OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Dacia Duster
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3306

LähetäLähetetty: 13.06.2017 11:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tönöttäjä kirjoitti:
Peltsu kirjoitti:

On se jännä juttu ku ranskalaisia autoja haukutaan ja kirotaan alimpaan jonneki ku ne ruostuu ja on vain niin p a s k o j a. Ja sähköt reistaa.

Sitte ku ranskis tehään vielä halvemmalla jossain Romaniassa niin yhtäkkiä se onki lähes maailman paras auto. Mikä meitä suomalaisia vaivaa ?

Juu, ei ole pelkoa että minusta tulis duster-uskovainen.

Asiallinen ajaa...oomminä dusterilla ajanu. 35 km pikitietä. Asiallinen...kai ne kaikki autot on asiallisia Lada 1200L jälkeen mutta ei tuo mikään ajonautinto ollut. Taikka siinä mielessä jees ettei tarvinnu välittää takapenkkiläisten kommenteista, sieltä ei ääni kantautunut etupenkille. Ja se ohjaus...joo. Mahtava yksityiskohta.

Hauska nettikommentti "Kaksi maata, jossa nämä tekeleet käyvät kaupaksi: Romania ja Suomi."


Niin eikös sama päde VAG groupin autoilla? Audista saa maksaa hunajaa ja vw, skoda ja seatin saa vissiin halvimpana ihan samoilla tekniikoilla ja alustoilla..ja yllättävän paljon noita näkee odottamassa hinuria tienpenkalla tai onnekkaimmat on päässy erittäin vähäkulutekselliseen vauhtiin jo hinurin vetämänä. Päteekö Gigantin lause "On tyhmää maksaa liikaa"..ja päteehän se!


Miten tuo komemntointi VAGeista tähän liittyy ? Ei kai kukaan osta seatia tai skodaa sen takia että esi-isänä pidetty audi on niin k a k k a ja ruostuu ja on täynnä sähkövikoja ??

Jos sinä nyt kuitenki vetosit siihen että datsia pitää ostaa ku se on niin halpa niin senku vain. Mutta ei sitä pidä ruveta kehumaan maailman parhaaksi vaan se on juuri niin huono kuin mitä hintalapussa lukee. Vai minkä ihmeen ne nyt olis keksineet että kykenevät rellun viat korjaamaan tekemällä sen uusiksi halvemmalla jossain kehitysmaassa.

Tuollaiset autot on suunniteltu kestämään pari öljynvaihtoväliä ja kolme vuotta ja siihen pitää ostajankin tyytyä.

Olipahan netissä toinenki hauska kommentti: "Purettaessa havaitsimme useita ruostekohtia ... näistä huomaa selvästi, miten Dacia on saanut myyntihinnan edulliseksi. Kori on joistakin kohdista liian joustava, ja osat hankaavat toisiaan vasten, mikä vaurioittaa pintaväriä ja pohjamaalia, Auto Bild kirjoittaa."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 8133
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 13.06.2017 11:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo nyt ei ole hinnasta kiinni, olenpa nähnyt kun Subarusta ei mene takaluukku kiinni, kun on parkeerattu epätasaiselle.
Sen verran oli kori puneella.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 5427
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 13.06.2017 11:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja yllättävän vähävikaisia ollu nuo dusterit joita tutuilla on käytössä. Se on karu auto mutta liikuttaa paikasta toiseen. Jahtiautoksi oikein hyvä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 9885

LähetäLähetetty: 13.06.2017 11:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peltsu kirjoitti:
Tönöttäjä kirjoitti:
Peltsu kirjoitti:

On se jännä juttu ku ranskalaisia autoja haukutaan ja kirotaan alimpaan jonneki ku ne ruostuu ja on vain niin p a s k o j a. Ja sähköt reistaa.

Sitte ku ranskis tehään vielä halvemmalla jossain Romaniassa niin yhtäkkiä se onki lähes maailman paras auto. Mikä meitä suomalaisia vaivaa ?

Juu, ei ole pelkoa että minusta tulis duster-uskovainen.

Asiallinen ajaa...oomminä dusterilla ajanu. 35 km pikitietä. Asiallinen...kai ne kaikki autot on asiallisia Lada 1200L jälkeen mutta ei tuo mikään ajonautinto ollut. Taikka siinä mielessä jees ettei tarvinnu välittää takapenkkiläisten kommenteista, sieltä ei ääni kantautunut etupenkille. Ja se ohjaus...joo. Mahtava yksityiskohta.

Hauska nettikommentti "Kaksi maata, jossa nämä tekeleet käyvät kaupaksi: Romania ja Suomi."


Niin eikös sama päde VAG groupin autoilla? Audista saa maksaa hunajaa ja vw, skoda ja seatin saa vissiin halvimpana ihan samoilla tekniikoilla ja alustoilla..ja yllättävän paljon noita näkee odottamassa hinuria tienpenkalla tai onnekkaimmat on päässy erittäin vähäkulutekselliseen vauhtiin jo hinurin vetämänä. Päteekö Gigantin lause "On tyhmää maksaa liikaa"..ja päteehän se!


