OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Pyritkö metsästysseuraan?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Torikahvila, äänestykset jne.
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Pyritkö metsästysseuraan?
Olen pyrkinyt yli 10 vuotta. Teen koko ajan riistanhoitotyötä ja talkootyötä, mutten ole päässyt seuraan.
7%
 7%  [ 2 ]
Olen päässyt useampaankin metsästysseuraan suhteiden ansiosta.
25%
 25%  [ 7 ]
Maanomistajana pääsin heti.
33%
 33%  [ 9 ]
Paikkakuntalaisena pääsin heti.
29%
 29%  [ 8 ]
Olen pääsyt koejäseneksi.
0%
 0%  [ 0 ]
En ole pääsyt, muttei se haittaa. Käytän kaupallisia metsästyspalveluja.
0%
 0%  [ 0 ]
En ole päässyt. Yritän saada vierskortti metsästysmahdollisuuksia.
0%
 0%  [ 0 ]
En ole pääsyt. Vaihdoin harrastukseni luonnonsuojeluun, mistä seuraan metsästystapahtumia paikkakunnalla.
0%
 0%  [ 0 ]
En ole pääsyt. Sen takia serkkupoika ei uusinut vuokrasopimusta metsästysseuran kanssa.
3%
 3%  [ 1 ]
Ääniä yhteensä : 27

Kirjoittaja Viesti
komahuttaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tam 2021
Viestejä: 1180

LähetäLähetetty: 19.07.2023 07:48    Viestin aihe: Pyritkö metsästysseuraan? Vastaa lainaamalla viestiä

Ikuisuus kysymys! Metsästysseurat tarvitsevat uusia nuoria jäseniä. Silti joillain ei riitä "yksielämä" metsästysseuraan pääsyyn.
Toisaalta monet henkilöt on useammassa seurassa.
Nämä asiat askarruttavat monenkin oikeustajua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tou 2021
Viestejä: 2198

LähetäLähetetty: 19.07.2023 08:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole kyse oikeustajusta. Metsästykseen liittyy poikkeuksellisen paljon vastuuta ja silloin seuralla on täysi oikeus valita, keitä jäseniksi kelpuutetaan. Jos antaa itsestään vastuullisen kuvan ja on jotain siteitä alueelle, harvemmin kai esteitä jäsenyydelle on. Itse olen sisäänpäin lämpiävässä Varsinais-Suomessa hämmästellyt, miten innokkaasti eri seuroihin on houkuteltu mukaan ja miten nopeasti olen niissä paikkani löytänyt. Minkäänlaista kulmien alta katselua en ole havainnut, vaikken ole enää erityisen nuori. Ehkä vanha viisaus eli ei se, mitä seuralta saa, vaan se, mitä itse voi seuralle antaa, on joiltain unohtunut.

Viimeinen muokkaaja, Heero pvm 19.07.2023 08:05, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rausku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hel 2018
Viestejä: 413

LähetäLähetetty: 19.07.2023 08:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuuluin vielä jokin aika sitten kahteenkin seuraan.Kanakoira harrastajana kuitenkin jouduin toteamaan molempien seurojen pienriistan alueet tähän tarkoitukseen sopimattomiksi pirstaleisuuden jne. takia.Erosin pari vuotta sitten molemmista seuroista syystä että seuraan kuuluminen haittaa Mh:n maille kausiluvan saamista.Nyt taas toinen vuosi menossa kausiluvalla.Hirviseura toimii tuolla samalla alueella joten sekin on plussaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5057
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 19.07.2023 08:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Pyrin aktiivisesti 10 vuotta, mutta seuraan ei oteta kuin maanomistajia, tai paikalliseen lestadiolaisklaaniin kuuluvia"

Siispä siirsin kirjani muaalle ja makselen nykyään verot aivan toiseen kuntaan kuin missä asun pääsääntöisesti. Tuossa kunnassa olen tällä hetkellä koejäsen.

Lisäksi valtion maat ja muut kaupalliset.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34894

LähetäLähetetty: 19.07.2023 08:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Päässyt paikkakuntalaisena heti ja myös "reittämyöten" ja ollut vuokramaa porukassa osakkaana.
En ole edes kaikkialla jahdannut mutta maksan maksut ihan kannatuksen vuoksi.
Etelässä ollessa ei ollut toivoakaan seuroihin pääsystä kun suhteet puuttuivat.
Olen kyllä talkoiden vakiokasvo, aika harva noihin näkyy ehtivän kun joka paikassa mennään vakiporukoilla.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11049

LähetäLähetetty: 19.07.2023 08:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Seuroihin pääsee kyllä aika hyvin, kun unohtaa noin 7 maan suurinta kaupunkia ja 100km niiden ympäriltä. Lahdesta etelään on myös aika heikkoa.

