Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20700 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 17.04.2024 08:25 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen miettinyt tuota lautan tehoa seuraavaakin taustaa vasten.
Mulla minkkien reitti kulkee mökkilahden suun yli, josta olen useamman kerran minkin bongannut uimasta. Tuohon uintireitin viereen osuu kiviröystö muutaman metrin sivuun. Oikeastaan koskaan minkki ei ole noussut tuohon kiville.
Eli tuollainen uintimatkalla oleva ”kuiva kohta” ei välttämättä automaagisesti minkkiä houkuttele sille nousemaan. Uskoisin, että tuo uintireitti on vakiintunut sen takia, että niemenkärjestä niemenkärkeen uimalla reitti on noin neljäsosa verrattuna siihen, että kiertäisi rantaa pitkin, eli minkkikin jotenkin optimoi kulkuaan.
Siitä aasinsillalla, että ”pelkkä lautta + loukkuputki” ei välttämättä ole houkutusteholtaan paras mahdollinen. Mutta voiko sitä houkuttelevuutta lisätä vaikka heinänaamioinnilla tms. Tai loukkuputki täyteen höyheniä luomaan ”pesätunnelmaa” jne. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2025 12:59 Viestin aihe: |
|
|
Tähän laatikkoon menee aina näätiä vaikka muualle ei menisi. Se on kyllä jännä että miten jossain menee ja jossain ei vaikka näädät kulkisi vierestä. Ajattelin laittaa toisen loukun tämän viereen.
![](https://img.aijaa.com/m/00253/15309936.jpg) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|