OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsoja Keski-Suomesta Puolaan, UPM:n mailta?!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 21.06.2016 13:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mc-manteli kirjoitti:
Heti voin sanoa kymmenen seuraa joissa liittymismaksu 50e tai vähemmän, vuosimaksut 20-25e. Kaikkea saa pyytää.

Jos hirvijahtiin mielii niin normaali oma osuutensa kaatoluvista + lahtivajan käytöstä kertamaksu 100-500e, jonka saa halutessa maksaa erissä, vaikka useamman vuoden maksuajalla, ja on kerran maksettuna voimassa niin kauan kuin seuraan kuulut.

Jos ei ole halua sitoutua seuraan niin kausikortilla (50-100e) saat pyytää kaikkea paitsi sorkkaa, joissain seuroissa myös kaurisjahti sallittu.

Jos taas pelkästään petoja tai jäniksiä pyytää 5-10e/vuosi pienpetokortti ja 20-40e jäniskortti.

Ei mielestäni liian kallista.. Näissä esimerkkiseuroissa maita vuokralla 4000 - 20000ha.


Sano 5 esimerkkiä, jossa noin toimitaan. Riittää seuran nimestä vaikka 6 kirjainta alusta, jos et halua koko seuraa nimetä.

edit: alue kiinnostaa myös. Jos nämä on pohjoisen seuroja, niin ei oikeastaan kiinnosta yksikään seura. Etelästä en ole ikinä löytänyt seuraa, johon tuollaisilla säännöillä pääsisi.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mettäkala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2014
Viestejä: 1876
Paikkakunta: SuomiFinland

LähetäLähetetty: 21.06.2016 13:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mc-manteli kirjoitti:
Heti voin sanoa kymmenen seuraa joissa liittymismaksu 50e tai vähemmän, vuosimaksut 20-25e. Kaikkea saa pyytää.

Jos hirvijahtiin mielii niin normaali oma osuutensa kaatoluvista + lahtivajan käytöstä kertamaksu 100-500e, jonka saa halutessa maksaa erissä, vaikka useamman vuoden maksuajalla, ja on kerran maksettuna voimassa niin kauan kuin seuraan kuulut.

Jos ei ole halua sitoutua seuraan niin kausikortilla (50-100e) saat pyytää kaikkea paitsi sorkkaa, joissain seuroissa myös kaurisjahti sallittu.

Jos taas pelkästään petoja tai jäniksiä pyytää 5-10e/vuosi pienpetokortti ja 20-40e jäniskortti.

Ei mielestäni liian kallista.. Näissä esimerkkiseuroissa maita vuokralla 4000 - 20000ha.


Tuo kuulostaa kyllä todella asialliselta, lisää näitä. Jos kerran vielä jäseneksi pääsee kunhan on "tolokun mies". Tuolla tavalla toimiessa ei liene pelkoa jäsenpulasta. Valitettavasti ei vain koske näitä seuroja, joiden toiminnasta olen itse ollut kiinnostunut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mc-manteli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2007
Viestejä: 3606
Paikkakunta: Länsirannikko

LähetäLähetetty: 21.06.2016 13:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sieltähän nuo löytyy netistä niinku tähänkin asti.
Ei muutaku google käyntiin ja puhelin kuumaksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 21.06.2016 13:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mc-manteli kirjoitti:
Sieltähän nuo löytyy netistä niinku tähänkin asti.
Ei muutaku google käyntiin ja puhelin kuumaksi.


Eli sulla ei sitten olekaan kertoa seurojen nimiä?
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10052
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 21.06.2016 13:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:
Mc-manteli kirjoitti:
Heti voin sanoa kymmenen seuraa joissa liittymismaksu 50e tai vähemmän, vuosimaksut 20-25e. Kaikkea saa pyytää.

Jos hirvijahtiin mielii niin normaali oma osuutensa kaatoluvista + lahtivajan käytöstä kertamaksu 100-500e, jonka saa halutessa maksaa erissä, vaikka useamman vuoden maksuajalla, ja on kerran maksettuna voimassa niin kauan kuin seuraan kuulut.

