OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

hengittävä puku
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kipinä ll
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2015
Viestejä: 152

LähetäLähetetty: 06.10.2020 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen tämän syksyn testannut linnustuksessa liiviä ja täytyy myöntää, että on ollut positiivinen yllätys. Aamusta kun on viileämpi niin pidän sastan teeri pukua ja kun alkaa lämmetä niin takki reppuun, liivi päällää jatkamaan. Sastan teeri puku on muuten hyvä ja hiljaista kangasta, mutta taskut on huonot. Seuraavaksi kun pukua tarvitsee päivittää, niin tämä on kyllä vaihto ehtona
https://www.fjallraven.com/fi/fi-fi/miehet/takit/metsastystakit/lappland-hybrid-jacket-m
_________________
Entinen Kipinä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TKH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2008
Viestejä: 725

LähetäLähetetty: 06.10.2020 22:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse ei enää viitti älyttömiä panostaa "laatuun" kun on kolme syksyä joskus pilannu tappelemalla Fjällravenin ja Swedteamin pukujen(lähinnä housujen) kanssa. Molemmista ratkes housut haaroista melkein heti,Swedteamin housuista kaksi kertaa kun sai takuuna uudet. Jotain Anaria saa kaksi pukua samaan hintaan kuin "parempia" eikä tartte kesken kauden alkaa tappelemaan.

Mulla on varmaan jotain Anarin ensimmäisiä pukuja kalvollisena ja housut vieläkin käytössä hirvijahdissa kun pitää vetensä vaikka muuten ovatkin kärsineen oloiset. Eikä ole niin helvetin slimfittä kullin kohdalta että olis revenneetkään. Takki on kyllä ollut kauan käyttämättä kun ei hengitä yhtään ja on päällä mallia teltta vaikka saman koon housut on ihan ok.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.10.2020 06:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

massimo85 kirjoitti:
JSP kirjoitti:
M3 kirjoitti:
Tekeekö noilla 1 sivulla maintuilla anareilla mitään? Itselläni on sastan wolf > liian kuuma kanalintujahdissa. Erätukun joku airtex > liian kuuma kanalintujahdissa. Erätukun geronimo > kuuma ja ei pidä tarpeeksi vettä aamuisin lahkeista kun on kanalintujahdissa. Sitten pari ihan puuvilla/armeijan vanhoja pukuja ovat hyviä kuivassa ja lämpimällä. Mutta olisi juuri etsinnässä pelkästään housut jotka hengittäisi mutta pitäisivät kosteuden / aamukasteen kanalintujahdissa suolla jne. Ei vaan taida löytyä sellaista?


Minusta tuo anarin puku vaikutti ihan pätevältä ja taidanpa itsellekin ostaa. Ei ne housut kyllä varmasti kosteutta pidä juurikaan. Onhan ne etuosat mahdollista vahata vaikka grrenland waxilla niin silloin voisi hieman kosteutta pitää.


En oo ite ymmärtänyt tätä Anaria ollenkaan. Niin räikeä kopio Fjällravenista kuin olla ja voi ja hinnaltaan lähes sama, mutta ei takuulla laadultaan/kestävyydeltään. Muutenkin harmittaa tollanen halpaketjujen oman kopiomerkin tekeminen ja sitähän suomalaiset ostaa kun sitä saa kärkkäiseltä halvemmalla kun alkuperäisen mallin, erikoisliikkeestä...


130€ eroa. Kyllä kait vaatteita osataan nykyään ommella, oli merkki melkein mikä vaan kunhan materiaalit on laadukkaat. Fjällrävenissä on parempi väri se kuvioitu vihreä, mutta ei kyllä käytännössä isoa eroa anariin minun mielestä. Siitä vois jonku kympin maksaa enemmän.

Mutta jos se Fjällräven on laadukkaampi niin eikö se silloin ihan oikein mene kun maksaa enempi? Jos pärjää huonommalla niin miksi ostaa kalliimpaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 07.10.2020 07:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Iät ja ajat on kopioitu suoraan tai sitten muunneltu sen verran ettei ole aivan samaa. Itse en Kärkkäisen hommaforum-tyylistä pidä, mutta miksi kaikki raha pitäisi kantaa ulkomaille, tässä Fjällrävenille ruotsiin. Sieltä tulee jo muutenkin niin monta isoa brändiä. Suomessahan tämä erävaatepuoli on noin 50 vuotta perässä mitä tulee suunnitteluun ja tuotekehitykseen.