Miten tuo komemntointi VAGeista tähän liittyy ? Ei kai kukaan osta seatia tai skodaa sen takia että esi-isänä pidetty audi on niin k a k k a ja ruostuu ja on täynnä sähkövikoja ??

Jos sinä nyt kuitenki vetosit siihen että datsia pitää ostaa ku se on niin halpa niin senku vain. Mutta ei sitä pidä ruveta kehumaan maailman parhaaksi vaan se on juuri niin huono kuin mitä hintalapussa lukee. Vai minkä ihmeen ne nyt olis keksineet että kykenevät rellun viat korjaamaan tekemällä sen uusiksi halvemmalla jossain kehitysmaassa.

Tuollaiset autot on suunniteltu kestämään pari öljynvaihtoväliä ja kolme vuotta ja siihen pitää ostajankin tyytyä.

Olipahan netissä toinenki hauska kommentti: "Purettaessa havaitsimme useita ruostekohtia ... näistä huomaa selvästi, miten Dacia on saanut myyntihinnan edulliseksi. Kori on joistakin kohdista liian joustava, ja osat hankaavat toisiaan vasten, mikä vaurioittaa pintaväriä ja pohjamaalia, Auto Bild kirjoittaa."
Taasko löytyi sellainen Dacia-asiantuntija joka ei edes omista autoa ? Nyt kättä lippaan, näitä lisää.

Takavuosien tekniikkaa, nyrkkipajoilla korjattavaa. Kuten kirjoitin ruostesuojaus on suomalaisille sorateille säälittävää, kuten monessa alan liikkeessäkin. Muttei mikään varsinainen poikkeus.

En ajatellut ottaa kaskoa kun auto tulee mulle, en ole selvitellyt hintaa mutta taitaa olla pari tonnia, max. neljä tjsp. Olen minä sillä Lada 1200:llakin ajanut, aika turha tuoda asiallisesti keskusteluun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3306

LähetäLähetetty: 13.06.2017 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

late2 kirjoitti:

Takavuosien tekniikkaa, nyrkkipajoilla korjattavaa. Kuten kirjoitin ruostesuojaus on suomalaisille sorateille säälittävää, kuten monessa alan liikkeessäkin. Muttei mikään varsinainen poikkeus.

En ajatellut ottaa kaskoa kun auto tulee mulle, en ole selvitellyt hintaa mutta taitaa olla pari tonnia, max. neljä tjsp. Olen minä sillä Lada 1200:llakin ajanut, aika turha tuoda asiallisesti keskusteluun.


"Takavuosien tekniikkaa" ??? Kaasarikoneetko datsiassa ?

Ihan samat ecut, sähkölukot, turbot päästöohjelmineen ja käynnistyksen estot siinä on ku ihan uudessa muussakin autossa, osa vieläpä tunnettua ranskalaista sähkölaatua (vai aukeaako tuossa etuovien ikkunat kammella ?). Ja kaikki muu tekniikka kaikissa autoissa lienee jostain 1930 luvulta paitsi ajovalopolttimot. Iskunvaimentimet pystyy vaihtamaan datsiasta samalla lailla nyrkkipajassa ku upouudesta mersustakin tai mitä niitä avaruusajan autoja nyt onkaan.

Enhän minä ole datsiaspesialisti muuten ku tuon 35 km ajokokemuksen verran vaan ihan aidosti ihmettelen, miten suomalainen voi haukkua rellua ja ranskiksia yleensä ja kehuu datsiaa ??

Joku spesialisti voisi valaista, missä kohtaa tuotantoa tuon laadun hyperparantuminen on tapahtunut.

Ihan varmasti on hyvä jahtimiehen auto. Ei tarvi sääliä että raapiutuuko kyljet pilalle, pukkasko keula tai perä puuhun... ei tarvi kaikista pohjakosketuksista stessata. On neliveto ja alennetut pikkuvaihteet, siitä suurenmoinen plussa. Siis lähes sopiva jahtiauto. Lähes, koskapa on turhan pieni sisätiloiltaan. Ei nyt sentään mikään kaskai mutta ei paljo muutakaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 5427
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 13.06.2017 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Appiukolla ollu nyt dusteri nelisenvuotta ja yli puolet ajosta soratiellä. Auto kovalla käytöllä ja ajettu nyt 80-90 tuhatta. Toiminu täysin ja ajoin sillä viimeksi pariviikkoa sitten eikä ollut eroa siihen miltä se uutena tuntui. Tuossa vuosimallissa vielä nuo melut aika kovat mutta muuten oikein soiva kampe ja näkyvät pitävän hinnankin ihan hyvin joten kohtuuhintaisia kilometrejä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 9885

LähetäLähetetty: 13.06.2017 13:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On siinä Dusterissa vähän paremmin maavaraa. Mulla oli työaikana pari ranskalaista, molemmista tuli palauttaessa kommenttia "johonkin on osunut" vaikka ajoin lähinnä pikiteitä. Molemmat oli ihan paskoja, sai soittaa huoltoon jatkuvasti. Hirvijahdissakin nolotti kun joku yritti ajaa mun autolla, harvoin onnistui.

