OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Trackeria Ruotsista halvalla
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
hetku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 172
Paikkakunta: P-p

LähetäLähetetty: 20.02.2019 17:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

KimmoKemppainen kirjoitti:

Jos ei mahdoton kiire pannalla ole niin sinun oottaisin kesään. Voisi kuvitella että Tracker julkaisee uuden pannan nyt Pohjois-Suomen erämessuilla.
Onkos siitä mitää varmaa tietoa tuleeko sitä uutta pantaa vai onko vain oletus?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KimmoKemppainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Jou 2015
Viestejä: 902
Paikkakunta: Muhos

LähetäLähetetty: 20.02.2019 23:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hetku kirjoitti:
KimmoKemppainen kirjoitti:

Jos ei mahdoton kiire pannalla ole niin sinun oottaisin kesään. Voisi kuvitella että Tracker julkaisee uuden pannan nyt Pohjois-Suomen erämessuilla.
Onkos siitä mitää varmaa tietoa tuleeko sitä uutta pantaa vai onko vain oletus?


Varmaa ei tieto ole kuin vasta silloin kun panta julkaistaan. Lähinnä ajattelisin niin että koska Trackerilla on jo vuosia Supran julkaisusta ja viime vai toissavuonna ruotsalaiset sijoittajat hyppäsivät kelkkaan niin nämä asiat puoltaisi uuden mallin julkaisutarvetta nyt. Itsellä on yksi Supra mutta pari vanhempaa mitkä voisi päivittää uudempaan malliin jos semmonen nyt tulisi.
_________________
Kun ite teköö niin saa semmosen minkälaenen sattuu tulemaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 25.02.2019 01:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hetken aikaa ei trackkerit näkyneetkään väärällä salasanalla, mutta melkein koko talven on taas näkyneet. Esim itelle näkyy koiria, jotka vaihtaneet salasanan ja palavat punaisina, paikkaa silti tulee. Joskus joku sanoi, että se johtuu siitä, että pantaa seurataan UC ristiinseurannalla. Eli varmaan munkin pannat näkyy kaikille, joilla tunnukset ja vääräkin salasana on, koska myös ristiinseurantaa kaverien kanssa Crying or Very sad

Kyllä nää ongelmat on jatkuneet niin kauan kun trackeria pitänyt, jos ei palvelin ongelmia, niin sitten tällasia. Sitten jos esim laitat seurannan harvemmalle, esim tunnin paikannusväli ja palautat tiheän seurannan puolen tunnin päästä, niin se panta on sen puoli tuntia enempi tai vähempi kerännyt paikkaa ja läväyttää sen puolen tunnin ajalta niitä paikkoja kaikille seuraajille... UC kavereilla taas pystyy seurannan laittamaan koska tahansa pois päältä ja palauttamaan päälle kun haluaa, eikä kerää paikkadataa sillä välin.

Ainoa syy pitää trackkereita on se, että kavereillakin on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5182
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 25.02.2019 08:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Ei pitäisi olla UC:n ristiinseurannalla mitään merkitystä paikan näkymisiin. Sen sijaan jos panta on ryhmissä niin näkyvät niissä salasanan muutoksista huolimatta. Jos kyse ei ole tuosta niin lähettäisin tukeen tietoa asiasta.
https://www.tracker.fi/support/#question_37;

Oikeudet pannan osalta menee livepalvelussa seuraavasti sen suhteen kuka näkee, kuka pystyy paikantamaan ja miten oikeudet päivittyy:

Omistajat
a. Omistajan salasanalla. Jos salasana on oikea.
b. Näkevät pannan kaiken historian ja kaiken tiedon
c. Näkevät pannan paikat vaikka “Jaa paikka” olisi pois päältä
d. Voivat lisätä pannan ryhmään, poistaa ryhmästä tai jakaa kaverille
e. Voivat muuttaa pannan asetuksia, aloittaa seurantoja jne.

