OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 130, 131, 132 ... 234, 235, 236  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2998

LähetäLähetetty: 14.02.2019 13:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En kiistä etteikö toyotan hybridi tekniikka voisi olla kestävää ja laadukasta. Kieltämättä niistä on myös kokemuksia ja asiallisesti on ilmeisesti toimineet. Mutta fakta on myös se, ettei ne akut loputtomiin kestä missään. Tekniikk kehittyy ja paranee jatkuvasti, mutta harvassa taitaa olla nekin autot joissa on 500tkm mittarissa ja 25 vuotta ikää eikä ole tarvinnut ihan normaali auton akkua vaihtaa. Ja käsittääkseni ylläpitolturi ei ainakaan huononna akkujen kestoa, joten miksipä se plugri heikentäisi? Eihän mikään sano että akut on pakko vetää kuivaksi ajon aikana. Voihan se polttomoottori ladata akkuja ennen kuin ne kuivuu kokonaan.

No olipa miten oli. Vielä ei markkinoilta löydy itseä kiinnostavaa autoa hybridinä enkä varmankaan itselle laita ennen kuin lisää kokemuksia noista kertyy, joten jatkakoon ne aiheesta ketkä sellaista vakavasti harkitsevat. Kunhan tyhmänä kysyin kun minusta tuo ei ole konseptina paras mahdollinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 14.02.2019 13:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt alkaa taas muut seikat painamaan niin paljon jutuissa, että pitäisi olla ketju "auto jolla pääsee jotenkin myös metsälle" Very Happy
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Putukiffeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Hel 2009
Viestejä: 1636
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 14.02.2019 13:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tosiasia on kuitenkin se, että hyvin harvalla meistä on metsästysauto ja arkiauto erikseen, siksikin em. keskustelu sopii hyvin ketjuun.

Itse en hybridia omalla rahalla ostaisi. Firman liisariksi ehkä, mutta vain jos siinä tulisi jotain kompensaatioita hankintahinnassa ja auton voisi ladata langattomasti esim. siten että parkkiruudun alla on latausvirveli josta auto imeskelee itselleeen virtaa. Muuten ajan diisselin loppuun.
_________________
Rakastiko Hannu piparia vai Kerttua?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10146
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 14.02.2019 13:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, onhan tämä ihan off-topiccia, anteeksi siitä. Tekee mieli vaan puuttua epä-älylliseen argumentointiin,
jossa koetetaan kehua jotain Volvon kallista ja vähän koeteltua tekniikkaa samaan aikaan kun epäillään Toyotan
koeteltua tekniikkaa ja jälleenmyyntiarvoa akun keston perusteella...

Ihan kyssäri Valtolle, Volvon plugari vs. Toyotan hybridi. Molemmista akku heikkenee 50%. Kumman ominaisuudet kärsi enemmän?
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 14.02.2019 14:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä laitan seuraavaksi OIKEAN maasturin ja niitä ei hybrideinä saa mitenkään kohtuulliseen hintaan. Kivistäähän se dieselvero maksaa, mutta mitään järkeviä vaihtoehtoja ei oikein ole 30-40k luokassa muita kuin Pajero tai Land Cruiser. Harmi kun ei ole bensaturboina saatavilla noita isompia, ehkä ei koneet kestä puoltamiljoonaa sitten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2998

