Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
kepu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.02.2014 13:02 Viestin aihe: |
|
|
Olettaen että sinulla on jo hankkimislupa ...
*Tulosta ASE12-lomake poliisin sivulta
*Pyydä myyjältä kaikki tarvitsemasi tiedot tuohon lomakkeeseen ja täytä se
*Leimauta ASE12 poliisilaitoksella ja lähetä se myyjälle, usein pelkkä scannattu kopio sähköpostiin riittää
*Risti kätesi kyynerpäitä myöten ettei myyjä halua lomakkeesta virallista käännöstä
* MYYJÄ TOD.NÄK. HALUAA MAKSUN ETUKÄTEEN
* OLE ÄÄRIMMÄISEN HUOLELLINEN VARSINKIN ASEEN NUMERON KANSSA
* ÄLÄ LÄHETÄ HANKKIMISLUPAA. MYYJÄN ALLEKIRJOITUS JÄÄ TYHJÄKSI.
... siinäpä se sinun osuutesi. Loput on myyjän hommia. Kun ase tulee vie kaikki paperit ja ase poliisilaitokselle näyttöpäivänä. Omasta kokemuksesta sen verran neuvon, että en koskaan vie kiikaria jos se on pikajalalla. Poliisi ei sitä tarvitse mihinkään ja se kun muljahtaa lattialle niin avot, muutapa ei tarvitsekaan. _________________ Die Jagd gehört dem Volke. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.02.2014 20:06 Viestin aihe: |
|
|
tuo on hyvä muistaa, ei mitään ylimääräistä tarkastukseen.
jos en muista väärin, lanketit pitäs olla vastaavat saksassakin, joten aina on kelvannu meidän,,, mutta viimesestä on hieman aikaa ja kaikki on tuntunu kiristyvän |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.02.2014 21:06 Viestin aihe: |
|
|
Minua otti päähän, kun haulikko-rihlakkoa käytin tarkastuksessa ja tarkastaja taittoi aseen auki, niin eikö tämä mullikka paukauttanut sen täysillä kiinni. Ihan kuin olisi lekalla luönyt. Meinasin sanoa, että sopiiko sellainen homma, jotta hajotan itse aseeni, en tartte apua. Pidin suuni kuitenkin kiinni. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Andi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.02.2014 15:35 Viestin aihe: |
|
|
kepu kirjoitti: | Olettaen että sinulla on jo hankkimislupa ...
*Leimauta ASE12 poliisilaitoksella ja lähetä se myyjälle, usein pelkkä scannattu kopio sähköpostiin riittää
*Risti kätesi kyynerpäitä myöten ettei myyjä halua lomakkeesta virallista käännöstä
... siinäpä se sinun osuutesi. Loput on myyjän hommia. Kun ase tulee vie kaikki paperit ja ase poliisilaitokselle näyttöpäivänä. Omasta kokemuksesta sen verran neuvon, että en koskaan vie kiikaria jos se on pikajalalla. Poliisi ei sitä tarvitse mihinkään ja se kun muljahtaa lattialle niin avot, muutapa ei tarvitsekaan. |
No eihän mulla mitään ostolupaa vielä oo. Mutta kyllä myyjä lupas ootella. Poliisilta kyselin noista esisuostumuksista, niin se sano, että ei tarvii kun aseen tyyppi ja kaliiperit merkitä siihen ja omat tiedot tietenkin. Mahtaakohan pitää paikkaansa? Miten tollanen skannattu mahtaa piisata viranomaisille? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
morgankane Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.02.2014 22:53 Viestin aihe: |
|
|
Andi kirjoitti: | kepu kirjoitti: | Olettaen että sinulla on jo hankkimislupa ...
... siinäpä se sinun osuutesi. Loput on myyjän hommia. Kun ase tulee vie kaikki paperit ja ase poliisilaitokselle näyttöpäivänä. Omasta kokemuksesta sen verran neuvon, että en koskaan vie kiikaria jos se on pikajalalla. Poliisi ei sitä tarvitse mihinkään ja se kun muljahtaa lattialle niin avot, muutapa ei tarvitsekaan. |
No eihän mulla mitään ostolupaa vielä oo. Mutta kyllä myyjä lupas ootella. Poliisilta kyselin noista esisuostumuksista, niin se sano, että ei tarvii kun aseen tyyppi ja kaliiperit merkitä siihen ja omat tiedot tietenkin. Mahtaakohan pitää paikkaansa? Miten tollanen skannattu mahtaa piisata viranomaisille? |
Olisikohan viisainta hommata laput valmiiksi kun alkaa ulkomailta ostelemaan...
ainakin meidän seudulla lapuilla niin pitkät käsittelyajat, että saattaa myyjät alkaa perään kyseleen.(hyvähermoisimmatkin)
Vai mitä gollegat ovat mieltä
T Kane |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 23.02.2014 23:31 Viestin aihe: |
|
|
Juu, tietämättä miten pitkät toimitusajat andin nimismiespiirissä on, ja varsinkin tietämättä miten pitkiin toimitusaikoihin germaanit ovat tottuneet...
