OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Tracker Hunter 6>7
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 43, 44, 45  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5143
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 26.10.2022 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hala kirjoitti:
Trackerin politiikka johtaa siihen, että lähes ilmaiset GPS -seurantapalikat yleistyvät, seuranta tapahtuu lähes ilmaisilla karttasovelluksilla (MAPs yms). Näitähän on jo maailmalla ollut pitkään.

Huhut kertovat, että markkinoille tulee parissa kolmessa vuodessa uusia pantoja ja seurantasovelluksia Trackeriin nähden murto-osahinnalla. Menestystä yritykselle.

Toivottavasti ovat yhtä toimivia pitkään metsässä juoksevien koirien kaulassa. Ja sama sovelluksille...

Omalla kohdalla mm. nyt lokakuussa on kolme päivää tullut omien koirien osalta luppopäiviä. Ja niistäkin kaksi sen vuoksi, että piti emäntää viihdyttää. Muuten olisi koirat juosseet niinäkin päivinä. Ihan pilipalivehkeet eivät kestäne päivästä toiseen ulkoilutusta ja muutamaan kertaa vedessäkin olemista.

Mutta hyvä niin jos tulee halvempia malleja, joilla koko seura pysyy kartalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 26.10.2022 22:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On noita kymppien palikoita ollut käytössä esim. pentukoiran kaulassa ja ihan rehellisesri sanottuna ei niillä kyllä tee yhtään mitään metsästyskoiran kanssa. Lemmikkipaikantimet on lemmikkipaikantimia ja metsästystutkat sitten erikseen. On siinä syy miksi esim. Garmin maksaa saman mitä ultracomit ja trackerit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6472

LähetäLähetetty: 27.10.2022 00:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yksi kaksjalkanen, yksi pystyrakki. Avius vai Astro ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 27.10.2022 03:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peltsu kirjoitti:
Yksi kaksjalkanen, yksi pystyrakki. Avius vai Astro ?

Minä olen tykännyt Aviuksesta. Astro ja Alpha 100 olivat koekäytössä ennen Aviuksen hankintaa ja minulla ratkaisi paremmat kartat (puhelimen näytön tarkkuus ihan eri luokkaa) ja samalla myös kosketusherkempi, joten sujuvampaa selailla karttaa. Ilmakuvat sää käyttöön yhden napin painalluksella jne. En ole kokenut ongelmaksi esim. Vesisateen tuomia ongelmia puhelimen näytössä. Kovimmilla sateilla laitan puhelimen nafon suojaan, jolloin näyttö toimii vesipisaroista häiriintymättä. Virtakin on riittänyt ongelmitta, koska pääosin kävelen metsässä ja tarkkaillen luontoa, en tuijota puhelinta.

Toinen merkittävä ero oli vaihdettavat akut pantaan ja kapulaan. Samoja akkuja on aina repussa otsalappua varten, autossa hakuvaloa varten jne. Ei ikinä käy vahinkoa, että pannasta olisi virta loppu kun sitä tarvitaan, koska samoja akkuja lojuu ladattuna vähän siellä sun täällä. Garminin kanssa tekemätön paikka ja alettava lataamaan. Sama toimii myös pitkillä reissuilla. Aivan se ja sama saako ladattua viikkoon, koska muutamalla vaihtoakulla pärjää. Puhelimeen joutuu ottamaan lisävirtaa noille reissuille joka tapauksessa.

Hyvä bonus oli myös se, että moni muukin käyttää samaa softaa, jolloin saa oman paikan näkymään myös muille. Voi vaikka soittaa kaverin hakemaan jostain ja löytää varmasti oikeaan paikkaan, kun sijainti näkyy kartalla. Ja nykyään on myös safety ominaisuus, jolla näkyy anonyyminä 2km säteellä oleville. Minusta ihan hyvä turvaominaisuus, kun monesti näkyy esim. hirvipassimiehet jollain tiellä. Ei ainakaan hipihiljaa hiivi ojanvarsipuskaa ravistelemaan ja samalla myös itse näkyy niille hirvimiehille että heillä on ainakin mahdollisuus olla tietoisia lintumiehestä lähimaastossa.

