OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lopettaako direktiivi nuorten harrastamisen???
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
fw71
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Maa 2006
Viestejä: 1270
Paikkakunta: pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.07.2016 19:56    Viestin aihe: Lopettaako direktiivi nuorten harrastamisen??? Vastaa lainaamalla viestiä

1. Luvan myöntämisperusteet ja aseiden turvallinen säilytys:
Jäsenmaat voivat myöntää aselupia, jos hakijalla on perusteltu syy ja hakija on täysi-ikäinen. Alle 18-vuotias voi saada aseen esimerkiksi perintönä tai lahjana (acquisition, other than purchase). Urheilu- tai metsästyskäytössä myös alle 18-vuotias voi pitää asetta hallussaan, mikäli hän on luvan omaavan aikuisen välittömässä valvonnassa tai koulutustilaisuudessa. Lisäksi henkilö ei saa olla vaarallinen itselleen tai muille, tästä esimerkkinä mainitaan väkivaltarikostuomiot.
["Aseiden hankkiminen tulisi olla sallittua vain jos on olemassa hyvä syy. Jäsenmailla tulisi olla mahdollisuus määrittää mitkä ovat hyväksyttäviä syitä hankintaan, esimerkiksi metsästys, urheiluammunta, aseiden hankinta kulttuurihistoriallisista syistä, erilaiset tieteelliset ja tekniset aktiviteetit, testaus, historialliset esitykset, elokuvan tuotanto ja historian tutkiminen ovat hyviä syitä".
Yhteisymmärrys löytynyt: Kaikki ryhmät.]

Lähde: Firearms United https://www.facebook.com/FirearmsUnitedFinland/posts/681151732051294:0
_________________
Ihiminen jokei tunnusta juuriansa ei oo mistää kotoosin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 07.07.2016 23:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei se lopeta, vaan tervehdyttää suomalaista metsästystä.
Oikea tie metsästäjäksi on kulkea vanhempien mukana metsästyshommissa ja siten oppia metsästyksen salat ja arvot.
Tästä viimeaikoina on lipsuttu ja jälki onkin ollut hirveää. Muun muassa tuolla hanhien syysmuuton lepopaikoilla homma on päässyt riistäytymään käsistä keskenkasvuisten mopopoikien ja aikuistumattomien aikamiespoikien räiskiessä keskenään hanhiparvia aseinaan pumppuhaulikot varustettuina jatkomakasiineilla.
On ammuttu kaukaa ja tyhjennetty ne jatkomakasiinit hanhiparviin välittämättä ollenkaan, että näin tehtaillaan tuhansittain haavakoita, jotka siis kuolevat jonnekin muualle.
Porukalla saaliiksi saadan 5-10 hanhea mutta haavakoksi onkin ammuttun 25-50 hanhea.
Tämä on sitten lopulta saanut aikaan kantojen vähenemisen osassa maata ja nyt tästä sitten saa kärsiä metsästysrajoitusten muodossa lähes kaikki muut koko maan hanhenmetsästäjät, poislukien juuri nämä räiskijät. Näillä alueillahan saa edelleen rajoituksetta pumpata haulia hanhiparviin. Hyvänä esimerkkinä tällaisesta toiminnasta oli menneinä vuosina tälläkin foorumilla esiintynyt ja videoitakin möhlimisistään julkaissut porukka, nimeltään "tosisorsatajat"
Kyllä tämä olisi tervetullut uudistus. Ei suomalaisen metsästyksen arvostus kohene em. kaltaisten keskenkasvuisten räiskijöiden keskinäisten räiskintäkilpailuiden tuloksena. Toki noilla alueilla on myös vastuullisia nuoria.
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20406
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 08.07.2016 07:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Katkera tilitys ku mopopojat ovat ampuneet enempi sorsia kuin itse.. Very Happy

Muistan saman ihan seuratasolla, ku nuorina kloppeina ammuttiin kaverin kanssa muutama kymmenen sorsaa aloituksessa. Kauhea poru että tehdään haavakoita eikä välitetä mistään. Pska puhetta. Kattelin näitä itkijöitä niin niiden sorsastus se vasta karseeta katseltavaa oli.. Very Happy Aina paukku 100m matkoillekkin ku epätoivoisesti yritettiin saada edes yhtä tavia alas. Haavakoita ei viitsitty edes katsella jne. Nämä ukot sai reppuun hyvä jos yhden tavin. No kai siinä itku tulee ku olet kokenut vanha metsästäjä ja sitte mopopojat ampuukin kaikki sorsat. Kateellisia säälittäviä ukkoja sanon minä.

