Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 13.06.2017 23:12 Viestin aihe: |
|
|
Eihän 300tkm ole vielä mitään. Kyllä autot pitäisi suunnitella niin, että ne kestää ihan vähintään tuon 300tkm. Siinäpä EU-byrokraateille oiva idea direktiiviksi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 14634
|
Lähetetty: 14.06.2017 07:57 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | RiUDE kirjoitti: |
Moni muistelee kaihoisasti vanhoja hiaseja tai hj:ta, mutta se taitaa olla mennyttä aikaa. Valitettavasti. |
Ja monilta puuttuu ymmärrys. Ne on kehitysmaat, sisältää suomen, missä ajellaan 300 tkm samalla autolla. Emmuista mikä jaappanilaismerkki oli kyseessä mutta ne ilmoitti autojensa suunnitellun eliniän. Pienimmät kauppakassit oli jotain 1,8 vuotta, corollakokoinen auto alle 3 v ja perhekoko vähä päälle 3 v. | Muuta sitten johonkin unelmamaahan jos ahdistaa että ihmiset käyttää jonkun hyödykkeen loppuun. Öljyt kävin vaihdattamassa mazdaan keväällä, ottivat nosturille niin kyselin voisko sen saada vielä leimasta läpi (syyskuussa pitäis käydä), korjaaja ravisteli renkaat ja katseli peltejä, "todennäköisesti". Jos sais leimaan saattais saada omat pois. Vaimon volvo on paremmassa kunnossa, joskin kun tässä joskus pesin niin huomasin että siinä on vähän naarmuja. On kuitekin laskenut että ehkä sen neljä vuotta kestää kun saa skodiaqin yksityiskäyttöön ja lapset alkaa tarviin peltoautoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Reporetku Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Kes 2004 Viestejä: 1995
|
Lähetetty: 14.06.2017 10:35 Viestin aihe: |
|
|
Ei kait tuo ole autoa kummempi. 80 000 tuli mittariin ja pelkät määräaikaishuollot on vain tehty. Suurin osa kilomerteistä tulee päivittäisestä työajosta, mutta kyllä tuota aika raskaasti on rääkätty kahtena talvena lumisilla metsäteilläkin. Ketunpyyntireissuja tulee useita kertoja viikossa. Mielestäni tuo mekaaninen neliveto on näissä olosuhteissa yliveto. Kun on automaatti neliveto päällä, niin vaikeuksia tulee, jos on raskasta lunta pohjaa myöten, mutta kun laittaa tuon lockin päälle, niin pääseepä ainakin irti tilanteesta.
Alennusvaihdetta kaipaisi lähinnä noilla oikein raskailla keleillä, jolloin voima tahtoo joskus loppua ykköselläkin ja varsinkin pakilla pienillä kierroksilla. Toinen tilanne, jolloin alennusvaihdetta kaipaisin, on kun peruttelee peräkärryllä tai trailerilla nostaa venettä rannasta.
Annoin vetää ruostesuojaukset heti uutena pohjaan. Eräs pikkupaja laittaa samat mönjät, kuin mitä dinitrolit ja muut merkkiliikkeet käyttävät ja joihin saa takuut, mutta paaaljon halvemmalla, mutta tietenkin ilman takuita.
Dieselissä on yllättävän paljon puhtia kiihdytyksiin, kun malttaa laittaa ohituksissa vitosen silmään. Varsinainen maantieauto tuo ei ole, mutta eipä paljon kummempi kuin mikään muukaan vastaava lyhyen akselivälin katumaasturi. Pian tuohon "perse tottuu" tien päälläkin. Puolen kymmentä vuotta kun menisi ilman suurempia ongelmia, niin olisin enemmän kuin tyytyväinen. _________________ Käytännöllisyys on kauneutta |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6845
|
Lähetetty: 14.06.2017 14:39 Viestin aihe: |
|
|
Nyt kun tämä vaimonelätin elämä alkaa niin ajattelin hommata itelle jonkin 2000-2500 euron pirssin ja katsoa kuinka pitkään sillä pääsee ilman suurempia korjauksia ja siinä vaiheessa kun alkaa korjaus kulut nousemaan turhan suuriksi niin paaliin vain. Tuossa kattelin nuita nettiauton vaihtoehtoja niin sieltähän löytyy tuohon hintahaarukkaan ihan kohtuuajettuja perheautoja. Nyt alkoi köyhäily eli tavallisen suomalaisen arki. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 14634
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6845
|
Lähetetty: 15.06.2017 00:01 Viestin aihe: |
|
|
Ja porukka sanoo että metsästys on halpaa. On siinä saanu jälkiä hakia nuihin kilometreihin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Iso-Jaska Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tam 2007 Viestejä: 2376 Paikkakunta: Lapland Finland
|
Lähetetty: 15.06.2017 22:42 Viestin aihe: |
|
|
Tuosta vois käydä 5500€ tarjoamassa.
