OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hallitusohjelma 2023
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 187, 188, 189 ... 193, 194, 195  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20575
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.04.2024 18:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
tuhola kirjoitti:


Mensan testi kertoo älyn mutta ei tiedon määrää. Tiedon määrän mittaus on varmasti vaikeampi. Ja siitähän tässä alunperin oli puhe. Jos olet jo käynyt mensan testissä ja saat 135p tai yli niin voin nostaa kädet pystyyn että todnäk olet ainakin älykkäämpi.


Olen käynyt useassa psygologisessa palikkatestissä, psygologin haastettelussa ja psygologisessa ryhmätyökokeessa 24 vuoden IT-urani aikana ja kepittänyt niissä monta dippanssiän vieden työpaikat niiden edestä.


Monessako testissä olet itse käynyt ja mitä on jäänyt käteen?

Yhdessä palikkatestissä olen käynyt. Hain erästä työtä mihin oli vaatimuksena korkeakoulututkinto, mutta pääsin kuitenkin haastatteluun ja jopa psyconin palikkatestiin vaikka tutkintoa ei ollut. Palikkatestin tulokset olivat keskimääräistä paremmat ja tunsin onnistuneeni siinä erinomaisesti. Mutta en muista tarkkoja arvioita. Kai ne mulla vielä on jossain. Paikkaa en saanut koska rekryssä tuli muutos että kahdesta paikasta täytetäänkin vain yksi muuttuneen taloustilanteen takia ja koska en ollut insinööri niin jäin toiseksi parhaaksi, mikä on sinänsä hyvä jos ajatellaan että siellä oli kuitenkin pitkä rivi muita insinöörejä joille laitoin kampoihin. Näin kuului siis peruste. Totuutta en tiedä. Olen hakenut muihinkin kauluspaitahommiin mutta niissä en ole päässyt edes haastatteluun, koska minulla ei ole korkeakoulututkintoa. Enkä mä enää jaksa varmaan mihinkään hakeakaan. Ensiksi pitäisi pystyä opiskella mutta siihen ei rahkeet riitä töiden sivussa. Ja töistä poisjäänti veisi leivän pöydästä. Enkä edes halua täältä maalta mihinkään lähteä. Täytyy pärjäillä näillä tuloilla täällä. En ole mitannut kenenkään pärjäämistä sen mukaan millaisen uran on luonut. En myöskään omaa pärjäämistäni. Minä tiedän pystyväni ja oppivani mitä vain, mitä haluan. Ongelma on ehkä se että en oikein halua mitään kauheaa uratykitys raatamista. Jolloon on helpompi ehkä tyytyä tähän. Vaikka olis se mukava uuttakin oppia. Uutta vaan et pääse opettelemaan ellet ole eka juopotellut neljää vuotta korkeakoulussa
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20575
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.04.2024 19:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ura älyn mittarina on huono. Vaimoni on tosiaan mensan jäsen eli mitatusti älykäs. Hänellä on hyvin viisas tapa kohdata elämää. Eikä hän selkeästi kaipaa senkään vertaa menestystä kuin mitä itse kaipaisin itselleni. Hän on täysin immuuni ajatukselle että pitäisi olla jotain menestystä. Tämä johtaa siihen että ei tarvitse luoda uraa eikä miettiä mitä muut ajattelee. On ollut lottovoitto saada sellainen vaimo. Minä esim tuskastelin nurmikon leikkuun kanssa. Leikkuri vidduili ja kiirettä piti. Vaimoni ehdotti että "mitä sinä sillä nurmikolla stressaat? Anna kasvaa ja perhosten nauttia siihen kasvavista kukista". Minusta tuo, jos joku on terävää älyn käyttöä.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11066

LähetäLähetetty: 26.04.2024 19:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jyrkkä D kirjoitti:
Solifer kirjoitti:
Tosiasia 50 vuoden kenttäkokeilujen jälkeen on se että lapsen korkeakouluopiskelun toteutumisen ennustaa parhaiten vanhempien sosiaalinen asema eikä niinkään lapsen älykkyys. Tilastollisesti se menee Suomessa näin. Toki yksittäinen duunarin lapsi voi päätyä ydinfyysikoksi ja akateemikkojen mukula putkimieheksi mutta nämä ovat poikkeuksia.

