OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Koiran lopettaminen.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Koiran lopetus.
Itse
48%
 48%  [ 345 ]
Eläinlääkäri
51%
 51%  [ 361 ]
Ääniä yhteensä : 706

Kirjoittaja Viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4212

LähetäLähetetty: 17.04.2005 09:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos koira pelkää eläinlääkäriä se erittää adreaniliinia ja silloin ei nukutusaineet tahdo tehota niin hyvin kun pitäisi, toki asiantunteva eläinlääkäri laittaa reilut satsit.
Joskus kun meidän yksi koiruus lopetettiin niin ei ollut kovinkaan mukavaa katseltavaa kun se pelkäsi elukkatohtoria ja potki ja sätki eka piikin jälkeen, taisi tajuta että nyt tulee lähtö.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
762-39
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 1293

LähetäLähetetty: 17.04.2005 10:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei kai sen hengiltä saamisen kanssa pitäisi olla ongelmia ?

Eläinlääkäri pistää koiraan nukutusainetta niin että riittää, ja kun taju on pois seuraava piikki sydämeen / sydänlihakseen (?) jotain mikä tekee lopun.

Itse lopetin ensimmäisen koirani haulikolla; matkaa viitisen metriä ja karkeilla hauleilla etulavan takaosaan.
Senverran pää heilahti että ehkä 45 astetta osumakohtaan päin mutta ääntäkään päästämättä ja täysin potkimatta kaatui.
Pieni hetki värinää ja ohi.
Jälki ei ole siistiä mutta se nyt on sitten sama kunhan ei eläin kärsi, senverran on noita riistaeläinten kuolinkamppailuja nähty että ei jaksa seurata oman koiran sätkivän ja potkivan henkitoreissaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
samyri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hel 2005
Viestejä: 496
Paikkakunta: LokkaBigCity

LähetäLähetetty: 17.04.2005 15:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elukkalääkärille minä veisin koska se olis luultavasti liian kova paikka sekä ittelle että koiralle joka kattoo toisessa päässä piippua ja tietää tasan että nyt tuli lähöt..
_________________
-Ei v#ttu se saa sydärin,
jos me nyt tullaan täältä!!
-Mutta me myöhästytään!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
hunter -89
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 398
Paikkakunta: Kärsämäki

LähetäLähetetty: 17.04.2005 18:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muistan kun isä lähti lopettamaan meidän ajokoiraa. Se lähti aamulla aikasin ja antoi koiran ajaa päivän jänistä, jonka jälkeen ampui koiran. En muista millä aseella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
nalli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2004
Viestejä: 167

LähetäLähetetty: 17.04.2005 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itte ku teköö niin ei muita tartte syytellä jos homma ei luonnaa.
usiamman oon lopettanu osan mettäs toimimattomina osan sairauden tai auton alle jäämisen takia. kaikkiin on tehonnu sama lääke. lapuan puolipitkä pään leveimpään kohtaan niin että tavoottaa aivot välittömästi.
koiraahan ei saa lopettaa itte muuta ku ampumalla aivoihin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
annie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Maa 2004
Viestejä: 290
Paikkakunta: Ristiina

LähetäLähetetty: 20.04.2005 13:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asia on varsin tuoreessa muistissa. Maaliskuun 1. päivä kuluvaa vuotta jouduin lopetuttamaan Vanhan Rouvan.
13 yhteistä vuotta teki päätöksestä todella vaikean, mutta eipä ollut helppo katsoa sen hiipumistakaan syövän kalvatessa.
Oikeastaan asia piti hoitaa jo viime heinäkuussa mutta koira virkistyi lopetuspäivän alla sen verran paljon että päädyttiin katsomaan että jaksaisiko se vielä talven yli. Melkein se jaksoi.

