OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hallitusohjelma 2023
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 191, 192, 193, 194, 195  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20587
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.04.2024 20:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Solifer kirjoitti:
Onhan se selvä että kun harjoittelee oikeita asioita hyvin niin pärjää elämässä paremmin kuin ne jotka eivät näin toimi. Ihmisillä on silti luontaisia taipumuksia ja usein niiden hyödyntäminen tuo paremman lopputuloksen kuin väkisin opiskelemalla asiaa joka ei oikeasti kiinnosta.

Onnella on myös osuutensa. Huonolla onnella jää bussin alle tai saa syövän ja koulutuksella ei olekaan enää mitään merkitystä.

Tottakai on luontaisia taipumuksia mutta niiden merkitys harjoittelun sivussa on olematon kun katsotaan isoa kuvaa. Yksittäiset ihmiset on eriasia. Täällä ei menestytä lahjojen avulla vaan harjoittelun avulla.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5963

LähetäLähetetty: 28.04.2024 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Aika huikea filosofia, että ”kukaan ei ole lahjakkaampi kuin minä, se on vaan harjoitellut enemmän”.

Ja sitten verrataan hommaa ”lenkillä käyntiin”… Smile


Sanotaanko näin, että korkeakoulutksen jälkeisissä vaativissa asiantuntijatehtävissäkin "jonkun verran" erottuu nuo lahjakkaat, vaikkeivat olisi jotain uutta hommaa harjoitelleet päivääkään.


Tämäkin tyyppi on vaan harjoitellut enemmän kuin kukaan ikinä Suomessa syntynyt mies. https://sporttiuutiset.fi/tag/100m-juoksu/ Ahkeruus palkitaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20587
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.04.2024 20:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Lahtinen kirjoitti:
Aika huikea filosofia, että ”kukaan ei ole lahjakkaampi kuin minä, se on vaan harjoitellut enemmän”.

Ja sitten verrataan hommaa ”lenkillä käyntiin”… Smile


Sanotaanko näin, että korkeakoulutksen jälkeisissä vaativissa asiantuntijatehtävissäkin "jonkun verran" erottuu nuo lahjakkaat, vaikkeivat olisi jotain uutta hommaa harjoitelleet päivääkään.

Suosittelen akateemikkoa lukemaan niin voit yllättyä. Siihen saakka voit ylimielisesti naureskella. Mutta jos vaivaudut sivistämään itseäsi niin hymy hyytyy.

Meni hetken kaivaa että missä niistä kymmenistä lukemistani kirjoista oli näitä asioita mutta otappa kuule Carol S Dweckin kirja Menestymisen psykologia käsiisi ja lue. Tai kuuntele äänikirjana.

Voit siis joko omaksua akateemikon aivoilla tutkittua tietoa tai sitten uskotella jotain omaa uskoa siitä miten kaikki selittyy lahjoilla. Jollain paremmalla verellä tms. 😅
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20228
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 28.04.2024 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Lahtinen kirjoitti:
Aika huikea filosofia, että ”kukaan ei ole lahjakkaampi kuin minä, se on vaan harjoitellut enemmän”.

Ja sitten verrataan hommaa ”lenkillä käyntiin”… Smile


Sanotaanko näin, että korkeakoulutksen jälkeisissä vaativissa asiantuntijatehtävissäkin "jonkun verran" erottuu nuo lahjakkaat, vaikkeivat olisi jotain uutta hommaa harjoitelleet päivääkään.

Suosittelen akateemikkoa lukemaan niin voit yllättyä. Siihen saakka voit ylimielisesti naureskella. Mutta jos vaivaudut sivistämään itseäsi niin hymy hyytyy.

Meni hetken kaivaa että missä niistä kymmenistä lukemistani kirjoista oli näitä asioita mutta otappa kuule Carol S Dweckin kirja Menestymisen psykologia käsiisi ja lue. Tai kuuntele äänikirjana.

