OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Politiikon puheeseen uskomisen vaikeus
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 37, 38, 39  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11224
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 19.02.2021 12:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaan äkkiä on Venäjäkin ongelmissa jos öljyn ja kaasun myynti tyrehtyy. Puheita voidaan pitää mutta välttämättömyys pitää kaupan käynnissä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BaikalIJ54
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2005
Viestejä: 23921

LähetäLähetetty: 19.02.2021 13:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
Saksan ja about koko Keski-Euroopan kaasuhan tulee tälläkin hetkellä Venäjältä. Suoraa putkea rakennetaan siksi ettei Euooppa ole ongelmissa kun Venäjä kiistelee toimituksista parin välissä olevan maan kanssa.
Välitysmaksut maksaa ostaja kaasun hinnassa tai erillisenä maksuna. Ukrainan tapauksessa kaasua tulee maan kautta kulkevan putken päästä. Tällä hetkellä EU maksaa kaikki Ukrainan kautta tulevan kaasun välitysmaksut. En tunne kaasulinjojen ikiä, mutta vanhaa perua ne ovat.
Putken halusi meren pohjaan nimenomaan Saksa säästääkseen välitysmaksut ja turhat keskustelut. Kyseisen putken vartiointi taas on ongelma, koska Bundesmarinella on ainoastaan noin 60 alusta. Putken vahtiminen jäänee Venäjän Itämeren laivaston kontolle.
Saksa valjasti kaasulinjaa varten muutaman koneen poliitikonkin. Altkanzler Schröder ja ex-pääministeri Lipponen ovat tunnettuja alan miehiä Suomessa. Ranskalaisten ja hollantilaisten poliitikkojen nimiä ei Suomessa taidettu mainita?

Nord Stream-hankkeessa aloitteellinen oli nimenomaan Saksa. Vanhat linjat ovat ennen pitkää tiensä päässä. Ukrainaa ei tarvita välitysmaaksi. Saksa ja Venäjä ovat varoittaneet monta kertaa Ukrainaa kaasun varastamisesta.
EU:n kaasuverkko ei tarvitse Ukrainaa. Ukraina voi myydä halpoja rautavaluja ja takeita. Kyllä ostetaan, kun on halpaa.

Muistattekos, kuinka putken olisivat halunneet kulkemaan maidensa läpi niin Baltian maat, Puola, Valko-Venäjä, Tsekin ja Slovakian tasavallat ja Suomi tunnusteli myös mahdollisuutta olla tärkeän kansainvälisen linjan takuumiehenä. Muistatteko?

Tässä on Wikipediasta ote koskien Nord Streamin kommentointia Ruotsissa:
Ruotsalaiskommentteja
Ruotsissa Pohjois-Euroopan maakaasuputkesta nousi kiista, kun osoittautui, että maakaasuputkea tukenut Ruotsin entinen pääministeri ja silloinen ulkoasiainministeri Carl Bildt oli saanut venäläisiä energiayhtiön optioita. Ruotsissa virisi myös keskustelu kansallisesta turvallisuudesta. Maakaasuputki kulkisi Gotlannin itäpuolelta. Eläköitynyt ruotsalaisdiplomaatti Krister Wahlbäck esitti Helsingissä, että Ruotsin pitäisi tutkia ensiksi alue, jolle Pohjois-Euroopan maakaasuputkea ollaan vetämässä, koska esimerkiksi matalikoille Ruotsi voisi rakentaa tuulivoimaa merelle.
Mikäli maakaasuputki olisi tässä mielessä Ruotsin edun vastainen, voisi viedä kiistaksi kehittyneen kysymyksen mahdollisesti Haagin kansainväliseen tuomioistuimeen.

