OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Pitäisikö Hirvi/karhu kokeen vaativuutta nostaa?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Kokeet ja testit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20412
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 14.06.2017 12:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:

Yksilönä olen sitä mieltä että joutaa pois koko koe, turhaa holhoamista.

Arvostan tällaisia mielipiteitä. Olen tismalleen samaa mieltä tästä.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 14.06.2017 15:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jeepkj kirjoitti:
Lähinnä sitä että yksikin henkilö koe ammunoissa joka hosuu ja jännitää ampumista niin paljon että ei saa merkkiä ammuttua ekalla kerralla niin kuinka paljon se toheloi kun hirvi tulee kohdalle? Toki tämä on vain minun ajatus. ja kysymys kuitenkin oli että pitäisikö olla vaativampi koe vai ei?
No tästä jännittämisestä on lähipiirissä hyvä esimerkki. Eli appiukko joka paukutteli vissiin viimekerralla useamman sarjan että sai merkin läpi. Jännittää aivan helkatisti sitä tilannetta. Siinä kun vielä muu porukka huutelee seläntakana että jos oikeasti karhu tulee hollille niin soitteleppa ampumaan. Sanoin sille että mitä turhaan jännität seuraavalla kerralla kun joku vithuilee karhun ampumisesta niin kysy että montako olet ampunu?

No sama mies sitten metsässä. Erittäin kokenut ja kovanluokan saamamies. Hirviä en edes tiedä montako on ampunut mutta 3 numeroinen luku ja pari karhua siihen lisäksi. Pienempää riistaa lukematon määrä ja siinä talossa ei juuri lihaa ole kaupasta ostettu. Pienpetojen kauhu. Ei jännitä pätkääkään ja kuin olisi itsekkin syntynyt metsäneläväksi. Kunto ja refleksit todelläa kovaa luokkaa ja kaikki eläinten jättämät merkit luontoon havaitsee paljon ennen kuin minä jos yhdessä kuljetaan.

No sitten toinen tapaus ampumakokeessa joka ei jännitä sitä pätkääkään. 4 nopeaa laukausta ja kaikki nätissä kasassa hieman ringin keskustan yläpuolella koska ase on kohdistettu pidemmälle matkalle. Appiukon kommentti siihen oli että sepä kävi nopeasti. Eli minä olin ampujana ja ei mitään ongelmaa kun suurennoskin oli niin isolla että pystyi katsomaan osumat itsekkin. Metsässä parjään ihan kohtuudella mitä nyt umpivärisokia voi pärjätä. Joskus saan ja monesti en. Toki omasta mielestä armoton saamamies joskin vaimo on tästä erimieltä kun vertailupohjana on isänsä.

Tekeekö tuo ampumakokeen suoritus minusta ylivoimaisen metsästäjän appiukkoon verrattuna?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16665
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 14.06.2017 17:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei nyt ylivertaista mutta tasaisemman suoriutujan niille vaatimuksille mitä hirvimieheltä edellytetään.

-Itse en ole koskaan ymmärtänyt miksi katsojat vaikuttavat tulokseen, itse sen suorituksen tekee radalla kuten metsälläkin eikö aina onnistu kummassakaan.

-Mutta korostuva ilmiö se on, mennään radalle, menee huonosti->harjoittelua pitäisi lisätä mutta sitten vain ruvetaankin pelkäämään sitä huonosti menoa->ei mennä radalle, ampumataito ei kehity->metsällä menee entistä huonommin helpotkin laukaukset->harrastus rupeaa tuntumaan epämiellyttävältä->lopetetaan koko homma.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 14.06.2017 18:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se radallakin hyvin ampuu. Tuo koe on nykymuodossa jostain syystä kauhea ressinpaikka. Juoksevaan ampuu oikein hyvin kun ei ehdi miettimään kummemmin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 14.06.2017 22:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omalta kohdalta voin sanoa että oli pakko ruvea vahan ampumaan ja harjoittelemaan. Alkoi olla sitä luokkaa ampuminen kivääriaseella vapaalta kädeltä,70 hirvisarjaan oli tuskassa saada kasaan. Nyt on paljon varmempi olo touhuta vaikka kytiltä meillä pääosin ammutaan hirvet ja peurat. Seuran viisi viimeistä ajojahti hirveä olen ampunut kylläkin ihan itse. Muillakin hirviä näkynyt kuitenkin....


Itsellä jopa ihmeellisestipäin homma kun kiväärillä pakko reenata mutta haulikolla mennään toista kautta vanhoilla pohjilla. Kiväärikunto romahtaa jos en ammu treennä mutta haulikolla olen pärjännyt vielä. Voi olla että määrää tuli silloin pari vuotta sitten suoritettua haulikolla riittävästi.

