OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kanalintuhavainnot 2021
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 91, 92, 93  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
TumppiM
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Elo 2011
Viestejä: 106
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 30.10.2021 08:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin kolme erillistä reissua kmäellä tälle syksyä ja pyrin kulkemaan eri maastoja joka reissu. Oon yleensä aika skeptinen noiden riistakolmioiden suhteen mutta nyt täytyy sanoo että tuo yli 18/km2 teerille osuu varmasti melko hyvin.
Viikko sitten viimes olin ja edelleen löyty metästä teeriä. Parhailla lenkeillä koiralla parikymmentä hyvää seisontaa.
Itse en ns. helppoja soidinlintuja ammu, tälle syksyä ois saanu seisojille miltei joka päivä ammuttua kiintiöt täyteen.
Metsot oli kyllä vähentyny aiemmasta, saa tosissaan tallata jos ei jahtaa pelkästään niitä muutamaa varmaa paikkaa.
Positiivista että yhestäkään teerestä en loisia löytänyt, en tosin ampunu noista suurista ukkoparvista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kekkelberg
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2019
Viestejä: 454
Paikkakunta: HKI/E-P

LähetäLähetetty: 30.10.2021 08:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"RosteriSako" kirjoitti:
ainahan sen kurjuuden voi maksimoida,menee aina semmoiseen paikkaan missä ne linnut ei ole,kovasti se käytös muuttuu syksyn aikana. minä oon senverran tuloshakuinen että meen semmoiselle alueelle missä ne linnut sinä aikana viihtyy.vaikka oisivat jossain meren luodolla niin sinne minä menisin että paistille pääsee. mutta kukin tosiaan tavallaan,mutta älä valita lintujen vähyyttä jos pakolla pitää sinne alueille mennä missä ne linnut ei syystä tai toisesta viihdy


Just näin... ei mene metsälle sinne missä valtaosa linnuista on ja sitten jumalaton ulina päälle, että ei oo lintuja. Kaikki muut paikalla käyneet todistaneet, että on niitä kun tietää paikat.

Ja ens vuonna taas sama virsi. Peto oli oikeassa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34777

LähetäLähetetty: 30.10.2021 09:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen minä niissä poikien neuvomissakin käynyt, ihan uteliaisuudesta, yhtä tyhjäähän tuolla on kuin muuallakin, pyytäjiä vain enemmän, mitä johonkin pellonreunaan tulee niin aika vähissä pitää lintuin olla jos siinä on kaikki.

Vanhan seuran mailla oli näkyvissä ilmiö kun lintukanta heikkeni niin väki alkoi tuppautua samaan muutaman aarin länttiin, seurauksen voitte kuvitella, kaksi viimeistä soidinta pitikin rauhoittaa etteivät teeret olisi loppuneet kokonaan.

Nimittäin teeri on sellainen elukka että se liikkuu päivänmittaan se verran että havaintoja tulee takuulla jos niitä vain on.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34777

LähetäLähetetty: 30.10.2021 09:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TumppiM kirjoitti:
Kävin kolme erillistä reissua kmäellä tälle syksyä ja pyrin kulkemaan eri maastoja joka reissu. Oon yleensä aika skeptinen noiden riistakolmioiden suhteen mutta nyt täytyy sanoo että tuo yli 18/km2 teerille osuu varmasti melko hyvin.
Viikko sitten viimes olin ja edelleen löyty metästä teeriä. Parhailla lenkeillä koiralla parikymmentä hyvää seisontaa.
Itse en ns. helppoja soidinlintuja ammu, tälle syksyä ois saanu seisojille miltei joka päivä ammuttua kiintiöt täyteen.
Metsot oli kyllä vähentyny aiemmasta, saa tosissaan tallata jos ei jahtaa pelkästään niitä muutamaa varmaa paikkaa.
Positiivista että yhestäkään teerestä en loisia löytänyt, en tosin ampunu noista suurista ukkoparvista.

Tohtiiko kysyä missä päin liikuit?
Pistä vaikka yksärinä, epäilen ettemme ole kulkeneet samoja maita.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34777

LähetäLähetetty: 30.10.2021 09:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"RosteriSako" kirjoitti:
ainahan sen kurjuuden voi maksimoida,menee aina semmoiseen paikkaan missä ne linnut ei ole,kovasti se käytös muuttuu syksyn aikana. minä oon senverran tuloshakuinen että meen semmoiselle alueelle missä ne linnut sinä aikana viihtyy.vaikka oisivat jossain meren luodolla niin sinne minä menisin että paistille pääsee. mutta kukin tosiaan tavallaan,mutta älä valita lintujen vähyyttä jos pakolla pitää sinne alueille mennä missä ne linnut ei syystä tai toisesta viihdy

