OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Miten kanalintu jahti käynnisty?! vastaukset 10.9 lähtien :)
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 164, 165, 166  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 19.09.2006 22:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen kyllä sitä mieltä, että nykymetsästäjän ei tarvitse jokaista paikkaa käyttää, olkoon lintukannat millaiset hyvänsä. Metsästys ja tappaminen on kaksi eri asiaa. Enkä minä usko, että aivan loputtomia riista-aittoja Suomesta löytyy, mistään kolkasta. Vaikka tuollaisten riista-aittojen äärelle sattuisikin, niin kyllä se kohtuus pitää olla. Minusta on kohtuutonta, jos ruvetaan metsälintujen kohdalla puhumaan kymmenistä. Ei se ampuminen saa metsästyksessä olla se liikkeellepaneva voima.
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Remari 870
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Huh 2004
Viestejä: 269
Paikkakunta: kempele

LähetäLähetetty: 19.09.2006 22:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo kyllähän niitä lintuja paikoitellen on kovastikkin..ei voi mielestäni sanoa että tuo ja tuo ampuu paljon lintuja ennenkuin tietää sen alueen lintukannat mistä ne on ammuttu..
Esimerkiksi kempeleessä ei hirveitä määriä lintuja ole mutta kun menet n. 50 km kainuuseen päin nii johan alkaa lintuja olemaan ja ei ihan heti lopukkaan...tai no en tiedä sitte onko se sadan teeren parvi paljon vai vähän Wink
_________________
Oon kai mää ennenki..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koukkupolovi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 6824
Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa

LähetäLähetetty: 19.09.2006 22:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alotuspäivänä teeripoika. Söimmä perinteisenä lintukeittona heti maanantaina. Lauantaina toinen poikateeri ja mehtikana. Pakkasessa oottaa sopivaa syömäpäivää. Tiijjä raskinko enempää tälle vuojelle..
_________________
Hoc iam omni varietate caret.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 19.09.2006 23:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tokihan paljosta on helpompi ottaa. Se, että lintuja riittää, ei tarkoita sitä, että pitäisi ampua, ampua ja sitten vielä vähän jatkaa ampumista. Ite odotin kuukauden että pääsen metsälle. Lauantain kuljin metsällä ja iltapäivän päätteeksi puhdistin pyssyn ja laitoin takaisin öljyyn, koska riistaa tuli riittävästi. Pidin sunnuntain "vapaata". Se ei tarkoita, että en olisi silti mielelläni luonnon parissa, vaikka pyssy ei mukana olekaan.

Parin viikon päästä sitten viikonlopun verran lisää kulkemista ehkä pari laukausta jos vain suodaan, pidempi metsästysloma jää vielä lokakuun lopulle.
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 20.09.2006 08:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän metsällä pitää hyvät paikat käyttää mitä tulee. Se on sitten kiikarointia, jos jättää pyssyn kotiin, eikä metsästystä. En ole oikein koskaan sisäistänyt mitä järkeä on koputella jokaisen haukkupuun juurella runkoon, että lähtisi nyt lentoon, kun ei kehtaa ampua. Siinä on menty aika kauas alkuperäisestä tarkoituksesta, kun pitää puolustella hienouttaan sillä, ettei ammu.

"Kävin metsällä ja olin ampumatta 4 eri tilanteessa, olen niin taitava metsästäjä"

"Minäpäs kävinkin metsällä ja olin ampumatta 3 kertaa metsoa haukusta, olen vielä taitavampi"


Laughing
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PT82
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Elo 2006
Viestejä: 196

LähetäLähetetty: 20.09.2006 08:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:
Kyllähän metsällä pitää hyvät paikat käyttää mitä tulee. Se on sitten kiikarointia, jos jättää pyssyn kotiin, eikä metsästystä. En ole oikein koskaan sisäistänyt mitä järkeä on koputella jokaisen haukkupuun juurella runkoon, että lähtisi nyt lentoon, kun ei kehtaa ampua. Siinä on menty aika kauas alkuperäisestä tarkoituksesta, kun pitää puolustella hienouttaan sillä, ettei ammu.

"Kävin metsällä ja olin ampumatta 4 eri tilanteessa, olen niin taitava metsästäjä"

"Minäpäs kävinkin metsällä ja olin ampumatta 3 kertaa metsoa haukusta, olen vielä taitavampi"


Laughing


Ei se kiikarointia oo, eikä ainakaan ahneutta niin kuin joillain...
On sitä muutkin käynyt useampaan kertaan täältä etelästä pohjosessa lintumetsällä ja todennut kannat kymmenkertaisiksi, mutta silti monta hyvää paikkaa jättänyt ampumatta, ihan vaan siitä syystä ettei kehtaa määräänsä enempää ampua! Kyllähän niitä sais ammuttua reppukaupalla jos niin haluais, mutta en nää siinä kauheesti mieltä!! Ja mitä kateuteen tulee, niin tuskin kukaan on kateellinen noille lintumäärille, korkeintaan vähä ihmeissään, että miks...
_________________
Tuolta se tuli, ja tuonne se meni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HUNTING POWER
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Elo 2006
Viestejä: 76

LähetäLähetetty: 20.09.2006 08:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huomaa että tääl osa kirjoittajista on vain ja ainoastaan kateellisia toisten saaliille, koska nuo sisämaan simpanssit ei pääse ikinä käymään hyvillä lintu paikoilla jahissa....Lämmin osanotto heille!!
Ei muuta kun ampukaa vaan lintuja, mutta älkää ylittäkö rajoituksia ja kiintiöitä, niitä pitää aina noudattaa!!
Itsekkin olen ampunut torniossa jo kiintiön täyteen, eikä ole tarkoitus enää mennä sinne vaikka tiedän että siel on lintuja melko reilusta! Säännöt on säännöt! Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 20.09.2006 12:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa PT:n sanomisessa on paljon asiaa.