Jokaisen näiden tehtaat on varmaan saigonissa 30-60min ajomatkan päässä toisistaan ja varmasti kaikki tekevät monille maailman brändeille vaatteita, reppuja, rinkkoja mitä nyt vaan.

Mitä tulee kankaisiin niin kaukoidässä, kiina, korea, japani jne. on niin iso määrä erilaisia tehtaita, että sen kun valkkaa mieleiset kankaat. Niistähän löytyy kaikki speksit, hankauskestävyys jne. Eihän kankaat maksa kuin 2-5 eur metri 160cm leveänä. Siitähän jo kaavottaakin takin ja housut.
_________________
das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2986

LähetäLähetetty: 07.10.2020 07:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huvikseni ostin testiin Alaskan vector osakalvolliset housut. Tykkään ideasta, eli noin polveen kalvoa ja takapuoli kalvoa, loput joustokangasta. Housut olisi voinut kyllä toteuttaa laadukkaammin, paremmilla leikkauksilla ja paremmilla materiaaleilla. Esim. Sastan tekemänä olisivat varmasti hyvät housut. Menee nuokin, mutta vähän joka suhteessa jäi sellainen halpis maku. Mutta minusta ideana toimiva.

Olen siis eri mieltä tuosta osakalvon toimivuudesta. Minä en ainakaan tarvitse kuin polveen saakka tuota kalvoa. Toki Fjellut saa vahattua melko hyväksi, mutta pitäisin silti kalvoa parempana silloin kun on tällaisia oikeasti märkiä kelejä mitä nyt on ollut. Eli maa on tosissaa märkä ja haluaa vaikka istua välillä johonkin märkään kannon nokkaan. Ja pidemmän päälle tahtoo se vahattukin g1000 kastua läpi märässä varvikossa. Molemmille paikkansa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.10.2020 08:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
Huvikseni ostin testiin Alaskan vector osakalvolliset housut. Tykkään ideasta, eli noin polveen kalvoa ja takapuoli kalvoa, loput joustokangasta. Housut olisi voinut kyllä toteuttaa laadukkaammin, paremmilla leikkauksilla ja paremmilla materiaaleilla. Esim. Sastan tekemänä olisivat varmasti hyvät housut. Menee nuokin, mutta vähän joka suhteessa jäi sellainen halpis maku. Mutta minusta ideana toimiva.

Olen siis eri mieltä tuosta osakalvon toimivuudesta. Minä en ainakaan tarvitse kuin polveen saakka tuota kalvoa. Toki Fjellut saa vahattua melko hyväksi, mutta pitäisin silti kalvoa parempana silloin kun on tällaisia oikeasti märkiä kelejä mitä nyt on ollut. Eli maa on tosissaa märkä ja haluaa vaikka istua välillä johonkin märkään kannon nokkaan. Ja pidemmän päälle tahtoo se vahattukin g1000 kastua läpi märässä varvikossa. Molemmille paikkansa.


Riippuu tietysti missä liikkuu että riittääkö polveen asti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10070
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 07.10.2020 08:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sain vuosi sitten firmalta työasuksi Fjällraven Drevn. Olen tykännyt kovasti. Pukua on pystynyt pitämään kesät talvet alle tulevia kerroksia vaihtelemalla. En ole tarvinnut täyskalvollista tänä aikana.

Kalvollisista puvuista omat suosikit on edelleen Windstopper kalvollisia. Ei ole 100% vedenpitäviä, mutta eipä tule kaikki suoraan läpikään. Hengittää merkittävästi paremmin varsinkin noihin Erätukku-tier pukuihin verrattuna, joten jahtihommissa pystyy myös liikkumaan.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2986

LähetäLähetetty: 07.10.2020 09:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
Valto. kirjoitti:
Huvikseni ostin testiin Alaskan vector osakalvolliset housut. Tykkään ideasta, eli noin polveen kalvoa ja takapuoli kalvoa, loput joustokangasta. Housut olisi voinut kyllä toteuttaa laadukkaammin, paremmilla leikkauksilla ja paremmilla materiaaleilla. Esim. Sastan tekemänä olisivat varmasti hyvät housut. Menee nuokin, mutta vähän joka suhteessa jäi sellainen halpis maku. Mutta minusta ideana toimiva.