Usko pois, kyllä minä paikkaa vaihdan ja etsin lintuja, luulisi sen jo tämän jankuttamisen jälkeen selvinneen.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 4956
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 30.10.2021 09:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

600m kävely nevaa pitkin nevasaareen. 40 teeren tokka nevalta lentoon 800 m päästä. Kyllä lintua on, mutta todennäköisyys päästä tähtäimeen = negatiivinen Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34777

LähetäLähetetty: 30.10.2021 09:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itte päätin pitää lomaa, yöllinen karttajumppa ei auttanut enkä keksinyt uutta kulmaa rämmittäväksi.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TumppiM
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Elo 2011
Viestejä: 106
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 30.10.2021 10:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pistin yvtä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34777

LähetäLähetetty: 30.10.2021 10:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitän.
Vastasin.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pykälä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Syy 2019
Viestejä: 877
Paikkakunta: länsi-wenäjä

LähetäLähetetty: 30.10.2021 14:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tönöttäjä kirjoitti:
Sen verran tästä teerien käyttäytymisestä niin aina hakkuut muuttaa lintujen tapoja/lentelyä ja kun "partissa" vetäjä vaihtuu niin käyttäytyminen muuttuu. Sen huomaa paremmin tuolla luonnossa kuin täällä väittelemällä. Kuumia piippuja ja kohta se kato taas tulee..
Cool


Tuore hakkuu-aukko,noin pari hehtaaria,latvuksen neulaset vielä vihreitä,ei puolukkaa/muutakaan marjaa.Teeriä noi 30-40 kpl,mikä niitä siihen vetää?
Työ-asioissa alueella liikun ja nyt olen saman partin tavannut kuus kertaa.Oispa mets oikeus alueelle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34777

LähetäLähetetty: 30.10.2021 14:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo on tuttu ilmiö, tietynlaiset aukot vetävät vaikka siinä ei ole kuin joku siemenpuu tai hiukan pidempii reunapuu, koivuakaan ei välttämättä tarvita. Täytyy näköjään olla joku hiukan korkeampi puu johon ensimmäiset parkkeeraavat, loput vetävät maihin surutta, toisin paikoin tyytyvät istuskelemaan reunapuissa.

Lumilla karkotin parivaljakon joka oli kävellyt pitkiä matkoja tuoreella aukolla, ei siinä ainakaan marjaa näkynyt mutta jälkeä oli pitkästi.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tönöttäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2011
Viestejä: 2787
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 30.10.2021 15:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kelot ja lehdettömät haavat on hyviä taukopuita ja sekin nähtiin tänään. Pääsääntöisesti kivipiiraat on olleet mustikassa mutta hyvin niille kelpaa muukin vihriä kuin havut. Aukkoihin ja n.10 vuotisiin mäntytaimikoihin puista pudottautuvat. Tänään havaintona turhan tuulisella kelillä n.40 teertä. Akkavalta jyllää niinkuin pari edellistäkin kautta.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34777

LähetäLähetetty: 30.10.2021 17:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Iltapäivän pyörähdyksellä koppelopomppu, jäipä vielä männyn oksalle kuin eräkirjoissa konsanaan, houmerin kiikarin läpi katselin, hyvä holli, noin 80 metriä.
Ensimmäinen havainto metsonsukuisesta lupamailla.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
viisasverneri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2008
Viestejä: 1313

LähetäLähetetty: 30.10.2021 18:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin tänään mutkan lauman vanhimman kanssa. Otin mukaan vain kaksi patruunaa, sillä en aikoinut pitkään viipyä.
Molemmat patruunat tyhjensin, ja tilanteita olisi ollut useammallekin.
Tarvitseeko sieltä metsästä aina palata reppu hartioita painaen? Mukavalta tuntuu myös yksi riekko repussa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
"RosteriSako"
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2008
Viestejä: 1178
Paikkakunta: siellä sun täällä

LähetäLähetetty: 30.10.2021 18:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

viisasverneri kirjoitti:
Kävin tänään mutkan lauman vanhimman kanssa. Otin mukaan vain kaksi patruunaa, sillä en aikoinut pitkään viipyä.
Molemmat patruunat tyhjensin, ja tilanteita olisi ollut useammallekin.
Tarvitseeko sieltä metsästä aina palata reppu hartioita painaen? Mukavalta tuntuu myös yksi riekko repussa.


no ei todellakaan sen repun tarvi täynnä olla,mutta kyllähän sinäkin kuitenki linnuille menit ja siitä lintu reppuun. noinhan se pitääkin mennä,eikai noita kaikkia ilkiä kivittää mitä vastaan tulee. mutta jollain tasolla saalis kuuluu metsästykseen,muuten se menee retkeily puolelle. aina ei saa mutta edes joskus Laughing
_________________
saahan sitä epäillä vaan yritähän todistaa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 91, 92, 93  Seuraava
Sivu 43 Yht. 93

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com