OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Pakettiauto metsästys ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ekohippi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Hel 2015
Viestejä: 3778

LähetäLähetetty: 28.10.2018 23:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hiacee liputan minäkin, paitsi takavetoa mettämiehen yleisajoneuvoksi. Varovasti jää kiinni ekan kerran sinä päivänä, kun radiossa kerrotaan tulevista lumisateista...

Käsittämätöntä (tuohon toiseen otsikkoon paremmin osuvaa) piheilyä oli se, että 1000-1500e lisää maksamalla olisi saanut ruksia uuteen Hiaceensa nelivedon. Aika harva niin teki ja vanhoina hyvinä aikoina noin 6000e pyydettiin enemmän vastaavan kuosin nelivetosesta. Nyttemmin kun noita ei enää uusia tule, niin hinnanero on karannut tuosta melkein kaksinkertaiseksi. Ei mitenkään piisaa mun budjetit oman nelivetoistamiseen... Toinen autokauppiaalta kuultu piheily on, että ennen oli keväisin hurjana nelivetoHiaceja myytävänä, siinä kun on huimat 1,5l enemmän kulutusta satasella, takavetoiseen verrattuna. Mikä siis on turhaa kesäkeleillä. Syksyisin taas sitten kysyntä ylitti tarjonnan... Rolling Eyes
_________________
"Älä valita verojen korkeutta vaan iloitse siitä, että ne ovat nyt alhaisemmat kuin koskaan vastaisuudessa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1694

LähetäLähetetty: 29.10.2018 07:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
-09 Expert, ihan käypäinen työ ja eräauto, yöpyykin tarvittaessa, pieniruokainen ja halpa ylläpitää.
Hiace oli ihan hyvä sekin mutta takapotkuna talvella onneton, pökö menee aika hyvin.


Sama peli vähän tuoreempana. Lämmin, melko mukava ajaa, maavaraakin vähän paremmin kuin uusissa henkilöautoissa.
Takana voi kuljettaa koirat, pyssyt ja haaskatarpeet.. romuja kaatikselle yms.. Ja näitä saa yllättävän sopivasti. Tosin pakkaa km olemaan halvimmilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Spartan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hel 2018
Viestejä: 591

LähetäLähetetty: 31.10.2018 13:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään tuli tehtyä kaupat 2011 mallisesta satkun ajetusta ducatosta. Katsotaan nyt sitten miten pelaa ja minkämoinen on käytössä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KHaivula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Kes 2013
Viestejä: 2882

LähetäLähetetty: 24.03.2022 11:35    Viestin aihe: Paku metsästyksen Vastaa lainaamalla viestiä

Hyödynnetään taas vanhaa...

Tässä jo useamman vuoden poltellut ajatus pakusta jossa voisi myös yöpyä.

Pitkiäkin matkoja tulee ajettua mm. pohjoiseen ja samalla pitäisi toimia perheen vara-autona myös kaupungissa.

Vähän huonommillakin teillä ptiäisi päästä, muttei nyt varsinaisesti mikään maastoauto tarvii olla (maavaraa ehkä).

Minkälaisia virityksiä muillla on? Oletteko muuttaneet pakujanne retkailyautoiksi? Miten reksiteröintipuoli? Miten oikea käytännöllisyys tähän käytöön.

Tässä samassa säikeessä mainitut lienevät konkreettisemmat vaihtoehdot ...

Budjetti ikävä kyllä reilusti alle kymmpitonnin. Taitaa olla mahdoton yhtälö?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11203
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 24.03.2022 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kannattaa aivan ensimmäisenä aloittaa tuon selvittely verovaatimuksista, jos meneekin henkilöautona verotettavaksi niin taisi edelleenkin seurata aika reipas veroseuraamus. Kevytkuorma-autolla tuota ongelmaa ei ole.

Itsellä oli aikoinaan "hyötykäytössä" taloa rakennuttaessa pullakoppinen Sprinter KKA ja yllättävän pahoihin paikkoihin silläkin ajoi kunhan takaveto riittää. Tuohon käyttöön sopivia rakennusalustoja kyllä hankkii ihan kohtuuhintaan, vähän voi olla hitsailua edessä ja projektin kokonaishintaan vaikuttaa aika paljon mitä sinne sisään rakentaa ja mihin hintaan saa tarpeet hankittua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KHaivula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Kes 2013
Viestejä: 2882

LähetäLähetetty: 24.03.2022 14:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
Kannattaa aivan ensimmäisenä aloittaa tuon selvittely verovaatimuksista, jos meneekin henkilöautona verotettavaksi niin taisi edelleenkin seurata aika reipas veroseuraamus. Kevytkuorma-autolla tuota ongelmaa ei ole.

Itsellä oli aikoinaan "hyötykäytössä" taloa rakennuttaessa pullakoppinen Sprinter KKA ja yllättävän pahoihin paikkoihin silläkin ajoi kunhan takaveto riittää. Tuohon käyttöön sopivia rakennusalustoja kyllä hankkii ihan kohtuuhintaan, vähän voi olla hitsailua edessä ja projektin kokonaishintaan vaikuttaa aika paljon mitä sinne sisään rakentaa ja mihin hintaan saa tarpeet hankittua.


