OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Koiran lopettaminen.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Koiran lopetus.
Itse
48%
 48%  [ 345 ]
Eläinlääkäri
51%
 51%  [ 361 ]
Ääniä yhteensä : 706

Kirjoittaja Viesti
piikeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2004
Viestejä: 453
Paikkakunta: Vihti

LähetäLähetetty: 28.04.2005 13:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä on aina kaikki koirat lopettanu eläinlääkäri. Ei sitä kyllä raaskis ite omaa koiraa lopettaa. Kyllä sitä tulis lääkärille vietyä niin hoitus homma helposti ja kivuttomasti. Kyllä jos pitäis mettään lähtee koiraa lopettamaan oon varma että molemmat sieltä tulis elossa takasin. Eri juttu on jos koira jäis vaikka auton alle yms. ni sitten se ois pakko lopetta ite eihän sen vois antaa kitua lekuriin asti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaDeK69
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Lok 2004
Viestejä: 1256
Paikkakunta: Jyväskylän lähellä

LähetäLähetetty: 28.04.2005 13:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On tuo piikki aika kallis Confused .
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
metsävietti
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Tou 2005
Viestejä: 69
Paikkakunta: Itä-Hesa

LähetäLähetetty: 17.05.2005 08:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

meillä on yleensäkin melkein kaikki kotieläimet ammuttu,yks ainoo koira pääs piikille(myrkytetty sprinkku),kkss/labbis ammuttiin(myrkytettynä),2 myrkytettyä kissaa ammuttii,sit ne elukat jotka oli tarkotettu lihaks ammuttii ja mun rotta ammuttii.mut kyllä mä nyt jos lopetustarve ois ni veisin itse piikille,mä kun en pystys koiraani ampumaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
fc3199
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Jou 2004
Viestejä: 393

LähetäLähetetty: 20.05.2005 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kurjaa hommaa, mutta en jätä sitä vieraille sillä kun itse homman hoidan tiedän mitä tapahtuu, ei ole vielä kertaakaan epäonnistunut.
Tunnustaa siltä,että iän myötä pehmenee ja koiran lopettaminen on entistäkin vaikeampaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VOSTOZNOSIBIRSKAJA LAIKA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Huh 2005
Viestejä: 987
Paikkakunta: Ala-Ounasjoki

LähetäLähetetty: 20.05.2005 23:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se itse tullee lopettetua omat koirat. Pitkä metsälenkki tms. ja sitten homma loppuun Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Over&Under
***


Liittynyt: 23 Syy 2004
Viestejä: 392

LähetäLähetetty: 26.06.2005 23:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässäkään asiassa ei kannata ruveta toisien tapoja tuomitsemaan.. Pääasiahan on, että loppu on nopea ja kivuton eikä koiran tarvitse muutenkaan kärsiä ennen toimitusta? Jos pystyy itse koiransa lopettamaan on se ihan hyvä, mutta kaikista ei siihen kertakaikkiaan ole ja ymmärrän hyvin. Minäkään en siihen pystyisi. Meitin mummolan suomenpystykorvan kävi lääkäri lopettamassa. Setämies kapsutti koiraa loppuun asti. Ei siitä kuulemma huomannut milloin loppu koitti. Ensin laitettiin jotain rauhoittavaa ja vasta sitten myrkkypiikki. Rauhallisesti se nukkui pois ilman mitään jännitteitä. Kyllä asiantunteva eläinlääkari on hyvä vaihtoehto kaikille, mutta jos kykenee hommaan itse niin ei siinä mitään.
_________________
jepjep...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 13.07.2005 00:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä tulen kyllä viemään eläinlääkärille kun seuraavalle aika koitaa. On hyviä kokemuksia .Oli tosi ymmärtäväinen lääkäri kun keväällä piti lähteä isäukon harmaan kanssa viimeselle reissulle yöllä joskus kahden aikaan.Otti tuohon aikaan vastaan ja hoiti homman tyyllikkäästi. Tosin lausahti piikin annettuaan että pitäs tipahtaa nopeesti että ota vähän kiinni ni ei putoa pöydältä. Tuon olisi voinut esittää hieman toisellakin tavalla. Tai sitten olin itse hieman herkkänä kun tuo koira tuli meille kun olin seitsemän.Ja ehdin silti Hänen kanssaan vielä hirvijahtiinkin.
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Venakko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tam 2005
Viestejä: 208
Paikkakunta: säkylä

LähetäLähetetty: 27.07.2005 20:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse ammun. Miks sitä pitää eläinlääkäriä rikastuttaa jos oma jahtikaveri on kyseessä???????????
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Niflu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Hel 2005
Viestejä: 10
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 28.07.2005 10:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuorenpana tuli vierestä kateltua, kun isäukko lopetti meidän koiran, jäi aika huonot muistot, joten eläinlääkärille tulee lähtö kun aika koittaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JpLe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Hei 2005
Viestejä: 2167