Olen siis eri mieltä tuosta osakalvon toimivuudesta. Minä en ainakaan tarvitse kuin polveen saakka tuota kalvoa. Toki Fjellut saa vahattua melko hyväksi, mutta pitäisin silti kalvoa parempana silloin kun on tällaisia oikeasti märkiä kelejä mitä nyt on ollut. Eli maa on tosissaa märkä ja haluaa vaikka istua välillä johonkin märkään kannon nokkaan. Ja pidemmän päälle tahtoo se vahattukin g1000 kastua läpi märässä varvikossa. Molemmille paikkansa.


Riippuu tietysti missä liikkuu että riittääkö polveen asti.

Ja riippuu myös siitä paljonko on varressa mittaa ja paljonko haittaa pieni kastuminen. 2m ukolla ja 150cm ukolla on polvet jo sen verran eri korkeudella, että toisella voi kanervikko jäädä polven alle ja toisella mennä yli. Itse olen pitkä ukko enkä pistä pahakseni jos joskus joku yksittäinen kostea risu räppää reiteen. Pitkää saa olla kasvillisuus jos olisi jatkuvasti reisien tasolla. Toki välillä on niitäkin paikkoja, pellolla hyvinkin usein, mutta pyrin välttämään jos jahti ei sitä vaadi. Ei ole mitään mieltä ylentävää maastoa kävellä sellainen puolireiteen ulottuva aluskasvillisuus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 07.10.2020 09:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse hyötyisin polvessa ja siitä vähän ylös ulottuvasta kalvosta. Mihinkään muualle en kaipaakaan. Mutta kalvo voisi olla lipare kumisaappaan etuosan yli, joissakin ruotsalaisissa nahkahousuissa olen nähnyt, ohjaa roskat ja pisarat ulos eikä varren sisään. Pitäs tehdä nämä. Eniten kastuu polvi kun tulee mentyä polvilleen ja vaikka kontattuakin. Ja joskus varvikko siihen asti. Reisi on oikeastaan pysynyt kuivana. Enempi kalvoa > otan kompromissin eli harvemmin kastuu, mutta ettei sitten hikoile siitä kohtaa. Itsellä on monesti kännykkä ja garmin aika kosteita taskussakin, hiki tahtoo tulla.

Laitan istuimeksi ohuen solumuovin palan. Huippu erävaruste reppuun.
_________________
das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
setteriforever
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tou 2015
Viestejä: 1428

LähetäLähetetty: 07.10.2020 09:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näissä vaatehommissa on oikeastaan kaksi asiaa joita pitää takastella lähemmin.
-Materiaalit. Jos puku on halpa (olipa se kalvolla tai ilman) sen kohdalla on yleensä säästetty materiaaleissa. Oetaan nyt esimerkiksi tuo Fjellun G-1000. Ne käyttää sitä paljon. Kangas on tiheään kudottu, 65 % polyesteriä ja 35 % puuvillaa, mikä tarkoittaa helppoutta pesussa, vahauksessa(jos niin haluaa), kankaan kestoa ja myös sitä että se märkänä kuivaa nopeasti. Monen maan intin kamppeet noudattava suurin piirtein samaa jakoa. (Ja niissä ylijäämissä on monesti ihan laadukkaat kankaat, kun on pakko olla)

Halvoissa kamppeissa koko kankaan kudonta on jo aivan eri tasolla kuin esimerkiksi tuossa G-1000 tai esim siinä Ventilessä. Ihan sama asia on farkuissa. Osta Japanissa, vanhoilla kapeilla koneilla kudotusta denimistä, tehdyt fakut ja veraa niitä "taviksiin" on meinaan mekoinen ero sekä käyttöiässä että ulkonäössä.


Jos meteriaalina on villa, kannattaa tsekata myös "koostumus". Jos siihen villaan on sekoitettu vähän muita materiaaleja se on ok ja lisää kulutuskestävyyttä.