Muokattu: lisätty ruotsalaiskommentti Wikistä


Viimeinen muokkaaja, BaikalIJ54 pvm 19.02.2021 14:17, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NEHunting
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2009
Viestejä: 2632

LähetäLähetetty: 19.02.2021 13:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei myö muisteta ja oisko se parempi ettet sinäkään ennää muistelis. Miäs on vaahtonnu taas viikon ku parashi politrukki. Hyvin oot taas iskennä kiilaa ja vaikuttanna siviiliväestön mieliallaan Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NEHunting
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2009
Viestejä: 2632

LähetäLähetetty: 19.02.2021 13:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nii siis piti sannoo että huiliha taas viikonloppu ja niinjaksaa sitten taas maanantaina julistaa uudella tarmolla Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BaikalIJ54
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2005
Viestejä: 23921

LähetäLähetetty: 19.02.2021 14:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

NEHunting kirjoitti:
Ei myö muisteta ja oisko se parempi ettet sinäkään ennää muistelis. Miäs on vaahtonnu taas viikon ku parashi politrukki. Hyvin oot taas iskennä kiilaa ja vaikuttanna siviiliväestön mieliallaan Laughing

Mitä? Et siis halua tukeutua niihin lähtökohtiin, joissa poliitikot ovat toimineet? Suomen taloudelliset ongelmat ovat perua poliitikkojen kansalle lupaamista kaikenlaisista talouteen perustumattomista omituisista lupauksista. Rahat loppuivat vuonna 1990. Sen jälkeen Suomen kansaa on lellitty valtion velkaa lisäämällä. Vuonna 2009 Jyrki Katainen lupasi, että "hei, me tienataan tällä". Paljonko sait rahaa tämän lupauksen jälkeen?
Eero Lehti naureskeli vuonna 2011 kesällä, että hänkään ei saanut mitään, vaikka oikein hallituksen ministerin lupaamana niin väitettiin käyvän. Otettiin siinä sitten oluet. Maksoimme ne itse.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NEHunting
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2009
Viestejä: 2632

LähetäLähetetty: 19.02.2021 15:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo en halua! Minä haluan sinun lopettavan tuon naurettavan ”suamen kassa pyörii väärinpäin” ja ”akkasektori sitä ja akkasektori tätä” ”schaksa on parempi ku suami”, ”minulla on isompi kikkeli kuin teillä”. Mielenkiintoista ois se että kuka ny maksaa sulle ja mistä. Onks ne nii ku tyyli per viästi vaiko mitenkä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BaikalIJ54
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2005
Viestejä: 23921

LähetäLähetetty: 19.02.2021 16:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

NEHunting kirjoitti:
Joo en halua! Minä haluan sinun lopettavan tuon naurettavan ”suamen kassa pyörii väärinpäin” ja ”akkasektori sitä ja akkasektori tätä” ”schaksa on parempi ku suami”, ”minulla on isompi kikkeli kuin teillä”. Mielenkiintoista ois se että kuka ny maksaa sulle ja mistä. Onks ne nii ku tyyli per viästi vaiko mitenkä?
Minulle maksetaan metallituotteiden valmistuksesta. Niitä menee pääasiassa ajoneuvoteollisuuden ja energiantuotannon tarpeisiin. Minulle ei makseta yhdestäkään viestistä.
Todennäköisesti tulee tappiota, kun muistelmani kirjoitan. Kustannan teoksen itse.
Suomi on itse syypää velkaisuuteensa. Taloudellisesti kannattava ja lujalla pohjalla oleva kansantalous on nettovelaton. Ruotsi on nettovelaton.
Saksa on nettovelaton. Samaten Tanska ja Hollanti. Sveitsikin on.


Suomen valtion (ja kuntien) ainoa keino ratkaista talousongelmansa on 20 vuoden velkojen takaisinmaksun ohjelma ja se raha otetaan yksityistä sektoria palvelevien piikojen ja renkien palkoista.
Nyrkki iskee. Se tulee IMF:n suunnasta. Oletteko valmiit?

