Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6269 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 30.08.2010 20:31 Viestin aihe: |
|
|
Onko sulla joku erikoinen syy olla ottamatta automaattia? Käsittääkseni ne on Subaruissa kestäviä pelejä eikä polttoaineen kulutuskaan pitäisi olla keppivaihteista isompi. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 30.08.2010 20:49 Viestin aihe: |
|
|
iso Koo kirjoitti: | Kiitos tiedosta, alennusvaihde on kyllä kätevä noissa kärrihommissa ja lumessa antaa hieman lisää potkua tarvittaessa, pikupista ja lantikasta kokemusta.
Taidanpa kallistua kuitenkin tuohon alennusvaihteiseen ja vapaastihengittävään. Onko automaateissa ilmennyt mitään negatiivisia ongelmia, niin sais tuon emännän vaihtoehdon torpattua perustellusti pois. ? |
En suosittele turbottomaan 2.0 litraiseen subaruun automaattia. Se ei vaan ihan oikeasti toimi.. Turbomalleissa ja isommissa koneissa automaatti on ihan eri laites. Ongelmia on ollut mm. isoa kärryä peruutettaessa, siis oikeasti isoa ja raskasta, eteenpäin menossa ei ongelmaa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iso Koo Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Tam 2007 Viestejä: 501 Paikkakunta: eteläinen-savo
|
Lähetetty: 30.08.2010 21:33 Viestin aihe: |
|
|
Eipä mulla varsinaisesti mitään automaattia vastaan, ei vaan jotenkin iske. Yhtään semmoista en ole omistanut, mutta muutamilla ajanu, ihan kivoja olivat ja tosiaan, isolla koneella olivat myös molemmat, siis yli viisi litraa.
Lahteen piti huomenna suunnata yhtä, kahta katsomaan, mutta oli joku peijooni tänään ostanut sen kyseisen pirssin. No ehkä etelämmäksi sitten autoilemaan.
Eipä subaruissa ole liikaa tuota tarjontaa n. 100 000 km ajetuissa ja vuosimalli -05 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6269 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 02.09.2010 10:36 Viestin aihe: |
|
|
Elwood kirjoitti: | Jaa että ihan oikeasta nelivedosta ja 250 heppaa (tästäkö siis onkin kyse ), olkoon vain, mutta kovana pidän silti kulutusta. |
Mihin vertaat? Ainakin noille puolikymmentä vuotta vanhoille 2.0l CR-V:lle ilmoitetaan 9,3l yhdistetyksi kulutukseksi ja sehän on vain etuvetokulutus. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 02.09.2010 11:04 Viestin aihe: |
|
|
Sämpy kirjoitti: | Elwood kirjoitti: | Jaa että ihan oikeasta nelivedosta ja 250 heppaa (tästäkö siis onkin kyse ), olkoon vain, mutta kovana pidän silti kulutusta. |
Mihin vertaat? Ainakin noille puolikymmentä vuotta vanhoille 2.0l CR-V:lle ilmoitetaan 9,3l yhdistetyksi kulutukseksi ja sehän on vain etuvetokulutus. |
Kateellisten puheita. On varmaan joutunut liikennevaloissa Subarulle nöyrtymään!
Talvikelejä odotellessa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elwood Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1418 Paikkakunta: Siilinjärvi
|
Lähetetty: 02.09.2010 13:38 Viestin aihe: |
|
|
Talvella kävin koeajamassa subarun, eikä ollut mieleen, ei kulutus, eikä muukaan, näin simppelihomma.
Liikennevaloista saa lähteä kuka tahansa, millä vauhdilla, autolla tahansa, maantiellä myös, "se" ikä on jo mennyt ohi , että ohi vaan ja epäily kateellisuudestakin meni ohi _________________ Tosi asiaa ei tarvitse uskoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 02.09.2010 13:45 Viestin aihe: |
|
|
Joo joo. Niinhän sitä aina!
