OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Linnustus 2018 - Joulukuussa huurremetsoja
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ryynimakkara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2009
Viestejä: 480
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 24.08.2018 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsästäjät itse ovat pahimpia linnunpyynnin vastustajia. Perustelut pyynnin rajoittamiselle ovat ikävä kyllä vielä mielikuvituksellisempia kuin luonnonsuojelioilla. Metsästäjien rajoitusvimman taustalla on yleensä täydellinen tietämättömyys, luutuneet asenteet ja sairaalloinen kateus.
Perustelkaapa minulle, miksi hirvikärpästen takia kautta pitäisi lyhentää. Kateus on ainoa syy jonka minä keksin. Kun metsään ei haluaisi mennä, niin muutkaan eivät saisi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
masiina
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Jou 2005
Viestejä: 1579

LähetäLähetetty: 24.08.2018 22:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ryynimakkara kirjoitti:
Metsästäjät itse ovat pahimpia linnunpyynnin vastustajia. Perustelut pyynnin rajoittamiselle ovat ikävä kyllä vielä mielikuvituksellisempia kuin luonnonsuojelioilla. Metsästäjien rajoitusvimman taustalla on yleensä täydellinen tietämättömyys, luutuneet asenteet ja sairaalloinen kateus.
Perustelkaapa minulle, miksi hirvikärpästen takia kautta pitäisi lyhentää. Kateus on ainoa syy jonka minä keksin. Kun metsään ei haluaisi mennä, niin muutkaan eivät saisi.

Kateus. Laughing Kenelle tässä pitäisi kateellinen olla kun omilla mailla jahtailee?
_________________
"...olen enemmän kuin valmis, vaaran varpaille astumaan."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
timoson
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Kes 2012
Viestejä: 1160
Paikkakunta: Eteläinen p-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 24.08.2018 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Juu, paha vain että pesijöitä on aika vähän, täälläkin poikuekoot ovat maukaita mutta kovin harvassa, kaikki seurat näyttävät menevän maltilla edellisvuosien kiintiöillä.
kyllä plussaa paukku.
_________________
Ei italialaisen voittanutta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ryynimakkara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2009
Viestejä: 480
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 24.08.2018 23:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miksi haluat rajoittaa pyyntiä niiltä, joita hirvikärpäset ei haittaa? Se siirto myöhemmäksi saattaa napsahtaa omaan nilkkaan, kun eri intressiryhmät huutavat kilvan omia totuuksiaan. Käykin niin että unohtuu se siirto sieltä toisesta päästä.
Ainut mikä on varmaa, on se, että lintukannat vaihtelevat metsästysrajoituksista välittämättä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
masiina
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Jou 2005
Viestejä: 1579

LähetäLähetetty: 24.08.2018 23:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Missä olen vaatinut pyynnin rajoittamista?

EDIT:
Lainaus:
Se siirto myöhemmäksi saattaa napsahtaa omaan nilkkaan, kun eri intressiryhmät huutavat kilvan omia totuuksiaan. Käykin niin että unohtuu se siirto sieltä toisesta päästä.
Ainut mikä on varmaa, on se, että lintukannat vaihtelevat metsästysrajoituksista välittämättä.

No mikä estää näiden eri intressiryhmien huutelun vaikutukset rajoittamaan metsästystä nykyisten metsästysaikojen puitteissa? Ihan joutavanpäiväistä pirujen maalaamista seinille tällaisella skenaariolla spekulointi, vai voitko näyttää esimerkkitapauksen jossa näin olisi käynyt?
_________________
"...olen enemmän kuin valmis, vaaran varpaille astumaan."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hautaterva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2012
Viestejä: 530

LähetäLähetetty: 25.08.2018 00:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikilla ei vain ole silmää nähdä isoa kuvaa. Se tässä paistaa Wink Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26270

LähetäLähetetty: 25.08.2018 09:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se nyt on todellinen asia, mitä enemmän syksyllä jää sitä enemmän keväällä mahdollisia pesiöitä. Ja se ettei metsästyksellä ole merkitystä on täyttä soopaa.
Mutta tuskin se täydellisesti tuhoaa kantaa kuten taudit. Huono pesontäkää ei täydellisesti tuhoa mutta tekee merkittävän notkaukse kantaan ja silloin metsästys kohdistuu siihen tuottavaan kantaan ja merkitys korostuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ryynimakkara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2009
Viestejä: 480
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 25.08.2018 10:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

masiina kirjoitti:
Missä olen vaatinut pyynnin rajoittamista?