Katselijat
a. Katselijan salasanalla ja jakonimellä
b. Näkevät pannan kuluvan päivän historian
c. Eivät näe pantaa kartalla jos “Jaa paikka” on pois päältä

Ryhmien kautta kohdetta seuraavat:
a. Eivät näe pannan jakonimeä, eikä mitään salasanoja
b. Jos halutaan että ryhmän kohteissa ei näy pantaa, täytyy panta poistaa ryhmästä. Katselijan tai omistajan salasanalla ei ole mitään merkitystä tässä asiassa.
c. Eivät näe pantaa kartalla, jos kohteen “Live- ja näyttöasetukset” listauksen kohdassa “Jaa paikka” on valittu pois päältä, eli sillä voidaan estää väliaikaisesti pannan näkyminen. Paitsi jos olet kohdetta esim. Nettiseurannan kautta ryhmälle jakaessasi valinnut: “Anna omistajan oikeudet”

Huom! Jos vaihdat kohteen omistajan/katselijan salasanaa, niin muistathan, ettei muutos päivity voimaan heti. Vanha salasana lakkaa toimimasta vasta vaihtoa seuraavan yön klo 3 jälkeen, jolloin uusi vaihdettu salasana päivittyy pysyvästi livepalvelimelle.




Jos panta laitetaan harvemmalle seurannalle niin ei se kyllä kovin paljon niitä paikkoja kerää harvalla seurannalla eikä sen puskuriin kovin pitkää ajanjaksoa mahdu. Jos panta toimisi taustalla tiheämpään niin siinä akku kuluisi samaa tahtia kuin sillä nopealla seurannalla. Jos laittaa tunnin paikannusvälin niin sillä saa akun riittämään viikoksi. Mutta jos panta on paikantanut tiheämmällä välillä niin palvelimelta tulee kavereille siltä päivää paikkaa niin pitkältä ajalta kuin kaveri haluaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
uroskarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2017
Viestejä: 131
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 25.02.2019 12:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taas nähdään, kun sählätään itse, niin sitten syytetään pantaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
uroskarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2017
Viestejä: 131
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 25.02.2019 12:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taas nähdään, kun sählätään itse, niin sitten syytetään pantaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5182
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 25.02.2019 13:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

uroskarhu kirjoitti:
Taas nähdään, kun sählätään itse, niin sitten syytetään pantaa.


Kyllä noissa on ollut kait ongelmaa, että salasanan vaihdosta huolimatta pannat on lähettäneet paikkaa niillekin, kenelle ei kuuluisi. Mutta tuossa edellisessä postauksessani on noiden toimintaperiaate. Jos toimii muulla tavalla, niin varmaan tuki olisi kiitollinen tiedosta. Ettei jäisi vain foorumilla todetuksi ongelmaksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 25.02.2019 15:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, en ole missään ryhmässä, missä olisi pantoja. Lisäksi en ole missään ryhmässä esim naapuriseuran kaverin kanssa, jonka pannasta tullut mulle paikkaa koko talven vaikka mulla on väärä salasana. Hänen panta palaa mulle punaisena.

Olen laittanut noista kyseisistä asioista tukeen joskus viestiä, mutta en jaksa jatkuvasti sinne samasta asiasta.

Enkä tiedä mistä se johtuu, ristiinseurannasta vai jostain muusta, mutta niin ne vain osa pannoista näkyy, oli oikea tai väärä salasana. Vaikka ei siis tosiaan ole missään ryhmissä minun kanssa ei pannat eikä miehet.


Seurantaa olen kokeillut esim Trackerin 2 tunnin seurannalla siten, että laitan vaikka syystä X koiralle Garmininen ja Trackerin, seuraan puoli tuntia Garminilla Trackerin ollessa 2 tunnin seuranta välille ja sitten kun syy X poistuu, palautan seurannan tiheäksi live seurannaksi, jolloin Tracker kaveritkin näkee missä koira menee, niin sitten se paukauttaakin siihen sen käyrän, missä se koira oli silloin kun syystä X ei ollut suotavaa, että Tracker kaverit sen näkivät Crying or Very sad

Anteeksi vaan jos foorumille kirjoitan, enkä koko aika jaksa toimia Trackerin kehittäjänä olemalla sinne yhteydessä. Mutta kyllä tämä välillä vähän päähän ottaa.

