OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mistä lämmin villapaita ilman kaulusta / avokauluksella ?
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ttimonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2004
Viestejä: 423
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 20.10.2017 04:11    Viestin aihe: Mistä lämmin villapaita ilman kaulusta / avokauluksella ? Vastaa lainaamalla viestiä

Hakusessa kerrospukeutumiseen lämmin villapaita avonaisella kauluksella. Tahtoo olla jokaisessa välipaidassa oma kaulus ja lopputuloksena kaula ahtaalle ja takin kaulus myös hyödytön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11044

LähetäLähetetty: 20.10.2017 09:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä meinaat kauluksettomalla, ei poolomallia? Mulla on käytössä tuo wanhan ajan SA -villapaita https://yle.fi/uutiset/3-5675113
Lämmin, istuva ja tyylikäs.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tönöttäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2011
Viestejä: 2787
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 20.10.2017 11:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.varusteleka.fi/fi/group/villapaidat-ja-neuleet/131
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fiulir
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tam 2013
Viestejä: 1464
Paikkakunta: E-P

LähetäLähetetty: 20.10.2017 11:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä oon kokenut tämän asian just vastapäin, ei meinaa löytyä hyvää laadukasta villapaitaa kunnon kauluksella. Viime talvena etsin tosissani puolipyhä käyttöön tällaista ja en löytänyt. Armeijan villapaita metsästys käytössä. SA poolo alle, niin tosi hyvä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11044

LähetäLähetetty: 20.10.2017 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ostin merinovilla alusasut, niin SA-poolot on saanu olla kaapissa. Se alle ja tuo vanha SA paita päälle, untuvatakki vielä välikerrokseksi oikeasti kylmiin passein, XXL muuten myy tän viikonlopun 80/20 untuvatakkia 40,-.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Unforgiven
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2005
Viestejä: 2819

LähetäLähetetty: 20.10.2017 13:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fjällrävenillä on hyviä villapaitoja erilaisilla kauluksilla.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ttimonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2004
Viestejä: 423
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 20.10.2017 14:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos kommenteista.
Juuri SA-paidan tyylinen vaate hakusessa mutta olen niitä vielä välttänyt koska ovat yleensä aika pitkähihaisia paitoja. Merinovilla-alusasu jo löytyy ja siinä on oma tiukka kaulus. Siihen kun päälle laittaa vaikka fleece välikerraston jossa on myös kaulus niin alkaa olemaan jo hengitys tiukilla Very Happy Päällimmäinen paita ilman kaulusta toimisi myös hyvin kalastuksessa kuivapuvun alla jossa on kaulamansetti. Oulussa olen liikkeitä kiertänyt mutta huonoin tuloksin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Saxhill
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Huh 2014
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: 20.10.2017 16:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ttimonen kirjoitti:
Kiitos kommenteista.
Juuri SA-paidan tyylinen vaate hakusessa mutta olen niitä vielä välttänyt koska ovat yleensä aika pitkähihaisia paitoja. Merinovilla-alusasu jo löytyy ja siinä on oma tiukka kaulus. Siihen kun päälle laittaa vaikka fleece välikerraston jossa on myös kaulus niin alkaa olemaan jo hengitys tiukilla Very Happy Päällimmäinen paita ilman kaulusta toimisi myös hyvin kalastuksessa kuivapuvun alla jossa on kaulamansetti. Oulussa olen liikkeitä kiertänyt mutta huonoin tuloksin.


Sa-paidan hihojen lyhentäminen onnistuu kätevästi pesemällä paidan koneessa. Mulla on lähteny noista just sopivasti pois pesussa, yhdestä ehkä vähän liikaakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ttimonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2004
Viestejä: 423
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 20.10.2017 17:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saxhill kirjoitti:


Sa-paidan hihojen lyhentäminen onnistuu kätevästi pesemällä paidan koneessa. Mulla on lähteny noista just sopivasti pois pesussa, yhdestä ehkä vähän liikaakin.


Taitaa olla yhtä tarkkaa hommaa ku ripulin parantaminen pieremällä 😁
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Saxhill
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Huh 2014
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: 20.10.2017 17:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ttimonen kirjoitti:
Saxhill kirjoitti:


Sa-paidan hihojen lyhentäminen onnistuu kätevästi pesemällä paidan koneessa. Mulla on lähteny noista just sopivasti pois pesussa, yhdestä ehkä vähän liikaakin.