Direktiivi on aivan prseestä. Kyllä 15v iässä pitäisi saada käydä jahdissa ominpäinkin. Siellä sitä oppii ja just se ikä ku jokainen metsällä vietetty tunti on kaikesta pahanteosta pois. Ite olin metsästänyt isäukon kanssa jo 4 vuotta ennen 15v ikää. Kyllä se maailma alkoi aueta vasta sitten ku pääsi lähtemään jahtiin ihan ominpäin koska haluaa. (koulumenestyksen päälle se tosin kävi aika pahasti)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5453

LähetäLähetetty: 08.07.2016 07:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Missä tämä direktiivi on voimassa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12164

LähetäLähetetty: 08.07.2016 08:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joskus ensivuonna ehkä jo koko EU:ssa, jos tämän hetkinen kompromissiehdotus menee läpi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12164

LähetäLähetetty: 08.07.2016 08:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:
Toki noilla alueilla on myös vastuullisia nuoria.

Ja vastuullisten nuorten mielestä sitten kaikilta yli 18 vuotiailta voisi kieltää aseet, koska on yli 18 vuotiaita idiootteja?

Älä nyt Repesorsa ala mitään kieltolinjoja ehdotella ratkaisuksi mihinkään. Tuo ajattelu ei poikkea pohjimmiltaan yhtään siitä, että vihreä vasemmisto haluaa kieltää kaikilta aseet, siksi kun jotkut niitten kanssa tekee tuhoa.

15v on aivan hyvä ikäraja ollut Suomessa jo pitkään ja mitään sellaisia ongelmia siitä ei ole ollut, mitkä korjaantuisi nostamalla ikäraja 18 vuoteen.
Kriittinen ikä, jolloin on ihan hyvä olla terveitä ja hyviä harrastuksia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jansir
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Hel 2016
Viestejä: 716
Paikkakunta: Napapiirin antisankari

LähetäLähetetty: 08.07.2016 09:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:
Ei se lopeta, vaan tervehdyttää suomalaista metsästystä.
Oikea tie metsästäjäksi on kulkea vanhempien mukana metsästyshommissa ja siten oppia metsästyksen salat ja arvot.
Tästä viimeaikoina on lipsuttu ja jälki onkin ollut hirveää. Muun muassa tuolla hanhien syysmuuton lepopaikoilla homma on päässyt riistäytymään käsistä keskenkasvuisten mopopoikien ja aikuistumattomien aikamiespoikien räiskiessä keskenään hanhiparvia aseinaan pumppuhaulikot varustettuina jatkomakasiineilla.
On ammuttu kaukaa ja tyhjennetty ne jatkomakasiinit hanhiparviin välittämättä ollenkaan, että näin tehtaillaan tuhansittain haavakoita, jotka siis kuolevat jonnekin muualle.
Porukalla saaliiksi saadan 5-10 hanhea mutta haavakoksi onkin ammuttun 25-50 hanhea.
Tämä on sitten lopulta saanut aikaan kantojen vähenemisen osassa maata ja nyt tästä sitten saa kärsiä metsästysrajoitusten muodossa lähes kaikki muut koko maan hanhenmetsästäjät, poislukien juuri nämä räiskijät. Näillä alueillahan saa edelleen rajoituksetta pumpata haulia hanhiparviin. Hyvänä esimerkkinä tällaisesta toiminnasta oli menneinä vuosina tälläkin foorumilla esiintynyt ja videoitakin möhlimisistään julkaissut porukka, nimeltään "tosisorsatajat"
Kyllä tämä olisi tervetullut uudistus. Ei suomalaisen metsästyksen arvostus kohene em. kaltaisten keskenkasvuisten räiskijöiden keskinäisten räiskintäkilpailuiden tuloksena. Toki noilla alueilla on myös vastuullisia nuoria.