Mutta jos tuo käy sinuttelemaan asian takia, maksat satkun pari etukäteismaksua (itse tarjoaisin heti sitä) ei luulisi pahastuvan.
Liikehän tuo myyjä kuitenkin on. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Andi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.02.2014 00:18 Viestin aihe: |
|
|
Njuu kyllähän ne lupasivat ootella sen aikaa et saan luvat kuntoon. Pari vuotta sitten luvat tuli aika nopeasti, nyt on kyllä neki asiat muuttunu varmaan huonompaan suuntaan.. no tiistaina kamarille käymään.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Latvajärvi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.02.2014 07:10 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Olisikohan viisainta hommata laput valmiiksi kun alkaa ulkomailta ostelemaan...
ainakin meidän seudulla lapuilla niin pitkät käsittelyajat, että saattaa myyjät alkaa perään kyseleen.(hyvähermoisimmatkin)
T Kane
|
Moro.
Ainakin täytyy sitten tietää mitä on ostamassa. Juuri pistin hakemuksen vetämään ja ainaki mulle tuli yllätyksenä että kaliiperit täyty tietää sitte justiinsa. Ei käyny enää mikään 20-12 ja 5-8mm harava niinkun ennen, saatto kyllä olla konttorirouvien "asiantuntemusta" yhtä hyvin ja muualla voi onnistua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Andi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.02.2014 09:56 Viestin aihe: |
|
|
Latvajärvi kirjoitti: | Lainaus: | Olisikohan viisainta hommata laput valmiiksi kun alkaa ulkomailta ostelemaan...
T Kane
|
Moro.
Ainakin täytyy sitten tietää mitä on ostamassa. Juuri pistin hakemuksen vetämään ja ainaki mulle tuli yllätyksenä että kaliiperit täyty tietää sitte justiinsa. Ei käyny enää mikään 20-12 ja 5-8mm harava niinkun ennen, saatto kyllä olla konttorirouvien "asiantuntemusta" yhtä hyvin ja muualla voi onnistua. |
Tossa on yksi syy miks mä en hakenu lupaa valmiiks. Ku niitä käypäsiä kaliiperivaihtoehoja on aika reilusti.. Ja kyllä mä uskon kun selvittää myyjän kanssa asiat perin pphjin että saattaa kestää lupia haettaessa niin kyllä ne ymmärtää.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Maisteri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.02.2014 10:58 Viestin aihe: |
|
|
Tuontilupaan eli paperiin millä myyjä hakee maastavientilupaa pitää olla notulit kohdallaan. Lottoharavat ei kelpaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Latvajärvi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.02.2014 11:28 Viestin aihe: |
|
|
Maisteri kirjoitti: | Tuontilupaan eli paperiin millä myyjä hakee maastavientilupaa pitää olla notulit kohdallaan. Lottoharavat ei kelpaa. |
Aivan, ylempänä kirjotin siis hankkimisluvasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Andi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.02.2014 11:47 Viestin aihe: |
|
|
Maisteri kirjoitti: | Tuontilupaan eli paperiin millä myyjä hakee maastavientilupaa pitää olla notulit kohdallaan. Lottoharavat ei kelpaa. |
Poliisi (tai mikä lienee toimistotäti joka puhelimeen vastasi) sanoi että pelkkä toimintatapa ja kaliiperi riittää nimenomaan siihen ennakkosuostumukseen. Myyjä sitten ilmeisesTi täyttää loput tarkemmat merkit ja mallit ja aseen numerot yms. itse? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.02.2014 14:21 Viestin aihe: |
|
|
Andi kirjoitti: | Maisteri kirjoitti: | Tuontilupaan eli paperiin millä myyjä hakee maastavientilupaa pitää olla notulit kohdallaan. Lottoharavat ei kelpaa. |
Poliisi (tai mikä lienee toimistotäti joka puhelimeen vastasi) sanoi että pelkkä toimintatapa ja kaliiperi riittää nimenomaan siihen ennakkosuostumukseen. Myyjä sitten ilmeisesTi täyttää loput tarkemmat merkit ja mallit ja aseen numerot yms. itse? |
Katsoin nuo omat paperit mitä minulle jäi, kun omani saksasta hankin. Hakemus ja ennakkosuostumukseen olin laittanut aseen kaliperin, toimintatavan, tyypin ja tehtaan merkin niille kuuluviin paikkoihin. Tuohon minun lähettämääni hakemus ja ennakkosuostumukseen ei myyjä ole kirjoittanut mitään, vaan myyjä on merkannut aseen tiedot toiseen paperiin, joka on saksankielinen joku lupalapppu. Siinä on aseen tiedot numeroineen. Noiden papereiden kanssa sitten marssin poliisille ja poliisi teki omat merkinnät tuohon hakemus ja ennakkosuostumus lomakkeeseen, kun kävin näyttämässä aseen. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kepu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.02.2014 15:27 Viestin aihe: |
|
|
Ennakkosuostumus ASE12 jonka lähetät on EU:n sisäinen aseen "maahantuontilupa" jolla osoitat myyjälle, että sinulla on oikeus ostaa kyseinen ase ja siirtää se tässä tapauksessa Suomeen.
