OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Länsi-Suomussalmi

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jle
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Tam 2007
Viestejä: 34
Paikkakunta: P-Savo

LähetäLähetetty: 26.07.2016 14:42    Viestin aihe: Länsi-Suomussalmi Vastaa lainaamalla viestiä

Moro. Tänä syksynä taitaa yksi reissu suuntauta otsikon mukaiselle lupa-alueelle. Aluehan on iso. En ole itse ko. alueella käynyt kertaakaan, joten mielelläni kuulisin kommentteja alueesta ja myös vinkkejä minne kannattaisi pystykorvaisia ohjata. Tarkkoja lintupaikkoja en ole vailla, mutta lähinnä alueita joissa ei välttämättä ole hakattu kaikkea metsää tms. Miten on tuo Riuskan alue, jossa näyttäisi autiotupakin olevan? Onko tupa miten suosittu? Kiitollisen odottelen kommentteja länsi-Suomussalmen alueesta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20567
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.07.2016 15:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainakin itse olen aina nähnyt länsi suomussalmella enempi lintua kuin itäisellä puolen. Liekkö sattumaa vaan mutta samat havainnot 2001 vuodesta saakka. Kyllä siellä hakkaamattomia mustikkapitoisia vaaroja on ja saatat yllättyä miten niistä löytyy lintua jos tuuri käy. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jalluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Kes 2009
Viestejä: 1132

LähetäLähetetty: 26.07.2016 18:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No kyllä sieltä varmaan helpompi on joku lintu löytää kuin hakkaamattomia metsiä. Aika järkiään on valtionmailla metät laitettu sileiksi ja ojat kaivettu tilalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jle
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Tam 2007
Viestejä: 34
Paikkakunta: P-Savo

LähetäLähetetty: 26.07.2016 22:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitokset jo tähän astisista kommenteista. Itse olen tosiaan kulkenut säännöllisesti Hossan lupa-aluetta useiden vuosie ajan. Aina tuolta on lintua löytynyt, kun malttaa metsässä kävellä ja sattuu tuurit kohdalleen koiran kanssa. Mutta tosiaan tuo länsipuoli aivan uusi alue. Tuosta Riuskan alueesta kuulin eräältä joka siellä aikanansa karhujen jälkiä haeskeli.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Anguilla
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tou 2008
Viestejä: 584

LähetäLähetetty: 01.08.2016 13:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen käynyt useana syksynä ja aina on lintuja ollut vähintään kohtalaisesti. Minusta on hyvä ja iso alue.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
antsa6
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2014
Viestejä: 726

LähetäLähetetty: 05.08.2016 15:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pian neljä vuotta sitten olin tuolla Riuskan alueella ja lähistöllä aloituksessa muistaakseni yhteensä 5 päivää. Ei ollut silloin todellakaan mikään lintuparatiisi ja paikallisetkin ihmettelivät, ettei metsoja ollut ollenkaan. Riuskan autiotuvan lähistöltä en tuolloin löytänyt mainittavasti lintuja muuta kuin kivensyönnistä, pelipaikat tuntu tuolloin olevan toisaalla. Itse Riuskanselkä jäi vähälle kävelylle kun löysin tosiaan lintuja muualta ja aika paljon oli muita metsästäjiä siinä. Jos haluat tarkempia tietoja niin pistä yyveetä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jle
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Tam 2007
Viestejä: 34
Paikkakunta: P-Savo

LähetäLähetetty: 08.08.2016 12:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitokset jo kaikille keskusteluun osallistuneille. Nyt varmistui, että Länsi-Suomussalmen alueelle suunnataan aloitukseen. Mielelläni kuulisin vielä kommentteja alueesta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jalluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Kes 2009
Viestejä: 1132

LähetäLähetetty: 08.08.2016 12:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kesän havaintojen perusteella mitä kuullut paikallisilta (lintukoira)miehiltä niin ei ole kuulemma ikinä ollut niin vähissä havainnot mitä nyt lintujen osalta. Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jle
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Tam 2007
Viestejä: 34
Paikkakunta: P-Savo

LähetäLähetetty: 10.08.2016 09:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ristiriitaisia havaintoja tosiaan kuulunut ympäri Suomen maan. Etsivä löytää, eikös jokin kasku kuulu Very Happy. Itselle riittää, kun pääsee koiran kanssa metsään. Joka syksyhän siellä välissä on tyhjää välistä saattaa jopa lintuhaukkukin kuulua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com