Muutoin, ei tulijoista ruuhkaa ole.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10070
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 19.07.2023 08:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On tullut aikoinaan haettua jäseneksi neljään seuraan, joista kolmeen pääsin jäseneksi.
Ainoa mihin en päässyt, on tämä minkä metsästysmailla taloni sijaitsee Embarassed
Lisäksi olen hakematta päässyt kahteen seuraan.

Eli viidesssä seurassa jäsenenä. Kolmen alueella tulee vuosittain metsästettyä, tosin kahdessa se on viikko-pari per vuosi.
Hirvi/peura porukassa olen vain tuossa lähimmässä ja siinä tulee eniten metsästyspäiviä.

Välillä miettinyt, että luopuisiko osasta. Olen kuitenkin maksellut kannatusjäsenyyttä, vaikkei olisi tullut metsästettyä.
Ei minusta haittaakaan ole, jos en ole sieltä riistaa vähentämässä enkä maanomistajien riesana.
Kun ei tiedä miten elämä heittelee, niin hyvä olla vaihtoehtoja, jos tarvii vaikka muuttaa.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
komahuttaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tam 2021
Viestejä: 1180

LähetäLähetetty: 19.07.2023 10:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvin monitahoinen asia!
Omalta kohdaltani voin avautua, että kotiseudullani seuraan pääsy oli "sisäänheittojuttu" maanomistuksen takia. Pääsin seuraan nimen omaan sen takia, etten metsästänyt. Näitä eriskummallisuuksia metsästysharrastuksessa. "se hakee ennen pakolaisii"...oli kokouksessa todettu remakan naurun säestyksellä. Ongelmat alkoivat, kun lupauksestani huolimatta aloin metsästää.

Asuinpaikkakunnallani olen hakenut seuraan kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla pääsin koejäseneksi, mihin ei sisälly hirviporukkaan pääsyä(sinne pääsy ei kuitenkaan olisi sisältänyt lihaosuutta). Hylkäsin ensimmäisen vuoden jälkeen koejäsenyyden kovan jäsenmaksun takia. Lisäksi pienriistamahdollisuudet olivat olemattomat.

Toisaalta on mainittava, ettei sellaista metsästysseuraa ole, etteikö joskus olisi jonkun jäsenen kanssa sellaisia vaikeuksia, että tätä "terroristia" ei suojaa kuin kuin lain suoja erottamisessa. Kuitenkin usein katkeroitumista ryydittää pitkä hakuprosessi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kivalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Lok 2007
Viestejä: 915
Paikkakunta: Ulkomaat

LähetäLähetetty: 19.07.2023 10:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taas puuttuu äänestyksestä vaihtoehto! Eli en hae seuran jäsenyyttä Laughing Miksikö? Ei se seuran jäsenyys ole mikään autuaaksi tekevä vaihtoehto välttämättä ! Niitä seuroja on niin kaikenmoisia, toisessa keräät koko kesän talkoo pisteitä kottaraispönttö talkoissa toisessa kuuntelet !&%¤#"! kun oot ampunut kaikki seuran hirviluvat auta armias jos sattuu omistaan pelaavan koiran tai seurassa on 15 hirvikoiraa ja muutama lupa eli kerran vuodessa piäsee irki laskeen koiran saatikka jos sattuu haukuttaminenkin olevan kielletty ettei "meidän" hirvet mee naapuriin. Vaihtoehto on myös että kerää porukan ja hakee valtion luvat. Tää oli nyt lähinnä hirvihomman osalta mut muulle metsällehän pääsee ympäri suomen minne vaan kun ostaa luvat tai vaikkapa kausikortin ja elelee asiallisesti paikan päällä eikä rullaa isäntien peltoja/teitä rospuutto aikana.
_________________
<a> <a>
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
komahuttaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tam 2021
Viestejä: 1180

LähetäLähetetty: 19.07.2023 12:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Taas puuttuu äänestyksestä vaihtoehto! Eli en hae seuran jäsenyyttä

Otsikkona: Pyritkö metsästysseuraan? Avaan tulevaisuudessa äänestyksen: Miksen pyri metsästysseuraan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26245

LähetäLähetetty: 19.07.2023 18:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oikeustaju tulee kun perustaa seuran.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
zeke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2008
Viestejä: 735

LähetäLähetetty: 19.07.2023 18:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselleni sopii kolme vaihtoehtoa: maanomistus + paikkakunta + suhteet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Torikahvila, äänestykset jne. Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com