Osa taas ei tykkää käyttää puhelinta metsässä ja suosivat erillistä rajumpaa käyttöä kestävää kapulaa. Makuasia varmaan. Molemmilla kuitenkin koira pysyy tallessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8366
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 06.11.2022 21:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos jollain muulla ilmenny tämmöstä? Meillä ollu ultracom aiemmin käytössä ja Nextissä tehty ryhmä ja nyt siirrytty käyttämään trackeria. Noh, toimii, mutta jostain syystä kaikki ukot näkyy siellä nyt kahtena. Kaikki ukot näkyy laitelistassa kahtena vaikka on vaan yks ryhmä. Ja välillä kartalla ukot on tuplana mut se toinen hahmo yleensä jäätyy jonnekin paikoilleen heti ilmestymisen jälkeen. Missähän on ongelma ja miten saa pois...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deere
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Tam 2018
Viestejä: 136

LähetäLähetetty: 07.11.2022 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

poistaa nextin käytöstä ja poistaa trackerin ryhmästä nextistä tulleet jäsenet jotka käyttää trackeria.
Tää pitäis auttaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 19887
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 07.11.2022 14:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos joku törmännyt seuraavaan:

Joku jakaa epähuomiossa vaikkapa hirvenmetsästysporukan liittymislinkin/koodin ryhmän ulkopuolisille. Hirviporukassahan kaikki tietävät toisten asiat vähintään yhtä hyvin kuin omansa, joskus paremminkin. Ei siis juuri haittaa, jos Omapaikka on jäänyt päälle, kun menet ”salarakkaan luo”.

Mutta jos ryhmässä on ”ulkopuolisia”, niin äkkiä syntyy pahaa mieltä. Ylläpitäjähän pystyy nämä ulkopuoliset ryhmästä poistamaan. Mutta onko tosiaan niin, että liittymiskoodin omaava pystyy aina vaivihkaa ryhmään takaisin lisääntymään…


Henkilötietojahan on esimerkiksi träkkerissä näkyvä nimi ja paikannustiedot. Meillähän porukat on ”liittymiskoodin aktivoimalla” antaneet suostumuksensa siihen, että sopimuksen tehneen sorkkaporukan kesken voimme seurata toistemme sijaintia jne.

Lähinnähän tässä varmaan meidän porukassa haetaan sitä, että koska tuli tämä EU:n tietosuoja-asetus GDPR, niin voimmeko tuon perusteella määrittää jahtiohjeen suksenmittaiseen sanktiolistaan kuolemanrangaistuksen siitä, jos ryhmän liittymiskoodia jakaa ulkopuolisille…
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jophi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Jou 2011
Viestejä: 94

LähetäLähetetty: 11.11.2022 18:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hiiohoi, onko mulla mennyt joku valikko ohi mutta miksi tilarajat ei näy ja toinen onkkelma ilmeni kun vaihdoin global simin pannasta pois niin ohjelmasta hävisi pantaan soitto kuvake pois. Liittymässä pitäis olla soitto-ominaisuus eli ei ole pelkkä dataliittymä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5143
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 11.11.2022 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jophi kirjoitti:
Hiiohoi, onko mulla mennyt joku valikko ohi mutta miksi tilarajat ei näy ja toinen onkkelma ilmeni kun vaihdoin global simin pannasta pois niin ohjelmasta hävisi pantaan soitto kuvake pois. Liittymässä pitäis olla soitto-ominaisuus eli ei ole pelkkä dataliittymä...

Tilarajat löytyy kartta-aineistosta. Pannasta en osaa sanoa kun ei niihin tarte soitella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jophi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Jou 2011
Viestejä: 94

LähetäLähetetty: 11.11.2022 21:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="jkvi"]
jophi kirjoitti:
Hiiohoi, onko mulla mennyt joku valikko ohi mutta miksi tilarajat ei näy ja toinen onkkelma ilmeni kun vaihdoin global simin pannasta pois niin ohjelmasta hävisi pantaan soitto kuvake pois. Liittymässä pitäis olla soitto-ominaisuus eli ei ole pelkkä dataliittymä...



Tilarajat löytyy kartta-aineistosta.

