OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sorsastukseen sopiva kanootti
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
susilauma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2005
Viestejä: 136

LähetäLähetetty: 07.04.2005 13:08    Viestin aihe: Sorsastukseen sopiva kanootti Vastaa lainaamalla viestiä

Olen ostamassa kanoottia sorsastukseen. Millainen sen tulisi olla ? Paljonko sellaisesta kannattaa maksaa ? Muuta huomionarvoista yksityiskohdista?
Kokemuksia kanoottisorsastuksesta ? Onko ylipäätään järki ostos ?
Kauppias ainakin suosittelee. Pääsee kuulemma sinne minne sorsatkin. Pitääkö paikkansa ?
Kaikki kommentit kullanarvoisia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
beaglesi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2004
Viestejä: 627

LähetäLähetetty: 07.04.2005 16:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan varmasti pääsee sinne minne ne sorsatkin, eli "taivaaseen".
Viime sorsastuskauden saldo hukkuneiden kanoottimetsästäjien kohdalla on aika suuri, joten itse en kanoottiin koske niin kauan kun tavis soutuveneellä on edes jotain mahdollisuuksia sorsastella.

Ensimmäiset reisut olisi hyvä suorittaa erittäin lähellä rantaa ja suurella varovaisuudella! Takuu varma uintireissu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
beaglesi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2004
Viestejä: 627

LähetäLähetetty: 07.04.2005 16:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ai niin.
Vielä sen verran, että kokeillut olen ja uintireissu siitä tuli! Confused
Kun alkaa touhuumaan kanootissa samalla tavalla kuin soutuveneessä niin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
susilauma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2005
Viestejä: 136

LähetäLähetetty: 07.04.2005 17:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Välillä positiivistakin asiaa kanootista niin saisin koottua niinku sellaisen plussat ja miinukset paperin. Ois helpompi niinku arkikielellä sanotaan puntaroida asiaa.
Minä vihaan kompromisseja yli kaiken. Vene on kompromissi. Jos kanootin osto jää haaveeksi niin mieluummin kahlaan kuin käytän venettä. Se on niin kömpelö.
Toivoisin paljon kommentteja niin ois helpompi tehdä se oikea päätös. Syy siihen, että kirjoitin kanoottikysymyksen jo näin paljon ennen sorsastuskautta on se, että haluan paljon kommentteja. Kiitos jo etukäteen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarih
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2086
Paikkakunta: Kirkkonummi

LähetäLähetetty: 07.04.2005 18:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Kanootin on parasta olla ominaisuuksiltaan sorsastukseen soveltuva, suosittelen pohjoisamerikkalaisia malleja, vain siellä osataan tehdä kanootit oikein. Netistä löytyy kyllä tietoa mistä ominaisuuksista hyvä kanootti on tehty.

2. Ennen sorsastukselle lähtöä kannattaa opetella kanootin käyttö perusteellisesti, eikä pelkästään sen takia, että hommasta tulee turvallisempaa, vaan myös sen takia kun se vain on niin hauskaa. Pelkkä järvellä melonta ilman muualta hankittua infoa ei kerro mitä kaikkea sillä voi tehdä ja kuinka kanootilla toimitaan erilaisissa olosuhteissa. Kanootti on monipuolisempi ja vivahderikkaampi "ohjattava" kuin ensi alkuun edes uskoo. Pohjoisamerikkalaiset ovat tehneet hyviä kirjoja kanoottimelonnasta ja suosittelen hankkimaan niitä ja paneutumaan asiaan. Suomesta löytyy nykyään myös avokanoottiyhdistys, siihen kannattaa tutustua.

3. Suunnittele ja opettele rauhassa kanootin, haulikon, tarvikkeiden ja metsästämisen (sekä koiran) yhteistoimintaa. Siinä on omat niksinsä, tietenkin myös omat vaaransakin kuten missä muussa tahansa asiassa, mutta myös mielenkiintoiset mahdollisuudet.

