OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

kettu pilli?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 234, 235, 236 ... 379, 380, 381  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
vuornos
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Huh 2011
Viestejä: 69

LähetäLähetetty: 14.03.2012 09:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meni hieman OT mutta tänä aamuna olin varisjahdissa..
Just olin kahvittelemassa, niin näin jonkun vilauksen silmäkulmassa..minkki !&%¤#"! tassuteli parin metrin päässä.
No haulikko luonnollisesti nojas polveen ja kahvikuppi oli kädessä.
Muutaman sekunnin se haisteli mua siinä mutta heti kun pikkasen liikahdin,niin minkki juoksi ojaa pitkin mutkan taka enkä enää sitä nähnyt vaikka olin hetkessä näköpaikalla.Taisi puikahtaa ojanpenkan lumikomoon.
Taitaa olla loukun paikka.
_________________
baikal IJ-27
tikka m595
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 14.03.2012 09:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vuornos kirjoitti:
Meni hieman OT mutta tänä aamuna olin varisjahdissa..
Just olin kahvittelemassa, niin näin jonkun vilauksen silmäkulmassa..minkki !&%¤#"! tassuteli parin metrin päässä.
No haulikko luonnollisesti nojas polveen ja kahvikuppi oli kädessä.
Muutaman sekunnin se haisteli mua siinä mutta heti kun pikkasen liikahdin,niin minkki juoksi ojaa pitkin mutkan taka enkä enää sitä nähnyt vaikka olin hetkessä näköpaikalla.Taisi puikahtaa ojanpenkan lumikomoon.
Taitaa olla loukun paikka.


Aina pitää koittaa, kun haulikko hollilla on!
Ei haittaa vaikka puita ja kantoja edessä. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Osmosaali
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2012
Viestejä: 1712
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 14.03.2012 18:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mettmiäs kirjoitti:
kiitti poijaat soiitto ohjeista täytyy jatkaa reeniä,ittellä harrastus painottuu aina iltaysin jälkeen mutta oks valoisan aikana monia onnistanut? mitäs mieltä ootte joko kiima on ohi repolaisilla?


Vaikuttais ainakin Varsinais-Suomen alueella olevan ohi.
Ketut tuntuvat tulevan ihan kiitettävästi jäniksen rääkynän perään, mutta joillain yksilöillä näyttää olevan vielä tarve kulkea peräsin.

Tänään aamulla pillittämässä ja 20 min jälkeen kettu tuli hiljalleen ojan viertä pellon reunaan. Parin minuutin kuluttua hieman sivummasta tuli toinen mikä oli enemmän kiinnostunut ensiksi tulleesta ketusta kuin pillistä. Ensiksi tullut lähestyi pilliä aina välillä, mutta toinen kettu yritti häiritä parhaansa mukaan (kiipeämällä selkään). Laughing
Kumpikin jä lopulta 300m päähän tekemään temppujaan jonka jälkeen poistuivat metsään.

Varikset kyllä olivat hyvinkin kiinnostuneita pillistä ja jahti muuttuikin lopulta varisjahdiksi aseistuksen ollessa pelkkä kivääri. Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vuornos
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Huh 2011
Viestejä: 69

LähetäLähetetty: 14.03.2012 22:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
vuornos kirjoitti:
Meni hieman OT mutta tänä aamuna olin varisjahdissa..
Just olin kahvittelemassa, niin näin jonkun vilauksen silmäkulmassa..minkki !&%¤#"! tassuteli parin metrin päässä.
No haulikko luonnollisesti nojas polveen ja kahvikuppi oli kädessä.
Muutaman sekunnin se haisteli mua siinä mutta heti kun pikkasen liikahdin,niin minkki juoksi ojaa pitkin mutkan taka enkä enää sitä nähnyt vaikka olin hetkessä näköpaikalla.Taisi puikahtaa ojanpenkan lumikomoon.
Taitaa olla loukun paikka.