Pidätte valtion velkaantumista hyvänä asiana ja valtion yli varojensa elämistä suorastaan isänmaallisena tekona?
Urho Kekkosen aikana tuollaisesta olisi palkittu myllykirjeellä. Se vei yleensä uran, mutta jätti hengen sossuavustusten kera.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 19.02.2021 16:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

BaikalIJ54 kirjoitti:
NEHunting kirjoitti:
Joo en halua! Minä haluan sinun lopettavan tuon naurettavan ”suamen kassa pyörii väärinpäin” ja ”akkasektori sitä ja akkasektori tätä” ”schaksa on parempi ku suami”, ”minulla on isompi kikkeli kuin teillä”. Mielenkiintoista ois se että kuka ny maksaa sulle ja mistä. Onks ne nii ku tyyli per viästi vaiko mitenkä?
Minulle maksetaan metallituotteiden valmistuksesta. Niitä menee pääasiassa ajoneuvoteollisuuden ja energiantuotannon tarpeisiin. Minulle ei makseta yhdestäkään viestistä.
Todennäköisesti tulee tappiota, kun muistelmani kirjoitan. Kustannan teoksen itse.
Suomi on itse syypää velkaisuuteensa. Taloudellisesti kannattava ja lujalla pohjalla oleva kansantalous on nettovelaton. Ruotsi on nettovelaton.
Saksa on nettovelaton. Samaten Tanska ja Hollanti. Sveitsikin on.


Suomen valtion (ja kuntien) ainoa keino ratkaista talousongelmansa on 20 vuoden velkojen takaisinmaksun ohjelma ja se raha otetaan yksityistä sektoria palvelevien piikojen ja renkien palkoista.
Nyrkki iskee. Se tulee IMF:n suunnasta. Oletteko valmiit?

Pidätte valtion velkaantumista hyvänä asiana ja valtion yli varojensa elämistä suorastaan isänmaallisena tekona?
Urho Kekkosen aikana tuollaisesta olisi palkittu myllykirjeellä. Se vei yleensä uran, mutta jätti hengen sossuavustusten kera.
Lopeta jo se potaskan latelu, sua ei usko kukaan, joten turha sitä on todistella kymmeniä kertoja päivässä, mantra on sama koko ajan vuodesta toiseen ja päivittäin.
Et meinaa kyllästyä tohon potaskan viljelyyn.

https://www.talouselama.fi/uutiset/nyt-tuli-karmea-varoitus-korona-voi-leikata-saksan-tuotantoa-jopa-viidenneksella-tyomarkkinoita-uhkaa-pahempi-hairio-kuin-finanssikriisissa/e6dc65f3-847c-44b2-b00b-694100f9ec50

https://www.hs.fi/talous/art-2000003116762.html

https://www.marketopportunities.fi/home/2020/koronaviruksen-vaikutukset-saksan-talouteen?type=country-outlook&industry=cross-industry
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NEHunting
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2009
Viestejä: 2632

LähetäLähetetty: 19.02.2021 18:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joopa joo. Sano viälä että suamalainen poliitikko tarkistaa rosentit maistelemalla niin on tullu koko repertuaari. Mitä sinä muistelet muistelmissas. Sitäkö kun linkitit monta uutista Toni Niämisen suhteista ja uran kohokohtana raportointia Juan Carlosin seikkailuista Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 19.02.2021 18:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

NEHunting kirjoitti:
Joopa joo. Sano viälä että suamalainen poliitikko tarkistaa rosentit maistelemalla niin on tullu koko repertuaari. Mitä sinä muistelet muistelmissas. Sitäkö kun linkitit monta uutista Toni Niämisen suhteista ja uran kohokohtana raportointia Juan Carlosin seikkailuista Laughing
Kirja on melko ohut kun sieltä poistaa koko ajan toistelut pois. Otsikko ja sit sisältö samaa mantraa. Ei mee kaupan ja omakustannus ei tollasissa kansissa paljoo maksa. Muuten sitä kukaan julkista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 19.02.2021 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä tulee Juan Carlosiin, niin olen minäkin tuolle morjenstanu ja samassa läjässä oli ruotsin kunkku perheineen. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
viisasverneri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2008
Viestejä: 1313