LähetäLähetetty: 14.02.2019 14:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ala vääntämään aiheesta, joten saat päättää ihan ihan itse mieleisesi lopputuloksen. Jos et tajua epä-älyllisen argumentoinnin pointtia vaan vedät palkokasvit sieraimiin ja otat asian jotenkin henkilökohtaisesti, niin viisain antaa olla. Selvennän vielä yhden kerran ja koitan yksinkertaistaa mahdollisimman paljon. En väitä mitään tekniikaa kestävämmäksi, luotettavammaksi tai edullisemmaksi kuin jotain toista. Minusta vaan hybridin idea ontuu jos se vie joka tapauksessa 6L bensaa sataselle eikä sitä voi ajaa pelkällä seinästä ladatulla sähköllä edullisesti ja pienillä päästöillä. Tajuatko pointin vai onko tuo mielestäsi epä-alyllistä argumentointia volvon hybriditekniikkaa kehuen? Mielestäni volvon ja mitsun konsepti on parempi, toteutuksesta en väitä yhtään mitään. Itse ajan ennemmin ikivanhalla ja hyväksi havaitulla diesel moottorilla nyt ja vielä pitkästi tulevaisuuteen. Silläkin saa pienen kulutuksen ja tekniikka kestää suhteellisen luotettavasti. Jotta innostuisin ostamaan hybridin, niin sillä pitäisi saada joku selvä kouriin tuntuva etu. Minulle se etu voisi olla siinä, että voin ajaa 90% ajoistani todella edullisesti sähköllä. Litran ero polttoaineen kulutuksessa ei ole niin tuntuva etu, että innostuisin hybriditekniikasta sen takia. Jos se jollekin on, niin siitä vaan vapaasti innostumaan. Naapurikin päästelee teslalla ja tuntuu olevan todella innoissaan ja tyytyväinen hankinnastaan. Olkoon vapaasti enkä väitä senkään olevan millään muotoa huono auto, mutta minä en sellaista itselleni hankkisi vaikka joku toinen tykkää. Olkoon tesla maailman paras sähköauto, mutta minä en tykkää konseptista. Olisihan tuo pitänyt tajuta olla työntämättä lusikaa tähän soppaan. Toyota, Baikal, Valmet ja 308 on sellaisia aiheita joista pitäisi jo tajuta pysyä erossa, mutta aina se toisinaan unohtuu. Jatkakaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rta72
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Tam 2015
Viestejä: 198

LähetäLähetetty: 14.02.2019 14:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
jkvi kirjoitti:
Ja koska ei ole plugari niin ei tarvitse huolehtia latailuista eikä tolpista. Missäpä niitä täällä korvessa olisi.


Asuuko joku uuden hybridiauton ostaja kenties vielä sähköttömässä torpassa? Luultavasti ei, joten eikö sitä sähköä saa silloin siitä seinästä. Luotettavuus on kieltämättä hyvä näkökulma ja siitä syystä en itse tähän kelkkaan vielä lähtisi ollenkaan. Seurailisin ennemmin miten nuo kestää pitkässä juoksussa aikaa ja antaa tekniikan kehittyä. Ajatuksena kyllä hyvä jos polttoaineen hinta jatkaa nousuaan. Ja kieltämättä noissa on aivan kohtalainen kulutus ja ehkä sinällään varteenotettava vaihtoehto jos on uutta ostamassa. Ei se kuitenkaan ole niin merkittävä säästö että ostaisin missään nimessä uutta sen takia että saisin vanhan päivitettyä hybridiin. Jos auto muuten on sellainen minkä haluan ja haluan uuden päivittää, niin silloin aivan ok vaihtoehto, mutta edelleen kokisin että parempiakin hybridi vaihtoehtoja olisi tarjolla. Tuskin se tuostakaan luotettavuutta vähentäisi jos olisi mahdollista ladata seinästä ja akaa pelkällä sähköllä lyhyitä ajoja.


Ei tartte asua kuin Helsingin kantakaupungissa, niin lataaminen on käytännössä mahdotonta. Katuparkki ja jos ei täältä ylimmän kerroksen asunnon parvekkeelta pistä jatkoroikkaa kadulle, niin aika mahdottomaksi menee. Sanomistakin saattaa tulla ja pitäisikö se vielä ottaa hellan takaa voimavirtajohdosta? Very Happy nojoo vähän kieli poskella kirjoitettu. Ollaan toki lämpötolppa jonossa oltu 5 vuotta ja kait muutama vuosi menee vielä. Niitä kun on huimat 5kpl tässä 120 asunnon kerrostalokompleksissa. Lähimmät latauspaikat on varmaan tuolla kauppakeskus redin suunnilla eli ei ihan kulman takana.

Eli ei tartte sähköttämässä torpassa asua, että itselataava hybridi olisi järkevin vaihtoehto.

Hybridi ei ollut tässä vaiheessa muutenkaan järkevä itselle tuon kyseenalaisen nelivedon takia. Myöskään polttoaine ja verosäästö oli kahden vuoden ajalta n. 900e luokkaa, laskettuna yhden myyjän väittämällä 2,5L/km säästöllä. Toyota itse ilmoittaa eroksi n. 1,7L/km yhdistetty kulutus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2998

LähetäLähetetty: 14.02.2019 15:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo eihän tuo tietenkään kaikille passaa. Mutta aika monelta metsästäjältä taitaa löytyä sellainen asunto johon saa latauspistokkeen asennettua halutessaan. Tuo teslan vaatima tehokkain asema maksaa muutaman tonnin, mutta nuo plug-in vehkeet eivät tarvitse sitä kalleinta vaan edullisemmatkin kelpaa, latausaika vaan on pidempi. Mutta kyllä se yön aikana ehtii sekin ladata.