Alla oleva saksalainen, vastaavat tiedot sisältävä lomake on ASE12-lomakkeessa osoitetun myyjän (aseenhaltijan) tietylle aseelle "maastavientilupa". Maastavientiluvan hän hakee paikalliselta aseasioita käsittelevältä viranomaiselta ensisijaisesti niiden tietojen pohjalta jotka ovat sinun lomakkeessasi. Tällä toimenpiteellä ase poistuu Saksan aserekisteristä ja lomake tulee sinulle aseen mukana. Jos viranomainen vaatii ASE12:sta käännöksen, on se myös hänelle toimitettava.
Myyjä tai ko. viranomainen ei vuoren varmasti täytä suomalaiseen lomakkeeseen mitään, yhtä lailla kuin sinäkään et täytä saksalaiseen lomakkeeseen mitään. Yleensäkään kun mikä tahansa paperi on poliisiviranomaisen allekirjoittama ja leimaama sitä ei ole tapana enää isommin sorkkia.
En ihan ymmärrä mikä ongelma sinulle on täyttää lomake kaikilla tiedoilla, jos kerta olet myyjän kanssa jo ollut jutuissa. Ei hän varmasti pane pahakseen luovuttaa aseen tietoja / omia tietojaan kun tietää mihin tarkoitukseen ne ovat tulossa. Kehoitan edelleen täyttämään lomakkeen kaikki tiedot.
Ja mitä tulee siihen, että "myyjä kyllä ymmärtää", niin en laskisi kovinkaan paljoa sen varaan. Ei kotimaassakaan jokainen aseen myyjä ymmärrä, jos ensin sitoudut ostamaan aseen ja koitat sitten selittää asiaa parhain päin että tässä nyt meneekin aikaa. Kaikki saksalaisetkaan eivät ole luontaisesti mitään huumorimiehiä vaikka muuten mukavia ovatkin.
Olen itse pitänyt myyjään yhteyttä kerran-pari viikossa kunnes ase on ollut minulla - ja toisinaan vielä senkin jälkeenkin on jutusteltu jos on ollut asiaa. Kukaan ei ole toistaiseksi sanonut että mitä tänne yhtenään kirjoittelet, päinvastoin kommunikointi on aikaansaanut luottamusta jolla hyviä kauppoja on tehty vastakin.
Andin kohdalla kun myyjä on liike moni asia lutviutuu helpommin, yksityiset ovat ongelmallisempia. He saattavat tehdä tämmöisen kaupan vain kerran eläessään ja suhtautuvat siihen toisinaan melko vauhkosti.
_________________ Die Jagd gehört dem Volke. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Andi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.02.2014 15:55 Viestin aihe: |
|
|
Kiitoksia Kepulle ja 9,3:selle hyvistä neuvoista selvityksistä jälleen kerran! Tosiaan mulla on tiedossa kaikki tarpeellinen ja kaiken tarpeellisen tulen myös tuohon hakemukseen kirjoittamaan.
Ja tosta vielä kun Kepu vähän varoitteli saksalaisten kärsivällisyydestä, niin olen tehnyt jo ennen ostopäätöstä erittäin selväksi, että luvan saannissa saattaa kestää jopa kaksi kuukautta, ja vastaus oli vain että no problem! Yhteydessä olen ollut heihin sen verran useasti, että luulen että niillä menee seuraavaksi hermot muhun Mutta eiköhän kaikki järjestyne |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|