-Sitten on se toinen asia eli leikkaus. Monissa maissa on oma kokotaulukkonsa, koska usein kama tehdään ensin "oman maan käyttöön". Iltaliassa suunnitelut xxl kampe menee mulle nippa nappa. Minulle sopivat svedujen leikkaukset paremmin kuin esim Saksan mitoitukset jotka on yleensä väljiä (Ruotsin xL on minulle saksan L)
Jos ne housut repee haaruksista kannattaa ostaa pöksyt joissa on ns "salmiakkipala" siinä haarovälissä. Se on juurikin tehty estämään tuo ilmiö

Leikkausta ja koko vaatteen suunnitelua kannatta oikeasti miettiä oman käytön ja kropan mukaan. Muistan hyvin kun minulla oli joku Euroopasta ostettu hirvitakki jonka leikkaus oli onneton. Aina kun istuit passitornin penkille sait sovitella itseäsi takin vuoksi tovin ennen kuin esim käsien likuttaminen sujui normaalisti. Siinä oli onneton radiopuhelintasku jne.

Mitä tulee tuohon kopiointiin, niin kyllähän sitä tehdään etenkin Suomessa laajalti. Varusteleka kopio ja "parantelee" muiden suunnittelemia vaatteita, samoin tekee Kärkkäinen jne. jne.

Se että Ruotsissa Norjassa ja monissa muissa maissa on omaa, vahvan brändin omaavaa tuotantoa, on tulos monesta eri syystä. Ensimmäinen syy on lokaalin kysynnän vaativuus. Ihmiset tuntevat materiaalit, ovat laatutietoisia. Toki siellä on ihmisiä joiden mielestä "halvalla saa hyvää", mutta se on vähemmistö. Siellä hintakaan ei ihan hirvitä koska ymmärretään sen laadun tarkoittava vuosia käyttöikää. Toinen on suunnittelutaito, innovointi mutta samalla perinteiden kunnioittaminen. Ja kolmas on sitten se, että niissä vaateteollisuus on edelleen voimissaan (vaikka tekevät paljon ompelutyöstä aasiassa tai jossakin). Meillä se käytännössä katosi NL:n kaaduttua jonne tungettiin halpaa polyesteripukua "ilman aivoja" kuten edesmennyt Hurmerinnan Pena asian ilmaisi (Oli Reiman omistaja ja armoton metsämies)

Muualla Euroopassa (ja myös USA:ssa/Australiassa) on pieniä, perinnettä ja modernia suunnittelua yhdistäviä pikkufirmoja joita meillä ei ole lainkaan (koska ei ole kotimaista kysyntää). Tässä pari esimerkkisä sieltä sarkapuolelta
https://icefox.biz/collections/outdoor
https://micklagaard.com/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5916

LähetäLähetetty: 07.10.2020 09:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kalvollinen vai kalvoton? Pääsääntöisesti aina kalvollinen alkusyksyn rutikuivia kelejä ja talven kovia pakkaskelejä lukuunottamatta. Itse sekä passailen, että kuljen koiran kanssa. Omasta mielestäni lämmin hiki on mukavampaa kuin kylmä vesi lahkeiden tai takin hartioiden läpi. Niiden välillä se vaihtoehto käytännössä on tehtävä. Ja kalvon pitää olla hyvää Gorea, ei mitään kopiota, joka yhdistää kompromissin huonot puolet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 07.10.2020 10:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yhdessä FB retkiryhmässä oli kuva 2v vanhoista fjellun housuista, muutamia reikiä ja kysyi paikkausohjeita ja vertaistukea. No ehkä ne pitää yötä päivää niitä mutta kuitenkin olivat aika heikko esitys, samaa mieltä oli aika monikin ryhmässä
_________________
das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
massimo85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2006
Viestejä: 1536
Paikkakunta: Mikkeli

LähetäLähetetty: 07.10.2020 12:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Sain vuosi sitten firmalta työasuksi Fjällraven Drevn. Olen tykännyt kovasti. Pukua on pystynyt pitämään kesät talvet alle tulevia kerroksia vaihtelemalla. En ole tarvinnut täyskalvollista tänä aikana.


