OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sorsastuskausi 2016
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 44, 45, 46  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Lyrurus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 1953
Paikkakunta: Muurame

LähetäLähetetty: 31.08.2016 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kateellista? - Mitä minä tarkkaan ottaen kadehdin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tilikku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Elo 2010
Viestejä: 442
Paikkakunta: Pohjois-Savo

LähetäLähetetty: 31.08.2016 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
tilikku kirjoitti:
JSP kirjoitti:
rähmis kirjoitti:
En sinällään kannata, että koira olisi pakollinen mutta omien kokemusteni valossa on koirasta kovastikin hyötyä. Itse en koiraa omista.
Valitettavan usein näkee varsinkin aloituspäivänä porukoiden ampuvan todella pitkille ylimatkoille (ja löytämieni hylsyjen perusteella isoilla lyijyhauleilla), tuloksena paljon haavakoita ja huonoja osumia. Linnut tippuvat jonnekin rantaheinikkoon tai toiselle puolen järveä.
Tällaisia lintuja on kaverin koira kaivanut kyllä hyvällä prosentilla talteen. Koirakaan ei tietenkään oikeuta ampumaan kaakanoita "toivotaan toivotaan"-holleilta.

Eilen iltalenolla ukkosti ja ajoittain jumalaton kaatosade, ei havaintoa riistasta.




Tuollaiselle porukalle on aivan sama onko koiraa vaan ei kun ei niillä ole edes tarkoitus saada lintuja talteen. Aina aloituksessa näkee näitä joilla juopottelu ja räiskiminen on pääasia.

Oon itsekkin koirien kans pyytäny paljon. Kyllä siitä jotain hyötyä voi olla mutta koiramiehet myös ampuu sellaisiin paikkoihin mihin ilman koiraa ei yrittäis. Ei se koira kaikkia löydä vaikka välillä näyttäis olevan kova luotto niihin.



Vai että idiootti? Kun olet niin taitava sorsanetsijä, niin tule tänne ja lähe minun koiran kanssa viivalle. Katotaan, kumpi löytää. Ja jos joku niin typerä väite, että koiramihet ampuu minne sattuu. Ei ammu. Nytkin aloituksessa kaikki ylipitkille matkoille räiskijät oli koirattomia.

Ja jos sulle koira pitäs olla kuin kodinkone, niin voi vain todeta, että on kyllä todella tunteeton ihminen. Ei koiran arvo ole pelkkä' lintujen etsintä ja nouto. Se on niin paljon enemmän, eikä tuollaiset saa sitä mahtavuutta ikinä kokea. Se on tavallaan ihan oikein.


Oletko nainen? Ymmärrät nuo kirjoitukset samalla tavalla oudosti väärin. Kirjoitan nyt sillain että ymmärrät. En ota koiraa koska mulla ei ole sille tarpeeksi aikaa. Mulla on niin paljon harrastuksia ja jatkuvasti menossa jonnekkin. Ei jaksa tahalleen vaikeuttaa elämää. Jos koira olisi sellainen että siitä saa virrat pois ja kaappiin niin voisin ottaakkin. Tajuatko?

Olen löytäny sorsan jonka pudotin ja se sukelsi samantien pohjakasveihin kiinni. Valkoinen perä vaan näkyi veden alta.

Jos väkisellä halutaan lisää rajoittaa niin linnun pyyntiin haulikko koe. Ammutaan joku kiekko ja metsästykseen käytettävillä patruunoilla tauluun riittävän hyvät kuviot. Testaamattomat panokset aiheuttaa varmasti enemmän raanakoita kuin se että ilman koiraa jää joku löytymättä. Tyhmiä ideoita molemmat.


Vai paljon harrastuksia? Otapa vielä yksi harrastus ja mene kielikurssille. "linnun pyyntiiin haulikko koe"
_________________
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tilikku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Elo 2010
Viestejä: 442
Paikkakunta: Pohjois-Savo

LähetäLähetetty: 31.08.2016 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lyrurus kirjoitti:
Kateellista? - Mitä minä tarkkaan ottaen kadehdin?