Osittain Repe puhuu asiaa, suurin osa näistä pumppupojista on kaupunkiaikuisia, siis yli 20 vuotiaita joilla rahaa riittää pumppuun, ostetaan laatikkokaupalla patruunaa ja suoraan metsään kulkematta radan kautta. Sitten räiskitään tarpeeksi ilmaan reikiä jospa jotain tulisi alas ja voidaan kehua että oltiinpa me hyviä. Ja vielä se lisäksi että nämä samat aikuiset kehuvat sitten juottoloissa olevansa suuria metsästäjiä. Nuoriso jota itse olen tavannut käy radalla treenaamassa jotta oppivat ampumaan tarkemmin jottei mene rahat hukkaan hutikuteina. Eli loppujen lopuksi tästä laista ei ole sen suurempaa hyötyä..
Itse olen kaupunkilainen joka pienestä pitäen on halunnut metsästää, suoritin kortin 12 vuotiaana, ekan haulikon (baikal IJ-27) sain sitten kun olin 18 ja rahat riitti juuri ja juuri pariin rasiaan panoksia. Näitä sitten käytettiin radalla että edes jotenkin osasi ampua ja osua. Ja vieläkin karsastan räiskintää vaikka rahaa on hieman enempi. Metsällä pyrin vain varmoihin laukauksiin ja jos haavakoita tulee niin siinä kulutetaan sitten useampikin hetki pahimmillaan että löytyy pois.
Eli ei se laki vaan omien korvien väli ja kasvatus..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5453

LähetäLähetetty: 08.07.2016 10:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ollari kirjoitti:
Joskus ensivuonna ehkä jo koko EU:ssa, jos tämän hetkinen kompromissiehdotus menee läpi.


Niin, ehkä. Samalla tavalla voi spekuloida sitä että mitä teen 48 miljoonalla jonka tänään voitan, ehkä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 08.07.2016 14:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikilta alle 35-vuotiailta pitäisi kieltää aseluvat. Peruste: olen yli 35-vuotias.

Ei tässä muuta tarvita. Kielletään niiltä ryhmiltä aseet, joihin minä en kuulu. Työttömät on mun mielestä kanssa yksi ryhmä, jolta on aseet kiellettävä. Siihenkään en ole kuulunut yli vuosikymmeneen, joten työttömiltä aseet pois.

Autottomat ei pysty kuljettamaan asetta mun mielestä turvallisesti. Aseet pois.

Jos ajaa sähköautoa, ase pois. Syy: mulla ei ole sähköautoa.

Jos ajaa moottoripyörää, on huikentelevainen. Ase pois.

Jos ajaa pelkkää polkupyörää, on vasemmistolainen. Aseet pois.

Jos on opiskelija, aseet pois. Syy: pääsy oppilaitoksiin ja se on vaarallista.

Jos on heikko näkö, aseet pois. Syy: mulla ei ole heikko näkö.

Jos on edes silmälasit, aseet pois. Syy: mulla ei ole silmälaseja.

Jos ei harrasta niitä lajeja, joita itse harrastan, aseet pois. Syy: ei niitä tarvi harrastaa kenenkään muunkaan.

Jos ostaa liian kalliin ja isokaliiperisen aseen, pyssyt pois. Syy: mulla ei ole.

Jos ei tykkää 308:sta, aseet pois. Syy: ei tajua mitään.

Jos ampuu hirviä 308:lla, pyssyt pois. Syy: ei tajua hirvenmetsästyksessä olevan väärin tappaa 308:lla elukoita.

Jos ampuu 30-06:lla hirviä, pyssyt pois. Syy: liian perinteinen kaliiperi.

Jos ampuu 9,3x62:lla hirviä, pyssyt pois. Syy: liian iso pyssy eikä mulla ole tuota.

Jos ampuu 223:lla lintuja, pyssyt pois. Syy: mulla ei ole .223:sta. Ehkä pienellä rajauksella voisi sallia siten, että kun mulla on tämä kaliiperi, niin sitten on sallittua säilyttää pyssyt.

Jos ei ole käynyt armeijaa, aina aseet pois. Syy: mä olen käynyt armeijan.

Jos juo viinaa, heti aseet pois. Syy: iltalehden uutiset.

Jos on ikinä ajanut ylinopeutta, aseet pois. Syy: se on kauheaa ja iltalehden kommenttipalstoilla paheksutaan.

Jos polttaa tupakkaa tai juo viinaa, aseet pois. Syy: ei välitä terveydestään.

