Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Bearking 2.0 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Elo 2011 Viestejä: 385 Paikkakunta: Mualiman napa
|
Lähetetty: 04.09.2024 08:13 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Michelin, Continental ja Bridgestone. Siinä kova kolmikko joitten takia paikallinen hinuri eniten kävi hinailemassa autoja tietyömaan alaiselta tieltä. Keskiarvo oli 3 autoa / vrk reilu kuukauden ajan. Eihän nuo hinurit saa noista huudella mutta sillä meni jo hermot tuohon jatkuvaan eestaashinkkaamiseen. Mulla on ollut vaikeuksia bridgen ja contin kanssa ku oli 2 tonninen auto. Siirryin kiinalaisiin ja ongelmat loppui. Nytkin kiinalaiset, vaikka auto painaa jonku verran vähemmän.
Sitäkään ei saa kertoa että mitä autoja viedään lavetilla "ammattikorjaamoihin" eniten. Eli tästä kauas, 300 - 520 km päähän. Alkaa äFFällä, 4 kirjainta ja viimeinen kirjain ei ole D. Henkilöautoissa merkki yllätti. Ei ollu folkkari. |
Mulla ei oo koskaan ollut noita Kiina renkaita, joten en osaa sanoa kokemuksesta, mutta kyllähän niissä Kiina merkeissä on ihan susi renkaitakin joukossa. Enemmän kuin näillä premium merkeillä.
Edellisessä autossa oli michelin cross climate ja Bridgestone all weather. En huomannut noissa juuri eroa. Michelin oli ehkäpehmeämpi ajaa asfaltilla.
Nuo Falken Wilkpeakit vähän epäilyttää ajatuksena kun kyseessä ei ole miklään tunnettu premium statuksen merkki. Mutta ainakin omassa luokassaan All Terain renkaissa tuo on ihan samoilla viivoilla testien mukaan kuin yokohama ja BF Goodrich. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6925
|
Lähetetty: 04.09.2024 09:07 Viestin aihe: |
|
|
Kiinan renkaita tullut senverran kokeiltua, että ymmärtää olla niistä erossa. Useimmiten kiinan renkaan halvan hankintahinnan säästää premium-renkaan pienemmällä polttoainekulutuksella ja kaupan päälle saa myös ajella moitteettomasti joka tilanteessa toimivalla renkaalla.
Miksi ajaa markkinoiden huonoimmilla renkailla ja maksaa kuitenkin kokonaiskuluissa sama hinta kuin premium-merkeillä? _________________ Kuolema tulee mustalla autolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5578
|
Lähetetty: 04.09.2024 18:30 Viestin aihe: |
|
|
Meillä on ollut kolmessa autossa kiinan renkaat, 4x4, suv ja ha.
On niissä hyvää mutta polttoaineen kulutus selkeästi korkeampi kun ensiasennus renkailla. Hintaero ei ole merkittävä vastaaviin merkkirenkaisiin, niissäkin on helmiä ja sikoja, onneksi on lähipiirissä ammattikuskeja joilta saa ajantasaista tietoa mitä rengasta seuraavaksi alle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6925
|
Lähetetty: 05.09.2024 07:21 Viestin aihe: |
|
|
Poika on ihmetellyt kun Bemarissa vipattaa koko ajan ratti, kävi tasapainottamassa renkaat, sama homma jatkui. Osti uudet samanlaiset, vipatus jatkuu samanlaisena. Nostettiin etupää ylös ja pyöräytin renkaan pyörimään, heti huomas miks vipatus ajatkuu. Renkaissa on melkoista muotoheittoa niin aksiaalisesti kuin radiaalisesti, joten sama meno jatkuu. Lignlongin laaturengas.
Yhdet kiinan muovirenkaat oli 1.6 Focuksessa, ilma kun viileni 5 asteen kantturoille ja tie oli hieman märkä, paloi rengas vielä kakkosvaihteellakin helposti.
