OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Pomo-Rajala 2016
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26268

LähetäLähetetty: 10.10.2016 19:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

just just
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 10.10.2016 20:00    Viestin aihe: Re: Hyvin oli lintuja Pomo Rajalan lupa-alueen yhdessä kolka Vastaa lainaamalla viestiä

minkkialvar kirjoitti:
JSP kirjoitti:
minkkialvar kirjoitti:
Mettoja ja koppeloita oli paljon, teeriäkin ihan kohtuudella. Riekot oli täysin hukassa, ei näkyny yhtään.


Niin mitä tuo paljon ja kohtuudella tarkoittaa? Mitä näkyi päivän lenkillä tai oikeastaan kuljettujen kilometrien matkalla?


No se tarkoittaa sitä että joka maasta lähti useampia lintuja, oisko 2-3 lintua per kuljettu kilometri, toki minulla oli koira mukana.


Täällä monesti puhutaan että oli paljon lintuja mutta osalle se on paljon jos näkee kymmenen päivässä. Siksi mukava tietää mitä sillä tarkoitetaan. Jos kymmenen kilometriä kävelee ja näkee vaikka 20-30 niin se on ihan ok, mutta ei minun mielestä paljon.. Yhdessä parvessa on helposti tuon verran teeriä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26268

LähetäLähetetty: 10.10.2016 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

+1
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34924

LähetäLähetetty: 10.10.2016 20:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo,silloin kun lintuja vielä oli oli noita parin-kolmenkymmenen teeren parvia vähän joka puolella ja niitä lenteli aukkokuvioissa aamun tunteina ristiin rastiin ja illan suussa oli uusinta.
Nyt kehutaan linnunpaljoudella kun tuntikausien paarustamisen aikana nähdään kymmenkunta tai pari poikuetta.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ricke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hei 2006
Viestejä: 1028
Paikkakunta: Sipoo, Uusimaa, Rannikko

LähetäLähetetty: 10.10.2016 23:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nyt heiluri jumalauta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jalluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Kes 2009
Viestejä: 1128

LähetäLähetetty: 11.10.2016 09:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nuinhan se on , miten Heiluri sanoi. +1 Heilurille. Very Happy . Naurattaa tämä joidenkin intoilu kun parikertaa päivän aikana siivet lätisee jossain niin vouhotetaan, että kyllä niitä on lintuja kun jaksaa vaan kulkea.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 11.10.2016 10:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep. Ja sitten kun sattuu löytämään kaksi poikuetta lähekkäin, "lintukato on paikallista" ja nuo voi ampua pois.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
viisasverneri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2008
Viestejä: 1313

LähetäLähetetty: 11.10.2016 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samaa mieltä. Joskus olen nähnyt kuinka iso teeriparvi liikkuu vyörymällä eteenpäin. Arvioimme jahtikaverin kanssa noin 350-400 lintua. Eräänä syksynä näin samoilta jalansijoilta noin 500 riekkoa yhdessä tunturissa. Ja parhaat päivittäiset metsohavainnot noin 50 eri lintua, mustaa ja ruskeaa. Nämä havainnot kaikki tapahtuivat valveillaoloaikana vuonna 2009.

Jos joku päivän kävelee ja kertoo nähneensä esim. kymmenen lintua, joista on saanut kolme, samalla kehuen hyvää lintuvuotta, niin olen syvästi ihmeissäni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
overkill
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2009
Viestejä: 1480

LähetäLähetetty: 11.10.2016 10:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin kyllä tähän aikaan vuodesta noilla alueilla missä itse on suurin osa elämästä tullut teeriä jahtailtua tulisi olla jo +50 parvia nähtävissä jos edes jotenkin normaalista vuodesta voisi puhua. Mutta ikinä ei ainakaan minun aikana ole teeri kanta ollut noin alhaalla kuin se nyt on. Muutamia lintuja on aina jossain mutta ne oikeat parvet puutuu totaalisesti. Että tässä hommassa olen kyllä heilurin kanssa täysin samaa mieltä että surkealta näyttää teerien tilanne. Itselle teeri jahti kiväärillä on se henkireikä mikä lämmittää sydäntä kaikkein eniten maailmassa ja silti olisin valmis rauhoitus vuoteen ensi vuoden osalta jos minä saisin päättää. Jotenkin en vain ymmärrä mistä joillain riittää energia kehua että lintuja on hyvin kun oman metsästys uran aikana en ole huonompaa vuotta vielä nähnyt. Ja pitää nyt muistaa että lintuja vielä niilläkin alueilla on missä olen pyörinyt mutta ei se tilannetta mihinkään muuta että kanta on oman arvioini mukaan alhaisin ikinä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 11.10.2016 11:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänä vuonna on vähän lintuja, piste. Ne tapettiin melko alussa mitä saatavissa oli. Nythän loppui myös teerenpyynti, joten keskilapissa jää jäljelle metso. kairat ovat aika tyhjiä. Voi olla, että pitäisi panostaa enempi taimikoiden kulkemiseen. Olen kyllä vieläkin nähnyt pari mettoa jänkärääsikössä, mutta näitä raavaita nyt voi nähdä vähän missä sattuu, mutta harvakseltaan, on myös kinkkisempi tapaus pyytää ellei satu säkä haulikkohollia, jumitu puuhun tai mene soitimelle. Ilmat kyllä nättejä ja lehti pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.10.2016 11:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sehän on aivan selvää ettei kanta voi vuodessa nousta. Rahoituksen ainakin teerelle ja pyylle olisi täällä ihan paikallaan ensi kaudeksi. Minulle kaikista mieleisintä pyyntiä on teeren latvalinnustus mutta voisi aivan hyvin pitää vuoden taukoa. Niin per.seestä tämä homma nyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com