Hirveetä koirallisten metsästäjien dissaamista. Fakta on, että koira löytää linnut paremmin kuin ihminen.

Turha tulla puolustelemaan sillä, että sorsat, ym. linnut pitää ampua sellaisiin paikkoihin, mistä ne voi löytää. Niin pitääkin! Myös koiran kanssa. Silti. Itse en ainakaan osu aina lintuun siten, että se kuolee. En myöskään voi taata, että lintu tippuu esim avoveteen, josta se olisi helpompi löytää. Toisaalta en myös ammu miten sattuu, vaan alueille, joissa koirankin on hyvä työskennellä.

Tuntuu keskustelun perusteella, että koirat pitäisi kieltää. Oletteko te niin allergisia, vai mikä teillä on koiria vastaan ja sitä , että koiran kanssa linnustus vaan on paljon mielekkäämpää.
_________________
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 31.08.2016 22:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo onhan nuita vaikka mitä Very Happy Ärsyttääkö se sinua?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tilikku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Elo 2010
Viestejä: 442
Paikkakunta: Pohjois-Savo

LähetäLähetetty: 31.08.2016 22:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
Joo onhan nuita vaikka mitä Very Happy Ärsyttääkö se sinua?


Ei ärsytä, mutta harkitse ehdotustani.
_________________
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lyrurus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 1953
Paikkakunta: Muurame

LähetäLähetetty: 31.08.2016 22:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No olen minä metsästänyt koirien kanssa. Ei minulla ole mitään koiria vastaan. Minulla on huomauttamista sitä kennelmiesten vaatimusta kohtaan, että koiran käyttö olisi pakollista vesilinnustuksessa. - Tuo on aivan älytöntä ja vaatimuksen motiivi on aika läpinäkyvä, niin kuin huomautin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tilikku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Elo 2010
Viestejä: 442
Paikkakunta: Pohjois-Savo

LähetäLähetetty: 31.08.2016 22:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lyrurus kirjoitti:
No olen minä metsästänyt koirien kanssa. Ei minulla ole mitään koiria vastaan. Minulla on huomauttamista sitä kennelmiesten vaatimusta kohtaan, että koiran käyttö olisi pakollista vesilinnustuksessa. - Tuo on aivan älytöntä ja vaatimuksen motiivi on aika läpinäkyvä, niin kuin huomautin.


Eli mikä se motiivi on? Sanavalinnoistasi paistaa, suorastaan porottaa katkeruus koiranomistajia kohtaan, joista suurin osa ei todellakaan ole mitään kennelmiehiä.

Taitaa vaan suurimmalla osalla olla pelko, että homma loppuisi, jos Ruotsi malli toteutuisi.
_________________
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lyrurus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 1953
Paikkakunta: Muurame

LähetäLähetetty: 31.08.2016 22:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Motiivi on se, minkä mainitsin edellisellä sivulla. Halutaan varata mahdollisimman paljon metsästysmahdollisuuksia minulle itselle ja samalla rajata niitä muilta pois.

Tuota toista osaa minä en ymmärrä. Onko joku muukin sitä mieltä, että "Lyruruksen sanavalinnoista paistaa, suorastaan porottaa katkeruus koiranomistajia kohtaan ..."? Minä kun olen suunnitellut noutajanpentua, mutta nyt pitääkin harkita tarkkaan, että minkälaiseen porukkaan sitä sitten oikein joutuu. Tuumaillaanpas nyt sentään vielä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tilikku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Elo 2010
Viestejä: 442
Paikkakunta: Pohjois-Savo

LähetäLähetetty: 31.08.2016 22:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lyrurus kirjoitti:
Motiivi on se, minkä mainitsin edellisellä sivulla. Halutaan varata mahdollisimman paljon metsästysmahdollisuuksia minulle itselle ja samalla rajata niitä muilta pois.