Ohjelmahan on hieno ja palvelin on taas toistaiseksi toiminut ihan ok, jotain häiriötä tuossa tammikuulla oli, että piti poistaa ohjelma ja asentaa uudelleen, kesken jahtipäivän ei ollut niin mukavaa kun melki koko kettuporukka joutu sen saman tekemään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 25.02.2019 15:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

uroskarhu kirjoitti:
Taas nähdään, kun sählätään itse, niin sitten syytetään pantaa.


Jos tuo oli mulle osotettu, niin oon pelannu näiden trackereiden kanssa seittemänkö vuotta, useita pantoja ollut, useita kertoja joka panta käyny Trackerin huollossa, täyshuoltoja, perushuoltoja, vian korjauksia, huoltomieheltä kysyny neuvot käyttöön jne. Tukeen ollu yhteydessä ongelmista.

Mitenkäs minun pitäis sinun mielestä toimia, etten "sähläisi itse" ??
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5182
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 25.02.2019 16:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
niin sitten se paukauttaakin siihen sen käyrän, missä se koira oli silloin kun syystä X ei ollut suotavaa, että Tracker kaverit sen näkivät


Ymmärsinkö väärin, jos tarkoitat sitä, että panta paikantaakin tiheämpään kuin mitä asetetulla 2h seurantavälillä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 25.02.2019 18:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei tule paikkaa tiheämmin kun se seuranta on, esim 2 tuntia, mutta kerää jonkun verran paikkatieto dataa sen 2 tunnin aikana ja sitten kun palauttaa tiheämmän seurannan, antaa vanhempia kerättyjä paikkatietoja näkyviin kaikille seuraajille.

Tai en ole tuota hetkeen kokeillut, syksyllä teki noin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
uroskarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2017
Viestejä: 131
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 27.02.2019 20:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LiVe kirjoitti:
uroskarhu kirjoitti:
Taas nähdään, kun sählätään itse, niin sitten syytetään pantaa.


Jos tuo oli mulle osotettu, niin oon pelannu näiden trackereiden kanssa seittemänkö vuotta, useita pantoja ollut, useita kertoja joka panta käyny Trackerin huollossa, täyshuoltoja, perushuoltoja, vian korjauksia, huoltomieheltä kysyny neuvot käyttöön jne. Tukeen ollu yhteydessä ongelmista.

Mitenkäs minun pitäis sinun mielestä toimia, etten "sähläisi itse" ??

En nyt varsinaisesti sinua tarkoita, mutta vähän tuntuu ihmeelliseltä, koska minäkin olen omistanut trackerin siitä asti kun 400 tuli. Jaan myös paikkaa, eikä kukaan näe pantaani, jos otan jaon pois. Olen tuolla metsällä ja kokeissa törmännyt näihin vehkeisiin jossa asetukset miten sattuu. Sitten ovat syyttäneet ettei panta tai ohjelma toimi. Voivat huollossakin sählätä . Kerran hullon jälkeen alkoi puhelin hälytellä haukkurajoitusta vaikka minä olin pilkillä ja panta kiinni, no korjasivat tilanteen kyllä. Huoltoa ei tehty Oulunsalossa. Joku on antanut käyttäjän salasanan, niin silloin näyttää paikkaa. pitää antaa katselijan salasana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
uroskarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2017
Viestejä: 131
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 27.02.2019 20:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LiVe kirjoitti:
uroskarhu kirjoitti:
Taas nähdään, kun sählätään itse, niin sitten syytetään pantaa.


Jos tuo oli mulle osotettu, niin oon pelannu näiden trackereiden kanssa seittemänkö vuotta, useita pantoja ollut, useita kertoja joka panta käyny Trackerin huollossa, täyshuoltoja, perushuoltoja, vian korjauksia, huoltomieheltä kysyny neuvot käyttöön jne. Tukeen ollu yhteydessä ongelmista.

Mitenkäs minun pitäis sinun mielestä toimia, etten "sähläisi itse" ??