Sama puku käytössä, ja on kyllä erinomainen asuste. Tuli 10v palvelleen härkilän q-fleecen tilalle ja on kyllä vieläkin mielekkäämpi kuin se.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.10.2020 12:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
JSP kirjoitti:
Valto. kirjoitti:
Huvikseni ostin testiin Alaskan vector osakalvolliset housut. Tykkään ideasta, eli noin polveen kalvoa ja takapuoli kalvoa, loput joustokangasta. Housut olisi voinut kyllä toteuttaa laadukkaammin, paremmilla leikkauksilla ja paremmilla materiaaleilla. Esim. Sastan tekemänä olisivat varmasti hyvät housut. Menee nuokin, mutta vähän joka suhteessa jäi sellainen halpis maku. Mutta minusta ideana toimiva.

Olen siis eri mieltä tuosta osakalvon toimivuudesta. Minä en ainakaan tarvitse kuin polveen saakka tuota kalvoa. Toki Fjellut saa vahattua melko hyväksi, mutta pitäisin silti kalvoa parempana silloin kun on tällaisia oikeasti märkiä kelejä mitä nyt on ollut. Eli maa on tosissaa märkä ja haluaa vaikka istua välillä johonkin märkään kannon nokkaan. Ja pidemmän päälle tahtoo se vahattukin g1000 kastua läpi märässä varvikossa. Molemmille paikkansa.


Riippuu tietysti missä liikkuu että riittääkö polveen asti.

Ja riippuu myös siitä paljonko on varressa mittaa ja paljonko haittaa pieni kastuminen. 2m ukolla ja 150cm ukolla on polvet jo sen verran eri korkeudella, että toisella voi kanervikko jäädä polven alle ja toisella mennä yli. Itse olen pitkä ukko enkä pistä pahakseni jos joskus joku yksittäinen kostea risu räppää reiteen. Pitkää saa olla kasvillisuus jos olisi jatkuvasti reisien tasolla. Toki välillä on niitäkin paikkoja, pellolla hyvinkin usein, mutta pyrin välttämään jos jahti ei sitä vaadi. Ei ole mitään mieltä ylentävää maastoa kävellä sellainen puolireiteen ulottuva aluskasvillisuus.


Itse olen 180cm pätkä ja tämän alueen metsissä varvikko kastelee muniin asti. Varmaan pohjoisempana riittäisi kun varvikko on matalampaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
antsa6
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2014
Viestejä: 726

LähetäLähetetty: 07.10.2020 16:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
Osakalvo housuissa on kyllä todella huono, ellei se yllä reisien yläosaan ja joka puolelle. Yleensä se on jonnekki polven yläpuolelle, mutta varvikko kastelee metsässä reisien yläosaan. Melkein mielummin kunnon goretexit hyvillä tuuletuksilla. Sadeviitta ei toimi oikein mitenkään. Kerran käytin fjällrävenin viittaa meloessa ja olisin varmasti ollut aivan yhtä märkä ilman sitäkin.

Ennemin kastelen reisien yläosaa varvikossa parina päivänä kaudesta kuin että vetäisin perse vaahdossa koko päivän joka ikinen jahtipäivä. Sadeviitan soveltuvuudesta melomiseen en ota kantaa, kun en melahommia sadeviitassa varsinkaan harrasta. Käytän sadeviittaa kovassa vetisateessa liikuttaessa kävellen, johon sadeviitta käsittääkseni on ensisijaisesti suunniteltukin. Vesisateessa huitomiseen on olemassa kevyt goretakki.

Omalle käytölle ja kropalle paras näin äkkiseltään ideoituna ois semmonen osakalvollinen housu, jossa lahkeet ois hiukan polvien yläpuolelle kalvolla (takaakin saa polvitaipeeseen olla) ja perseessä kalvo. Vahaa vois nakata kalvottomiin kohtiin (esim reisiin) pintaan sitten tarpeen mukaan. Mutta eipä noita kamppeita oo tähänkään asti tullut paljo vahailtua. Kuivaavat päälle tai tulilla sen mitä tarvii.

Tänä syksynä ollu kyllä niin märkää, että vois vihdoin testata tuon vahauksen. Siinähän tuonkin näkisi ja kokisi, miten hengittävyyteen vaikuttaa. Tosin kun Fjellu on suuressa viisaudessaan koristellut nuo drevit ja lapplandit tuolla stretchillä vähän hiivatin innokkaasti, niin eiköhän tuolta ilma huilaa aikaa vahvasti.
_________________
"Apinat syö banaania, Tarzan ei syö."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 3 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com