OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Tulenteko - Vedenkestävät sytytyspalat
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Alpertti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2015
Viestejä: 1013
Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 29.06.2016 11:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
Minä en sytytyspaloja tarvitse. Minulla on pussissa tuhkaa ja tuhkan seassa kekäleitä. Kekäleillä syttyy hyvin nuotio. Tuohet, kiehiset ja sytytyspalat on liian neitimäisiä juttuja erämiehelle...siis kunnon erämiehelle.

Very Happy Milläkö mittapuulla tuohenpala taskussa on sen neitimäisempi ku tuohenpala taskussa? Joillekki tuntuu tuo sytytyspalan materiaali olemaan joku erämiehen mittari, kyllähän sitä saa tuluksillaki tulet mutta kyllähän ne joskus helpottaa, !&%¤# väliä onko se tuohta vai joku kekälesäkki. Rolling Eyes
Homerin viimenen lause tiivistää olennaisen, hätätilanteessa ei paljo mieti että ompas tämä epäerämiesmäistä sytyttää sytytyspalojen avulla. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 29.06.2016 12:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Homer kirjoitti:
Kyllähän nuo palat kiinnostavat. Ei helpommin (ja nopeammin) syttyvä nuotio/pesä ole yhtään sen huonompi, vaikka sen saisi syttymään perinteisilläkin tavoilla. Saattaa se nopeus ja helppous pelastaa joskus hengen.


Nolo tapa palella ku kaivelee tervasta ku ei kehtaa ottaa paloja esiin ku kaverit vithuilee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Voitt0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2013
Viestejä: 1183
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 29.06.2016 12:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alpertti kirjoitti:
9.3x622 kirjoitti:
Minä en sytytyspaloja tarvitse. Minulla on pussissa tuhkaa ja tuhkan seassa kekäleitä. Kekäleillä syttyy hyvin nuotio. Tuohet, kiehiset ja sytytyspalat on liian neitimäisiä juttuja erämiehelle...siis kunnon erämiehelle.

Very Happy Milläkö mittapuulla tuohenpala taskussa on sen neitimäisempi ku tuohenpala taskussa? Joillekki tuntuu tuo sytytyspalan materiaali olemaan joku erämiehen mittari, kyllähän sitä saa tuluksillaki tulet mutta kyllähän ne joskus helpottaa, !&%¤# väliä onko se tuohta vai joku kekälesäkki. Rolling Eyes
Homerin viimenen lause tiivistää olennaisen, hätätilanteessa ei paljo mieti että ompas tämä epäerämiesmäistä sytyttää sytytyspalojen avulla. Laughing


Niin tökeröä trollia ei tälle foorumille onnistuta värkkäämään ettei siihen joku hätä-, kiire- tai muuten vaan päissään tartu Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Havumetsä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Syy 2012
Viestejä: 1094
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 29.06.2016 17:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
Havumetsä kirjoitti:
Kylläpä ne tulet on aina tehty ilman sytytyspaloja ja tullaan jatkossa tekemäänkin.


+1 hyvinkin pitkälle.


-25 pakkasta ja tiput sukset jalassa jäihin ja muuta puuta ei ole kuin tunturikoivua niin luulen että teilläkin mieli muuttuisi. Jos mäntyä on lähellä niin eihän silloin ole ongelmaa mutta siltikin arvostan tuollaisessa tilanteessa nopeita tulia. Eipä nuita muuten tarvi enkä usko että tuollaisilla voi tienata jos myydä aikoo.

Ompi tuota taitoa eränkäynnistä jo sen verta karttunut etten tule jäihin tippumaan siellä tunturikoivikossa. Ei se kannata. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NoVoeHelevetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 6357
Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret

LähetäLähetetty: 29.06.2016 18:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä. Minulla on tulet valmiina ku tipun jäihin. Ei tartte kiireessä tolskata. Olis varmaan ollu vilu nyttenki majavajahdissa kun kaverin massea hain pikku rapulavihneissä. Ei ollu hääviä jäätä kun kelokin uppos koko pituudeltaan siinä minun matkassa. Vaan kyllä sieltä saaresta majava saatiin talteen ja talviturkkikin lähti ihan niinku aina perinteisesti vappuaattona. Saappaat sattana oli kyllä vttumaiset kuivata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 29.06.2016 18:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ostetaan se makkarakin valmiina.