Mulla oli Mad River aikoinaan ja yhtä koiraa käytin mukana. Homma toimi vallan mainiosti. Viime kesänä oli tarkoitus ostaa uusi Mad River, mutta jostain syystä kauppamies jätti kaupat kesken ja asiakkaan täysin ilman yhteydenottoa. Kauppiaan piti selvittää kanootin saatavuus ja aikataulu milloin olisi täällä jotta voitaisiin tehdä kaupat. Eipä kuulunut mitään, taisi olla metsästyksen vastustaja kun kerroin mihin sitä olisin käyttänyt.

Ei muuta kuin hyviä jahteja kanootilla!
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 07.04.2005 18:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jarih kirjoitti:
taisi olla metsästyksen vastustaja kun kerroin mihin sitä olisin käyttänyt.


Tai hukkui sorsastusreissulla kanootin kaatuessa...

Mr. Green Mr. Green Mr. Green
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mirage
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2004
Viestejä: 910

LähetäLähetetty: 07.04.2005 22:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen kanootilla kolunnut 13 vuotiaasta (ikää jo yli 30..) ja ei ole mitään huonoja kokemuksia, muuta kuin se että kerran lähdin aamulla yksin ottamaan nousuja tyynellä ilmalla. Meloin sellasen isohkon järven selän yli hyvälle lahdelle ja siellä meuhkattuani (ja muutaman sorsan saaneena) lähdin takaisin päin... tai ainakin yritin. Oli nimittäin tuuli yltynyt sellaiseksi ettei tollasella vajaa 6m pitkällä leveällä kanootilla vasta tuuleen ollut mitenkään helppo meloa:kanootti pyöri kuin hullu ***rpä mielettömän *****ssä. Sad Meinasi päästä Crying or Very sad .
Vaan eipä muuta kuin kapusin keulaan ja meloin perä ilmassa sivutuuleen vastarannalle ja sieltä suojaisempaa puolta lähtöpaikkaan Wink

Itselläni on kyllä hyvä soutuvenekin, mutta sorsa hommissa kanootti on siitä hyvä että se menee lähes aamukasteisella nurmikolla, koska uppoama ainakin omassa on todella pieni. Kertaakaan en ole (vielä) kaatunut eikä edes läheltäpiti tilanteitakaan ole ollut. Ja mulla on useimmiten koirakin kyydissä.

Kanootti on myös hiljainen (äänellisesti) liikkua kun airon hankaimet ei kitise ja natise, kunhan pitää huolen ettei melalla paukuttele reunaan (harjoittelemalla hyvä tulee!)

Tossa ois mun omia mielipiteitä kanootista: Kanootti on hyvä! Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaDeK69
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Lok 2004
Viestejä: 1256
Paikkakunta: Jyväskylän lähellä

LähetäLähetetty: 08.04.2005 07:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse kumminkin viihdyn paremmin tuossa perinteisessä soutuveneessä Rolling Eyes .
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Petteri_N
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 1180

LähetäLähetetty: 08.04.2005 08:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolla on kuvia tuosta meikäläisen laitoksesta, jolla sorsavesillä liikutaan. Kanootilla ja veneellä myös paljon sorsastaneena voin sanoa, että hakkaa molemmat mennen tullen.

http://www.eralle.net/forum/viewtopic.php?t=1889
_________________
Meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Viljo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Huh 2004
Viestejä: 68

LähetäLähetetty: 08.04.2005 09:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asiasta löytyy tietysti koulukuntia mielipiteineen puoleen ja toiseen, mutta itse olen ollut tyytyväinen Coleman:in 15-jalkaiseen Outfitter-kanoottiin. Kiikkerällä kanootilla sorsastus on tosiaan sieltä ja syvältä ja kerran aikoinaan olen lainakanootilla sorsahommissa kaatunut. Colemanilla en kertaakaan, vakautta riittää. Jarih:lla oli hyviä huomioita asiasta.