50 vuotta sosialismia ei ole tähän asiaan purrut lopulta yhtään.


Tunnen niin monia kymmeniä poikkeuksia, että väitän paskhapuheeksi. Sen uskon, että akateemisten ihmisten lapset ovat yliedustettuina yliopistoissa mutta mikään merkittävä poikkeus ei ole todellakaan duunarin lapsen päätyminen yliopistoon. Se on ihan tavallista.


Tuosta on tehty ihan tutkimus. Ainoa ennustava tekijä lapsen korkeakouluopintoihin oli äidin omaama korkeakoulututkinto.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5962

LähetäLähetetty: 26.04.2024 19:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
Solifer kirjoitti:
Tosiasia 50 vuoden kenttäkokeilujen jälkeen on se että lapsen korkeakouluopiskelun toteutumisen ennustaa parhaiten vanhempien sosiaalinen asema eikä niinkään lapsen älykkyys. Tilastollisesti se menee Suomessa näin. Toki yksittäinen duunarin lapsi voi päätyä ydinfyysikoksi ja akateemikkojen mukula putkimieheksi mutta nämä ovat poikkeuksia.

50 vuotta sosialismia ei ole tähän asiaan purrut lopulta yhtään.


Tunnen niin monia kymmeniä poikkeuksia, että väitän paskhapuheeksi. Sen uskon, että akateemisten ihmisten lapset ovat yliedustettuina yliopistoissa mutta mikään merkittävä poikkeus ei ole todellakaan duunarin lapsen päätyminen yliopistoon. Se on ihan tavallista.


Tuosta on tehty ihan tutkimus. Ainoa ennustava tekijä lapsen korkeakouluopintoihin oli äidin omaama korkeakoulututkinto.


Kuten sanottua, uskon, että on yliedustus. Mutta mistään merkittävästä poikkeuksesta ei ole kysymys, jos duunarin lapsi käy yliopiston.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20575
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.04.2024 19:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nykyisellä digiajalla tuollaiset 10 vuoden koulujaksot on hulluutta suurimmassa osassa aloja. Esim joku sähköinsinöörikoulutus 4 vuotta menis vuodessa läpi. Tai pitäs olla vaan kokeet ja näytöt. Että pääsisit läpi vaikka et olis ollu päivääkään koulus jos vaan kokeet menee läpi.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5168
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 26.04.2024 19:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Ura älyn mittarina on huono. .


Riippuu mitä älyä sillä haluat mitata. Mensan testissä ehkä huono, mutta noin yleisesti ottaen ura on erinomainen mittari kertomaaan ihmisen älyllisestä kyvykkyydestä jatkuvaan oppiseen, kehittymiseen, selviytymiseen ja oman tulevaisuutensa kontrollointiin.


Minä olen saanut tehdä töitä sellaisten henkilöiden kanssa jotka ovat olleet mukana esim. rakentamassa Cerniä tai ovat tällä hetkellä Microsoftin keinoälypuolen teknisiä liidaajia. Olisi yhteiskunnallekin melkoinen sääli jos olisivat jättäneet kyvykkyytensä käyttämättä ja jääneet vaikka mansikanpoimijaksi kotiseudulleen. Se ei olisi älykyyttä, vaan puhtaasti tietoinen valinta tehdä valinta joko oikean tai sitten virheellisen loppupäätelmän tuloksena.

Kukin itse päättänee, kumpiko se sitten olisi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20575
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.04.2024 19:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Ura älyn mittarina on huono. .