Taitaa olla yhtä tarkkaa hommaa ku ripulin parantaminen pieremällä 😁


Älä ny.. ne kutistuu vaan ekan kerran pestessä. Mä oon ostanu aina sovittamalla kun niissä on eroja hihamitassa ja helman mitassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nuuska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2008
Viestejä: 1833

LähetäLähetetty: 20.10.2017 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

fiulir kirjoitti:
Minä oon kokenut tämän asian just vastapäin, ei meinaa löytyä hyvää laadukasta villapaitaa kunnon kauluksella. Viime talvena etsin tosissani puolipyhä käyttöön tällaista ja en löytänyt. Armeijan villapaita metsästys käytössä. SA poolo alle, niin tosi hyvä.


Kyllä, ja kunnon kaulus on mielestäni vetoketjuton poolo, jonka voi nostaa ylös korville kun tuulee oikein kylmästi (huppu päässä silloin). Tyynellä kelillä kaksinkerroin pitää niskan lämpimänä. Ruskovilla tekee tai on tehnyt tämmöistä pooloa. Se on keskivahva, siis ei mikään tikkuri, mutta kerrospukeutumiseen juuri sopiva. On ehdoton suosikkini talvella.

Siis tämä https://webshop.ruskovilla.fi/product/42
_________________
Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 20.10.2017 18:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä on tuo pukeutuminen kerroksittain seuraavan kaltainen
Alimmaiseksi under armor heat gear, tai finsvalla verkkopuku
Tuon päälle kylmällä helly hansen merinovilla
Päällimmäiseksi löytyy sastan kauluspaita (paksuhko ja lämmin), varustelekan merinovilla vaarinpaita (ohkainen) ja sa villapaita. Oikeen kylmällä voi laittaa hh kerraston ja sa villapaidan väliin tuon ohkaisen vaarinpaidan.

Nuo on kaikki ilman kaulusta. Kaulalle löytyy ohut ja paksu merinovilla buffi, joista kelin mukaan sopivampi, tai molemmat päällekkäin.

Joskus jos oikeen löysä raha polttaa taskussa, niin tuollainen hailuotolainen villapaita olisi mahtava, mutta harmittavan kallis.

http://luovonpuoji.fi/product_info.php?cPath=26&products_id=32&osCsid=jol3vs3jr0spv4st2fcotjdec1

Siinä on kyllä kaulusta, mutta tuollaista käpistellessä ei voinut välttyä ankarlta hankintahimolta. Oli kertakaikkiaan laadukkaan oloinen käsityön taidonnäyte. Omassa käytössä ei tuo kaulus haittaisi, joten siinä olisi oiva paita. Toki voihan tuota varmasti kysyä, että saisiko vastaavan avonaisella kauluksella, jos vaan hinta ei hirvitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nuuska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2008
Viestejä: 1833

LähetäLähetetty: 20.10.2017 19:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan mulla oikea tikkurikin. Siis se perinteinen paksu harmaa, jossa kauluksen napitus sivulla, tuplakaulus mutta ei ylös nouseva. Torikauppiaalta ostin joskus 20 vuotta sitten. Kovasti vähällä käytöllä on kuiten ollut...
_________________
Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16672

LähetäLähetetty: 20.10.2017 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ttimonen kirjoitti:
Saxhill kirjoitti:


Sa-paidan hihojen lyhentäminen onnistuu kätevästi pesemällä paidan koneessa. Mulla on lähteny noista just sopivasti pois pesussa, yhdestä ehkä vähän liikaakin.


Taitaa olla yhtä tarkkaa hommaa ku ripulin parantaminen pieremällä 😁


Mr. Green Mr. Green
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2545

LähetäLähetetty: 20.10.2017 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täh soo ees vaikeeta, riittävän usein ja pitkään niin ohi mänöö.


9.3x622 kirjoitti:
ttimonen kirjoitti:
Saxhill kirjoitti:


Sa-paidan hihojen lyhentäminen onnistuu kätevästi pesemällä paidan koneessa. Mulla on lähteny noista just sopivasti pois pesussa, yhdestä ehkä vähän liikaakin.


Taitaa olla yhtä tarkkaa hommaa ku ripulin parantaminen pieremällä 😁


Mr. Green Mr. Green
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com