Voit siis joko omaksua akateemikon aivoilla tutkittua tietoa tai sitten uskotella jotain omaa uskoa siitä miten kaikki selittyy lahjoilla. Jollain paremmalla verellä tms. 😅


Ai, tämä kääntyikin nyt sitten siihen, että olisin väittänyt että "kaikki selittyy lahjoilla" tai "aatelisuudella"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20587
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.04.2024 20:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Lahtinen kirjoitti:
Aika huikea filosofia, että ”kukaan ei ole lahjakkaampi kuin minä, se on vaan harjoitellut enemmän”.

Ja sitten verrataan hommaa ”lenkillä käyntiin”… Smile


Sanotaanko näin, että korkeakoulutksen jälkeisissä vaativissa asiantuntijatehtävissäkin "jonkun verran" erottuu nuo lahjakkaat, vaikkeivat olisi jotain uutta hommaa harjoitelleet päivääkään.

Suosittelen akateemikkoa lukemaan niin voit yllättyä. Siihen saakka voit ylimielisesti naureskella. Mutta jos vaivaudut sivistämään itseäsi niin hymy hyytyy.

Meni hetken kaivaa että missä niistä kymmenistä lukemistani kirjoista oli näitä asioita mutta otappa kuule Carol S Dweckin kirja Menestymisen psykologia käsiisi ja lue. Tai kuuntele äänikirjana.

Voit siis joko omaksua akateemikon aivoilla tutkittua tietoa tai sitten uskotella jotain omaa uskoa siitä miten kaikki selittyy lahjoilla. Jollain paremmalla verellä tms. 😅


Ai, tämä kääntyikin nyt sitten siihen, että olisin väittänyt että "kaikki selittyy lahjoilla" tai "aatelisuudella"

Minä sanoin että suurin osa selittyy harjoittelulla ja sinä väitit sitä huikeaksi filosofiaksi. Jos olemme samaa mieltä että suurin osa selittyy harjoittelulla ja vain pieni osa lahjoilla niin olemme samaa mieltä. Ja lahjakkuus ei yleensä ennusta menestystä. Alkuun kehitys voi lahjakkaalla olla huimaa mutta hän luovuttaa helpommin kuin harjoittelemalla kehittynyt
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20228
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 28.04.2024 20:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huikeita väitteitä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20587
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.04.2024 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Huikeita väitteitä

Tutkimusten tuloksia kuitenkin. Ja oma elämänkokemus vastaa hyvin nuota tuloksia.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EIVA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Maa 2013
Viestejä: 3036
Paikkakunta: Itä-Suomi

LähetäLähetetty: 28.04.2024 21:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Monesti lahjakas oppii homman hetkessä, lajaton harjoittelee eikä opi hommaa kunnolla koskaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Spede
***


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 2655

LähetäLähetetty: 28.04.2024 21:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

EIVA kirjoitti:
Monesti lahjakas oppii homman hetkessä, lajaton harjoittelee eikä opi hommaa kunnolla koskaan.


Meilläpäin ruukataan sanoa, että vain lahjattomat harjoittelee!

Lahjakas juoksija voi juosta todistettavasti maratonin 3 ja puolen tunnin pintaan 4 kk harjoittelulla. Lahjattomat ei pääse edes kovalla harjoittelulla.
_________________
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.


Viimeinen muokkaaja, Spede pvm 28.04.2024 21:39, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34968

LähetäLähetetty: 28.04.2024 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

EIVA kirjoitti:
Monesti lahjakas oppii homman hetkessä, lajaton harjoittelee eikä opi hommaa kunnolla koskaan.

Kyllä se menee niin että lahjakkaasta tulee hyvä rankasti treenaamalla mutta lahjattomasta vain keskinkertainen, kummankin pitää treenata yhtä paljon.
Treenin määrä on joka tapauksessa sama mutta lahjakkuus yhdistyneenä harjoitukseen tekee mestarin.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20587
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.04.2024 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

EIVA kirjoitti:
Monesti lahjakas oppii homman hetkessä, lajaton harjoittelee eikä opi hommaa kunnolla koskaan.