Kiitos, sieltähän ne rajat sai näkyviin


No näkyykö sinulla kuitenkin luurin kuva? Itse olen kyllä vuosien aikana kokenut sen tarpeelliseksi tilanteissa joissa koira ollut useiden kilometrien päässä miehestä ja koiralla liike loppunut yllättäen tai muuta poikkeavaa. Joskus kävi niin että haukunilmaisin meni mykäksi ja soittamalla pantaan selvisi että sehän haukkuu. Toisella kertaa koira oli osittain jäisessä jokialueessa ja näytti haukkua, soittamalla pantaan kuulin haukkuäänestä että ei ole jäissä vaan haukkuu hirveä ihan normaali haukkuäänellään. Kerran kesken haun vauhdit ja suunta muuttui yllättäen, soittamalla pantaan selvisi että retkeilijät tarjoili siellä koiralle makkaraa ja koira lähti heidän mukana kulkemaan🤪
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5143
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 11.11.2022 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="jophi"]
jkvi kirjoitti:
jophi kirjoitti:
Hiiohoi, onko mulla mennyt joku valikko ohi mutta miksi tilarajat ei näy ja toinen onkkelma ilmeni kun vaihdoin global simin pannasta pois niin ohjelmasta hävisi pantaan soitto kuvake pois. Liittymässä pitäis olla soitto-ominaisuus eli ei ole pelkkä dataliittymä...



Tilarajat löytyy kartta-aineistosta.

Kiitos, sieltähän ne rajat sai näkyviin


No näkyykö sinulla kuitenkin luurin kuva? Itse olen kyllä vuosien aikana kokenut sen tarpeelliseksi tilanteissa joissa koira ollut useiden kilometrien päässä miehestä ja koiralla liike loppunut yllättäen tai muuta poikkeavaa. Joskus kävi niin että haukunilmaisin meni mykäksi ja soittamalla pantaan selvisi että sehän haukkuu. Toisella kertaa koira oli osittain jäisessä jokialueessa ja näytti haukkua, soittamalla pantaan kuulin haukkuäänestä että ei ole jäissä vaan haukkuu hirveä ihan normaali haukkuäänellään. Kerran kesken haun vauhdit ja suunta muuttui yllättäen, soittamalla pantaan selvisi että retkeilijät tarjoili siellä koiralle makkaraa ja koira lähti heidän mukana kulkemaan🤪

Näkyy löytyvän pannoista, missä on se mahdollisuus.

Mutta olen myös laittanut ne numerot suoraan puhelimen yhteystietoihin. Siletä kautta ne myös löytyy, aina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8366
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 14.11.2022 11:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
Onkos jollain muulla ilmenny tämmöstä? Meillä ollu ultracom aiemmin käytössä ja Nextissä tehty ryhmä ja nyt siirrytty käyttämään trackeria. Noh, toimii, mutta jostain syystä kaikki ukot näkyy siellä nyt kahtena. Kaikki ukot näkyy laitelistassa kahtena vaikka on vaan yks ryhmä. Ja välillä kartalla ukot on tuplana mut se toinen hahmo yleensä jäätyy jonnekin paikoilleen heti ilmestymisen jälkeen. Missähän on ongelma ja miten saa pois...


Saatiin noi tuplat pois vihdoin. Nyt on ilmenny sellanen, että kun kuljen koiran kanssa metsässä niin mua seuraa siellä "ihminen <1 min" koko ajan. En oo ketään nähny hiippailee niin oletan, et safety-toiminto antaa jotenki mun puhelimesta vikasignaalin. Eli mun puhelin näyttää oman paikan ja sen lisäksi safety näyttää vielä sen uusiks ihmisenä. Mitenköhän tän sais pois muutoin ku poistamalla ton turvatoiminnon...

Tai onhan seki mahollisuus et vaimo laittanu mun kamppeisiin jonku toisen paikannuslaitteen piiloon... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 19887
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 14.11.2022 11:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tää on ihan puhdas veikkaus:

Vanhan UC:n aikoihin mulla oli vähiinpäin kaikki ukkelit ja koirat omassa luurissa. Latasin ton listan sitten serverille. Ja aina kun joku valitteli, ettei koira näy tjsp, niin latasin koodilla koko porukan kylmästi serveriltä kaverin puhelimeen. No, siinähän kävi muistaakseni niin, että oma paikkani ei näkynyt. Eli jouduin luomaan omalle numerolle listaan ”itseni”. Tuolloin toi siirtyi latauksessa kaverin luureihin.

Käytännössähän tuo johti siihen, että omassa puhelimessa näkyi oma paikka ja pienellä paikannusviiveellä se luotu oma nimi/paikka tuon lisäksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8366
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 14.11.2022 13:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainaki toi ihminen heti hävii ku laitan safetyn pois ja ilmestyy jos laitan sen päälle. Tiiä sit mikä on syy...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8366
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 14.11.2022 13:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Poistin puhelimelta kaikki ultracomit ja lisäksi laitoin ryhmät pois näkyvistä. Silti näkyy tuo oma haamu
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 43, 44, 45  Seuraava
Sivu 35 Yht. 45

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com