Ei kenenkään pitäisi sitä auton ostamista taloudellisti niin rajoille viedä, ettei raaski hommata kunnon renkaita. Mutta paljon näkee Premium-luokan autoja isoilla vanteilla, sitten loppu rahat ja hommattiin kiinan kumit. _________________ Kuolema tulee mustalla autolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bearking 2.0 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Elo 2011 Viestejä: 385 Paikkakunta: Mualiman napa
|
Lähetetty: 05.09.2024 08:06 Viestin aihe: |
|
|
Tapiok kirjoitti: |
Ei kenenkään pitäisi sitä auton ostamista taloudellisti niin rajoille viedä, ettei raaski hommata kunnon renkaita. Mutta paljon näkee Premium-luokan autoja isoilla vanteilla, sitten loppu rahat ja hommattiin kiinan kumit. |
No tämä! Oon itsekkin ihmetellyt samaa.
Mutta no itsekukin tyylillään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jalluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Kes 2009 Viestejä: 1290
|
Lähetetty: 05.09.2024 15:09 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on linglongit subarussa ja kiassa. Ei kait nuo ole sen kummemmat kuin muutkaan.
Aivan sama mitkä siellä alla pyörii suomen teillä ja nopeuksilla.
Enkä ole kulutuksessakaaan huomannut kummia muutoksia ensi asennusrenkaisiin mitkä oli subarussa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35483
|
Lähetetty: 05.09.2024 15:41 Viestin aihe: |
|
|
Monella työssäkäyvälläkin on pääasia että saa jotkut kilinkolit alle, kunhan nyt renkaat on että pääsee liikkeelle. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5578
|
Lähetetty: 05.09.2024 16:49 Viestin aihe: |
|
|
Trianglet kahdessa autossa alla ja märkäpito parempi kun edellisillä misukoilla ja falkenilla. Kulutus 10% korkeampi, ajettavuudessa ei eroa edellisiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Teemu- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Kes 2012 Viestejä: 613
|
Lähetetty: 05.09.2024 17:06 Viestin aihe: |
|
|
Edellisessä subarussa oli linglongit viimesimpänä. Eroa ei ajossa tai kulutuksessa edeltäviin continentaleihin huomannu muuten mutta contit kului nopeammin. Olivat myös ainoat kesärenkaat mitä en saanu puhki. Mutta varmasti noiden kiinalaisten kanssa laatuheittoihin saa varautua |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21434 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 05.09.2024 17:17 Viestin aihe: |
|
|
Meillä linglongien kanssa sai olla lisäämässä ilmaa jatkuvasti. Jotkut kiinan renkaat veteli oudosti ja vaikka itse en renkaista sen suhteen tarkka ole millainen ajettavuus muuten niin tuo oli häiritsevää. Ei tule minulle nuota kiinan kumeja. Jotain laatumerkkejä tapaan ostaa _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hautaterva Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Maa 2012 Viestejä: 644
|
Lähetetty: 06.09.2024 08:34 Viestin aihe: |
|
|
Koheltaja kirjoitti: | Trianglet kahdessa autossa alla ja märkäpito parempi kun edellisillä misukoilla ja falkenilla. Kulutus 10% korkeampi, ajettavuudessa ei eroa edellisiin. |
Jos testatusti tosiaan 10% lisää kulutusta niin ei mielestäni kannata edes harkita kyseisiä renkaita. Ainakaan hinnan takia.
Eliniän aikana tuhlaa polttoainetta premiumrenkaiden hinnan verran.
Saati jos tyytyy hyvään keskiluokkaan.
Veikkaanpa että ajettavuus ei kuitenkaan ole ihan sama halpiksilla
Itse ostin juuri Volvoon Hankookit ja niistäkin sai liki tonnin pulittaa.
