Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jannuhat
|
Lähetetty: 25.01.2017 02:19 Viestin aihe: Tarkka, kiikarille sopiva kivääri pääasiassa 10 metrille |
|
|
Hakusessa olisi pääasiassa sisäkäyttöön sopiva (ts. suht hiljainen), oikeasti tarkka ja kiikarille sopiva ilmakivääri. Eikä kiväärien nykytarjonnasta siis tietenkään mitään aavistusta.
Edellinen, ja oikeastaan ainoa ilmakivääri, millä on tullut kunnolla harjoiteltua oli tämän näköinen:
http://media.liveauctiongroup.net/i/22657/21092078_1.jpg
Ilmeisesti joku RWSn malli kait? Mielestäni todella hyvä. Jos joku vastaava, tai jopa sama jostain löytyisi, niin olisi aika loistavaa.
Talossa valmiina oleva sisärata on käytännössä max 10 metriä. Ulkona saattaa joskus tulla joku laukaus pidemmältä matkalta treenattua, mutta mitään varsinaista räksienpaukutteluintressiä ei ole. Lähinnä tarkoitus treenata hengitystä, liipaisintekniikkaa, jne.
Kiitän jo etukäteen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jannuhat
|
Lähetetty: 25.01.2017 03:49 Viestin aihe: |
|
|
Lisätarkennuksena vaan, että kertaladattava on erittäin jees. Puoliautomaattiaseessa on harjoitteluaseena se huono puoli, että yksi hyvä sarja saattaa hämätä kuvittelemaan, että oma ampuminen on ihan jees. Kertaladattavassa joka laukauksen joutuu tekemään melkein nollasta. Näkee paljon paremmin, missä oma taso oikeasti menee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
siru8 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.01.2017 08:27 Viestin aihe: |
|
|
Näytäis tuossa kuvassa olevan kovin paljon Diana 75:n näköinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Homer Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.01.2017 16:11 Viestin aihe: |
|
|
siru8 kirjoitti: | Näytäis tuossa kuvassa olevan kovin paljon Diana 75:n näköinen. |
Sehän se.
On noita tarjolla toistuvasti. Googlella löytyy heti myytäviä. _________________ FI0058 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Quad vadis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.01.2017 16:37 Viestin aihe: |
|
|
Painevehkeissä on omat etunsa; rekyylittömyys, äänettömyys. Nuo jousivehkeet tärähtää ikävästi...
Ps mulla ois fx royale 400 ja paineilmapullo joutilaana... tuo ei ole reguloitu malli, mutta säädettävä. 7,5J tehoilla ampuilee rasian, ellei kaksi 10m:n radalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kaaleb Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.01.2017 16:46 Viestin aihe: |
|
|
Quad vadis kirjoitti: | Nuo jousivehkeet tärähtää ikävästi...
|
Noitahan viritysvivulla käytettäviähän on jousitoimisia ja sitten on puristeilmatoimisia ja nimenomaan jousivehkeet tärähtävät ikävästi. Puristeilmavehkeet taas toimivat "rekyylittömästi" tärähtämättä kun siellä ei ole mitään jousta työntämässä mäntää eteenpäin.
Kannattaa katsoa sellainen puristeilmatoiminen kivääri. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.01.2017 23:12 Viestin aihe: |
|
|
Toi mun vanha FWB 300S ei kyllä jousivehkeenä tärähä juuri ensinkään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hemuli Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.01.2017 08:51 Viestin aihe: |
|
|
Täällä kanssa FWB 300S ja minusta täyttää ym. vaatimukset, tosin itse ammun sillä diopterin kanssa.
Kiikarilla on sitten Weinrauch 77 ja minusta sekin täyttää ym. vaatimukset. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
havu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.01.2017 09:08 Viestin aihe: |
|
|
FWB 601 olla joskus minulla on myös rekyylitön ts. täsmälleen sama kuosi kuin kysyjän kuvassa. Helkatin hyvä pyssy ja piruuttani möin pois
Pojille laitoin CZ200:n sillä 7,5J:n teholla jolla ovat lätkineet ilmahirveä, mutta peijuunit on nykysellään minua isompia ja jäänyt vain pieniä vieraita varten. Mutta se siis on todella pieni pyssy. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Homer Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.01.2017 09:44 Viestin aihe: |
|
|
veetee kirjoitti: | Toi mun vanha FWB 300S ei kyllä jousivehkeenä tärähä juuri ensinkään |
Diana 75:ssä, FWB 300:ssa ja joissain muissakin aikalaisissaan on joku rekyylinpoistosysteemi, GISS tai joku muu. Ääntä kuuluu ja joitain komponentteja (jousia/mäntiä...toisiaan kumoten?) liikkuu, mutta ampuja ei tärähtystä tunne, ilmeisesti ase "rekylöi sisäisesti". Joku ilma-aseasiantuntija voi kertoa tarkemmin.
Tiedä sitten että kohdistuuko tärähdys tähtäimiin. Mäntäkoneiset ilma-aseethan eivät ole niin tähtäinystävällisiä kuin äkkiä luulisi, ainakin ne perinteiset. _________________ FI0058 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.01.2017 10:04 Viestin aihe: |
|
|
Noissa toimii vastamäntä periaatteella, eli sisällä on kaksi mäntää jotka liikkuu vastakkaisiin suuntiin ja kumoaa toistensa massahitauden. Siksi on "rekyylitön" mutta ei yhtä rekyylitön kun puristeilma tai paineilmakivääri. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.01.2017 11:02 Viestin aihe: |
|
|
havu kirjoitti: | FWB 601 olla joskus minulla on myös rekyylitön ts. täsmälleen sama kuosi kuin kysyjän kuvassa. Helkatin hyvä pyssy ja piruuttani möin pois
Pojille laitoin CZ200:n sillä 7,5J:n teholla jolla ovat lätkineet ilmahirveä, mutta peijuunit on nykysellään minua isompia ja jäänyt vain pieniä vieraita varten. Mutta se siis on todella pieni pyssy. |
601 ei käsittääksen ole jousipyssy vaan puristeilma. Jos sellaisen jostain saa edullisesti niin ehdottomasti kandee ottaa. Erinomainen peli vakavampaanki harjoitteluun... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Homer Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.01.2017 12:14 Viestin aihe: |
|
|
Jos kotimaan markkinoilta ei tärppää, niin esimerkiksi Egun on hyvä paikka silmäillä ilma-aseita(kin). Sieltä löysin joskus oman Diana 75:n. _________________ FI0058 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|