Jos ollaan oltu kahteen pekkaan liikenteessä, on sovittu että vain keulamies ampuu, tai sitten jos ollaan kunnolla parkissa jossain kaislikon keskellä voi harkinnan mukaan toinenkin ampua. Tosiaan kun oppii kanoottinsa kunnolla, voi sitten soveltaa, alkuun kannattaa olla varovainen.

Tästä linkistä löytyy lähinnä vastaava, tosin omassani on kahdet penkin ja ovat ponttoonimalliset:

http://www.coleman.com/coleman/colemancom/detail.asp?product_id=A15M010&categoryid=66001

Kulkee näppärästi auton katolla telineillä ja pienellä kikkailulla sen saa yksinkin katolle ja sieltä pois. Painoa 38 kiloa. Kanootti on symmetrinen ja penkit on sikäli hyvin sijoitettu että kääntymällä etupenkillä toisin päin onnistuu melonta itsekseenkin hyvin.

Monesti näkee ja kuulee jahtimiehistä, jotka etsivät halpaa kanoottia sorsahommiin. Onhan niitä kiikkeriä lasikuituviritelmiä halvalla tarjolla, mutta halvalla kun ei hyvää saa, tässäkään asiassa. Colenista maksoin aikanaan 4200 "mummoa", mikä ei mielestäni kuitenkaan ole kohtuuton hinta hyvästä pelistä.
_________________
Si vis pacem, para bellum
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
susilauma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2005
Viestejä: 136

LähetäLähetetty: 08.04.2005 10:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia vinkeistä. Kyllä se alkaa pikku hiljaa hyvän kanootin puolelle kallistumaan. Ellei mitään katastrofaalista tai mullistavaa uutuutta kehitetä ennen syksyä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Spede
***


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 2652

LähetäLähetetty: 08.04.2005 10:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten olisi tuollainen: http://www.safecanoe.com/

Onko porukalla kokemuksia tuosta? Hinta vaan aika suolainen, lähes 1700 euroa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vituxmän
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Kes 2004
Viestejä: 286

LähetäLähetetty: 08.04.2005 14:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse en kyllä hirveesti mainostaisi tuota Colemania vakaaksi, mulla nimittäin on se.
Ehkä ikävin piirre siinä on se,että ympärimeneminen tapahtuu aika huomaamatta, eli se ei juuri varoittele. Kahden henkilön kuormalla vakaampi toki.
Mad River ja Old Town kai ne on parasta A-ryhmää, miksei Linderikin, mutta siitä ei ole metsästyskäyttöön kuin hätätapauksessa, alumiinisena "hieman" kolisee.. Wink
Hintakin on kyllä sitten valitettavasti sen mukainen,eli laadusta joutuu maksamaan.
Mad Riverin Adventurea kuolaan itse seuraavaksi, mutta menee jonnekin tulevaisuuten se Crying or Very sad


http://www.madrivercanoe.com/

http://www.otccanoe.com/

http://www.bearwater.fi/index.htm
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Viljo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Huh 2004
Viestejä: 68

LähetäLähetetty: 08.04.2005 14:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaap, ehkäpä sitten olen vaan itse osannut olla varovainen... Ja kyllähän minkä tahansa kanootin saa nurin tarpeeksi riehumalla. Nuo "hullujokelaiset" ja muut on aivan omassa hintaluokassaan.
_________________
Si vis pacem, para bellum
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wildgame
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2004
Viestejä: 968
Paikkakunta: Itäinen Uusimaa ja keski-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 08.04.2005 14:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toi Safe canoe on kyllä varteenotettava vaihto-ehto. Kaveri osti sellaisen ja on muuten jonkin verran vakaampi kuin oma inkkari... Kannattaa soitella Himangalle ja kysyä jos sattuis oleen kakkoslaatua. Nimittäin se kaverin ostama ei kyllä lähellekään noita hintoja maksanut. Oli pyörinyt myrskyssä pihalla ja muutama syvempi naarmu. Harmi etten itse ehtinyt ostaa..
_________________
Respect the Game....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com