OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Politiikon puheeseen uskomisen vaikeus
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 37, 38, 39  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
BaikalIJ54
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2005
Viestejä: 23921

LähetäLähetetty: 23.05.2020 15:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Very Happy
Sitä mie tuossa edellä vähän alustin... Jotta setterille kävi baikalit.
Metsästysjutut on jääneet taakse, kaiket päivät (voi tarkastaa historiasta) kirjoitellaan erällenettiin, ja samaan aikaan ollaan niin kansainvälisiä ja menestyneitä bisnesmiehiä.
Joka toisessa jutussa kerrotaan omista, lapsien taikka sukulaisten menestymisistä, tiluksista afrikassa taikka austraaliassa. Yms...
Siinä sivussa luetaan kansantaloutta yliopistossa jotta on jutunaihetta hirvijahdissa. Oxfordista tulleiden kavereiden kanssa. Oxfordkin on mainittu varmaan kohta yhtä usein kuin bobrikovin Dresden...
Vaan ei siinä, jokainen tyylillään, ja täytyy vaan ihailla näitä menestyjiä ja heidän palavaa intoaan viettää kallisarvoista aikaansa noinkin paljon eralle.netissä Very Happy

No kas, Herr RiUDE! En muuten ole lähettänyt yhtään veistiä Herr Settermanille. Tarkistin niccien lukumäärän, joille olen lähettänyt viestin. Heitä on 16 kpl ja suurin osa viesteistä sijoittuu vuosille 2006-2012. Lähes kaikki sen aikaiset viestittelykumppanit ovat lopettaneet foorumilla ajat sitten.
Edeltäneeseen viiteen vuoteen ei montaa viestiä ole tullut lähetettyä. Minulle on kyllä tullut viestejä ja useita juttuvihjeitä. Ihmiset ajattelevat minun voivan tonkia niitä, mutta siihen ei ole mahdollisuutta.
Joten tämmöinen oikaisuna arvoisa Herr RiUDE.

Sitten edelleen, haluatte Herr Settermanin luopuvan omista kannoistaan mm. yritysten sijoittumista koskevissa kannanotoissaan? Miksi? Onko haittaa, mikäli yritys voi menestyä asiakkaidensa kanssa jossain toisessa maassa? Yritys on olemassa sidosryhmiään varten. Yritys ei ole olemassa sellu-Suomen aluepolitiikkaa varten.

Eikö Herr Settermann saa olla julkisesti ylpeä pojistaan ja perheestään?
Minäkin olen tyytyväinen omiin lapsiini, joskus jopa muijaani ja yli satavuotiaaseen tätiini.
Minusta Herr Settermann saa olla ylpeä pojistaan ja kertoa siitä kenelle haluaa. Eikö hän saa avoimesti kertoa, että hän nostaa pedaalia sellu-Suomesta, mikäli pojatkin nostavat? Kannustan ilman muuta Herr Settermania tekemään omia ratkaisuja niin kauan kuin voi. Eli ennen Suomen (= Suomen Keskustan) asettamaa maastamuuttokieltoa. Pitäähän sen yrittäjän maksaa Suomen valtionvelka, kun sellu-Suomi ei siihen kykene.
Arvostettavaa on, että Herr Settermann haluaa tehdä rakennemuutosta elämässään, mikäli hänen poikansa muuttavat ulkomaille opiskelemaan.
Eiköhän ne poijjaat kykene omat päätökset tekemään, mikäli isäänsä tulevat?

Ryssänkätyriä ette minusta saa. Mutta tongitaan sitä Tiitisen (kepu) listaa sitten joskus vähän tarkemmin, kun se mahdollisesti julkaistaan. Jos meinaan eletään.
Kannatan Saksan ja Venäjän välistä kauppaa, koska siitä ansaittiin rahaa. Kaasukauppa on tärkeää Saksalle ja se on vielä tärkeämpää Venäjälle. Se on eurooppalaista bisnestä ja se on toiminut hyvin.
Kannatin muuten bilateraalikauppaakin Suomen ja neukkulan välillä, koska siitä ansaittiin. Parasta se ei ollut kilpailukyvyn kannalta, mutta ansainnan kannalta se oli timangia bisnestä.
Muun muassa Suomen rättifirmat loppuivat, kun asiakas päätti ostaa muualta ja teki oman rakennemuutoksensa.
Suomi ei ole kyennyt rakennemuutosta tekemään. Ei vielä.