Minä näen asian niin että monesti motivoitunut oppii homman hetkessä, motivoitumaton opettelee ikänsä eikä opi koskaan.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsahenkilo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2024
Viestejä: 121

LähetäLähetetty: 28.04.2024 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten tuholasta tullut huippu karhunkaataja ja taimenen virvelöijä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20587
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.04.2024 22:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsahenkilo kirjoitti:
Miten tuholasta tullut huippu karhunkaataja ja taimenen virvelöijä?

En ole huippu kummassakaan lajissa mutta keskivertoa parempi molemmissa. Ja se on aivan älyttömän työn takana ollut saada ne muutamat karhukaadot ja älyttömän työn takana ollut saada ne kaikki sattuneet tilanteet tehtyä. Myös ne muutamat yli 6kg meritaimenet ovat vaatineet ison panostuksen. Todella ankaraa harjoittelua, virheitä, uuden kokeilua, lisää virheitä, vielä lisää virheitä ja taas vähän oppia ja sitten joku onnistuminen joskus. Ankaraa harjoittelua. Jokaisen tuloksettoman reissun jälkeen kysyn itseltäni, mitä olisi pitänyt tehdä toisin ja mitä korjaan ensi kertaan. Jokaisen reissun.

Minä en ollut lahjakas metsästäjä enkä lahjakas kalastaja. Kaiken olen harjoittelemalla oppinut. olen harjoitellut metsästystä 4v vanhasta lähes päivittäin
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsahenkilo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2024
Viestejä: 121

LähetäLähetetty: 28.04.2024 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eli lahjakkuus on se juttu millä tullaan huipuksi. Älystähän se ei ainakaan tässä tapauksessa pitäs olla kiinni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20587
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.04.2024 22:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsahenkilo kirjoitti:
Eli lahjakkuus on se juttu millä tullaan huipuksi. Älystähän se ei ainakaan tässä tapauksessa pitäs olla kiinni.

Miten mittaat kuka on huippu vaikka metsästyksessä? En minä voi koskaan vertautua huippuhin karhujahdissa koska ei minulla ole ollut mahdollisuutta edes harjoitella ja ylläpitää asiaa niin paljon kuin huipuilla.

Toisaalta vaikka olen saanut Suomesta yli 80cm meritaimenia enemmän kuin valtaosa suomalaisista kalastajista on edes unissaan nähnyt niin en silti ole mielestäni koskaan harjoitellut kalastusta sellaista määrää että voisin olla todellinen huippu. Minulla on vaan meritaimenen kalastukseen mahtavat olosuhteet. Joku huippu kalamies ei ole pakosta saanut yhtään yli 80cm taimenta mutta kepittäisi minut taidoillaan helposti.

Minä en ole kohdentanut harjoittelua mihinkään siten että olisin voinut kehittyä esim maailman huipuksi. On monia hommia missä olen todella hyvä. Ne on niitä hommia mihin olen laittanut aikaa. Mutta en osaa sanoa missä menee todella hyvän ja huipun raja.

Menestys tulee harjoittelemalla. Tietylle itseään lahjakkaana pitävälle porukalle tämä on huono uutinen. He eivät olekkaan parempia ihmisiä.. he ovat vain laittaneet enempi vaivaa asian eteen. Minusta paljon hienompaa on sanoa että "olen nähnyt vaivaa tämän asian eteen ja siksi olen hyvä" kuin että "olen synnynnäisesti näin lahjakas ja siksi olen hyvä". Mutta tämä kertoo jo perustavan laatuisesti siitä millainen mielen asento kelläkin on
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 191, 192, 193, 194, 195  Seuraava
Sivu 192 Yht. 195

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com