ota yhteyttä minuun. Voin hakea semmosen koiran pois. Ja tapatan sillä vielä useemman kymmenen hirveä ja ehkä jonku supinkin ohimennen. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hellokitty
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Jou 2012
Viestejä: 3464

LähetäLähetetty: 07.10.2013 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen olisi ollut vierailevalla jäsenellä mahdollisuus ampua se ensimäinen hirvi,nuori urkki.

Mutta joillain muulla jäsenistä ei pitänyt hermo olla ampumatta toiselle suuniteltua kaatoa selvyytenä.

Harmitus on vieläkin suurempi kun olisi saatu ehkä kuvattua vielä tuo ensimäinen kaato,,nyt joutuu oottelemaan ainakin vuosi et samanlainen tilaisuus tulee mahdolliseksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20704
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.10.2013 11:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos jahdissa on vain yksi henkilö jonka pitää kaataa hirvi niin miksi muilla oli edes aseita mukana? Ite oon vähä sitä mieltä että se kuuluu metsästykseen jotta se ampuu kelle paikka tarjotaan. Ei sitä oo monelle muullekkaan meistä valmiita kaatoja pedattu vaan itse ne on sieltä tehty kun aika on. Voihan sitä esim. koiramiehenä tarjota toiselle mahis mennä haukulle mutta se onkin eri juttu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7489

LähetäLähetetty: 07.10.2013 11:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
No jos pelaava hirvikoira mikä haukkuu myös supille ja sen pitää lopettaa supihaukun takia niin ehkä olis paree että semmoset koiranomistajat tyytyisi olemaan ilman koiraa.. Rolling Eyes Supi ja hirvihaukun oppii tunnistamaan. Myös koiranomistajan tulis ymmärtää vähän koirastaan. Yhteistyöllä tuolla metsässä pelataan. Ei siinä tartte naama punaisena tulla metsästä pois vaikka koira olisi supia haukkunut. Itse olen ollut ainakin aina hyvinkin tyytyväinen ja hymy suussa kun olen saanut supin. Jos supeja on paljon ja haukku aina päällä niin siinähän ne vähenee lujaa tahtia kun nuijii ne pois.. Wink

Jos vielä tulee tapauksia missä hyvä hirvikoira meinataan lopettaa sen takia että haukkuu supia niin ota yhteyttä minuun. Voin hakea semmosen koiran pois. Ja tapatan sillä vielä useemman kymmenen hirveä ja ehkä jonku supinkin ohimennen. Wink


Toki kukin tekee koirillaan mitä haluaa. Jos tykkää supin taposta, niin mikä ettei. Kuulemma kova supinlöytäjä innostuu myös karhusta. Koetouhussa taas supihaukku vie hakuaikaa ja voi olla tiukemmassa hyvät sijoitukset. Esmes 22 ykköstä putkeen takonut koira on pentuna yhden supihaukun tehnyt, mutta sitten jos alkaa olemaan, että 22 supia kontra 1 Hirvihaukku , niin voi olla ettei hirvimies ole niin innoissaan.

Vielä parit viikonloput ennen kuin pääsee jahtiin ja kestäähän tuota jos pidetään väliviikonloppuja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hellokitty
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Jou 2012
Viestejä: 3464

LähetäLähetetty: 07.10.2013 11:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tjaa. meillä sentäs tarjotaan mahdollisuus jokaisen ampua se ensimäinen,olkoon se nuori tai vanha jos haluaa koittaa.

Lainaus:
Ei sitä oo monelle muullekkaan meistä valmiita kaatoja pedattu vaan itse ne on sieltä tehty kun aika on


Näin ehkä teillä toimitaan,mutta nyt ei olla teillä päin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20704
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.10.2013 11:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siinä on 6 tuntia hakuaikaa että eiköhän osaavalla koiralla ehdi napata supin ja hirvihaukun vielä siihen päälle jos maastossa hirviä on.. Jos koira ei jaksa enää supihaukun jälkeen hakea hirveä niin kyseessä ei ole hyvä hirvikoira. Hakuajalla tapahtunut supinhaukku ei vaikuta koiran saamisiin pisteisiin eikä sijoitukseen. Siihen vaikuttaa vain koiran haku ja hirvityöskentely sekä ”yhteistyö". Jos omistaja antaa koiran haukkua supia täyden 90min löytöhaukun ajan ja vasta sitten toteaa että täällä olikin supi niin minusta siinä on vähä peiliin katsomista hakuajan tärväämisessä ja enempi reenattavaa ukossa kuin koirassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20704
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.10.2013 11:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hellokitty, niin miksi siellä oli sitten edes muilla aseita jos vain yksi olisi saanut ampua? Annetaan meilläkin täysi mahis ampua eka hirvi. Ihan samat mahikset kuin sille joka on ampunut 100 hirveä, eli todella hyvät saumat siis. Smile Passipaikat arvotaan ja koiramiehet sopii keskenään mistä kohtaa lähtevät/päästävät koiransa. Jokasella siis samat mahikset.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hellokitty
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Jou 2012
Viestejä: 3464

LähetäLähetetty: 07.10.2013 12:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ehkä siksi aseet kaikilla,kun koiria on kymmenkunta nytkin ehkä maastossa ja tilanteita tuppaa muotoutumaan milloin missäkinpäin selkosia.