Toki tuo plug in ideahan on tyrmätty jo täällä erälle.netissä epä-älyllisenä ideana, joten unohdetaan se. Harmi ettei sitä kukaan ehtinyt ilmoittaa toyotalle kun tekivät tuohon neljännen sukupolven priukseen sellaisen. Onneksi rav4 kohdalla on tehty ryhtiliike ja unohdettu tuollaiset hybridiauton pilaavat ominaisuudet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5292
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 14.02.2019 15:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Toki tuo plug in ideahan on tyrmätty jo täällä erälle.netissä epä-älyllisenä ideana, joten unohdetaan se. Harmi ettei sitä kukaan ehtinyt ilmoittaa toyotalle kun tekivät tuohon neljännen sukupolven priukseen sellaisen. Onneksi rav4 kohdalla on tehty ryhtiliike ja unohdettu tuollaiset hybridiauton pilaavat ominaisuudet.

Ei pidä ottaa nokkiinsa jos kaikki ei vielä tämän päivän tilanteessa innostu plugareista.

Tällä haavaa ladattavat tulee yleistymään, mutta paljon pitää infran muuttua, että niistä olisi edes puoliksi kaiken kansan menopeleiksi. Varsinkaan täyssähköiset.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rta72
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Tam 2015
Viestejä: 198

LähetäLähetetty: 14.02.2019 15:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
rta72 kirjoitti:
jkvi kirjoitti:
Lainaus:
Erikoista on että Kia:n maasturi on hinnat alkaen awd:na 5000e kalliimpi kuin rav4.. Mikähän siinä on taustalla?

Siinä on "moottori" vs. hinnat alkaen RAV.


Mitä siis meinaat?

KIA 2.2 CRDi 6MT 4WD 44 647 € (ilmeisesti hinnat alkaen)
Toyota RAV4 5-ovinen Active 2.0 VVT-iE 6 M/T (Neliveto) 37 849 € (hinnat alkaen)

Vai onko toi joku rolls roycen moottori kuin noin kallis on? Very Happy

Ton auton kanssa olisin jo huolissani auton arvon laskusta. Yhtään siis vähättelemättä KIAa, voi olla hyväkin auto en oo ajanu. Pitkä takuu ainakin, appiukolla tosin KIA ceedistä meni turbo tasaisin väliajoin, korjattii pari kertaa takuuseen ja sai muistaakseni sen jälkeen uuden tai jotenkin hyvityksen.


Vääntöä taitaa olla yli puolet enemmän ja tehoa muutama kymmenen hevosta enemmän. Peräkärrypaino jarrullisena ainakin minulla 2500kg.


Oot ihan oikeessa jarrullinen vetokärrymassa rav mt 2000kg / at 1500kg ja sorento mt 2500kg / at 2000kg. Teho/vääntö rav 173hp/208nm ja sorento 200hp/441nm. Toki sorento on näköjään kiisseli. Ihan hienoltahan toi näyttää ja varusteita on joka lähtöön. Vuosien ajan mainosten uhrina on vaan jääny kuva et kiia on halvin ja pisin takuu. Toki ne halvat on ihan eri malleja ku sorento. Maksaahan kiinan lantikkakin päälle 50te.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2998

LähetäLähetetty: 14.02.2019 15:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Lainaus:
Toki tuo plug in ideahan on tyrmätty jo täällä erälle.netissä epä-älyllisenä ideana, joten unohdetaan se. Harmi ettei sitä kukaan ehtinyt ilmoittaa toyotalle kun tekivät tuohon neljännen sukupolven priukseen sellaisen. Onneksi rav4 kohdalla on tehty ryhtiliike ja unohdettu tuollaiset hybridiauton pilaavat ominaisuudet.

Ei pidä ottaa nokkiinsa jos kaikki ei vielä tämän päivän tilanteessa innostu plugareista.

Tällä haavaa ladattavat tulee yleistymään, mutta paljon pitää infran muuttua, että niistä olisi edes puoliksi kaiken kansan menopeleiksi. Varsinkaan täyssähköiset.