Jos ei ole halua sitoutua seuraan niin kausikortilla (50-100e) saat pyytää kaikkea paitsi sorkkaa, joissain seuroissa myös kaurisjahti sallittu.

Jos taas pelkästään petoja tai jäniksiä pyytää 5-10e/vuosi pienpetokortti ja 20-40e jäniskortti.

Ei mielestäni liian kallista.. Näissä esimerkkiseuroissa maita vuokralla 4000 - 20000ha.


Sano 5 esimerkkiä, jossa noin toimitaan. Riittää seuran nimestä vaikka 6 kirjainta alusta, jos et halua koko seuraa nimetä.

edit: alue kiinnostaa myös. Jos nämä on pohjoisen seuroja, niin ei oikeastaan kiinnosta yksikään seura. Etelästä en ole ikinä löytänyt seuraa, johon tuollaisilla säännöillä pääsisi.



Itse olen kolmessa seurassa, Pohjois-Pohjanmaalla, Satakunnassa ja Pirkanmaalla.
Ainoastaan Pirkanmaalle oli "kovempi" liittymismaksu, muistaakseni 500 €. Muihin alle 100 €.
Vuosimaksut 30-50 € / vuosi. Pohjois-pohjanmaalla olen hirviporukan täysivaltainen jäsen,
lahtivaja osuus on 20 € / vuosi tai 200 € kertamaksu hautaan asti jäsenyydestä.
Luvat ja lahtivajan sähkölasku maksetaan porukalla vuosittain, jonkun kympin maksaa.
Pirkanmaalla pyydän peuraa, 50 € / vuosi, saa ampua 1 + 1 peuraa omaan pakkaseen.
Minusta hinnat on hyvin kohtuullisia.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 21.06.2016 13:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Esimerkkejä meiltä:
- Liittyminen 5000e, ei sisälly mitään rakennuksia hintaan, 100ha metsästyskelpoista maata minimivaatimus, ei vieraita
- Liittyminen 1500e, 4 vuoden koejäsenyys, 4ha minimivaatimus, ei sisälly rakennusten käyttöoikeutta, noin 10 vieraslupaa / jäsen
- Liittyminen 1500e, ei maapakkoa, ei sisälly rakennusten käyttöoikeutta, koejäsenyys 2v, ei vieraslupia
- Liitttyminen 700e, ei ilman maanomistusta seuraan, ei vieraslupia lainkaan, koejäsenyys 2v (jonka aikana ei saa metsästää, ainoastaan talkoovelvoite)

edit: nämä siis etelä-savon / keski-suomen alueilta kerättynä.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?


Viimeinen muokkaaja, MtJ pvm 21.06.2016 14:19, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 21.06.2016 14:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voi siis aina heittää herjana, että tervetuloa meille metsästämään, kyllä aina mahdollisuus järjestyy Laughing
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jalluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Kes 2009
Viestejä: 1128

LähetäLähetetty: 21.06.2016 14:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-Pudasjärvellä
- noin 10000 ha
-25€/ v
-joku 10 vieraspäivää käytössä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mc-manteli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2007
Viestejä: 3606
Paikkakunta: Länsirannikko

LähetäLähetetty: 21.06.2016 14:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:
Mc-manteli kirjoitti:
Sieltähän nuo löytyy netistä niinku tähänkin asti.
Ei muutaku google käyntiin ja puhelin kuumaksi.


Eli sulla ei sitten olekaan kertoa seurojen nimiä?


On ne. En vain yhtäkkiä keksinyt mitään pätevää syytä rueta niitä tähän luettelemaan. Pienellä vaivannäöllä ne löytää jokainen halukas netistä, turhaa nostaa jalustalle ketään.

Ne mistä itse olen tiedot kysynyt, sijoittuu pohjois-pohjanmaan yläreunasta satakunta/pirkanmaa rajalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 21.06.2016 14:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No kai sen verran osaat nimetä, että mitkä ne käytännöt siellä on, samalla tavalla listaksi kuin itsekin laitoin.