Poliitikkojen puheisiin ei yrittäjäpiireissä luoteta. Mikään ei muutu Suomen kansantalouden suorittamassa yrittäjien kuppausmeiningissä?
Rakennemuutos tulee. Se tulee, vaikka Juha Sipilä (kesk) ei sitä kyennyt alkuun saamaan.
Rakennemuutos niittaa Suomen (kuntien) nykyiset rakenteet niin tulojen kuin elinkeinoelämän rakenteiden osalta.

Herr RiUDE, pyydän Teitä tutustumaan Dresdenin teknillisen yliopiston opetusohjelmiin ja tutkintoarkistoon. Yliopisto on perustettu 1.5.1828. Se on Saksan suurin teknillinen yliopisto.
Vuonna 1828 Suomessa kerättiin jäätyneitä nauriita, potkittiin vauhtia pattipolvisiin nälkiintyneisiin kaakkeihin ja Saksassa rakennettiin rautateitä. Hiilen louhintakin oli kannattavaa. Ei ole enää.

Herr RiUDE, henkilökohtaista asiantuntemustanne arvostaen,
Baikal-setä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 23.05.2020 15:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"""Vuonna 1828 Suomessa kerättiin jäätyneitä nauriita, potkittiin vauhtia pattipolvisiin nälkiintyneisiin kaakkeihin ja Saksassa rakennettiin rautateitä. Hiilen louhintakin oli kannattavaa. Ei ole enää."""

Kas, mut saksa jäi sille tielle, kun suomi on teknolokiassa ohittanut Saksan.
Et vaan halua tunnustaa sitä. Saksa varmaan haluu edelleen varastaa Suomen ideoita.

Mitä tulee noihin nauriisiin, Saksa ei taida saada niitä nyt ylös, siksi pitää ruveta pummaa valtioilta rahaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 23.05.2020 15:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://yle.fi/uutiset/3-11024252
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11052

LähetäLähetetty: 25.05.2020 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

BaikalIJ54 kirjoitti:
Tarkistin niccien lukumäärän, joille olen lähettänyt viestin. Heitä on 16 kpl ja suurin osa viesteistä sijoittuu vuosille 2006-2012. .

Samoihin aikoihin kirjoitit vielä jonkun viestin ase-/metsästyseiheista. Mitä sitten tapahtui?
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5100
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 25.05.2020 11:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
Samoihin aikoihin kirjoitit vielä jonkun viestin ase-/metsästyseiheista. Mitä sitten tapahtui?


Sille kävi kuten maalla asuville teineille jotka pääsee luokkaretkelle isoon kaupunkiin. Kaikki on isossa kaupungissa niin paljon parempaa ja ihanampaa kuin siellä surkeassa ja pienessä kotikylässä, ja joka viikko menee siihen kun vannotaan että fiddu mä lähen tästä käpykylästä pois isoon maailmaan ja olen paljon onnellisempi siellä metropolissa sivistyneempien ihmisten kanssa kuin näiden landepaukkujen.

Paitsi ettei ollakaan vaikka ei sitä myönnetä, ja kun yli 20 000 palstalle kirjoittua viestiä oikein huutaa siitä tuskaa, ikävää ja kaipuuta joka Suomea kohtaan on. Ikävä on jopa niin suuri, että päivästä suurin osa kuluu viestitellen surkean ja pienen maan taloudesta mitään tietämättömien landepaukkujen kanssa.