En minä siitä nokkiini ota ja dieselillä aijon itsekkin ajella vielä pitkään. Tässä on ollut vaan puhetta tuosta rav4 hybridistä ja että siinä voisi olla jahtiauton tulevaisuus, niin minusta siitä puuttuu ainakin toistaiseksi yksi olennainen osa. Mikäli oikein käsitin tuon priuksen mainosvideon, niin tekniikka toimii samalla tavalla kuten ennenkin, mutta pistokelataus on yksi vaihtoehto. Jos autot menevät jatkuvasti sähköiseen suuntaan, niin en näkisi vajaan tonnin sijoitusta omaan latauspaikkaan mitenkään liiallisena jos on ostamassa 40 000€ autoa.

Siitä saatan välillä polttaa proppuja jos ei edes yritetä ymmärtää asiaa vaan tartutaan lillukan varsiin ja toisinaan taas valitetaan liian pitkistä viesteistä. Koitan monesti selittää kuin lapselle ettei tulisi väärinkäsityksiä ja vielä perustella noita mielipiteitä, joten viestit venyy. Eikä ne asiat mene siltikään perille. Pistokkeettoman hybridin edut ladattaviin verrattuna hyväksyn. Volvon tekniikkaa en ole edes yrittänyt perustella toyotan tekniikkaa paremmaksi. Toimintatapaa koitin perustella paremmaksi, koska en edes tiennyt että priuksesta on myös plug-in versio, kun kyseinen auto ei kiinnosta pätkääkään. Xc volvo tai outlander mitsu on autoina kiinnostavampia ja muutenkin parempia verrokkeja raville, joten kaivoin esimerkit sieltä. No olkoon koko soppa. Ei se taida vänkäämällä aueta enkä vieläkään ymmärtänyt mitä haittaa siitä olisi jos lataus seinästä olisi optio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rta72
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Tam 2015
Viestejä: 198

LähetäLähetetty: 14.02.2019 16:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Infran pitää muuttua ja myös verotuksen. Lähinnä nyt hybridistä hyötyy paljon ajavat, niinkuin dieselistäkin. Hybridiravin vuosittainen verohyöty 50e on lähinnä vitsi kun auto on kuitenkin 5000e kalliimpi. Jos halutaan että yksittäinen kansalainen pelastaa maapallon hybridi-tai sähköautoilemalla, niin sitä tulisi tukea nykyistä huomattavasti enemmän. Lätäkön takana itävaltalaissukuinen perhe-elokuvistakin tuttu muskelihirmu lupasi jo vuosia sitten kaliforniassa jokaiselle hybridin ostajalle 5000 dollarin verohyödyn (vai oliko suoranainen alennus?).

Maailma olisi kyllä kovin eri näköinen jos sähköautot olisivat vieneet voiton polttomoottorista 1900-luvun alussa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 14.02.2019 16:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sähköautojen latailijoiden pitäisi osallistua jotenkin myös sähköverkkojen päivityksiin, muutenkin kuin perus liittymänhaltijana.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 14.02.2019 16:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

toisaalta, maailman pelastamisessa on yleensä aina oikeutettua että käsi menee muitten taskuun.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6942

LähetäLähetetty: 14.02.2019 16:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulle kyllä kelpaisi tuo uusi rav4:nen. Se on jo aika mukavan kokoinen näin perheelisen näkökulmasta ja kohtuullisesti maavaraa. Varsinkin täällä kotipuolessa ei kyllä tarvi tuon kummempaa nelivetoa ja peräkärryn vetomassatkin alkaa olemaan riittävät.

Toyota hybriditekniikka on varmasti vähävikaisinta mitä yleensäkkään markkinoilta löytyy. Meillä on nyt toinen hybridi kierrossa ja niillä on kohta ajeltu 200 tuhatta kilsaa yhteensä. Ensimmäisellä tosin vain 40 tonnia kun syntyi tämä iltatähti ja tarvittiin isompi auto. Eli nykyinen prius+ on nyt karkiasti 135 tuhatta kilsaa nähnyt maisemaa ja ei niin minkäänlaista vikaa. Jopa jarrupalat on vielä alkuperäiset eikä vieläkään ole vaihtokunnossa. Ei kolise tai nitise ja lämmin sekä hyvä lähteen käyntiin pakkasilla. Ilman suurempia yrittämisiä kulutus kesällä 5 litraa ja talvella vajaa 6. Minusta ihan kohtuullinen kulutus 7 paikkaiselle perheautolle. Mutta täysin huolettomia autoja tekniikan puolesta. Veikkaisi että rav4:sen ostajatkin ovat melko tyytyväisiä hankintaansa ja varmasti säilyttä hintansa vuomattavasti paremmin kuin mitsu tai volvo.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 130, 131, 132 ... 234, 235, 236  Seuraava
Sivu 131 Yht. 236

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com