Riippuu mitä älyä sillä haluat mitata. Mensan testissä ehkä huono, mutta noin yleisesti ottaen ura on erinomainen mittari kertomaaan ihmisen älyllisestä kyvykkyydestä jatkuvaan oppiseen, kehittymiseen, selviytymiseen ja oman tulevaisuutensa kontrollointiin.


Minä olen saanut tehdä töitä sellaisten henkilöiden kanssa jotka ovat olleet mukana esim. rakentamassa Cerniä tai ovat tällä hetkellä Microsoftin keinoälypuolen teknisiä liidaajia. Olisi yhteiskunnallekin melkoinen sääli jos olisivat jättäneet kyvykkyytensä käyttämättä ja jääneet vaikka mansikanpoimijaksi kotiseudulleen. Se ei olisi älykyyttä, vaan puhtaasti tietoinen valinta tehdä valinta joko oikean tai sitten virheellisen loppupäätelmän tuloksena.

Kukin itse päättänee, kumpiko se sitten olisi.

Minusta se saattaa olla suurta älykkyytä panostaa elämässä vaikka metsästykseen ja kalastukseen ja perheeseen ennemmin kuin kansainvälisen uran luomiseen. Ainakin jossain tapauksissa. Suunnattoman uran luominen voi olla jopa tyhmyyttä
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20217
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 26.04.2024 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asiantuntijapolulla kaikki on mahdollista. Joo, ite olen ollut Microsoftillakin töissä. Ja nähnyt oikeasti lahjakkaita kavereita.

Ja toki siitä asiantuntemuksesta maksetaan erilailla, riippuen mihin se kohdistuu.

Asiantuntijapolulla se perheen, harrastusten sun muiden yhteensovittäminen onnistuu paremmin, mitä manageripuolella. Ja osa firmoista maksaa tollekin sektorille "melko hyvin".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehtäinssi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Tam 2019
Viestejä: 377

LähetäLähetetty: 26.04.2024 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Tumpeelo kirjoitti:
tuhola kirjoitti:

Paljastit tietämättömyytesi. Minä tiedän it alasta enempi kuin sinä terämiehen ammatista. Tietokoneen käynnistys vertautuu teräämiseen.



Ei sinua ainakaan mieikuvituksen puuttesta voi syyttää. On meinaan niin hieno vertauskuva, että palstan moottorisahaketjun jokaisesta kirjoittajasta tuli heittämällä Suomalaisen metsäteollisuuden syväanalyytikkoja Laughing

Mennään sinne mensan testiin sitten kuin osaat itse sitoa kengännauhasi. Jotenkin on meinaan tullut sellainen kuva, ette sekään ole vielä aivan täysin hallussa.

Uuu, akateemikko on viimein päässyt elämässään siihen pisteeseen että voi alkaa opetella miten vidduillaan..😅😅 Ei mitään, ihan hyvä alku mutta on siinä vielä hiomista.

Mensan testi kertoo älyn mutta ei tiedon määrää. Tiedon määrän mittaus on varmasti vaikeampi. Ja siitähän tässä alunperin oli puhe. Jos olet jo käynyt mensan testissä ja saat 135p tai yli niin voin nostaa kädet pystyyn että todnäk olet ainakin älykkäämpi.


Tuholalle vaan tiedoksi, että ainut älykkyyden laji josta ihmiselle on hyötyä on tunneäly. Kaikki muu älykkyys on melko turhaa snobbailua. Nimimerkillä ÄÖ 131.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20575
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.04.2024 21:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta asiantuntijaksi, jolle maksetaan ja joka voi tehdä rennosti työtään ei ruveta samalla tavalla kuin perus duunarin hommaan vaikka opettelumäärä olisi sama. Esim nyt sahalla tietyt vaativat erikoishommat vaatii oikeasti pitkät opettelut mestari/kisälli tyylillä. Mut se riittää että raahaat perseesi paikalle ja oot asialla sen 8h. Sä saat siitä palkan jo opetellessa ja juoksupoikana olossa. Mä taas en voi opetella vaikka myyntipäälliköksi menemällä myyntipäällikön hommiin ja saamalla palkkaa siinä samalla ku mua opetetaan. Vaikka se varmasti olisi monessa tilanteessa aika tehokaskin konsti. Onhan niitä firmoja missä voit mennä töihin ja aloittaa alimmalta tasolta ja nousta firman johtoon vuosien saatossa. Yleensä ottaen tällaisia ei paljoa ole.