Mutta, auton ostaminen ei ole sijoitus. Ainakaan autoon. Meillä on hirvijahdin hovikuskilla Land Cruiser. Näppärä peli, pitää tankata lähinnä silloin kaljat alkaa olla loppu. Saa istua haarat leveellään ilman mitään poikarakkaus-tunnelmaa. Mulli nurin niin lähdetään hakemaan kärryä, auto käännetään metsätien ojassa, joku kerta pikku pöllyssä pitänyt silmiä kiinni, "ittu kohta työnnetään". Ei ole koskaan työnnetty. Mutta saapa nähdä mihin se Duster venyy.

Pikkunen se Qasqaikin on, ainakin mun silmään, otin aikanaan ennemmin Passatin kuin tuo +2-version, ehkä varustelukin vähän vaikutti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Latvajärvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2008
Viestejä: 390

LähetäLähetetty: 13.06.2017 14:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peltsu kirjoitti:

Tuollaiset autot on suunniteltu kestämään pari öljynvaihtoväliä ja kolme vuotta ja siihen pitää ostajankin tyytyä.


Älä s**tana? Just tuli 80tkm ja vuoden lopulla tulee kolme vuotta täyteen. Ei ole mitään murheita ollut mutta eipä tule nyt sitten yllätyksenä Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6976

LähetäLähetetty: 13.06.2017 14:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

80 tuhatta ajettu auto on lähes uusi. Joku 300-400 tuhatta kun alkaa olemaan takana,niin sitten voi alkaa ynnäilemään onko auto hyvä.

Sen alle ei oikeastaan saisi mennä kuin ajovalopolttimoita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 6553

LähetäLähetetty: 13.06.2017 15:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

dxman kirjoitti:
80 tuhatta ajettu auto on lähes uusi. Joku 300-400 tuhatta kun alkaa olemaan takana,niin sitten voi alkaa ynnäilemään onko auto hyvä.

Sen alle ei oikeastaan saisi mennä kuin ajovalopolttimoita.

Very Happy kerro toki mikä auto noin pelaa, voisin ostaa, nytkin istun Jeeppihuollossa Crying or Very sad
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 16882
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 13.06.2017 15:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika harvaa nyky"metsämiehenautoa" löytyy vielä 3-400tkm ajettuna.
Ei niillä ole vielä ehditty poraamaan sellaisia kilometrejä. Myyntimies Huikkaset ajelee eriautoilla.
10v vanha auto ei oikein enää ole sitten "nyky"auto.

Ja läheskään kaikki nykyautot eivät ole kuin uusia 80tkm lasissa.

Moni muistelee kaihoisasti vanhoja hiaseja tai hj:ta, mutta se taitaa olla mennyttä aikaa. Valitettavasti.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 5427
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 13.06.2017 15:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikä ne nuo hiacetkaan mitään viattomia ole. Just kävi 120 tonnin huollossa ja koiranluut piti vaihtaa kummallekkin puolelle. Samoin ohjaukseen vaihtoivat jotain palikkaa. Eli ei nuokaan täysin pelkällä ajamisella mene edes sitä 200 tuhatta kilsaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tönöttäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2011
Viestejä: 1564
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 13.06.2017 15:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Eikä ne nuo hiacetkaan mitään viattomia ole. Just kävi 120 tonnin huollossa ja koiranluut piti vaihtaa kummallekkin puolelle. Samoin ohjaukseen vaihtoivat jotain palikkaa. Eli ei nuokaan täysin pelkällä ajamisella mene edes sitä 200 tuhatta kilsaa.


Niinpä, ite oon ajellu samalla Hondalla nyt yli 10 vuotta ja sen 200tkm siihen. Tänä keväänä joutu vaihtaa lambda-anturin siihen ja 3 vuotta sitten meni akku...Pikkasen söi miestä Wink
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 9885

LähetäLähetetty: 13.06.2017 17:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla tulee mazdaan seuraavaksi 312 tkm, Vaimolla on tullut V70:seen vähän enempi, samaa ikää, vm -97, uutena ostettu. Pikkasen kenkääkin saanut silloin kun pitkään oli vaimon työauto, menee kuitenkin maastoajossa kuudella litralla. Ei mua jännitä saada Dusteria.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3306

LähetäLähetetty: 13.06.2017 22:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:

Moni muistelee kaihoisasti vanhoja hiaseja tai hj:ta, mutta se taitaa olla mennyttä aikaa. Valitettavasti.


Ja monilta puuttuu ymmärrys. Ne on kehitysmaat, sisältää suomen, missä ajellaan 300 tkm samalla autolla. Emmuista mikä jaappanilaismerkki oli kyseessä mutta ne ilmoitti autojensa suunnitellun eliniän. Pienimmät kauppakassit oli jotain 1,8 vuotta, corollakokoinen auto alle 3 v ja perhekoko vähä päälle 3 v.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Sivu 2 Yht. 10

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com