Mutta kun tarpeeksi itsesuggestoi ja yrittää itselleen perustella miksi se metropoli onkaan niin paljon fantsumpi paikka, niin ei joka ilta tule kyynel silmäkulmaan kun muistelee vanhojen jahtimaidensa syysaamuista kävelyä yöpakkasen panemalla varvikkoisella maastolla ja ukkometson lentoon lähdöstä aiheutuvaa rytinää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BaikalIJ54
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2005
Viestejä: 23921

LähetäLähetetty: 27.05.2020 08:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Herr (?) Tumpeelo, oletko ajatellut, että tehokkaan ja tuottavan kansantalouden Suomi voisi myöntää sinulle paljon enemmän aikaa olla metsällä kuuntelemassa mehton lentoonlähdön rytinää?
Theokas kansantalous on muun muassa Sveitsissä, Ruotsissa, Itävallassa, Saksassa, Hollannissa ja Tanskassa. Muita Euroopan maita ei tule äkkiä Mieleen.
Näissä maissa vaan on päätetty mennä talous edellä. Ei suinkaan sellu edellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5100
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 27.05.2020 09:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

BaikalIJ54 kirjoitti:
^Herr (?) Tumpeelo, oletko ajatellut, että tehokkaan ja tuottavan kansantalouden Suomi voisi myöntää sinulle paljon enemmän aikaa olla metsällä kuuntelemassa mehton lentoonlähdön rytinää?


Mun työaika on 37,5 tuntia viikossa eikä minuuttiakaan enempää. Viikonloput ja illat on aina vapaana ja lomat saa pitää just silloin kun haluaa. Mites sulla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 27.05.2020 09:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuosta kun vähentää internet erällen, jää vain ruokatunnit. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BaikalIJ54
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2005
Viestejä: 23921

LähetäLähetetty: 27.05.2020 09:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
BaikalIJ54 kirjoitti:
^Herr (?) Tumpeelo, oletko ajatellut, että tehokkaan ja tuottavan kansantalouden Suomi voisi myöntää sinulle paljon enemmän aikaa olla metsällä kuuntelemassa mehton lentoonlähdön rytinää?


Mun työaika on 37,5 tuntia viikossa eikä minuuttiakaan enempää. Viikonloput ja illat on aina vapaana ja lomat saa pitää just silloin kun haluaa. Mites sulla?
Olet mahdollisesti Suomen yksityisen sektorin työmiehen ja vuorineuvoksen maksettavana? Semmoinen julkisen sektorin ns. "työn"tekijä?
Minä olen usseen firmassa viikonloppujakin. Yleensä teen seuraavan viikon suunnitelman viikonloppuna. Kyllä mä olen selvästi yli 40 tuntia viikossa täällä. Lomani pidän sopivassa ajankohdassa. Asiakassuhteet ja bisnes ensin, sillä muu on pelkkää baschqaa.


Viimeinen muokkaaja, BaikalIJ54 pvm 27.05.2020 09:57, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5100
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 27.05.2020 09:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

BaikalIJ54 kirjoitti:
Olet mahdollisesti Suomen yksityisen sektorin työmiehen ja vuorineuvoksen maksettavana? Semmoinen julkisen sektorin ns. "työn"tekijä?


Koko ikäni työskennellyt yksityisellä sektorilla ja tällä hetkellä palkkani maksaa Norjalainen talo.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BaikalIJ54
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2005
Viestejä: 23921

LähetäLähetetty: 27.05.2020 09:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
BaikalIJ54 kirjoitti:
Olet mahdollisesti Suomen yksityisen sektorin työmiehen ja vuorineuvoksen maksettavana? Semmoinen julkisen sektorin ns. "työn"tekijä?


Koko ikäni työskennellyt yksityisellä sektorilla ja tällä hetkellä palkkani maksaa Norjalainen talo.

Hyvä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 27.05.2020 10:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saksassa yksityissektorin työläisiä riistää työnantajat lyhennetyillä viikoilla ja palkkojen sitä kautta alentamisella, jonka kompension maksaa valtio osin. Eli julkeempaa ku julkissektorin akka lauman toiminta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5100
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 27.05.2020 15:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

BaikalIJ54 kirjoitti:
Kyllä mä olen selvästi yli 40 tuntia viikossa täällä. Lomani pidän sopivassa ajankohdassa. Asiakassuhteet ja bisnes ensin, sillä muu on pelkkää baschqaa.