Mutta onneksi ampumatta jättämisen kulttuuri on meillä ihan toimivaa.Johan jännittäisi jos vielä ampuisivat liikeeseen tai kaukaa jos viimeisestä kättenpäältä ammutusta laukauksesta on pian viisvuotta aikaa. Omilla lahjoilla ja oppimiskyvyllä olisi varmaan ase väärinpäin kädessä tai jotain...
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 14.06.2017 22:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omalta kohdalta voin sanoa että oli pakko ruvea vahan ampumaan ja harjoittelemaan. Alkoi olla sitä luokkaa ampuminen kivääriaseella vapaalta kädeltä,70 hirvisarjaan oli tuskassa saada kasaan. Nyt on paljon varmempi olo touhuta vaikka kytiltä meillä pääosin ammutaan hirvet ja peurat. Seuran viisi viimeistä ajojahti hirveä olen ampunut kylläkin ihan itse. Muillakin hirviä näkynyt kuitenkin....


Itsellä jopa ihmeellisestipäin homma kun kiväärillä pakko reenata mutta haulikolla mennään toista kautta vanhoilla pohjilla. Kiväärikunto romahtaa jos en ammu treennä mutta haulikolla olen pärjännyt vielä. Voi olla että määrää tuli silloin pari vuotta sitten suoritettua haulikolla riittävästi.

Mutta onneksi ampumatta jättämisen kulttuuri on meillä ihan toimivaa.Johan jännittäisi jos vielä ampuisivat liikeeseen tai kaukaa jos viimeisestä kättenpäältä ammutusta laukauksesta on pian viisvuotta aikaa. Omilla lahjoilla ja oppimiskyvyllä olisi varmaan ase väärinpäin kädessä tai jotain...
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26268

LähetäLähetetty: 14.06.2017 23:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ja jäleen ammuttajan rooli,,,takana ei huudella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 14.06.2017 23:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tulee useampaan kertaan näköjään. Laitetaan tilalle jotain järkevää...

Pari kertaa peurajahdissa pääsyt seuraamaan miten homma käy kun on oikeesti reenattu ammuntaa ja hermot on kunnossa niin radalla kuin metsässäkin.On se erinäkoistä hommaa kun se oma ampumakunto olisi luokkaa sml luodikko ja hirvisarjat yli 90pinnaa tunnin sisään......
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.


Viimeinen muokkaaja, Tikkamies pvm 15.06.2017 07:39, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 14.06.2017 23:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Very Happy
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.


Viimeinen muokkaaja, Tikkamies pvm 15.06.2017 07:30, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 15.06.2017 00:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä me Tikkamies jo uskotaan. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16665
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 15.06.2017 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tikkamies kirjoitti:
Tulee useampaan kertaan näköjään. Laitetaan tilalle jotain järkevää...

Pari kertaa peurajahdissa pääsyt seuraamaan miten homma käy kun on oikeesti reenattu ammuntaa ja hermot on kunnossa niin radalla kuin metsässäkin.On se erinäkoistä hommaa kun se oma ampumakunto olisi luokkaa sml luodikko ja hirvisarjat yli 90pinnaa tunnin sisään......


Öö mitä meinaat tunnin sisään?
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 15.06.2017 12:59    Viestin aihe: Re: Pitäisikö Hirvi/karhu kokeen vaativuutta nostaa? Vastaa lainaamalla viestiä

Jeepkj kirjoitti:
Itse olen ajatellut että jokaisen metsästäjän turvallisuuden takia vaativuutta tarvitsisi nostaa! Mitä mieltä forumin porukka on kyllä vai ei?


Voi vittu tätä holhousyhteiskuntaa. Älä kuule ajattele mitään, koska se ei sovi sinulle.
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jeepkj
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Hel 2017
Viestejä: 83

LähetäLähetetty: 15.06.2017 20:32    Viestin aihe: Re: Pitäisikö Hirvi/karhu kokeen vaativuutta nostaa? Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:
Jeepkj kirjoitti:
Itse olen ajatellut että jokaisen metsästäjän turvallisuuden takia vaativuutta tarvitsisi nostaa! Mitä mieltä forumin porukka on kyllä vai ei?


Voi vittu tätä holhousyhteiskuntaa. Älä kuule ajattele mitään, koska se ei sovi sinulle.
En huomannut vastausta kysymykseeni. Ja lisäksi pyydän anteeksi epäselvää kysymystä. (kantani on täysin yksityinen joten pyydän että ei sekoiteta yhteiskuntaa siihen.) tarkoitus ei ollut pahoittaa kenenkään mieltä. Mielenkiinnosta vaan kysyin että kyllä vai ei?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 15.06.2017 20:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ilman viikon keskittymistä mennään ja vaihdetaan kamppeet tai pyssy autolla ja mennään seuraavaan lajiin. Valmetti tästä kyse kun sanoin tunnin sisään....
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 15.06.2017 20:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ilman viikon keskittymistä mennään ja vaihdetaan kamppeet tai pyssy autolla ja mennään seuraavaan lajiin. Valmetti tästä kyse kun sanoin tunnin sisään....
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Kokeet ja testit Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Seuraava
Sivu 2 Yht. 14

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com