Ja kun tiedetään et jahtimailla on havaintoja nallukastakin niin totta hemmetissä nyt jokaisella on kova halu sellainen eräksi saada.
Jahti voi muuttua hirvestä toiseksi hetkessä.

Tämä mistä kirjotin oli vähän eri asia. Jäsen on kuitenkin ollut 7 vuotta ilman kaatoa ja nyt kun siihen olisi ollut mahdollisuus niin mikseipä sitä ois hänelle suonut. Nytkään se at ei ollut monesta sekunnista enää kiini..

Ehkä asiaan vaikuttaa sekin et kyseessä nuori neitonen,joka ei töiden takia voi olla montaa päivää jahdissa muutenkaan,ainakaan tänävuonna.

No,jos elonpäiviä piisaa niin ensvuonna hän saa kaatonsa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20704
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.10.2013 12:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuori neitonen? Shocked
On siinä ollut älykääpiö joka neidon edestä hirven ampuu prkele. Kyllä jos minun matkaan lähtisi niin kyllä ainakin ampumaan pääsis saman syksyn aikana. Smile Minä voisin tyytyä toisenlaiseen kaatoon sitten.. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 07.10.2013 14:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Nuori neitonen? Shocked
On siinä ollut älykääpiö joka neidon edestä hirven ampuu prkele. Kyllä jos minun matkaan lähtisi niin kyllä ainakin ampumaan pääsis saman syksyn aikana. Smile Minä voisin tyytyä toisenlaiseen kaatoon sitten.. Razz


Onko jossain hirviporukassa nykypäivänä metsästäjän sukupuolella merkitystä? Ei kai sentään. Shocked

Tuntemani metsästävät naiset antaisivat korville, jos joku kohtelisi heitä eriarvoisesti. Siinä tulee äkkiä sovinistin maine.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 07.10.2013 14:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö teillä ole maksimirajaa poissaoloille? Jos ei,niin varmaan melkosia turistejakin porukoista löytyy..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20704
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.10.2013 14:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiul kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Nuori neitonen? Shocked
On siinä ollut älykääpiö joka neidon edestä hirven ampuu prkele. Kyllä jos minun matkaan lähtisi niin kyllä ainakin ampumaan pääsis saman syksyn aikana. Smile Minä voisin tyytyä toisenlaiseen kaatoon sitten.. Razz


Onko jossain hirviporukassa nykypäivänä metsästäjän sukupuolella merkitystä? Ei kai sentään. Shocked

Tuntemani metsästävät naiset antaisivat korville, jos joku kohtelisi heitä eriarvoisesti. Siinä tulee äkkiä sovinistin maine.

Eikai tässä eriarvoisuudesta ole kyse. Kaikille tasapuolinen kohtelu. Mutta jos kuvitellaan että esim. meidan seuraan tulisi joku nuori nainen ja vaikkapa nuorehko maakunnalta kaupunkiin muuttanut insinöörimies. No koirani ottaisi haukun ja olisin ampunut oman kaatokiintiön täyteen niin kumman antaisin mennä ampumaan hirven koirani haukkuun ja kumman kanssa mieluusti hiippailisin paikalle vaikka kuvaamaan? Insinööri on niin viisas mies että hänen täytyy saada kaadot itsekkin tehtyä. Eli kyllä mieluusti opettaisin tuolle naishenkilölle haukulle hiipimisen ja koirametsästyksen saloja. Tää oli vaan esimerkki.

Lisäksi on ihan kohteliasta ettei naisen eteen ammuta hirveä vaikka itselle hyvä paikka tulisikin. Kaupunkilaisnoviisimiehen eteen voi ja pitääkin ampua hirvi koska sellaista elämä on. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tee666
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2012
Viestejä: 329

LähetäLähetetty: 07.10.2013 14:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta Tuhola, entä jos nuori nainen olisikin nuori insinöörinainen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20704
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.10.2013 15:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tee666 kirjoitti:
Mutta Tuhola, entä jos nuori nainen olisikin nuori insinöörinainen?

Jaa a. No eikai se mitään vaikuta. Insinöörimies saa tehdä itse hirvensä, me voitas käydä insinöörinaisen kanssa ampumassa hirvi. Semmonen tunne mulla on. Insinöörinaisen eteen ei pidä mennä hirveä ampumaan kohteliaisuussyistä, insinöörimiehen eteen voi ampua ihan hyvin jos paikka on. Ihan normaalia elämän arvojärjestystä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tee666
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2012
Viestejä: 329

LähetäLähetetty: 07.10.2013 15:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuhola on kyllä tolokku kulkija Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 126, 127, 128 ... 241, 242, 243  Seuraava
Sivu 127 Yht. 243

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com