OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

haulikon supistaja

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tuopponen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Mar 2014
Viestejä: 55

LähetäLähetetty: 15.08.2017 20:19    Viestin aihe: haulikon supistaja Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenhän mahtaisin saada tuosta haulikosta supistajan kun näyttää edellisellä omistajalla unohtunu paikalleen muutamaksi vuodeksi? Kenties. Kyseessä päälleikkäis piippunen tussari
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13002

LähetäLähetetty: 15.08.2017 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Piipun pää purkkiin jossa "irroittajaa" eli jotain matalaviskoosista lioutinta/öljyä pariksi päiväksi. Sitten kuivaat pahimmat öljyt ja anna holkille kylmäspräytä jonka pitäisi supistaa holkkia piippuun nähden. Sitten hyvä holkkiavain käyttöön ja holkki irti.

Kannattaa ennen spräyn käyttöä selvittää missä päässä holkkia ne kierteet ovat ja laittaa erityisesti siihen kohtaan piipun sisälpuolelle kylmäspräytä. Kylmmäspäytä voi joutua käyttämään useamman kerran jos holkki on päässyt ruostumaan.

Jos ei auta niin vie asesepälle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14796

LähetäLähetetty: 15.08.2017 20:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edellä hyvät ohjeet, joskin liottaisin pidempään. Periaatteessa kannattaa "unohtaa" se piipunsuu likoamaan purkkiin jossa ruosteenirrottajaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4217

LähetäLähetetty: 15.08.2017 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nafta on aika hyvä liuotin, kun koittaa avata holkkia niin kaveri on hyvä olla. Pakkaa ne avaimet olemaan aika rimpuloita ja helposti lipsahtaa ja kulmat kärsii supparista = avaaminen vaikeutuu. Ase kiinni johonkin vaikka viilapenkkiin ja pyyhettä tms ympärille, perä lattiaa tms vasten tuettuna ettei ase pääse luistamaan ja tule turhia työstöjälkiä, toinen painaa avainta piippua vasten ja toinen vääntää. Kierteiden hyvä puhdistus ja kuparitahnaa tms väliin kun laittaa holkit paikoilleen takaisin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12170

LähetäLähetetty: 15.08.2017 23:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä tää kuparitahnajuttu on, mitä usein näkee suositeltavan. Milä on kuparin funktio?
Lisääkö se kitkaa, ettei pyöri itsekseen auki?

Mun käsittääkseni kupari kuitenkin ruosteen suojauksen kannalta lähinnä aiheuttaa teräksen syöpymistä. Vai onko se samanlainen lisäaine kuin litium, vaikuttaa rasvan muihin voiteluominaisuuksiin eikä kyse ole metallisesta kuparista?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4217

LähetäLähetetty: 16.08.2017 05:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On tullut käytettyä kiväärin vaimentimen kierteissä ja haulikon suppareissa, samoin autossa pulttien ja muuttereiden välissä, ei ole vielä tullut korroosiota, tahnan vaikutusalueelle.
Avattua saa paremmin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Huh 2014
Viestejä: 2286

LähetäLähetetty: 16.08.2017 08:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuparitahnalla kai on lämmönkesto se merkittävin ominaisuus miksi sitä käytetään. Kestää ilmeisesti jopa 1100 astetta lämpöä niin ei pala sinne kierteeseen vaikka kävisi piippu vähän lämpimäksi.
_________________
Eksyvä ei tietä kysy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
k08888
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2011
Viestejä: 697

LähetäLähetetty: 16.08.2017 09:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En oo kuparitahnalla voideltua nähny ruostuneen.

Supistajiin oon laittanu, ja aina irtoo käsin.

Vaimentimen kierteisiin en taas, mutta ei siitä haittaakaan kait olis.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
spollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Syy 2008
Viestejä: 450
Paikkakunta: Mansester

LähetäLähetetty: 16.08.2017 16:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TA kirjoitti:
Kuparitahnalla kai on lämmönkesto se merkittävin ominaisuus miksi sitä käytetään. Kestää ilmeisesti jopa 1100 astetta lämpöä niin ei pala sinne kierteeseen vaikka kävisi piippu vähän lämpimäksi.


Tuota...ainakin haulikon kohdalla melko turha pointti. Minä käytän synteettistä ruiskuvaseliinia tai CRC:n multilubea supistajiin. Joskus SRA -harjoituksissa hellekelillä ampunut pumpparilla 30 laakia putkeen niin nopeasti kun 1+7 kapasiteettia on ehtinyt lataamaan ja tyhjentämään...ei todellakaan pala, vaikka ilmoitettu lämmönkesto taitaa olla "vain" +180 astetta. Haulikon piippu on niin ohutta materiaalia, että se jäähtyy nopeasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14796

LähetäLähetetty: 16.08.2017 19:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Periaatteessa aivan sama mitä kunnollista rasvaa käyttää. Kuparitahnaa on tullut käytettyä, mutta CRC Multilube on mukavampi kun se ei sotke niin vietävästi. Kunnon rasva kierteessä ja kunnollinen kiristys supparille takaavat sen, että kierteeseen ei pääse kaasuja tai vettä tai muuta vastaavaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 16.08.2017 19:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sama mitä rasvaa käyttää, jos ne irtosupistajat irrotetaan säännöllisesti ja kierteet putsataan ja voidellaan. Jos taas jätetään hautumaan vuosiksi, niin sitten eri asia.

Itselllä oli yksi ruuvi jumissa viime viikolla; katkoin pari Wurthin Zebra T15-kärkeä siihen, halpparit meni propelliksi. Sitten sain kaverilta sen kehuman Rockfordin Seize Eze PE -purkin. Pistin pariin kertaan sitä ja annoin hautua. Jo vain irtosi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Huh 2014
Viestejä: 2286

LähetäLähetetty: 16.08.2017 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

spollari kirjoitti:
TA kirjoitti:
Kuparitahnalla kai on lämmönkesto se merkittävin ominaisuus miksi sitä käytetään. Kestää ilmeisesti jopa 1100 astetta lämpöä niin ei pala sinne kierteeseen vaikka kävisi piippu vähän lämpimäksi.


Tuota...ainakin haulikon kohdalla melko turha pointti.


No niin varmaan onkin mutta en kuparitahnalla lämmönkeston lisäksi muutakaan ominaisuutta keksi miksi sitä pitäisi ylipäänsä käyttää. Itse käytän wd40 ja kun silloin tällöin irrottaa ja pyyhkii puhtaaksi niin hyvin toimii sekin.
_________________
Eksyvä ei tietä kysy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26283

LähetäLähetetty: 16.08.2017 23:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuiva voide ollenee hyvä, kova lämmön kesto nii kuumaan ku kylmäänki, ei kerää töhnää iteensä.
mm. pv käyttää jotain hoppeista THREAD-EZE tahnaa tykeissä heittimissä jne. kierteille, kestää korkeita paineita ja lämpötiloja,,,mainostetaan kiinnileikautumattomana. Eikä se kyllä ole viellä kertaakaan pettäny vaimentimissa jne. kierteissä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sabatti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Mar 2006
Viestejä: 425
Paikkakunta: Isokyrö

LähetäLähetetty: 18.08.2017 13:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jarrunesteessä kun liottaa niin irtoaa ruosteisemmatkin kapulat toisistaan..
Molycote nimistä tahnaa olen aina laittanut subistajan kierteisiin.
Sitä käytetään sorvien ja työstökeskuksien työkaluissa teräpalojen kiinnitysruuveissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com