Jos käy kalassa aseet pois. Kuitenkin kalastaa pyssyillä.

Jos veneilee, aseet pois. Tämmöiset ihmiset on herkkiä rikkomaan lakeja. Tosin on todettava, että itelläki on veneitä, joten ei tää nyt käykään. Säilytettäköön aseet jos ei ole alumiinirunkoista venettä. Jos on alumiinivene, niin pyssyt pois. Tai liian iso vene. Sittenkin pyssyt pois. Rajaksi lasken 50hp moottorin.

Jos omistaa useampia aseita kuin 10, pyssyt pois heti, kaikki. Syy: mulla ei ole noin montaa.

Jos omistaa vaan yhden pyssyn, se pois. Syy: mulla on enempi, eikä yhdellä pyssyllä muutenkaan pysty hyvin metästelemään.

Jos katsoo kesällä telkkaria, eikä ole pihalla, aseet pois. Syy: on sisäihminen.

Jos syö vaaleaa leipää ja laittaa päälle margarania, pyssyt pois. Syy: mä en tykkää margariinista.

Onhan tässä näitä nyt alkuunsa.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15315

LähetäLähetetty: 08.07.2016 14:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä keskustelussa ainoa kiinnostava asia on se onko Repe löytänyt korkin vai menikö kaikki ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 08.07.2016 15:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kai se riippuu pullosta. Vielä siinä taitaa lukea, että "alko". Kuinkahan pitkä matka lie siihen, kun pullossa lukee, että "lakkaa" Laughing
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pudejovicky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Elo 2011
Viestejä: 1433
Paikkakunta: Syrjäinen

LähetäLähetetty: 08.07.2016 15:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on sitten sitä Lakkavulinia Smile
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12164

LähetäLähetetty: 08.07.2016 15:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koheltaja kirjoitti:
Ollari kirjoitti:
Joskus ensivuonna ehkä jo koko EU:ssa, jos tämän hetkinen kompromissiehdotus menee läpi.


Niin, ehkä. Samalla tavalla voi spekuloida sitä että mitä teen 48 miljoonalla jonka tänään voitan, ehkä...

Tuota noin. Aika vakavissaan komissio ja parlamentin vihervasemmisto on tuota direktiiviä ja ylipäätään muitakin rajoituksia ajaneet.
Jos ne samalla tarmolla ajaisi direktiiviä että mulle pitäisi saada 48M€:n veroton tilisiirto, niin kyllä mua suoraan sanottuna jännittäisi.

Mutta jos pidät tuon direktiivin tai muidenkaan rajoitusten läpimenoa tuota 48M€ lottovoittoon osumisen kanssa yhtä todennäköisenä, niin varmaa nnukut yösi rauhassa rajoitusten osalta. Vähän vaan pelkään ettei ihan sellaiseen varmuuteen ole syytä. Tai sitten tosiaan kannattaa lotota (vaikka sitä eräs kaverini onkin tituleerannut tavallaan osuvasti "tyhmien ihmisten lisäveroksi", ainakin suomalaista versiota).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Deereman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2010
Viestejä: 626

LähetäLähetetty: 08.07.2016 16:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saakos britit äänestää näistä enää? Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 12981

LähetäLähetetty: 08.07.2016 17:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos uusi muotoilu menee läpi niin varsinainen direktiivi valmistuu ja hyväksytään 2017 keväällä. Aikaisintaan. Sitten se astuu voimaan 12kk päästä eli ollaan noin 2018 kesässä. Jos siis ylipäätään mikään ehdotus menee läpi.

Todennäköisyys läpimenoon lienee yli 50% ainakin tämän pykälän osalta. Hieman isompi todennäköisyys kuin voittaa 48 miljoonaa Eurojackpotissa jossa todennäköisyys taitaa olla jotain yksi 20 miljoonasta.

Sinänsä tässä kohtaa hieman myöhäistä enää rypistää kun asiaa on vatvottu jo pidempään.

Britit saavat tietenkin äänestää koska ovat EUn täysivaltaisia jäseniä eivätkä ole edes virallisesti ilmoittaneet eroavansa mistään. Mahdollisen imoituksen jälkeenkin ovat 24kk täysivaltaisia jäseniä ja saavat äänestää sinä aikana miten huvittaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 1 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com