Jep. Tämä verohomma on tärkeä juttu.

Mulla olis kyllä BC-kortti, eli tommonen kevytkuormurikaan ei olisi poissuljettu. Vähän isoja ja kohloja vaan tahtovat olla.

Ongelma on että ei oikein pysy hitsi käsissä, eli ehkä pitäisi olla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11203
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 24.03.2022 15:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän esim. tuollainen Sprinter KKA mitenkään eroa isosta pakusta kuin massoiltaan jos on 3,5t luokkaa. Sitä isommissa on paripyörät takana. Ja löytyyhän sitä riittävän kokoisia pakuja mihin saa verotuksen vaatimukset täyttymään kuin myös vastaavia KKA:ita useilta valmistajilta.
Jos meinaa nähdä rakentamiseen paljon vaivaa niin en ainakaan itse näkisi kannattavaksi tehdä sitä raatoon alustaan ellei sitten päällirakenne ole siirrettävissä toiselle alustalle. Näyttäisi se kuitenkin ihan mahdolliselta löytää tuohon summaan riittävän siisti pohja ja käyttää muutama tonni rakenteluun päälle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KHaivula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Kes 2013
Viestejä: 2882

LähetäLähetetty: 24.03.2022 15:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
Eihän esim. tuollainen Sprinter KKA mitenkään eroa isosta pakusta kuin massoiltaan jos on 3,5t luokkaa. Sitä isommissa on paripyörät takana. Ja löytyyhän sitä riittävän kokoisia pakuja mihin saa verotuksen vaatimukset täyttymään kuin myös vastaavia KKA:ita useilta valmistajilta.
Jos meinaa nähdä rakentamiseen paljon vaivaa niin en ainakaan itse näkisi kannattavaksi tehdä sitä raatoon alustaan ellei sitten päällirakenne ole siirrettävissä toiselle alustalle. Näyttäisi se kuitenkin ihan mahdolliselta löytää tuohon summaan riittävän siisti pohja ja käyttää muutama tonni rakenteluun päälle.


Ehkä sitä saisi jotain sisustushommia aikaiseksi tmv. Autonrassaus ei oikein luonaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9368

LähetäLähetetty: 24.03.2022 21:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
ainakaan itse näkisi kannattavaksi tehdä sitä raatoon alustaan ellei sitten päällirakenne ole siirrettävissä toiselle alustalle.


Ymmärsin että kysyjä pähki "retkeilyauto" tyyppistä ratkaisua, eli että majoittautuminen pakun sisällä, eikä mitään matkailuautoa mahdollisesti irroitettavalla mökillä.
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11203
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 24.03.2022 23:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
liki kirjoitti:
ainakaan itse näkisi kannattavaksi tehdä sitä raatoon alustaan ellei sitten päällirakenne ole siirrettävissä toiselle alustalle.

Ymmärsin että kysyjä pähki "retkeilyauto" tyyppistä ratkaisua, eli että majoittautuminen pakun sisällä, eikä mitään matkailuautoa mahdollisesti irroitettavalla mökillä.

Niin minäkin. Tuo oli sellaista pähkäilyä kannattaako moisen eteen nähdä vaivaa jos muutoksen kohde on jo valmiiksi aivan raato. Toki esim. mersun T2 Kasten voisi jo kannattaa restauroida ohessa ja esim. Kleinbus varmasti mutta se on sitten jo täysin eri homma.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ekohippi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Hel 2015
Viestejä: 3778

LähetäLähetetty: 25.03.2022 00:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan perus-Hiacessa nukkuneena voin kertoa, että kaipailin takaluukkuun ilmanvaihtoa sinä helteisenä aamuna, kun heräsin siihen että yöllinen fiilis ja tunnelma, tipahteli katosta pisaroina naamalle. Muutoin on ollut mukava.
_________________
"Älä valita verojen korkeutta vaan iloitse siitä, että ne ovat nyt alhaisemmat kuin koskaan vastaisuudessa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26216

LähetäLähetetty: 25.03.2022 07:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vitoa ei taida kehua muut ku myyjä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34777

LähetäLähetetty: 25.03.2022 08:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eräs kaveri osti 4x4 Viton, huono.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 608

LähetäLähetetty: 25.03.2022 08:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uus koppanen vito on kyllä ollut mieluinen parilla tutulla. Toisella taitaa olla 250 tkm takana, ilman merkittäviä vikoja. Matalahan se on nelikkonakin, mutta korotussarjaa saa ja toisella tutulla semmoinen onkin.
Hinta tosin eri lukemiassa, mitä tässä on ollut hakusessa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elemeri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Mar 2014
Viestejä: 34

LähetäLähetetty: 25.03.2022 09:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.puuilo.fi/tabell-aurinkokennotuuletin?gclid=EAIaIQobChMIyNrci9Dg9gIVOUeRBR0IcwXqEAQYBCABEgLYuPD_BwE

Jonku tämän tyylisen ku asentelee, niin varmaan helpottaa yöpymistä peräkopissa helteillä.

Jos yöpymiset on satunnaisia ja riippumatto sopii selälle, niin kannattaa harkita semmosen sovittamista nurkasta nurkkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com