EDIT:
Lainaus:
Se siirto myöhemmäksi saattaa napsahtaa omaan nilkkaan, kun eri intressiryhmät huutavat kilvan omia totuuksiaan. Käykin niin että unohtuu se siirto sieltä toisesta päästä.
Ainut mikä on varmaa, on se, että lintukannat vaihtelevat metsästysrajoituksista välittämättä.

No mikä estää näiden eri intressiryhmien huutelun vaikutukset rajoittamaan metsästystä nykyisten metsästysaikojen puitteissa? Ihan joutavanpäiväistä pirujen maalaamista seinille tällaisella skenaariolla spekulointi, vai voitko näyttää esimerkkitapauksen jossa näin olisi käynyt?


Aselakipuolella hyviä esimerkkejä. Samat poliittiset voimat mitkä pääsivät vailuttamaan aselakimuutoksiin, yrittävät taatusti samaa metsästyslakiin, kunhan vaan saavat tilaisuuden. Pystyvät vielä perustelemaan asiaansa sillä, että osa metsästäjistä haluaa samaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ryynimakkara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2009
Viestejä: 480
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 25.08.2018 11:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
Se nyt on todellinen asia, mitä enemmän syksyllä jää sitä enemmän keväällä mahdollisia pesiöitä. Ja se ettei metsästyksellä ole merkitystä on täyttä soopaa.
Mutta tuskin se täydellisesti tuhoaa kantaa kuten taudit. Huono pesontäkää ei täydellisesti tuhoa mutta tekee merkittävän notkaukse kantaan ja silloin metsästys kohdistuu siihen tuottavaan kantaan ja merkitys korostuu.


Tottakai metsästyksellä on merkitystä, mutta metsästyksen vaikutus on häviävän pieni. Mitä tuottavan kannan verotukseen tulee huonona poikasvuonna, niin uskon pyyntipaineen olevan pienempi, koska ihminen on luontojaan laiska, eikä kehtaa tyhjää pyytää. Toisaalta aikuiset linnut ovat huomattavasti vaikeampia saalita kun poikalinnut. Tähän on tietysti poikkeuksena teeren soidinpyynti, jolla voi olla huomattavaa paikallista vaikutusta teerikantaan. Katovuonna paikalliset soidinrauhoitukset voisivat olla paikallaan. Metsästysseuroissahan tämä on ollut todellisuutta jo vuosikymmeniä, ja metsähallituksellakin taisi olla kokeilu jossakin pohjoispohjanmaalla. Täällä vapaan metsästysoikeuden alueella paikallinen rauhoitusalue valtion mailla taitaa kyllä kaatua nykyiseen lakiin. En kyllä usko suotuisan suojelun tason varantuvan teerenkään osalta metsästyksen takia edes lapissa.


Viimeinen muokkaaja, ryynimakkara pvm 25.08.2018 14:06, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
skott
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Hel 2015
Viestejä: 131
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 25.08.2018 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuvittelin liittyväni metsästäjien ryhmään, mutta täällähän on samoja !&%¤#"! itkijöitä, mitä on yleensä joitain metsästysseurojen kokouksissa. "Ei ole hillaa , eikä ole niitä maalintujakaan" tämä itku alkaa jo huhtikuussa. Taitaa olla ihan samaa porukkaa täällä, harmittaa varmaan kun ei saatu rauhoitettua oikein mitään. Allekirjoitus kertoo mietteet, ja onneksi alkoi n. 3 kuukauden vapaa kahden koiran kanssa.
_________________
Vian ei tarvitse olla iso mikäli se on päässä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4613

LähetäLähetetty: 25.08.2018 14:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänä syksynä kannattaa keskittyä naaraspuolisten lintujen metsästykseen, niitä on liikaa.
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
masiina
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Jou 2005
Viestejä: 1579

LähetäLähetetty: 26.08.2018 11:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ryynimakkara kirjoitti:
masiina kirjoitti:
Missä olen vaatinut pyynnin rajoittamista?

EDIT:
Lainaus:
Se siirto myöhemmäksi saattaa napsahtaa omaan nilkkaan, kun eri intressiryhmät huutavat kilvan omia totuuksiaan. Käykin niin että unohtuu se siirto sieltä toisesta päästä.
Ainut mikä on varmaa, on se, että lintukannat vaihtelevat metsästysrajoituksista välittämättä.

No mikä estää näiden eri intressiryhmien huutelun vaikutukset rajoittamaan metsästystä nykyisten metsästysaikojen puitteissa? Ihan joutavanpäiväistä pirujen maalaamista seinille tällaisella skenaariolla spekulointi, vai voitko näyttää esimerkkitapauksen jossa näin olisi käynyt?


