OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hirvijahti 2018
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 16, 17, 18  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8401
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 22.10.2018 07:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielenkiintonen tilanne oli eilen jahdissa ku kolme hirveä pyyhälsi passin läpi täysillä alle 5 m päästä. Lähin meni valehtelematta 2 m päästä meikäläisestä. Onneksi seisoin isolla kivellä, muuten olis ehkä vähän jännittäny et jääkö alle Laughing En oo varmaan koskaan elävää hirveä nähny noin läheltä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16649
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 22.10.2018 11:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Tuohon jahdin mielekkyyteen vielä palatakseni niin...



Täytyy sanoa että kyllä tökkii... Ei kiinnosta kyllä oikeastaan yhtään hirvihomma enää...

Mikään ei ole mennyt putkeen ja kieltoja, rajoituksia, muuntuvia sääntöjä ja tilanteen mukaan poikkeamisia sovitusta.

-Itsellä on edes jonkinlainen moraali olemassa ja yhdessä tasaveroisesti asioiden teko porukassa.

#vasasuojan poisto
#sisäpiiri

Muuta ei tarvinne sanoa. Evil or Very Mad
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16685

LähetäLähetetty: 22.10.2018 11:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Tuohon jahdin mielekkyyteen vielä palatakseni niin...



Täytyy sanoa että kyllä tökkii... Ei kiinnosta kyllä oikeastaan yhtään hirvihomma enää...

Mikään ei ole mennyt putkeen ja kieltoja, rajoituksia, muuntuvia sääntöjä ja tilanteen mukaan poikkeamisia sovitusta.

-Itsellä on edes jonkinlainen moraali olemassa ja yhdessä tasaveroisesti asioiden teko porukassa.

#vasasuojan poisto
#sisäpiiri

Muuta ei tarvinne sanoa. Evil or Very Mad


Evil or Very Mad
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rukkasnahka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Jou 2014
Viestejä: 196

LähetäLähetetty: 22.10.2018 12:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilinen jahti meni ihan hyvin.
Aamu alotettiin nuoren koiran reenaamisella.
Pentu sai eilen elämänsä ensimmäisen haukun, mutta hirvet ponkasi melko nopeesti joen yli , josta pentu ei mennyt yli.

Oma koiruus pääsi mettään reilusti puolen päivän jälkee. Hirvet löytyi alle 15 minuutissa irti laskusta, emä+vasa+sonni, joista tuo meikäläisen koira otti tietenkin sonnin seurantaan.
Emä ja vasa lähti omia jälkiään takaisin ja vasa päätyikin passimiehen eräksi. Sonni juoksuttikin koiraa sitten vajaa pari tuntia. Meni pari kertaa passista läpi, mutta eivät päässeet ampumaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20408
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 22.10.2018 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mukavasti on hirvijahti startannu käyntiin. 13 hirveä saatuna kaikkineen. Etenkin koirien osalta on menny mukavasti. 10 kaatoa niille tähän mennessä. Itse päässyt ampumaan kaksi vasaa hyviin haukkuihin. Smile

Ainut mikä vaan edelleen ihmetyttää että miksi hitossa vuodesta toiseen ammun kamalan ylävoittoisia osumia. Varmaan monta kymmentä hirveä olen ampunut selkärankaan tai säkälle, ikinä en ole ampunut hirveä ali tai jaloille (poislukien kerta ku kiikari oli pois paikaltaan). Sydämmeenkin olen osunut vain maks kaksi kolme kertaa. Tänäkin vuonna molemmat vasat oli ylävoittoisella osumalla. En oikein tiedä millä tota lähtis korjaamaan. Radalla tätä ilmiötä ei ole. Ammun ihan kelpo 85-95 pinnan tulosta 4+6 sarjoissa.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34901

LähetäLähetetty: 22.10.2018 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sama vika, rangassa tai yläkeuhkossa, radalla liikkuvaan hienoisesti alavoittoista, en oikein osaa selittää, pleittiin menee keskelle.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsäarska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2004
Viestejä: 1066

LähetäLähetetty: 22.10.2018 22:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Mukavasti on hirvijahti startannu käyntiin. 13 hirveä saatuna kaikkineen. Etenkin koirien osalta on menny mukavasti. 10 kaatoa niille tähän mennessä. Itse päässyt ampumaan kaksi vasaa hyviin haukkuihin. Smile

Ainut mikä vaan edelleen ihmetyttää että miksi hitossa vuodesta toiseen ammun kamalan ylävoittoisia osumia. Varmaan monta kymmentä hirveä olen ampunut selkärankaan tai säkälle, ikinä en ole ampunut hirveä ali tai jaloille (poislukien kerta ku kiikari oli pois paikaltaan). Sydämmeenkin olen osunut vain maks kaksi kolme kertaa. Tänäkin vuonna molemmat vasat oli ylävoittoisella osumalla. En oikein tiedä millä tota lähtis korjaamaan. Radalla tätä ilmiötä ei ole. Ammun ihan kelpo 85-95 pinnan tulosta 4+6 sarjoissa.


