OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lunghags vaelluskenkä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 27.09.2022 19:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hattua pitää nostaa, että jaksat koirakin käydä hakemassa. Itse en kyllä ala koiraa kantamaan. Jääkööt vaikka metsään ellei omin voimin osaa tulla. Toki jos nyt joku loukkaantuminen tulee, niin sitten täytyy melkeen nöyrtyä. Mutta jos ei kunnossa oleva koira pääse omineen joesta yli, niin jääkööt sinne väärälle puolen.

No olen itsekkin aikaisemmin pystykorvien kanssa metsästellyt ja eihän ne kovin hanakasti veteen mene. Muutaman kerran on pitänyt rimpisuolla käydä nostelemassa niskasta eteenpäin, kun näyttää välillä että koira hukkuu silmäkkeisiin. Mutta koiraa en kyllä ihan vähässä kummassa kanna. Avittaa voin pahassa paikassa, mutta saa kyllä luvan tulla mukana omineen. Aivan varmasti pääsee jos minäkin pääsen. Nyt on kyllä siinä mielessä helpompaa, että karkkari uisi vaikka 5 reissua edes takaisin mukana, jos pitää tavaroita haalata useammassa erässä. Oli paikka mikä tahansa, niin jos minä menen, niin koira porauttaa edelle välittömästi vaikka ei muuten olisi omin nokkineen menossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6477

LähetäLähetetty: 27.09.2022 19:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei mulla ole pokkaa menomatkalla antaa koiran kastua läpimäräksi jos tiedossa on muutama laavuyö ja kun ilmakin on noin talvinen. Siinä on sellainenkin pointti että jos koira oppii veteen ja meneekin sorkkakoiven perässä sellaisen joen yli, mistä en ite pääse niin wot ? Se tilanne ei tuolla kaukana naurata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 27.09.2022 20:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen opettanut aina koirat sorkkavapaaksi, niin saa aika rauhassa mennä. Jos nyt jonkun linnun perässä menee, niin kyllä se sieltä tulee ellei itse mene perässä. Ja on siellä metsässä monesti joka tapauksessa märkää, eli märkä koira se on joka tapauksessa ui tai ei. Mutta minä porauttaisin itse kerralla yli joesta, mutta ei enempää. Enemmän hirvittäisi että itsellä sukat kastuu siinä kahlatessa jos pitää vielä moneen kertaan hipsiä edes takaisin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6477

LähetäLähetetty: 27.09.2022 20:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ne kastu Smile Lahkeitten taitteluun ja remmien kiristykseen pitää vain keskittyä. Iltin kohtahan se valskaa jos joku. Eli siihen niin paljon edestakaisin lahjekangasta että tulee tarpeeksi tiivis. Eikä tuo tietenkään minuuttitolkulla vesitiivis ole mutta eipä sinne virveliä jäähäkkään heittelemään.

Kumpparit on varmaankin mahdoton saada remmillä tiiviiksi. Varsi kun on löysä niin siihen tulee väkisinkin joku poimu. Eli kumppareille teippiä.

Ei koiran kastuminen kesällä haittaa. Mutta tuolla kaukana ollaan aina lokakuun puolivälin aikoihin, ja ei tiedä onko yöllä pakkasta, ja jos niin 5 vai 15 astetta. En vain raaski. Mettähän itessään on suht kuiva tuolloin. Koiralla kastuu jalat. Ei täällä varvikko ole polveen asti, mieluummin nilkkaan. Toki tuolle samaiselle koiralle kannoin sen viimeisinä syksyinä omaa pientä patjaa ja pientä makuupussia mukana. Ei moittinu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heisj
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Lok 2010
Viestejä: 32

LähetäLähetetty: 28.09.2022 07:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lundhagsien alimpiin saumoihin olen imeyttänyt tervaa. Muistaakseni täältä jostain vinkin luin ja testasin, muutamaan kertaan sivellyt ja tuntuu pitävän kengät kuivempana. Ei oo mulla ongelma painella vetisemmästäkin paikasta yli ja tuntuu olevan tarpin alla vietetyn pakkasyön jälkeenkin helpommat saada jalkaan kuin edelliset kengät (Meindl ja Härkila).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com