LähetäLähetetty: 19.02.2021 22:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen yhteiskunnan asteikolla virkamies. Kerrattain eräs kanssakulkija totesi, ettei virkamiehen puheeseen ole luottaminen pätkääkään. Kerrottuani hänelle tittelini, hän tuumasi, että vielä vähemmän voi luottaa poliitikon sanomisiin. Olin imarreltu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ramiwolf
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Jou 2017
Viestejä: 2107
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 01.04.2021 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika moni on varmaan lukenut VTV:n Ylijohtaja Tytti Yli-Viikarin ihmeellisistä seikkailuista.
Virkauran kehityksestä, cv: n huippututkinnoista (jotka ovat nyt kadonneet....) , kertonut olleensa aiemmin edeltäjänsä Tuomas Pöystin alainen ( nykyään oikeuskansleri ja hän kertoi ettei väite pidä paikkaansa ?)"pikkuisista" laskuista kauneuden hoidon saralla, suurimmista matkalaskuista Suomessa virkamiehistä, alaisen ihmeellisestä palkanmaksusta ilman työvelvoitetta, ja siitä, kuinka Yli-Viikarin urakehitys on voinut olla tuollainen.

Nyt kohistaan ja ihmetellään myös oikeuskansler Tuomas Pöystin hämmästyttävää urakehitystä sekä sitä, että kuinka hyvin nämä.kaksi oikein ovat tunteneet toisensa. Pöysti ainakin kovasti pyrkii ottamaan etäisyyttä Yli-Viikariin ja väittää ettei tunne juurikaan tätä ?

Eihän nämä meidän virkamiehet nyt voi olla epärehellisiä, kyllä niiden sanaan pitää vaan luottaa.
Minkähän puolueen väriä nämäkin virkamiehet edustaa noin suunnilleen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6477

LähetäLähetetty: 01.04.2021 19:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ramiwolf kirjoitti:
Aika moni on varmaan lukenut VTV:n Ylijohtaja Tytti Yli-Viikarin laskuista kauneuden hoidon saralla.


Minkähän puolueen väriä nämäkin virkamiehet edustaa noin suunnilleen?


Joittenki kannattais ottaa vähä useampi kauneushoito koska kolme ei näy riittävän oikein mihinkään.

Yli-Viikari on vihreä...siis ei marsilainen. Se toinen on täysarvoitus. Sukunimensä perusteella tottakai kok mutta kukapa noista tietää, liekkö loikkareita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BaikalIJ54
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2005
Viestejä: 23921

LähetäLähetetty: 02.04.2021 12:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ramiwolf kirjoitti:
Aika moni on varmaan lukenut VTV:n Ylijohtaja Tytti Yli-Viikarin ihmeellisistä seikkailuista.
Virkauran kehityksestä, cv: n huippututkinnoista (jotka ovat nyt kadonneet....) , kertonut olleensa aiemmin edeltäjänsä Tuomas Pöystin alainen ( nykyään oikeuskansleri ja hän kertoi ettei väite pidä paikkaansa ?)"pikkuisista" laskuista kauneuden hoidon saralla, suurimmista matkalaskuista Suomessa virkamiehistä, alaisen ihmeellisestä palkanmaksusta ilman työvelvoitetta, ja siitä, kuinka Yli-Viikarin urakehitys on voinut olla tuollainen.

Nyt kohistaan ja ihmetellään myös oikeuskansler Tuomas Pöystin hämmästyttävää urakehitystä sekä sitä, että kuinka hyvin nämä.kaksi oikein ovat tunteneet toisensa. Pöysti ainakin kovasti pyrkii ottamaan etäisyyttä Yli-Viikariin ja väittää ettei tunne juurikaan tätä ?

Eihän nämä meidän virkamiehet nyt voi olla epärehellisiä, kyllä niiden sanaan pitää vaan luottaa.
Minkähän puolueen väriä nämäkin virkamiehet edustaa noin suunnilleen?
Minä olisin hämmästynyt, mikäli suomalaisen virkamiehen sanaa voisi luottaa.
Se joukko on yksityisen sektorin työmiesten ja vuorineuvosten renki- ja piikajoukkoa, joka on alkanut vaatia maksajaansa rengikseen.
Siinä teillä ajattelemisen ja äänestyskäyttäytymisen aihetta on.

Ramiwolf on kyllä oikeassa, että "pitäisi voida luottaa", muttei käytäntö ole tällainen. Rakennemuutos etenee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 37, 38, 39  Seuraava
Sivu 22 Yht. 39

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com