Omasta porukasta ei kenelläkään ollut halua hoitaa koiraa hengettömäksi joten tuttu eläinlääkäri nukutti ammattitaidolla.
Sinne sitten jätin koiran lääkäriaseman pakastimeen josta eläintuhkaamo haki seuraavana päivänä. Vajaan parin viikon päästä tuli postiin paketti ja näin sain tuhkan kotiin säilytettäväksi/haudattavaksi. Siellä se uurnapurkki nyt odottelee kirjahyllyn päällä maan kuivumista ja maahan laittoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Aguilegia
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Huh 2005
Viestejä: 110
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 20.04.2005 23:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pakko sanoa että toisaalta ihailen niitä jotka itse pystyvät ystävänsä lopettamaan.
minusta ei KOSKAAN olisi siihen. toisaalta tuntuu kamalalta viedä koira eläinlääkäriin. se on niin kliinistä ja paikka varmasti toista pelottaa.

tosin kamalalta tuntui sekin kun 14v ollessani iskä otti saksanseisojan ("toimimaton" mutta minulle rakas 12v) mukaan ja lähti sitä lopettamaan.

yhden "seonneen" karhukoiran lopetuksen (jonka senkin isukki hoiti) pystyin ottamaan helpommin koska koira koitti käydä perheen kimppuun ja oli vaarallinen. Evil or Very Mad

omista koirista en tiedä vielä miten lopetus joskus tullaan hoitamaan. se tulee olemaan enemmän kuin vaikeaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 21.04.2005 10:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meidän koira pelkää aivan hirveästi eläinlääkärillä käyntiä. Kaksi vaihtoehtoa siis jää: Joko eläinlääkäri tulee kotiin antamaan sen piikin tai sitten lopetan itse. Viime hetket ennen kuolemaa helvetissä ei ole koiralle oikein.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
kairankiertäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Hei 2004
Viestejä: 589

LähetäLähetetty: 21.04.2005 17:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Useasti on tarpeen saada jonkinsortin asiantuntijalausunto koiran terveydentilasta, ja paranemisennusteesta sunmuista pikkujutuista, ennenkuin se lopetetaan. En tiedä parempaa paikkaa tämän saamiseksi kuin eläinlääkäri. Jos lekuri on sitä mieltä että koira on parempi lopettaa, niin minä olen teettänyt sen siinä samantien. Minulla ei ole tarvetta antaa koiran kärsiä vielä paripäivää ennenkuin se lopetetaan.

Mutta metsästyskoiralla tulee myös tilanteita joissa pitää ihan itse päätellä että lopettaako koiran heti, vai kantaakoo sen useamman kilometrin päähän autolle ja kotiin ja ehkä seuraavana päivänä lääkärille. Itse kerran kannoin autoon, vein kotiin mutta koiran kunto meni heikommaksi ennenkuin lekurille päästiin, jolloin tein päätöksen. Yksi koira sai selvän mahalaukunkiertymän (12 vuotiaana) ja sen lopetin samantien. Eläinlääkärille asti se ei olisi selvinnyt. Ensimmäinen koirani olisi pitänyt myös lopettaa eikä antaa sen kuolla tuskiinsa lääkärille pääsyä odotellessa. Sen katselu opetti jotain.

Vielä ei minun koirissa ole ollut luonnevikoja enkä ole yhtäkään koiraa lopettanut pelkän vanhuuden vuoksi, vaan jokaisella on ollut jokin terveydellinen syy siihen ja päätökset on tehty melkolailla nopeasti. Mutta jos sellainen tilanne että koira lopetetaan suuniteltusti tulee, niin todennäköisesti teettäisin sen lääkärillä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
karnu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Tou 2004
Viestejä: 66

LähetäLähetetty: 22.04.2005 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kymmenkunta vuotta sitten meidän sairaan, nuoren uroksen ampui tuttu, joka toimi tuolloin kunnan rankkurina. Osas homman ja hautasi saman tien. Koira lähti vieraan miehen mukaan metsään iloisesti häntä heiluen. Itse olen miettinyt, että tuon vanhimmaisen (10.vuodella) aika kun koittaa vien sen lääkäriin piikille. Se suhtautuu lääkärissä käyntiin rauhallisesti ja pelottomasti. Kerran kun otettiin nilkasta röntgenkuvia ilman rauhoitusta, se otti asian niin rennosti, että meinas nukahtaa pöydälle. En usko, että se aavistais loppunsa koittavan.

Tota oon miettiny, mitä raadolle tehään jos maa on jäässä. Paljonko Annie tuhkaaminen tuli maksamaan? Ois tyylikästä ripotella ne tuhkat omille metsästysmaille ja ajatella, että jänikset popsii ruokanaan niitä koiramolekyylien lannoittamia pusikoita ! Se ois luonnollista kiertokulkua.
_________________
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
annie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Maa 2004
Viestejä: 290
Paikkakunta: Ristiina

LähetäLähetetty: 23.04.2005 09:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Karnu: 35kg koiralle 121e. Hinta sisälsi koiran noutamisen eläinlääkäriasemalta, tuhkaamisen, pahviuurnan tuhkalle sekä tuhkan toimittamisen lähipostiin. Pidin palvelua erittäin asiallisena ja laadukkaana ja hintaa varsin kohtuullisena. Tuhkapaketti toimitettiin särkyvänä erikoispakettina. Suosittelen ehdottomasti.