Tuota toista osaa minä en ymmärrä. Onko joku muukin sitä mieltä, että "Lyruruksen sanavalinnoista paistaa, suorastaan porottaa katkeruus koiranomistajia kohtaan ..."? Minä kun olen suunnitellut noutajanpentua, mutta nyt pitääkin harkita tarkkaan, että minkälaiseen porukkaan sitä sitten oikein joutuu. Tuumaillaanpas nyt sentään vielä.


"Perseposken kennel" Kauniita sanoja kenneleistä. Kuule, ota noutaja. En tiedä niistä oikeastaan mitään. On muitakin lintukoiria kuin noutajia.

Tuo kiinnostaa, että miten minä nyt koirallisena voin mennä haalimaan niitä metsästysmahdollisuuksia itselle? Siten, että koirattomat on poissa silmistä? Vai miten?
_________________
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lyrurus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 1953
Paikkakunta: Muurame

LähetäLähetetty: 31.08.2016 22:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo viimeinen kysymys menee jo vähän falskin puolelle, mutta vastataan nyt sitten.

Vaatimus koiran käytön pakollisuudesta vesilinnustuksessa = Joltakin joukolta (koirattomat individualistit, jotka eivät halua turvautua palveluihin) metsästäjiä rajataan pois mahdollisuus vesilinnustukseen. Tästä ilmeisesti seuraa: Niillä jotka jäävät tämän rajauksen ulkopuolelle on käytössä suhteellisesti enemmän pinta-alaa ja absoluuttisesti enemmän riistaeläimiä harjoittaa jahtiaan. Vai?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bulbasaurus
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Elo 2016
Viestejä: 96
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: 31.08.2016 22:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän tuo nimenomaan kuulostaa muiden harrastusmahdollisuuksien rajoittamiselta. Käänsi asian miten päin hyvänsä. Koirattomia sorsastajia lienee aika suuri osa jahtiin osallistuvista, olisivatpahan poissa jaloista niin saisi meidän sesse noutaa. Ihan sama muista kunhan itsellä on kiva.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2214
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 31.08.2016 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä on taas ihme intos. Mulle ei oo kyllä jääny kuvaa, että kukaan keskusteluun osallistunut olisi koirapakon kannattaja. Vai oonko väärässä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
oopee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2011
Viestejä: 455
Paikkakunta: ks

LähetäLähetetty: 31.08.2016 23:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

V.ittu24/25 ampumakoe kaikille sorsastajille.saanpahan olla itekseen.. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 01.09.2016 05:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saathana ja koiran omistajille 25/25 kiekot on rikottava, muuten ei asiaa rannalle ja koiran omistaja ilman haulikkoo ei mitää asiaa lähellekkää rantaa,

Nii saathana.


Viimeinen muokkaaja, Jartsu pvm 01.09.2016 07:27, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mettäkala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2014
Viestejä: 1886
Paikkakunta: SuomiFinland

LähetäLähetetty: 01.09.2016 07:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No huh, onpa keskustelua. Ruotsin mallista olen itsekin kuullut puhuttavaa, mutta tietääkö joku siitä enemmän? Kuten kauanko ollut voimassa, millainen koira jahtiin "riittää", tuliko vastaava määrä mutinaa kun otettiin käyttöön jne? Ja ei, oma virkamiesruotsi ei riitä lukemaan tuota mongerrusta jostain länsinaapurin keskustelufoorumeilta, joten keskustelua tällä yhdellä kotimaiselle, kiitos.

Mulle on se ja sama onko muilla koiraa mukana vai ei, mielellään yritän noiden omien kanssa autella etsinnöissä oman jahdin sivussa jos joku pyytää. Jälkitreenejä vedetty säännöllisesti ja toivottu, että siitä joskus olisi jotain hyötyä riistan talteen saamisessa. Pääpaino omilla koirilla kuitenkin muualla kuin ruovikon passituksessa ja kadonneiden etsinnässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 44, 45, 46  Seuraava
Sivu 26 Yht. 46

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com