LähetäLähetetty: 28.07.2005 20:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Riippuu siitä, onko koira oma vai ei. Serkkuni (joka oli metsästänyt hyvin paljon ko. koiralla) ampui setänsä ajokoiran, joka oli aivan briljantti ajokoira, mutta aikaa myöten ikää tuli paljon - ja kaatuneita jäniksiä ja kettuja vino pino. Oli vielä fiksu koira siitä, että jos se ajoi jänistä, ja kettu lähti liikkeelle, se vaihtoi kettuun ja jatkoi tasan niin kauan kunnes kettu/jänis nurin tai mentiin väärälle maa-alueelle. Serkkuni kuitenkin sanoi työn tehtyään, ettei enää ikinä tee samoin.
Riippuu ihmisestä, mutta toisen koiran voi lopettaa melko helposti, omaa ei.
Itse hankin itselleni Pitkäkarvaisen saksanseisojan männävuonna, on oikein vimosen päälle hyvä ja kiltti ja kaikin puolin hyvä kaveri - olemme kuin paita ja peppu, enkä varmasti tule itse lopettamaan, kun aika tulee. Jos koirani vaikka menisi järven jäälle ja jää pettäisi, hyvin suurella todennäköisyydellä hakisin sen perästä.

Itse olen myös valmis maksamaan vaikka yksityisen eläinlääkärin pitkän hoidon koiralleni, jos se auttaa sitä.

Ps. TMS, oli muuten tosi !&%¤# eläinlääkäri. Itse olisin varmasti vetänyt isällisen keveästi kämmenellä saman tien. Kuinka jumalauta kenellekään voi tulla mieleen tuollaista sanoa Question Question Question Question Question Question Question Question
Yleensä eläinlääkärit kyllä tajuaa, että kyseessä on sentään perheenjäsen ja todella hyvä ystävä.

Ehkä siinä tilanteessa tekisin poikkeuksen, jos koirani jostain syystä kärsisi todella kovia tuskia, ei olisi eläinlääkäriä saatavilla ja tiedettäisiin, ettei se tule paranemaan. 6.2mm haulipanos automaattiin ja päähän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Takamehtienmies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Maa 2005
Viestejä: 123

LähetäLähetetty: 05.08.2005 21:52    Viestin aihe: Koiran lopettaminen Vastaa lainaamalla viestiä

Koiran lopetus on yksi niitä vaikeita asioita maailmassa, tekipä sen piikillä tai aseella. Minä olen lopettanut aina omat ja vieraat koirat itse, tiedän ainakin miten se homma on hoitunut. Mielestäni koira ei "aavistele" mitään, kun sen tekee omistaja itse, ja ammattitaidolla. Tapahtumasta ei tehdä mitään suurta numeroa etukäteen, vaan koiran kans lähdetään jollekkin niistä normaaleista lukuisista lenkeistä, niinkuin aina ennenkin. Olen elämäni aikana joutunut tekemään lopetuksen lukuisia kertoja. Miellyttävää se ei ole, mutta silti haluan tehdä sen itse joka kerta. Kaikki reissut on tehty yhdessä ennenkin, tehdään myös se viimeinenkin!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tta
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Tam 2005
Viestejä: 222

LähetäLähetetty: 05.08.2005 22:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

!&%¤# hommaa mutta itte täytyy tehä niin tietää että tulee äkkilähtö. Vieraan käsiin en pysty antamaan tehtäväksi.
Huonon tai normaalin koiran lopettaminen ei tunnu läheskään niin pahalta kuin kunnon pelaavan eräkaverin johon on hyvä luottamus puolin ja toisin... Kyllä siinä tippa tulee linssiin..
Sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sam the Sam
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Maa 2005
Viestejä: 122

LähetäLähetetty: 05.08.2005 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse lopetin, mutta kova oli paikka. 11 vuotta yhteisiö huurteisen kosteita syysaamuja. Sen jälkeen pystisnartulle halvaus ja piti lopettaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaDeK69
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Lok 2004
Viestejä: 1256
Paikkakunta: Jyväskylän lähellä

LähetäLähetetty: 14.08.2005 13:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä syksy taitaa jäädä koirani viimeiseksi Sad .No ainakin se lähtee tutussa paikassa pois.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mettästäjä89
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2005
Viestejä: 535

LähetäLähetetty: 08.09.2005 17:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä muuten laki velvoittaa kotieläinten ja lemmikeitten lopettamisessa?
_________________
Suuri metsämies...
- Ja !&%¤#!!!! Täys amatööri!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Seuraava
Sivu 3 Yht. 15

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com