Aselakipuolella hyviä esimerkkejä. Samat poliittiset voimat mitkä pääsivät vailuttamaan aselakimuutoksiin, yrittävät taatusti samaa metsästyslakiin, kunhan vaan saavat tilaisuuden. Pystyvät vielä perustelemaan asiaansa sillä, että osa metsästäjistä haluaa samaa.

Edelleen; metsästystä vastustavat tahot yrittävät rajoittaa sitä jahtikauden aloitusajankohdasta huolimatta. Vaikka aloitusta nyt jostain syystä siirrettäisiinkin myöhemmäksi(ja tietysti lopetusajankohtaa siirrettäisiin vastaavasti myöhemmälle niin että kauden pituus ei lyhentyisi) niin minkä lyömäaseen se tarjoaisi vastapelurille jolla se pystyisi ajamaan lisärajoituksia?
_________________
"...olen enemmän kuin valmis, vaaran varpaille astumaan."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.08.2018 12:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ryynimakkara kirjoitti:
Metsästäjät itse ovat pahimpia linnunpyynnin vastustajia. Perustelut pyynnin rajoittamiselle ovat ikävä kyllä vielä mielikuvituksellisempia kuin luonnonsuojelioilla. Metsästäjien rajoitusvimman taustalla on yleensä täydellinen tietämättömyys, luutuneet asenteet ja sairaalloinen kateus.
Perustelkaapa minulle, miksi hirvikärpästen takia kautta pitäisi lyhentää. Kateus on ainoa syy jonka minä keksin. Kun metsään ei haluaisi mennä, niin muutkaan eivät saisi.


Itse en usko tuohon 10% verotukseen silloin kun lintuja on vähän. Itse kannattaisin sellaista että tiettyjä valtion alueita rauhoitettaisiin kokonaan vaikka pariksi vuodeksi jos lintuja on vähän.

Jos lintuja on vähän niin kausi voisi alkaa myöhemmin niin saattaisi poikueilla olla paremmat mahdollisuudet selvitä ainakin metsästykseltä. Jos kausi on lyhyt niin luulen että moni haluaisi metsästää ne vähäiset pyyntipäivät kauden lopussa eikä alussa kun saattaa olla vielä 20 lämmintä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lonkero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2010
Viestejä: 434
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 26.08.2018 13:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
ryynimakkara kirjoitti:
Metsästäjät itse ovat pahimpia linnunpyynnin vastustajia. Perustelut pyynnin rajoittamiselle ovat ikävä kyllä vielä mielikuvituksellisempia kuin luonnonsuojelioilla. Metsästäjien rajoitusvimman taustalla on yleensä täydellinen tietämättömyys, luutuneet asenteet ja sairaalloinen kateus.
Perustelkaapa minulle, miksi hirvikärpästen takia kautta pitäisi lyhentää. Kateus on ainoa syy jonka minä keksin. Kun metsään ei haluaisi mennä, niin muutkaan eivät saisi.


Itse en usko tuohon 10% verotukseen silloin kun lintuja on vähän. Itse kannattaisin sellaista että tiettyjä valtion alueita rauhoitettaisiin kokonaan vaikka pariksi vuodeksi jos lintuja on vähän.

Jos lintuja on vähän niin kausi voisi alkaa myöhemmin niin saattaisi poikueilla olla paremmat mahdollisuudet selvitä ainakin metsästykseltä. Jos kausi on lyhyt niin luulen että moni haluaisi metsästää ne vähäiset pyyntipäivät kauden lopussa eikä alussa kun saattaa olla vielä 20 lämmintä.
eikös riekko ole ollut rauhoitettuna etelä-lapissa jo monta vuotta! kuinka paljon on kanta kasvanut??!!😉 aivan samanlaista vaihtelua kuten teerellä ja metsolla joita on saanut metsästää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.08.2018 13:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voipi olla. Jotku alueista vaan vetää aika paljon porukkaa jos esim maastot on hakkaamattomia. Melko tyhjiin sellaiset alueet saa kun pyynti jatkuu lähes normaalisti huonoinakin vuosina. No kait ne linnut levittäytyy jonkin verran tyhjillekiin alueille. Pitäis käydä posiollo katsoon joko tyhjiö on täyttynyt. Silloin kyllä ajattelin kun kolme päivää lähes tyhjiä alueita kävelin että ei nämä yhdessä tai kahdessa hyvässä vuodessa täyty. Maastot olisi kyllä linnuilla tosi hyviä mutta kun mitään ei ole. Paitsi metsästäjiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Sivu 4 Yht. 8

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com