Sanoa myyjälle, että pitää ite sen alvin, mä kun en sitä tartte. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6845
|
Lähetetty: 16.06.2017 01:20 Viestin aihe: |
|
|
Ois mielenkiintoista tietää mitä nuilla kilometreilla on autoon jouduttu tekemään korjauksia. Lyhyessä ajassahan nuo kilsat on ajettu eli voisi kuvitella että pitkää matkaa on taitettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Iso-Jaska Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tam 2007 Viestejä: 2376 Paikkakunta: Lapland Finland
|
Lähetetty: 16.06.2017 08:51 Viestin aihe: |
|
|
rek. MKX-429 kattelemaan omistajahistoriaa.
Veikkaisin jotain teiden/junaradan tarkastukseen liittyvää. Tai vartiointiliikkeen kulkine.
Nyt ku tuota tarkemmin kattoo, niin penkeissä ei ole kulumia. Tokihan suojukset auttaa siihen. Kuskin penkin selkänojan vasen sivu hieman "väsähtänyt". Jarrupolkimen oikeassa laidassa kulumaa. Samoin kaasupolkimen, mutta vähemmän.
Siinä ei paljoa jää arvonalenemaa per ajettu kilometri. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 10177 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 16.06.2017 08:58 Viestin aihe: |
|
|
Siinähän on firman teippaukset vielä näkyvissä ... Jostain tutut muttei nyt onnistu itse keksimään, sähkölinjastoja tai -asennuksia kenties? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tönöttäjä Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Elo 2011 Viestejä: 2690 Paikkakunta: K-S
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kivineva Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Mar 2006 Viestejä: 1821
|
Lähetetty: 16.06.2017 17:37 Viestin aihe: |
|
|
Vuosi tuossa ajeltu dusterilla ja suurin osa on jahtiajoa. Mittarissa vajaa 30tkm. Omiin tarpeisiin ihan toimiva kampe. Yllätyin jopa tuosta nelivedon toimivuudesta. Aika lumisia teitä tuli rymyttyä ketunjälkiä etsiessä. Tarkoitus oli tuossa vielä HJ-laitella leimalle, mutta viime talven positiivisen kokemuksen jälkeen tuntuu silta, että taitaa dusteri riittää..
Miinuksena tuossa on liian pieni tavaratila, jos kaksi koiran häkkiä pitää saada kyytiin, niin penkit on kaadettava. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vasilievski Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Tam 2013 Viestejä: 179 Paikkakunta: Koillis-Savo
|
Lähetetty: 16.06.2017 18:40 Viestin aihe: |
|
|
Ootko kivineva seurannu dusterin kulutusta mitä vie noissa ketunjälkiajeluissa ? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kivineva Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Mar 2006 Viestejä: 1821
|
Lähetetty: 16.06.2017 18:59 Viestin aihe: |
|
|
En niin tarkkaa kulutusta muista. Toki enemmän vie nelivetopäällä. Siinä se tais pyöriä 7-8 litran välissä, mutta huomattavasti vähemmän kuin hj:llä  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5976
|
Lähetetty: 16.06.2017 21:56 Viestin aihe: |
|
|
Oliko HJ pitkällä, vapaasti hengittävällä moottorilla ? Sehän ei ruukannu polttoainetta syyä, mitä nyt 14 litraa sadalle mettätie ynnä nurkkahommissa. En tiä paljonko turbo pienensi kulutusta...
Noista vapari pitkistä koneista sevverran kokemusta ku oli tuo patrolli. Vaasasta Ivaloon venetraileri perässä kuorman kanssa. Keskikulutus 19 litraa sataselle. Että semmosia pikkukulutuksia noilla sai aikaiseksi.
Mieleen muljahti aikainen myynti-ilmoitus koillishämeessä, lehti siis. Myydään Datsun Sherry 150A vm. -81. Ajettu 560 tkm. Hintapyynti 1700 mk. Serkkupoika ajoi samanlaisella autolla vain 540 tkm. Että kestäähän ne...joskus ja joittenki käsissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|