En nyt varsinaisesti sinua tarkoita, mutta vähän tuntuu ihmeelliseltä, koska minäkin olen omistanut trackerin siitä asti kun 400 tuli. Jaan myös paikkaa, eikä kukaan näe pantaani, jos otan jaon pois. Olen tuolla metsällä ja kokeissa törmännyt näihin vehkeisiin jossa asetukset miten sattuu. Sitten ovat syyttäneet ettei panta tai ohjelma toimi. Voivat huollossakin sählätä . Kerran hullon jälkeen alkoi puhelin hälytellä haukkurajoitusta vaikka minä olin pilkillä ja panta kiinni, no korjasivat tilanteen kyllä. Huoltoa ei tehty Oulunsalossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 27.02.2019 22:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

uroskarhu kirjoitti:
LiVe kirjoitti:
uroskarhu kirjoitti:
Taas nähdään, kun sählätään itse, niin sitten syytetään pantaa.


Jos tuo oli mulle osotettu, niin oon pelannu näiden trackereiden kanssa seittemänkö vuotta, useita pantoja ollut, useita kertoja joka panta käyny Trackerin huollossa, täyshuoltoja, perushuoltoja, vian korjauksia, huoltomieheltä kysyny neuvot käyttöön jne. Tukeen ollu yhteydessä ongelmista.

Mitenkäs minun pitäis sinun mielestä toimia, etten "sähläisi itse" ??

En nyt varsinaisesti sinua tarkoita, mutta vähän tuntuu ihmeelliseltä, koska minäkin olen omistanut trackerin siitä asti kun 400 tuli. Jaan myös paikkaa, eikä kukaan näe pantaani, jos otan jaon pois. Olen tuolla metsällä ja kokeissa törmännyt näihin vehkeisiin jossa asetukset miten sattuu. Sitten ovat syyttäneet ettei panta tai ohjelma toimi. Voivat huollossakin sählätä . Kerran hullon jälkeen alkoi puhelin hälytellä haukkurajoitusta vaikka minä olin pilkillä ja panta kiinni, no korjasivat tilanteen kyllä. Huoltoa ei tehty Oulunsalossa. Joku on antanut käyttäjän salasanan, niin silloin näyttää paikkaa. pitää antaa katselijan salasana.


Joo kyllä jaon pois ottamalla saa sen niin ettei näe katselijat. Mutta silloin ei näe myöskään ne katselijat, joiden pitäisi se nähdä, eli omat metsästyskaverit. Tämä jako päällä tai pois päältä ei siis ole mikään ratkaisu. Sen takiahan niitä katselijan salasanoja vaihdellaan, kun ne tahtoo aina lähteä leviämään yhteisjahdeissa yms jahdeissa.
Se pitäisi olla sanomattakin selvää, ettei omistajan salasanaa anneta kellekään. Mulla ei ainakaan ole kenenkään muun omistajan salasanaa kuin omien pantojeni. Ja jos olisi, ne pannat palaisi vihreinä, mutta nyt sielä palaa punaisena pantoja livessä, mutta paikkaa tulee 3 sekunnin välein. Sitä en tiedä monelleko minun pantani näkyvät. Asetukset on kunnossa. Ja huollot on tehnyt Trackerin valtuuttama huoltomies. Tästä ei ole kysymys kun pannoista tulee paikkaa väärällä katselijan salasanalla.

Ja kaikki pannat ei tosiaan anna paikkaa väärällä salasanalla, osa pannoista antaa. Siksi tuo epäilys, että se johtuisi Uc ristiinseurannasta, en toki tiedä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsäarska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2004
Viestejä: 1066

LähetäLähetetty: 28.02.2019 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

KimmoKemppainen kirjoitti:
Tuli kuluttaja- ja kilpailuvirastosta vastaus koskien Ruotsista ostetun Supran takuuhuoltoa. Eipä siinä Trackerilla paljo muita vaihtoehtoja ole kuin huoltaa panta Suomessa jos asiakas näin haluaa.

https://www.ecc.fi/Teemat/verkkokauppa/tavaran-virhe-ja-takuu/takuu/


Joo, alkaa tuo Brysselin orjuus olla aika pitkällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 3 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com