OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Oletko tavannut sorkkajihadistin?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11053

LähetäLähetetty: 01.03.2021 11:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:

Ei se minulta ole pois jos jossakin päin perinteisillä hirvikoirilla pyydetään kuin ajokoirilla. Ja silti täällä sen suunnan väki koko ajan haukkuu koirapyynnin mielekkyyttä.

Mutta en tiedä korjaantuuko se silläkään, että koira saa ottaa seisontahaukun ja isäntä käy loppaamassa elukan. Ja muiden jahti on sitten se vetohomma.

Meilläkin tätä viimesyksynä joku koetti varovasti ehdottaa, ja tuli ei niin varovasti ammutuksi alas.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 01.03.2021 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
jkvi kirjoitti:

Ei se minulta ole pois jos jossakin päin perinteisillä hirvikoirilla pyydetään kuin ajokoirilla. Ja silti täällä sen suunnan väki koko ajan haukkuu koirapyynnin mielekkyyttä.

Mutta en tiedä korjaantuuko se silläkään, että koira saa ottaa seisontahaukun ja isäntä käy loppaamassa elukan. Ja muiden jahti on sitten se vetohomma.

Meilläkin tätä viimesyksynä joku koetti varovasti ehdottaa, ja tuli ei niin varovasti ammutuksi alas.

Ja päälle nauretaan, että koirapyynti on mennyt gepsin vahtaamiseksi ja huonolihaitsen, juoksuun ammuttujen hirvien pyynniksi joka ei kiinnosta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11053

LähetäLähetetty: 01.03.2021 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Sigamees kirjoitti:
jkvi kirjoitti:

Ei se minulta ole pois jos jossakin päin perinteisillä hirvikoirilla pyydetään kuin ajokoirilla. Ja silti täällä sen suunnan väki koko ajan haukkuu koirapyynnin mielekkyyttä.

Mutta en tiedä korjaantuuko se silläkään, että koira saa ottaa seisontahaukun ja isäntä käy loppaamassa elukan. Ja muiden jahti on sitten se vetohomma.

Meilläkin tätä viimesyksynä joku koetti varovasti ehdottaa, ja tuli ei niin varovasti ammutuksi alas.

Ja päälle nauretaan, että koirapyynti on mennyt gepsin vahtaamiseksi ja huonolihaitsen, juoksuun ammuttujen hirvien pyynniksi joka ei kiinnosta?

Gepsi on harvoja koiratoman miehen passielämystä parantaneita asioita.

Itse olisin valmis koettamaan muutakin kuin tuota mottitaktiikkaa.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
komahuttaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tam 2021
Viestejä: 1180

LähetäLähetetty: 01.03.2021 15:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
jkvi kirjoitti:
Sigamees kirjoitti:
jkvi kirjoitti:

Ei se minulta ole pois jos jossakin päin perinteisillä hirvikoirilla pyydetään kuin ajokoirilla. Ja silti täällä sen suunnan väki koko ajan haukkuu koirapyynnin mielekkyyttä.

Mutta en tiedä korjaantuuko se silläkään, että koira saa ottaa seisontahaukun ja isäntä käy loppaamassa elukan. Ja muiden jahti on sitten se vetohomma.

Meilläkin tätä viimesyksynä joku koetti varovasti ehdottaa, ja tuli ei niin varovasti ammutuksi alas.

Ja päälle nauretaan, että koirapyynti on mennyt gepsin vahtaamiseksi ja huonolihaitsen, juoksuun ammuttujen hirvien pyynniksi joka ei kiinnosta?

Gepsi on harvoja koiratoman miehen passielämystä parantaneita asioita.

Itse olisin valmis koettamaan muutakin kuin tuota mottitaktiikkaa.