Tuohon malliin on ilmeisen harva rengas joka ei tuo ylimääräisiä värinöitä koppiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsahenkilo Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2024 Viestejä: 569
|
Lähetetty: 06.09.2024 09:03 Viestin aihe: |
|
|
Hautaterva kirjoitti: | Koheltaja kirjoitti: | Trianglet kahdessa autossa alla ja märkäpito parempi kun edellisillä misukoilla ja falkenilla. Kulutus 10% korkeampi, ajettavuudessa ei eroa edellisiin. |
Jos testatusti tosiaan 10% lisää kulutusta niin ei mielestäni kannata edes harkita kyseisiä renkaita. Ainakaan hinnan takia.
Eliniän aikana tuhlaa polttoainetta premiumrenkaiden hinnan verran.
Saati jos tyytyy hyvään keskiluokkaan.
Veikkaanpa että ajettavuus ei kuitenkaan ole ihan sama halpiksilla
Itse ostin juuri Volvoon Hankookit ja niistäkin sai liki tonnin pulittaa.
Tuohon malliin on ilmeisen harva rengas joka ei tuo ylimääräisiä värinöitä koppiin. |
Tässä on pointtinsa. Tuohan saattaa olla jopa euron per 100km. Ei ihan tilastomatematiikka ole riittänyt loppuun asti.
Parhaimmissahan näissä kiinan ”maantie kesärenkaissa” ollut jopa m+s merkintä. En välttämättä lumikeliin niillä lähtisi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5578
|
Lähetetty: 06.09.2024 20:06 Viestin aihe: |
|
|
Onhan se 10% puolisen litraa sadalla kilsalla...
Ajettavuutta ei kannata alkaa veikkaamaan jos ei ole kokemusta. En yleensäkään ymmärrä miksi omien ennakkoluulojen takia aletaan veikkaamaan jotain asioita, ilman kokemusta ja vertailua. Täysin turhaa vastaanväittelyä.
Ei se tunnettu merkki takaa sitä että rengas on hyvä, näistäkin on kokemusta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7321
|
Lähetetty: 09.09.2024 19:22 Viestin aihe: |
|
|
tuhola kirjoitti: | Meillä linglongien kanssa sai olla lisäämässä ilmaa jatkuvasti. Jotkut kiinan renkaat veteli oudosti ja vaikka itse en renkaista sen suhteen tarkka ole millainen ajettavuus muuten niin tuo oli häiritsevää. Ei tule minulle nuota kiinan kumeja. Jotain laatumerkkejä tapaan ostaa |
Ajan 40 tkm/vuosi samaa tietä töihin. Joka vuosi sai ostaa renkaat. Eli vuorotellen talvi- ja kesäkumit. Siis renkaat kesti sen 40 tkm ja välillä mentiin nahkoilla tai ilman nastoja.
Sitten ostin linglongit ja kas, nehän kesti 4 talvea eli 80 tkm ennen ku alkoivat vuotamaan. Pintaa ja liukkautta oli reilusti jälellä. Kesäkumit on jotkut...en muista...kiinalaiset kuitenkin. Nyt meni kolmas kesä ja pintaa on ehkä ens kesäksi.
Ajo-ominaisuudet ? kaikki nuo on olleet pyöreitä ja mustia ja kun rattia vääntää niin auto kääntyy. Ehkä mulla on autossa jousitus joka huolehtii sen ajettavuudesta, ettei se sentään renkaitten varaan jää. En tiedä. Profiililla on joku rooli tietenkin ajettavuuteen.
En tuhlaa rahojani enää laatumerkkeihin. Ymmärrän että harvoilla on pokkaa ostaa takavetoseen linglongit mutta mulla on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6201 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 09.09.2024 20:03 Viestin aihe: |
|
|
Mullakin oli Sonatassa linglongit. Ja ihan uudet ostin.. ei oo koskaan ennen eauto puskenu ja sutinu sateella niin pal kun linglongit teki. Sadekelin renkaina aivan jäätävän huonot. En osta toista kertaa moisia passkoja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|