Ihan vaan vertailun vuoksi mainitsen että kylällä asustavat kaivinkoneurakoitsijat olisivan ottaneet muutaman kauhaisun työstä 50-100e. Harmiksi olisivat jääneet myös rikkoontuneet istutukset ja kevääksi paljon siivottavaa.
Lisäksi ongelmia olisi tuonut varsin korkealla olevat pohjavedet. Tuskin koiraa olisi kuoppaan ehtinyt saada ennekuin pohja olisi peittynyt vedestä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
tetri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2005
Viestejä: 7344

LähetäLähetetty: 25.04.2005 20:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ettei aivan kuolemanvakavaksi menisi kerronpa erikoisen tappauksen:
Sattui tiällä kotpuolessa, Karjalan kynnyksellä jokunen tovi sitten, jotta isäntä (hirvikoiramiehiä) joutui lähtemmään työreissulle kesken parraan jahtisesonkin. Juolahti sitten siellä mualikylissä yhen äkin mielleen, jotta se koiruushan piti siinä kuussa rokottoo. No eipä hätiä mitiä - hyvä jahtikaveri, joka koirankin hyvin tunsi, voisi asiissa varmasti jelepata. Kännykkään ei suatu yhteyttä, mutta emäntä oli pihoilla ja lupas välittää terveiset, jotta "Jepen" sais viijä piikille ja paperit on siellä ja siellä jne...No kaverihan ymmärs yskän - olihan siitä elukasta ollu jo kesällä puhetta, jotta vanhuus ei tuu yksin, alkaa olla kaikenmoista vaivaa ja pittää kahtoo, jotta ei jouvu sitten turhoo kärsimmään jne... Tottahan tuon tietää, jotta tiukka paikka se on pitkäaikainen mehtuutoveri kautta jalkojen lämmittäjä suatella paremmille hirvikankaille, joten hoijettaan asia tälleensä hienovarasesti.
Kyllä oli isännällä sitten kottiin palatessa kummastelemista, kun takapihan tarha oli tyhjä ja etteisen pöyvvällä oli kanervakimpun vieressä "Jepen" panta. Neutral
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
minna
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Huh 2005
Viestejä: 17

LähetäLähetetty: 26.04.2005 09:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä kävi eläinlääkäri lopettamassa koiran kotona. Ei tarvinnut viimeisinä hetkinä täristä pelosta eläinlääkärillä, paikassa jota se inhosi.
Ell vei koiran mukanaan, ja koira tuhkattiin myöhemmin..
Näin aion tehdä myös jatkossa, inhimillistä kaikkien kannalta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jep Jep
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 38

LähetäLähetetty: 27.04.2005 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pystyn lopettaan meidän lapinkoiran milloin sitten kun on sen aika. Mutta en millään pysty itse lopettaan mailman viisainta saksanseisojaani.. Smile Vaikka ei koe puolella pärjätäkkään, mutta tunturissa ollaan oikeita riekko poimureita.. Wink Question
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4212

LähetäLähetetty: 27.04.2005 21:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä maksaa pieneläinhautausmaalla monttu seuran jäsenille 20 ekee, lopetus itsetehden muutaman sentin, huomattavasti huokeampaa kun lähtisi ajamaan lekurille ja takaisin.
Jos koira on kipeä ja kärsii niin senverran "miestä" pitää löytyä että metsästyskaverin nopasti ja koira huomaamatta päästää kärsimästä, kaveriakin saa varmasti apuun jos oma ryhti ei riitä.
Itsellä sesoja tullut maksamaan jo 3 koiran verran ja ikää vajaat 5v, ei kärsi vielä vaikka vikaa on vaikka muille jakaa.
Lääkäristä huono tulos tutkimuksista, huonoja kokemuksia edellisestä koirasta jonka lekuri lopetti.
Jos koira ei ala kärsimään niin syksyllä laitan pois ennen kun kivut alkavat koska on kasvaimia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Seuraava
Sivu 2 Yht. 15

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com