Trakkeri ja riistakamerat ovat ratkaiseva muutos "noviisin" riistaelämässä. "runkkipassin" voi pyytää nätisti metsästyksen johtajalta, että näyttää tästä läppäriltä. Ensi kerralla sitten jo osaankin, kun merkkaan sen koneelle. Ei enää sitä !&%¤#"! huutoa "!&%¤# viteittäin Penan peräaukkoo kohti". Partääijien komppaus taustalla: "ei se tiälä...ei se tiälä".
Samoin riistahavainnot. Voi sitä onnetonta, joka tulkitsee ylivuotisen vasan jäljet tämän vuotisiks. Sad
Nyt, jopa ollaan kohteliata ja :"onks siäl sinu kameras ollu mitää"

Se tietenkin on , et Reiska käy ampumassa viidennen hirven omalta koiralta. Se tietää passimielle veristä pikuppin lavaa ja hamppuuntunutta vetoköyttä. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sawaho
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hel 2021
Viestejä: 583
Paikkakunta: Pori

LähetäLähetetty: 01.03.2021 23:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olin joskus kylässä Etelä Pohjanmaalla ja pääsin hirvijahtiin vieraana. Koiramies esitti "notta vieraan passaisi ny lähtiä mukahan, näköö, kun hirvi ammutahan haukulta". Ilomielin tietenki.. No haukku alkoi ja hiivimme henki väristen lähemmäs. Sattui sähkölinja viemään ihan haukun kylkeen. Koiranomistaja meni edellä ja kääntyi äkisti; "Perkulees, haukkuu kattia pylvääsehen!"
Ei se aina ole helppoa, edes hirven ampuminen haukulta...
_________________
Etsi raittiin ilman rajaa, se on mennyt metsään..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vonnegut
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Jou 2008
Viestejä: 896
Paikkakunta: Länsrannikko

LähetäLähetetty: 05.03.2021 11:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Semmosia ne seisontahaukut usein on. Jos vastapuoli rääkyy vastaan on mahdollisuus päättää hoidetaanko homma siellä ojapuskassa kapulan tai puukon kanssa. Alle metri koirasta ei paljon ammuskella.
Osa koiramiehistä koettaa "kouluttaa supivapaata", osa lähtee poistolinjalta, ja torninnokan palelijat kitisee puolen tunnin viivytystä, joka supipariin menee.
_________________
Ulkoilutin pystykorvaa - olkapää on kipiä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vonnegut
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Jou 2008
Viestejä: 896
Paikkakunta: Länsrannikko

LähetäLähetetty: 05.03.2021 11:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tupla
_________________
Ulkoilutin pystykorvaa - olkapää on kipiä


Viimeinen muokkaaja, vonnegut pvm 11.03.2021 20:38, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tee667
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Jou 2015
Viestejä: 729

LähetäLähetetty: 05.03.2021 14:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Enhän malttanut olla täälläkin tiedottamatta, kun on vähän keskustelussa sivuttu kaupallista metsästystä:

https://forum.eralle.net/kauppa/hirvenmetsastys-kuusamo/hirvenpyyntioikeus-1-sarkiluoma-kirveskangas-lounais-kuusamo-paketti-1-1-2

En minä jaksa olla ihmettelemättä tuota hintaa, mutta tietysti rahan merkitys on jollekin eri kuin minulle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
komahuttaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tam 2021
Viestejä: 1180

LähetäLähetetty: 11.03.2021 10:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olin viis vuotta pois täältä. Olen järkyttynyt, että palasin. Olen myös järkyttynyt, että samat naamat jankkaavat täällä samoja asioita, myös sen ajan, jonka olin pois. Kuin, joku taivaankappale pyörii samaa rataa.

Omista metsästyksistä puheen ollen, en ole huolissani esim. lyijykielloista. Ilmeisesti päättäjinä on ollut samoja "noviiseja ja pellejä", kuin kuhna on omassa seurassaan Cool .Siten makaa kun petaa.