Se mitä uhraat uran luomiseen. Vuosien opiskelu koulussa ja vuosien aktiivinen työosallistuminen että pääset kipuamaan ylös on kova ponnistus joka on AINA jostain muusta pois. Esim minä en ole maannut sitä aikaa sohvalla kun muut ikäiseni kävi kouluja. Minä metsästin ja kalastin. Ja sain kokemuksia joita ei suurin osa metsästäjistä ja kalastajista tule koskaan kokemaan edes unissaan. Se oliko tuo viisasta? En tiedä. Hinnan tiedän mitä se maksoi. Ja sen hinnan maksoin ihan oman harkintani kautta. On päiviä että en ole tyytyväinen. On päiviä että olen.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20575
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.04.2024 21:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mehtäinssi kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Tumpeelo kirjoitti:
tuhola kirjoitti:

Paljastit tietämättömyytesi. Minä tiedän it alasta enempi kuin sinä terämiehen ammatista. Tietokoneen käynnistys vertautuu teräämiseen.



Ei sinua ainakaan mieikuvituksen puuttesta voi syyttää. On meinaan niin hieno vertauskuva, että palstan moottorisahaketjun jokaisesta kirjoittajasta tuli heittämällä Suomalaisen metsäteollisuuden syväanalyytikkoja Laughing

Mennään sinne mensan testiin sitten kuin osaat itse sitoa kengännauhasi. Jotenkin on meinaan tullut sellainen kuva, ette sekään ole vielä aivan täysin hallussa.

Uuu, akateemikko on viimein päässyt elämässään siihen pisteeseen että voi alkaa opetella miten vidduillaan..😅😅 Ei mitään, ihan hyvä alku mutta on siinä vielä hiomista.

Mensan testi kertoo älyn mutta ei tiedon määrää. Tiedon määrän mittaus on varmasti vaikeampi. Ja siitähän tässä alunperin oli puhe. Jos olet jo käynyt mensan testissä ja saat 135p tai yli niin voin nostaa kädet pystyyn että todnäk olet ainakin älykkäämpi.


Tuholalle vaan tiedoksi, että ainut älykkyyden laji josta ihmiselle on hyötyä on tunneäly. Kaikki muu älykkyys on melko turhaa snobbailua. Nimimerkillä ÄÖ 131.

Anna tuo tumpeelolle tiedoksi. Hän aloitti tietämyksen ja älykkyyden vertailun. Ei minua kiinnosta se asia.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Spede
***


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 2652

LähetäLähetetty: 26.04.2024 21:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Mutta asiantuntijaksi, jolle maksetaan ja joka voi tehdä rennosti työtään ei ruveta samalla tavalla kuin perus duunarin hommaan vaikka opettelumäärä olisi sama.


Kyllä työ opettaa asiantuntijaakin ja asiantuntija voi tehdä työtä rennosti sen 8h päivä. Siistiä sisätyötä, josta maksetaan perusduunaria enempi. Eikä tarvi olla kovat kaulassa eli puku päällä eikä edes kauluspaitaa.
_________________
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5168
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 26.04.2024 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Spede kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Mutta asiantuntijaksi, jolle maksetaan ja joka voi tehdä rennosti työtään ei ruveta samalla tavalla kuin perus duunarin hommaan vaikka opettelumäärä olisi sama.