Elämä on valintoja. Itse arvostan vapaa-aikaa ja lasten kanssa viettämääni aikaa paljon enemmän kuin elämän hukkaan heittämistä rahan takia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BaikalIJ54
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2005
Viestejä: 23921

LähetäLähetetty: 28.05.2020 10:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Iltalehdestä päivää ja poliitikolle annettavan tiedon määrää ei ministeristö päätä, vaan eduskunta itse:
”Apulaisoikeuskanslerin ratkaisussa on sivuutettu se perustuslaillinen näkökulma, jonka mukaan [b]valtioneuvoston laillisuusvalvonta ei voi perustuslain mukaan määrittää sitä, millaista tietoa eduskunta pitää tarpeellisena. Oikeuskanslerinviraston valvontatoimivalta ei ulotu eduskuntaan.[/b] Valtiosääntöoikeuden professori Tuomas Ojanen on arvioinut julkisuudessa, että vaikuttaa siltä, että apulaisoikeuskansleri on pyrkinyt mahdollisimman paljon ymmärtämään valtiovarainministeriön selitysyrityksiä. Ojasen mukaan perustuslain näkökulmasta on selvää, ettei apulaisoikeuskanslerin eikä valtiovarainministeriön virkamiesten tehtävänä ole arvioida, mitkä tiedot ovat eduskunnalle merkityksellisiä ja oleellisia.”

Pitkähkö siteeraus on paikallaan, jotta on mahdollista ymmärtää, miten vakavasta asiasta on kyse.

Baikal-setä kommentoi:
Aika selvää tekstiä ja tietysti on niin, ettei parlamentin tiedonsaantioikeutta voida rajoittaa hallituksen toimesta.
Oikeuskansleristo ei voi päättää parlamentin tiedonsaannin tarpeen määrästä. Sen päättää parlamentti itse.
Tulee Suomessa tästä selvästä asiasta herkullinen juttu.
Kysehän ei ollut kuin parista sadasta miljoonasta eurosta. Se jakoon joka vuosi maakunnan maureille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NEHunting
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2009
Viestejä: 2632

LähetäLähetetty: 30.05.2020 07:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

BaikalIJ54 kirjoitti:
Tumpeelo kirjoitti:
BaikalIJ54 kirjoitti:
^Herr (?) Tumpeelo, oletko ajatellut, että tehokkaan ja tuottavan kansantalouden Suomi voisi myöntää sinulle paljon enemmän aikaa olla metsällä kuuntelemassa mehton lentoonlähdön rytinää?


Mun työaika on 37,5 tuntia viikossa eikä minuuttiakaan enempää. Viikonloput ja illat on aina vapaana ja lomat saa pitää just silloin kun haluaa. Mites sulla?
Olet mahdollisesti Suomen yksityisen sektorin työmiehen ja vuorineuvoksen maksettavana? Semmoinen julkisen sektorin ns. "työn"tekijä?
Minä olen usseen firmassa viikonloppujakin. Yleensä teen seuraavan viikon suunnitelman viikonloppuna. Kyllä mä olen selvästi yli 40 tuntia viikossa täällä. Lomani pidän sopivassa ajankohdassa. Asiakassuhteet ja bisnes ensin, sillä muu on pelkkää baschqaa.


Kumpaa sitten iltapäivälehtien parisuhdeuutisten linkittäminen on? Tuskin herra yrittäjä ja toimitusjohtaja mihinkään paschkaan käyttäisi kallista työaikaansa keskellä viikkoa. Sehän kuulostaisi muuten ihan siltä kuin olisit ”julkisensektorin” ajatustehtaassa töissä Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 37, 38, 39  Seuraava
Sivu 14 Yht. 39

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com