Lyijy pateja en tarvi sorsastuksessa, koska lintubonggaus harrastuksen takia sitä on lähes mahdotonta harrastaa. Toki myöskään, itse metsästysseura toiminta ei sitä halua edistää. Vain hirvelle on tärkeää vuokrata. Pienriistamaat on pilkkoutuneet tilkkutäkiksi, missä "töppää" ja metsästää sorsaa "kielletyllä alueella" vaarantaen hirven metsästysmaa vuokrauksen. Toisaalta lyijyhaulikieltoa kukaan ei pysty valvomaan. Myyntikielto voi tulevaisuudessa tulla, mutta tuleeko lyijyn omistuskielto. Surprised
Kiväärin patin voin ostaa, vaikka maksaisi 100euroa kpl. Huomasin toissasyksynä, ettei vieraalle ampumaradalle voi mennä harjoittelemaan, vaikka olen itse ulkopaikkakuntalaisena puhunut sen puolesta. Vähenevillä ampumaradoilla harjoittelevat ne "tositappajat" ja kilpa-ampujat, joiden ei tarvisi enää harjoitella. "Noviisien" harjoittelu on toissijainen asia, joten siihenkään ei kulu lyijyä.

Ainoa asia, mihin suhtaudun perinteisesti on susiasia. En sillä, että se syö hirviä. Syököön nälkäänsä ja vähentäköön taimikkovahinkoja.
Susikysymyksessä vain toteutuu tämä vanha kaava, missä yliopistoväki vie maaseudunväkeä. On surkuhupaisaa, kun on palkattu vähistä resursseista oikein poliisipartio vahtimaan tyhmää ja kuritonta maaseudun väkeä. On palattu , johonkin venäjän keisarivallan "pikkuvihan" aikaan. Evil or Very Mad


Viimeinen muokkaaja, komahuttaja pvm 11.03.2021 14:55, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11053

LähetäLähetetty: 11.03.2021 11:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

komahuttaja kirjoitti:
Olin viis vuotta pois täältä. Olen järkyttynyt, että palasin. Olen myös järkyttynyt, että samat naamat jankkaavat täällä samoja asioita, myös sen ajan, jonka olin pois. Kuin, joku taivaankappale pyörii samaa rataa.:

Täytyy kyllä todeta, että omatkaan teemasi ei ole poissaolon aikana vaihtuneet Laughing
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sturm
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2016
Viestejä: 936

LähetäLähetetty: 06.04.2021 08:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koska kevät on jo pitkällä, ja muisti heikkenee, voinen laittaa tällaisen tähän.
https://twitter.com/AYlhainen/status/1377646003424264196
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11053

LähetäLähetetty: 06.04.2021 09:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sturm kirjoitti:
Koska kevät on jo pitkällä, ja muisti heikkenee, voinen laittaa tällaisen tähän.
https://twitter.com/AYlhainen/status/1377646003424264196

Toi on hyvä kuva, joka kertoo paljon myös siitä että onko ruokintakiellosta hyötyä vai haitaa jos peltohehtaareja on alueella paljon.

Muosk, en sis tarkoita että tuolla olisi olut ruokintakielto, mutta esim Tammisaren lumenkertymällä peurakanta elää kyllä isona ilman ruokintaakin, mutta se näkyy jossain.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8406
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 06.04.2021 09:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En haluu lietsoo, mut äkkiä tulee mieleen, että onko tuo aita vaikuttanu jotenki lumen kerääntymiseen... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11053

LähetäLähetetty: 06.04.2021 10:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
En haluu lietsoo, mut äkkiä tulee mieleen, että onko tuo aita vaikuttanu jotenki lumen kerääntymiseen... Rolling Eyes

Samaa katoin myös että kun aitaamaton pelto on totaalisen tasaisesti samanlainen.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Huh 2014
Viestejä: 2284

LähetäLähetetty: 06.04.2021 11:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näyttäisi kyllä olevan sorkanjälkiäkin aika paljon.
_________________
Eksyvä ei tietä kysy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Seuraava
Sivu 22 Yht. 26

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com