Aina pitää koittaa, kun haulikko hollilla on!
Ei haittaa vaikka puita ja kantoja edessä. Wink


Eipä kerinny ees minkkiä sanomaan ku tilanne oli jo ohi
_________________
baikal IJ-27
tikka m595
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mc-manteli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2007
Viestejä: 3606
Paikkakunta: Länsirannikko

LähetäLähetetty: 15.03.2012 01:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pillittämässä järven jäällä klo.19.15-19.50.

Ei minkäänlaisia havaintoja pillityssetin aikana. Mutta kettua oli kuitenkin meteli kiinnostanut. Pillityksen aikana repo oli hypyllä tullut tien yli suoraan edestä, järven toiselta puolelta, ~500m päästä ja matka suoraan kohti pillityspaikkaa. Järvi oli siitä kohtaa n.300-400m leveä eikä kettu kuitenkaan jäälle asti tullut.

about 150m hyppyjäljestä oli rauhallinen käyntijälki takaisin tielle ja siitä edelleen samaan alueeseen mistä tulikin..

Oisko käynyt niin että lähettiin passista liika aikasin, kettu kuuli meidät ja kääntyi pois... tai sitte jotain muuta, mistä niistä tietää..

Se ensimmäinen pillikettu juoksee vieläkin, mutta eiköhän se sieltä vielä tule. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karhujoppe



Liittynyt: 03 Elo 2011
Viestejä: 3
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 15.03.2012 15:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tulee se vielä ku jaksat yrittää!
Menin illalla pellolle klo 18.10, sillä ajatuksella että kokeillaampa ny, tuoreita ketun jälkiä oli kyllä tiellä ja aattelin et vois vaikka tullakki. Edellisenä talvena olin käynyt muutaman kerran huonolla menestyksellä, ja sen takia luotto pilliin vähän huono. No tosiaan aloitin pillityksen klo.18.10 ja en kerenny ku 4 sarjaa puhaltaa ni jo oli kettu näkyvissä, en kyllä aluksi meinannu uskoo silmiäni että se oikeesti kettu on. Smile Smile
Kettu tuli lopuksi melkeen syliin ku en kunnon ampumatukee meinannu löytää,ni meinas repo karata. Kettu huomasi tai haistoi ja käänty vähän matkaa juostuaan poikittain vielä kattomaan et mikä sielä paalien välissä oikein on, ja sain siihen sen näpättyä matka n.50m. Pillitys aika n.10min. Tosiaan ittellä ei mitään ampumatukee mukana ni meinas sen takii karata, mut ens kerralla on.Tosiaan ensimmäisen pillikettuni, kollikettu 5,2kg. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vuornos
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Huh 2011
Viestejä: 69

LähetäLähetetty: 15.03.2012 15:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Karhujoppe kirjoitti:
Tulee se vielä ku jaksat yrittää!
Menin illalla pellolle klo 18.10, sillä ajatuksella että kokeillaampa ny, tuoreita ketun jälkiä oli kyllä tiellä ja aattelin et vois vaikka tullakki. Edellisenä talvena olin käynyt muutaman kerran huonolla menestyksellä, ja sen takia luotto pilliin vähän huono. No tosiaan aloitin pillityksen klo.18.10 ja en kerenny ku 4 sarjaa puhaltaa ni jo oli kettu näkyvissä, en kyllä aluksi meinannu uskoo silmiäni että se oikeesti kettu on. Smile Smile
Kettu tuli lopuksi melkeen syliin ku en kunnon ampumatukee meinannu löytää,ni meinas repo karata. Kettu huomasi tai haistoi ja käänty vähän matkaa juostuaan poikittain vielä kattomaan et mikä sielä paalien välissä oikein on, ja sain siihen sen näpättyä matka n.50m. Pillitys aika n.10min. Tosiaan ittellä ei mitään ampumatukee mukana ni meinas sen takii karata, mut ens kerralla on.Tosiaan ensimmäisen pillikettuni, kollikettu 5,2kg. Smile