Jos ampuu 20 metsälintua, niin eihän niistä ehdi edes nautiskella kaikista, kun pitää jatkaa tulosmetsästystä.

Ja jos kerran kiintiötä aikoo noudattaa, niin miksi se pitää ampua täyteen ensimmäisen viikon aikana? No kukin tietysti tyylillään, mutta jos itse valitsemaan asti pääsen, niin säästän kyllä tilanteita loppusyksyynkin.

Lintuja tänä syksynä tuntuu metsässä tosiaan olevan paljon. Ja monesti olen sanonut, että silloin se on otettava jos kerran annetaan, mutta kohtuus silti on muistettava.

Toisaalta, mikäpä minä olen sitä sanomaan: jos jonkun omatunto kestää eikä suosituksia rikota niin huonopa minun on sitä moittiakaan. Voin vain sanoa, että itseltä jäis niin tekemättä.
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 20.09.2006 15:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Monta hyvää paikkaa jäi itseltäkin väliin, koska ammuttiin vain koiralle. Ei se ole saaliinhimosta kiinni, vaan siitä, että koiralle tulee tulostakin joskus. Joka pystykorvaa on etelässä pitänyt, tietää minkälaista se on, kun vuodesta toiseen ampuu yhden linnun haukusta ja koputtelee aina loput lentoon.

Haulikolla olisi voinut poikueista tiputella vielä useamman, jos olisi yhden ampunut haukkuun ja loput siitä ympäriltä, minkä olisi kerinnyt. Vaan ei, kun tiputettiin vaan haukkuun. Kiintiöillä ollaan eletty tähän asti, mutta ilman kiintiöitä pääsi kerrankin koittamaan, että pelaako se koira. Ja pelaahan se Smile
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kokkkj-0d
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Elo 2006
Viestejä: 32

LähetäLähetetty: 20.09.2006 15:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kolmas pyyntireissu koiran kanssa kaksi aiempaa lämpimän sääntakia lyhkäsiä haukkuja teeriä yksi koppelo kolmas reissu ihanteellinen sää sumuinen aamu kolme metso havaintoa joista kahden uusinnan jälkeen pudotus.lintu reppuun ja kotia. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lingvisti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 116

LähetäLähetetty: 20.09.2006 16:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen deadlinen kanssa samaa mieltä.

Tähän asti olen uskonut, että metsämiehen saaliinhimo alkaa ikävuosien myötä vähentyä. Myöskään minun kohdallani ei 20 linnun tappaminen yhden reissun aikana tule kysymykseen. (Omistan lintukoiran.)

En tiedä moniko tämä foorumin lukijoista seurasi taannoin eräiltä Ruotsin nettisivuilta, millaisen suuttumuksen pari turistimetsästäjää aiheutti ammuttuaan 18 ukkometsoa ja pari teertä yhdellä latvalinnustusreissullaan. Pohjois-Ruotsin tunturialueillahan saadaan nyt "nauttia" erään toisen turistimetsästäjäporukan aiheuttamista uusista metsästysrajoituksista.

Jokainen taaplaa tyylillään. Minunkaan eräreissuilleni eivät röykkiöittäin saalistajat olisi tervetulleita. Sen "hienompia" tässä ei pyritä olemaan kuin muutkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pesse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Elo 2006
Viestejä: 114

LähetäLähetetty: 20.09.2006 16:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viime perjantaina 5 mustaa teertä kiväärillä siinäpä ne
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-TE-
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Lok 2005
Viestejä: 102
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 20.09.2006 18:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen eli tiistaina 19.9.2006. 4 teertä päivän saaliiksi. Viideskin oli varmassa paikassa tyrkyllä vaan annoin sen mennä. Ahneus ja kateus pilaa kaikki hyvät jutut. Ei siis tänä syksynä enään siihen maastoon kanalinnustamaan. Mennään välillä tois päähä pitäjää. Tai vaikka kalaan...


Kertokaahan vielä mistä !&%¤#"! kiintiöistä te kirjoittelette?
_________________
Kukaan ei ole tarpeeton, aina voi toimia huonona esimerkkinä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 20.09.2006 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tulihan tota viikko pyörittyä ympäri Suomea möykyn kanssa! Rolling Eyes Yks koppelonpoikanen oma saalis, mutta tapahtumia sen verran enemmän. En minä kaipaa kovin montaa saalislintua, vaan vapautta käyttää koiraa metällä ja jos Tapio on suosiollinen, niin se on extraa.






_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 424

LähetäLähetetty: 20.09.2006 19:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti

Isäntä oli itse ampunut lähes viisikymmentä teertä jo alkukaudesta (13.9 mennessä), ei paljolta tuntunut viikon aikana parikymmentä teertä. Sanoi kyllästyneensä siihen nylkemisen paljouteen tältä syksyltä, väitti, että joka syksy on sama juttu.

Oiskohan nyt kuitenkaan isäntä 3 päivään lähes viisikymmentä ampunut olisi kuitenkin jo 18 teertä päivässä.
_________________
Kaikkia ei voi laittaa takaisin sinne mistä ovat tulleet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 164, 165, 166  Seuraava
Sivu 51 Yht. 166

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com