Kyllä työ opettaa asiantuntijaakin ja asiantuntija voi tehdä työtä rennosti sen 8h päivä. Siistiä sisätyötä, josta maksetaan perusduunaria enempi. Eikä tarvi olla kovat kaulassa eli puku päällä eikä edes kauluspaitaa.


Mulla ainakin on työasuna t-paita ja likaiset pieruverkkarit. Joskus jopa sukatkin. Duunimatkankin pituus on kokonaiset 1000 mm. Että se siitä rennosti ottamisesta 😎
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20575
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.04.2024 22:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Spede kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Mutta asiantuntijaksi, jolle maksetaan ja joka voi tehdä rennosti työtään ei ruveta samalla tavalla kuin perus duunarin hommaan vaikka opettelumäärä olisi sama.


Kyllä työ opettaa asiantuntijaakin ja asiantuntija voi tehdä työtä rennosti sen 8h päivä. Siistiä sisätyötä, josta maksetaan perusduunaria enempi. Eikä tarvi olla kovat kaulassa eli puku päällä eikä edes kauluspaitaa.

Joo sitähän en tuossa väittänytkään. Vaan sitä että siihen hommaan ei samalla tavalla ruveta. Yleensä vaati pohjakoulutusta ja kovat panostukset ennen tuota.

Ei muakaan kukaan palkkaa asiantuntijatehtävään ku ei ole pohjakoulutusta. Vaikka lupaisin että teen 15eurolla tunti opiskeluvaiheen toisen juoksupoikana. Vaatii koulut pohjalle. Kun taas teollisuuteen erikoisammattilaiseksi nimenomaan sillai ruvetaan. Vaikka terämieheksi. Vaatii vuosien opettelua mutta mitään pohjakoulutusta ei vaadita. Otetaan keltanokka ja heitetään mestarin seuraan ja sanotaan että opettele juoksupojan hommien sivussa.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20217
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 26.04.2024 22:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elämähän on valintoja.

En ainakaan itse rohkenisi väittää, että esimerkiksi joku softa-asiantuntija tai algoritmin kehittäjä valkokaulustyöläinen on lähtökohtaisesti vaikkapa huonompi vanhempi tai menettänyt elämässään jotain, jos vertaa vaikka asiantuntijaan sorvaus- tai hitsaushommissa. Toki, sillä valkokaulusheebulla voi olla sen 10…15 työmatkapäivää ulkomaille vuoteen.

tuhola kirjoitti:

Se mitä uhraat uran luomiseen. Vuosien opiskelu koulussa ja vuosien aktiivinen työosallistuminen että pääset kipuamaan ylös on kova ponnistus joka on AINA jostain muusta pois. Esim minä en ole maannut sitä aikaa sohvalla kun muut ikäiseni kävi kouluja. Minä metsästin ja kalastin. Ja sain kokemuksia joita ei suurin osa metsästäjistä ja kalastajista tule koskaan kokemaan edes unissaan. Se oliko tuo viisasta? En tiedä. Hinnan tiedän mitä se maksoi. Ja sen hinnan maksoin ihan oman harkintani kautta. On päiviä että en ole tyytyväinen. On päiviä että olen.


No, entivanhaanhan se akateeminen vapaus oli opiskeluissa sitä, että mettästeltiin pitkät viikonloput ja juopoteltiin kaverien kanssa viikot. Olihan toi elämän parasta aikaa, eikä todellakaan ”jostain muusta pois”. Työelämähän on sitten enemmän managerinpestien väistelyä ja sen semmoista, jos haluaa pysyä asiantuntijapolulla. Onhan sekin tavallaan kova ponnistus.

Työelämätutkimuksien peruskysymyksiähän on, että ”saan hyödyntää kykypotentiaaliani ja kapasiteettiani nykyisessä työssäni”. Omasta mielestäni tuo on aika iso juttu pitkässä juoksussa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 187, 188, 189 ... 193, 194, 195  Seuraava
Sivu 188 Yht. 195

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com