Miksei siis erämiehet tee ite(jotkut tekee)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koukkupolovi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 6824
Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa

LähetäLähetetty: 29.06.2016 23:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun tässä on tullut sytytellyksi eri tulia erilaisiin uuneihin ja kamiinoihin sekä ulkosellaisia kohta 60 vuoden ajan, ei minua yhtään hävetä käyttää sytytyspaloja, tenttua, Persian kiehisiä eikä kaasutöhöäkään niiden aikaansaamiseksi.
_________________
Hoc iam omni varietate caret.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 29.06.2016 23:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaasutöhö on aivan ehdoton. Ja jos jahti on sen tyyppistä että puut kulkee autossa niin miksei töhökin.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
rihlapiippu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Kes 2009
Viestejä: 783

LähetäLähetetty: 29.06.2016 23:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolla voisi olla lisää kiinnostuneita. Ite olen käyttänyt noita Tokmannin sytyspusseja nuotioiden sytytykseen kun ei viitsi kanniskella tervaksia tai tuohia.

http://www.vaellusnet.com/turinat/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 30.06.2016 01:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

NoVoeHelevetti kirjoitti:
Mitä. Minulla on tulet valmiina ku tipun jäihin. Ei tartte kiireessä tolskata. Olis varmaan ollu vilu nyttenki majavajahdissa kun kaverin massea hain pikku rapulavihneissä. Ei ollu hääviä jäätä kun kelokin uppos koko pituudeltaan siinä minun matkassa. Vaan kyllä sieltä saaresta majava saatiin talteen ja talviturkkikin lähti ihan niinku aina perinteisesti vappuaattona. Saappaat sattana oli kyllä vttumaiset kuivata.


Näen tämän "sieluni silmin" ja toiset selällään maaten.

Mr. Green Mr. Green Mr. Green
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tukelius
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 3311
Paikkakunta: Mynämäki

LähetäLähetetty: 30.06.2016 01:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täytyypä hakea tokmannista pusseja testiin, keskimäärin mukavampi päästä helpommalla. Tiedän myös tyyppejä jotka tekee aina vaikean kautta kaiken ja ärsyttää jo sivusta katsominenkin Evil or Very Mad
_________________
pillinaru@gmail.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 30.06.2016 03:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.tokmanni.fi/sytytystarvikkeet/sytytyspala-120kpl/6438114370049/dp

Näitä muovipussiin ja pussinsuu solmuun "hätätapauksia" varten. Toimivat hyvin ja nuutama pala taskussa ei rasita kenenkään kantokykyä.
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 30.06.2016 05:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei se häpee oo opettaa muille miten tulia saa tehtyä.

Mut se et viittii olla tyhmä nyky päivänä.

Äijä kaivelee hangessa tervasta, istuu välillä kannon nokassa älypuhelin kourassa ja riista porhaltaa ohi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 30.06.2016 10:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Havumetsä kirjoitti:
JSP kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
Havumetsä kirjoitti:
Kylläpä ne tulet on aina tehty ilman sytytyspaloja ja tullaan jatkossa tekemäänkin.


+1 hyvinkin pitkälle.


-25 pakkasta ja tiput sukset jalassa jäihin ja muuta puuta ei ole kuin tunturikoivua niin luulen että teilläkin mieli muuttuisi. Jos mäntyä on lähellä niin eihän silloin ole ongelmaa mutta siltikin arvostan tuollaisessa tilanteessa nopeita tulia. Eipä nuita muuten tarvi enkä usko että tuollaisilla voi tienata jos myydä aikoo.

Ompi tuota taitoa eränkäynnistä jo sen verta karttunut etten tule jäihin tippumaan siellä tunturikoivikossa. Ei se kannata. Rolling Eyes


Tuskin sinne kukaan tahalleen tippuu. Voi olla varma vain silloin kun ei mene jäälle. Eikä sinne pakko ole tippua edes, voi sitä muutakin yllättävää sattua kokeneillekkin ja eihän muutama syttö paljoa paina. Tulen teko tietyn tyylisessä tunturikoivikossa on joskus melko työlästä. Mulle on kyllä aivan sama mitä muut tekee mutta itse pidän niitä varalta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16690

LähetäLähetetty: 30.06.2016 12:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alpertti kirjoitti:
9.3x622 kirjoitti:
Minä en sytytyspaloja tarvitse. Minulla on pussissa tuhkaa ja tuhkan seassa kekäleitä. Kekäleillä syttyy hyvin nuotio. Tuohet, kiehiset ja sytytyspalat on liian neitimäisiä juttuja erämiehelle...siis kunnon erämiehelle.

Very Happy Milläkö mittapuulla tuohenpala taskussa on sen neitimäisempi ku tuohenpala taskussa? Joillekki tuntuu tuo sytytyspalan materiaali olemaan joku erämiehen mittari, kyllähän sitä saa tuluksillaki tulet mutta kyllähän ne joskus helpottaa, !&%¤# väliä onko se tuohta vai joku kekälesäkki. Rolling Eyes
Homerin viimenen lause tiivistää olennaisen, hätätilanteessa ei paljo mieti että ompas tämä epäerämiesmäistä sytyttää sytytyspalojen avulla. Laughing


Kuhan heitin.

Sytytyspaloja löytyy repusta ja ostettu Tokmannilta, sellaisia valkoisia. Hieman tuoksahtavat, mutta pienessä tiiviissä muovirasiassa kun säilyttää, niin eipä tuoksu haittaa.

Muutama tuohenkäppyräkin on mukana, jos haluaa fiilistellä erämiestaidoilla, ettei ihan neidiksi itseään tunne.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 2 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com