Eteläisen Suomen seuroihin on nimittäin nykykäytännöllä oikeasti lähes mahdoton päästä jäseneksi asti. Eikä vieraaksikaan pääse ja jos pääsee, niin hattu kourassa hirviä ajamaan. Sitten iltasella voi vähän lipoa kannikkaa, kun oli niin hienoa olla vaan metsässä ilman asetta.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mc-manteli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2007
Viestejä: 3606
Paikkakunta: Länsirannikko

LähetäLähetetty: 21.06.2016 15:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Johan noita käytäntöjä avasin tuolla ylempänä. Kai ne osaat sieltä lukea ilman uutta listausta. Rolling Eyes Rolling Eyes

Ite oon ollu kuluvallakin jahtikaudella eteläsuomalaisen metsästysseuran mailla pienpetojahdissa, johon pääsi jäsenen mukana vieras ilmaiseksi...

Se että sinä et pääse kuin vähän kannikkaa lipomaan iltasella, ei liene minun ropleema..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10052
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 21.06.2016 15:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tehtiin kans tuossa Pirkanmaan seurassa päätös, minun aloitteesta, että pienpetojahtiin
saa tuoda vieraita niin paljon kuin haluaa ja ilman mitään maksuja. Muuhun jahtiin
luvat 10 € / päivä Pirkanmaalla ja Satakunnassa, Pohjois-Pohjanmaalla 6 € / päivä.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hitleri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2006
Viestejä: 4744

LähetäLähetetty: 21.06.2016 15:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Neljässä seurassa oon jäsenenä. Kaikkiin päässyt itkemättä. Yhden alueella asun. Maita ei ole kuin kynsien alla. Yhdessäkään ei ole liittyminen ollut yli 50€. Hirviporukoihin pääsyyn korkeimmillaan 200€ lisää. Vuosimaksut 20-40€, parina vuonna nykyisessä kotoseurassa ollut ilmainen. Samoin kuin käytännössä toisessakin porukassa olen saanut 40€:n jäsenmaksun jälkeen vielä 60€+:lle budjetin, kun on petopuolelta tullut palkinto kuinka monena vuonna ties putkeen (100€). Ei ole hirmu hinkua pussihousujahteihin ja maksamaan ihteensä kippeeksi jostain hirvenkoparon ampumisesta. Mehtuualueita käytössä vajaa 30 000ha noiden seurojen maita.

Vieraskortit kaikkien seurojen maille 5-10€/vrk.
_________________
Vaan varmoilta paikoilta ohi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15310

LähetäLähetetty: 21.06.2016 16:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se minunkin seuroissa jäsen- , vieraslupa- ja maksukäytännöt on tuollaista mitä Mc-manteli, Peto ja Hitleri kuvaa. Vieraskortista en ole kyllä ihan perillä, ainakin yhdessä seurassa jonka alueella on pupuja pupujahtiin pääsee vieraat kiitoksella, isännän seurassa. Tässä kotosalla kovimmat jahtaajat taitaa saada puolensataa pienpetoa vuodessa, mun muutaman supin vuosisaaliilla ei paljoa stipendejä kannata odotella. Kaikkialla pääsisi hirvijahtiin, se maksaisi vähän lisää, kävisin jos ehtisin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Reporetku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 1995

LähetäLähetetty: 22.06.2016 14:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole tosiaan tunkua kaikkiin seuroihin, ainakaan täällä Pohjois-Pohjanmaalla. Rahasta ei ainakaan ole harrastus kiinni ja säännötkin jo lähes velvoittavat ottamaan jäseneksi, jos hakija vain asuu toimialueella. Hirviporukkaan sitten jo lähes kerjäävät, minuakin, vannoutunutta pienriistanpyytäjää. Siinä eivät tule onnistumaan Laughing .
_________________
Käytännöllisyys on kauneutta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Seuraava
Sivu 17 Yht. 18

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com