Olisko niin, että hirven säkäkuhmu kun on korkealla ja tähtäys on yleensä keskellä niin osumat on sitten ylävoittoisia. Alemmas ampuminen on tehtävä ihan tarkoituksella keskiviivan alle tähtäämällä. Kuula kuiteskin menee sinne mihin se lähetetään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26250

LähetäLähetetty: 22.10.2018 23:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

just noin, radalla ammut parran kärkeä metässä keskelle lapaa ja viellä vähän ylemmäs juuri tuon säkän vuoksi. kaiken lisäksi, jos kohdistat reilulle sataselle on osumat perus 70-80m:llä ylävoittosia muutenki.
rohkeesti vaan ala kolmannekselle (säkän kanssa)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34901

LähetäLähetetty: 23.10.2018 05:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rataharjoittelua hämmentää vielä tämä nykyinen typerä kaksipäinen rintakuva, hirven profiili ei jää enää samalla tavalla verkkokalvolle kuten ennen.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kankkunen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2004
Viestejä: 615
Paikkakunta: savo

LähetäLähetetty: 23.10.2018 06:17    Viestin aihe: Hirven metsästys Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla myös yleensä osumat yläkeuhko/ranka. Kerran on "pumppu" ollut palasina, kun ammuin vasaa täyteen laukkaan ajouralle kuusikossa. Eräskin vasa, jota ammuin metsäautotielle 180 askeleen päähän 9,3x62;lla, niin osuma oli n.10cm rangan alapuolella lavan takana.(ammuin seisovaa vasikkaa polvi tuelta ja usvainen sää hämäsi matkan arvioinnissa). Hirven ammunnassa ei oikeen uskalla ampua riittävän alas, säkä hämää ampumaan yleensä ylävoittoisia osumia, itsekkin ammuin kerran vasalta säkäkarvat poikki, matkaa oli 15m mänty taimikossa, kun vasikka tuli yllättäen oman koiran haukussa esiin ja oli kiikaritähtäin kiinni aseessa, nyt on holotähtäin aseessa, jos olen koiran kanssa metsässä, passissa 1,5-6x50 kiikari. Viikonlopun saldo oli 1 nelipiikkinen uros(228 kg teurasp.) ja 3 kpl vasoja. Näyttäis, että vasat ovat keskimäärin n. 10kg kevyempiä kuin viime syksynä. Vuosi sitten vasat 106kg-74kg(16 kpl) nyt isoin on ollut 86kg ja pienin 74kg.(just minun vasa osuus)
_________________
Kyllä koira kova saa olla, mutta tyhmä ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8401
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 23.10.2018 08:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Mukavasti on hirvijahti startannu käyntiin. 13 hirveä saatuna kaikkineen. Etenkin koirien osalta on menny mukavasti. 10 kaatoa niille tähän mennessä. Itse päässyt ampumaan kaksi vasaa hyviin haukkuihin. Smile

Ainut mikä vaan edelleen ihmetyttää että miksi hitossa vuodesta toiseen ammun kamalan ylävoittoisia osumia. Varmaan monta kymmentä hirveä olen ampunut selkärankaan tai säkälle, ikinä en ole ampunut hirveä ali tai jaloille (poislukien kerta ku kiikari oli pois paikaltaan). Sydämmeenkin olen osunut vain maks kaksi kolme kertaa. Tänäkin vuonna molemmat vasat oli ylävoittoisella osumalla. En oikein tiedä millä tota lähtis korjaamaan. Radalla tätä ilmiötä ei ole. Ammun ihan kelpo 85-95 pinnan tulosta 4+6 sarjoissa.


Parempi tuoki, mulla ne on aina vähän takana Embarassed Ei vaan osaa ampua lapoja pask@ksi. Aina on reikä lavan takan. Peuralla se vähän kestää, mut hirvi on pirun helposti kuralla...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20408
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 23.10.2018 09:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
just noin, radalla ammut parran kärkeä metässä keskelle lapaa ja viellä vähän ylemmäs juuri tuon säkän vuoksi. kaiken lisäksi, jos kohdistat reilulle sataselle on osumat perus 70-80m:llä ylävoittosia muutenki.
rohkeesti vaan ala kolmannekselle (säkän kanssa)

Jep. Jotenkin tuo metsästystilanne on sellainen monesti että siinä ei järkeile mihin kohtaan ampuu vaan sitä vaan ampuu sinne konehuoneelle. Ja jostain syystä just nuo vähä nopeemman tilanteen laakit menee yli. Tämä ns selkärangasta tuleva ampuminen pitäisi saada kalibroitua sinne ala kolmannekselle. Ase on tarkkuutettu 75m matkalle.

Mulla oli takavuosina että ammuin helpolla edestä ohi. Sen vian olen kohtuudella saanu korjattua. Taakse mun laukaukset jää aika harvoin. Ylhäältä tai edestä menee. Yleensä ylös. Ja vaikka olen ampunut varmaan kymmeniä hirviä ylävoittoisella osumalla niin silti vaan kaksi kertaa on menny niin ylös että hirvi olis matkaa jatkanut. Toisella kertaa jatko 3km mistä sain sen ammuttua ja toinen kerta oli nyt sunnuntaina. Ehdin ampua hirveä vielä ennenkuin se pääsi kunnolla ylös ja vauhtiin.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Benellimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Kes 2016
Viestejä: 209
Paikkakunta: Karhukaupunki

LähetäLähetetty: 23.10.2018 09:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meni viikonloppu mukavasti taas hirvijahdissa, 100% löytötehokkuus koiralla jatkui ja kaatojakin saatiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 23.10.2018 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin ulkoiluttaan ensin omaa koiraa ja päivä menikin hakua reenatessa. Neljän aikoihin palailin anoppilaan ja hätäinen kahvikuppi naamaan. Puolituntia passissa ja emä+vasa nurin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26250

LähetäLähetetty: 23.10.2018 22:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuli mieleen muutama vuos sitte jutustelu kaverin kanssa,,,pollevana kertoili et ei menny ku puolisen tuntia ja soli hirvi nuri,,,en voinu olla huomauttamatta,,,mielestäni on menny muutama kuukausi ku aletaan lähestyä joulua Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 16, 17, 18  Seuraava
Sivu 11 Yht. 18

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com