No ei kaikki tykkää hyvistä autoista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elwood Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1418 Paikkakunta: Siilinjärvi
|
Lähetetty: 02.09.2010 14:01 Viestin aihe: |
|
|
Niinpä LG1:n, kaikki eivät tykkää hyvistä autoista, mutta hyvä kun harrastat itsekritiikkiä, siitä se "parantuminen alkaa" _________________ Tosi asiaa ei tarvitse uskoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 02.09.2010 14:04 Viestin aihe: |
|
|
Elwood kirjoitti: | Niinpä LG1:n, kaikki eivät tykkää hyvistä autoista, mutta hyvä kun harrastat itsekritiikkiä, siitä se "parantuminen alkaa" |
Se on vaikea määritellä mikä on hyvä auto, kun joku ajelee italialaisella tai jopa ranskalaisella autolla. Ehkä hyvä auto on jokaisella omassa päässään..
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
mage Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Tam 2005 Viestejä: 695
|
Lähetetty: 02.09.2010 14:22 Viestin aihe: |
|
|
Nyt on tullut tonni (eli ei juuri mitään) ajettua 2010 bensä tomaatti Foresterillä ja laatikko on mielestäni p...ka! Kulutus on ollut lähinnä järkyttävä. Matka-ajossa (90-110km/h) kulutus ei tahdo pudota alle 8,5L! Kaupunkiin kun eksyy niin kulutus on pyörinyt lähempänä kymppiä.
Muutenkin automaattina todella laiska liikkumaan.
Muutoin miellyttävä auto ja edelleen harkitsen foresteria tai Grand vitaraa. Molemmat ovat kyllä manuaalina ja dieselinä. Päätöstä en ole vielä tehnyt mutta ainakaan subarua en automaattina huoli! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elwood Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1418 Paikkakunta: Siilinjärvi
|
Lähetetty: 02.09.2010 14:26 Viestin aihe: |
|
|
Näin on LG1 ja 2 x ranskalaista tuli ajettua useita vuosia, erittäin mukavia ajettavia, mutta uudempi berlingo (-07) oli aika heikko esitys, -02:n oli huomattavasti parempi.
Tuttu sanoikin: Ranskalaiset osaavat tehdä vain baskereita ja patonkeja
Katotaan nyt onko saksalainen pare.
Tarve kait se sanelee sen "hyvän auton". _________________ Tosi asiaa ei tarvitse uskoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 02.09.2010 14:39 Viestin aihe: |
|
|
Turha edes kuvitella, että +2 litraiset ja nelivedot bensakoneella menisi alle 8 litran!
Pienitehoiset bensa koneet ja automaattit on sellaisia, mitä ei voi mihinkään autoon suositella, jos ei satu jotain raajoja puuttumaan, että on ihan pakko.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6269 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 02.09.2010 18:57 Viestin aihe: |
|
|
Olen ihan oikeasti kiinnostunut että kulkeeko joku bensacitymaasturi olennaisesti vähemmällä menovedellä kuin Forester? X-Trailit ja Hondat taitaa kuluttaa samanverran kuin Subbe, liekkö RAV4 sitten vähäruokaisempi? Toki jos uutta on laittamassa, niin kovin mahdottomasti ei varmaan vaakakupeissa tule bensavehkeen puolelle painoa.
Sammeli tuolla kyseli aiemmin ilmastoinnista: luin vasta eilen ohjekirjan kunnolla enkä näköjään ole itsekään osannut sitä oikein käyttää . Säätimien painikkeita pitää pari sekuntia pitää pohjassa ennenkuin kuin auto-toiminto menee päälle... _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 03.09.2010 08:31 Viestin aihe: |
|
|
Ei kulje, kyllä kilpailijoillakin on siellä 10 ja yli paikkeilla keskikulutus.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5938
|
Lähetetty: 03.09.2010 08:57 Viestin aihe: |
|
|
Sämpy kirjoitti: | Olen ihan oikeasti kiinnostunut että kulkeeko joku bensacitymaasturi olennaisesti vähemmällä menovedellä kuin Forester? X-Trailit ja Hondat taitaa kuluttaa samanverran kuin Subbe, liekkö RAV4 sitten vähäruokaisempi? Toki jos uutta on laittamassa, niin kovin mahdottomasti ei varmaan vaakakupeissa tule bensavehkeen puolelle painoa.
|
[offtopic]
Ainahan nuo mainitut kuluttaa vähemmän kuin subbe. Nimittäin luulin subbella tarkoitettavan Suburbania. Vähän kuin lantikka on Land Rover eikä Land Cruiser.
[/offtopic] |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|