Hienoa!
Tänä aamuna viimeksi olin pilli suussa muttaku ei niin ei.
Ketun jälkiä kyllä on melkeimpä joka puolella, ja joka yö tulee samaan kulkupaikkaan uudet jäljet.
Suurin piirtein on kyllä tiedossa missä repolaiset ovat makuuksilla.
On ollut iltapäivä passitusta,iltapassitusta,aamupassitusta,peltopassitusta,metsäpassitusta,nevapassitusta yms.. tälle viikkoa jo 12 tuntia piipaamista takana mutta ei vilaustakaan ketusta.Kieltämättä paripäivää oli kova tuuli mutta ainakin yöllä oli uudet jäljet aina vain ilmestynyt.
Tänään aamulla hokasin supi-parin jäljet ja hiihdin 6 tuntia niiden perässä ja just ku tuntu että ne rupiaa ettiin maakuuspaikka niin jäljet katos.
Olivat osanneet valita sellaisen metän misä ei jäänyt edes kynnen jälkeäkään hankikannossa.
_________________
baikal IJ-27
tikka m595
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8488
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 15.03.2012 15:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ampumatuesta ei kannata tinkiä Smile Helpottaa ampumista huomattavasti. Lisäksi aseennoston liike on paljon pienempi, kun ase on valmiiksi "haarukassa".

Ite oon niin huono ampuja et varmaan olis turha koittaa kettua yli 40 m etäisyydeltä kiväärillä ilman tukea... Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jmaa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Hel 2011
Viestejä: 144

LähetäLähetetty: 15.03.2012 15:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei jäljen tekijää täällä ei mailla halmeilla. Confused Saattaa olla suurempi todennäköisyys saada ketun sijaan lippusiiman vetäjä pillille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EAn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Syy 2010
Viestejä: 646
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 15.03.2012 20:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Karhujoppelle onnittelut! Oma eka pillikettuni tuli puolitoista vuotta sitten ja sama fiilis, ei meinannut silmiään uskoa. Onnistuminen toi sitten luottoa rutosti lisää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JoonasL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Kes 2008
Viestejä: 766

LähetäLähetetty: 15.03.2012 21:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oltiin parissa paikassa kettua pillittämässä. Ensimmäinen passi oli tyhjä mutta seuraavassa tapahtui 9min pillityksen kuluttua. Kettua tuli Morjesta! nimimerkin passiin tuulen alle haistamaan pillittäjää. Kollikettu sai haulia ja Morjesta sain ensimmäisen pillikettunsa nurin. Tästä jatketaan!!




_________________
live jasmin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EAn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Syy 2010
Viestejä: 646
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 15.03.2012 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä äijät! Mää haluun kans mettään, näillä lääkkeillä näkis kettuja joka puolella ja ääni muistuttaa jäniksen kuolemaa ilman pilliäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarkko-k
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Hel 2012
Viestejä: 39
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 15.03.2012 22:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
Ampumatuesta ei kannata tinkiä Smile Helpottaa ampumista huomattavasti. Lisäksi aseennoston liike on paljon pienempi, kun ase on valmiiksi "haarukassa".

Ite oon niin huono ampuja et varmaan olis turha koittaa kettua yli 40 m etäisyydeltä kiväärillä ilman tukea... Embarassed



Tuossa olis tuommonen yksikertainen ja edullinen mukana helposti kuljetettava ampumatuki!
http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=76508
Ja kuva http://www.aijaa.com/v.php?i=000539785520.jpg
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Morjensta
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2010
Viestejä: 359

LähetäLähetetty: 15.03.2012 22:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näin pääsi käymään. Ja fiilis on hyvä! Cool
_________________
Okke...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8488
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 16.03.2012 09:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Varmaan toimii ampumiseen tuo Jarkko-k:n tuki ihan loistavasti Smile Mut nään tuossa yhden ongelman: tuo ei pysy itsellään pystyssä vaan toisen käden pitää olla liimattuna aseen tukkiin/ampumatukeen. Tietysti se on siitä hyvä et vähentää pillittäjän tekemiä liikkeitä mut toisaalta ainakin ite tykkään käyttää molempia käsiä pillin edessä "töttörönä", kun puhallan. Varmaan tosin ykskin käsi riittäis...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 234, 235, 236 ... 379, 380, 381  Seuraava
Sivu 235 Yht. 381

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com