OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Koiran lopettaminen.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Koiran lopetus.
Itse
48%
 48%  [ 345 ]
Eläinlääkäri
51%
 51%  [ 361 ]
Ääniä yhteensä : 706

Kirjoittaja Viesti
Juunas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 2397
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 08.09.2005 18:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos metsässä sattuisi meidän koirille jotain ja näkisin että koira todella kärsii ja että eläinlääkäri ei enää pystyisi koirasta metsäkoiraa tekemään, niin kai se silloin olisi homma hoidettava itse. Muuten kyllä ollaan viety lopetettavat eläinlääkärille, vaikka yhtä pahallepa se koiran lopettaminen tuntuu joka tapauksessa tekipä sen itse ampumalla vai joku muu piikillä. Jos itse joutuisin lopettamaan, niin mieluiten luotiaseella päähän. Haulikolla en alkaisi omia koiria toskaamaan, jos kerran itse niin sitten siististi.

En tiedä milloin joutuu meidän vanhan jämtimuorin lopettamaan, kun tuntuu vähän että alkaa käydä iän myötä äkäiseksi. Minulle ja isälle ei tee mitään, mutta vieraiden kanssa tahtoo olla vähän tarkka silloin tällöin. Ko. koiralle ja isälle olen jo sanonut, että jos esim. hirvijahdissa ilman "pätevää" syytä koira käy johonkin kiinni ja aiheuttaa jotain vakavampaa vahinkoa, niin silloin koiran tie päättyy piippuni eteen, äkäisiä koiria en katsele ihan periaatteesta kovinkaan kauaa.
_________________
Ei se ota jos ei annakkaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 31.10.2005 19:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen sitämieltä että jos on kerran metsämies hankkinut metsästyskoiran,niin kyllä se on pystyttävä lopettamaan itse.Itkuista huolimatta olen haudannut 4.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KUIKKIS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2005
Viestejä: 214
Paikkakunta: Kangasala

LähetäLähetetty: 16.11.2005 21:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen ampunut oman koirani viime kesänä. Se oli jo 12 vuotta vanha.
Ei se homma herkkua ole, mutta samat itkut sitä olis itketty eläinlääkärilläkin. Omasta mielestäni se on parempi hoitaa itte. Koira ei kärsi ja jos kärsii niin syytät sitten vaan ittees. Oma koirani kuoli välittömästi. Varmistin vielä ennen hautaamista, että sydän ei lyö. Sitten lapset heitti kukkia kuopan pohjalle, laulettin: maan korvessa käy lapsosen tie ja tais siinä itelläkin tulla tippa linssiin. Maata päälle ja risti pystyyn. Lapset vei kynttilöitä vielä vainajien muistopäivänäkin, että kyllä kaikilla sitä ikävä on vaikka meillä on vielä toinen koira. Crying or Very sad
_________________
Pyssyt tanassa kuljetaan... pateja pussit pullollaan !!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
joni_t
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Maa 2004
Viestejä: 201
Paikkakunta: Pohjoinen Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 23.11.2005 22:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aikoinaan lopetin pystykorvan eläinlääkärillä, jäi huono maku kun lääkäri ei löytänyt suonta koiran jalasta vaan joutui ajelemaan koiran jalan jotta suonet näkyisi. En väitä että on helppo homma mutta jotenkin jäi huono fiilis..

Seuraavan koiran itse, jos vaan kykenen...):
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 930
Paikkakunta: Etelä-Häme

LähetäLähetetty: 19.12.2005 17:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aikalailla tasan näyttää äänet menevän. Aikanaan olin sitä mieltä, että jahtikaverin saa eläinlääkäri hoitaa pois päiviltä, vaan on mielipide muuttunut, kun olen nähnyt noita eläinlääkärissä lopetettavan. Helpoimmalla pääsee koiruus, kun itse hoitaa homman nopeasti. V*tuttaahan se yhtä paljon, hoiti sen homman sitten kuka tahansa.
Vaan olen sitä mieltä, että ansiokkaimman kuoleman kokee koira joka kohtaa tiensä pään työmaallaan saavutettuaan ensin korkean iän. Itekkin sois itselleen tuupertumisen nuoren naisen selkään seittemänkymppisenä sininen pilleri kielen alla Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tero21
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 454
Paikkakunta: Tornio

LähetäLähetetty: 27.12.2005 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jahtikaverin lopettaminen on todella vaikea päätös jos on kertynyt pitkä historia ja paljon hyviä muistoja...mutta on myös järjellä ajateltava mikä on koiralle paras ettei koira kärsi... ite ollu mukana niin kissan kun koiran lopetuksessa eikä ole tarvinu eläimen kärsiä... ikäviä hommiahan ne Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
jami87
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hei 2005
Viestejä: 98

LähetäLähetetty: 28.12.2005 16:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koirani sairasti sikaripunkkia ja kerkesi olla meillä 5 vuotta vaan. Eno tuli ja lopetti sen sitten isäni kanssa. Kyllä siinä itku pääsi kun näki kun pulkalla raahaa koiraa metästä poies. On nimittäin Tiibetinmastiffi iso koira. Harmi vaan kun me ajeltiin sen selkä ja jalat kokonaan siinä toivossa, että se paranisi, mutta porukat tekivät päätöksen ja kutsui enon paikalle. Nyt koiran kaulapanta roikkuu minun ampuman hirvesarvessa. Ja vaikka väärin olikin niin seuraavana päivänä haettiin 360km päästä uusi koira ja se on norjanharmaa. Ei tuo uusi koira pysty korvaamaan sitä toista koiraa, mutta tilaisuus se on annettava sillekki.
_________________
Tikka .308 ja palikka päällekkäin 12kal
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Johanna



Liittynyt: 10 Hel 2006
Viestejä: 6
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 10.02.2006 18:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä ihan eläinlääkärissä lopetan koirani, kun se aika tulee. Näin kasvattajana voi vaan tulla se kamala hetki, että joutuu lopettamaan itse alle kolmen päivän ikäisen, esim. kehittymättömän pennun, joka kärsii jne...
_________________
Minulla on hyvin yksinkertainen maku, tyydyn aina parhaaseen. -Oscar Wilde-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
beretta_al391
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 08 Hel 2006
Viestejä: 20
Paikkakunta: kiuruvesi

LähetäLähetetty: 04.03.2006 16:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itse en kyll omaa koiraa ammu vien sen eläinlääkärille tai annan jonkun toisen ampua
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Terhi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Maa 2006
Viestejä: 24

LähetäLähetetty: 05.03.2006 14:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eläinlääkäri tietenkin! Shocked
Vain pienten pentujen kohdalla voi joutua itse tekemään lopetuksen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
blageagle
Vieras





LähetäLähetetty: 05.03.2006 15:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sen verran on kerääntyny tuota suomalaista sisua minnuu et ite olen pistoolilla koirani lopettanu.kuulema ne harvassa on jotka koirasa posauttaa kuoliaaks et menkää eläinlääkärille suosiolla jos heikottaa.... Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Niemands
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Lok 2004
Viestejä: 443
Paikkakunta: ala-satakunta

LähetäLähetetty: 07.03.2006 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

tässä koiransa menettäneille Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jahtimimmi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 33

LähetäLähetetty: 07.03.2006 22:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huh, tuosta tuli tippa linssiin Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Oman koirani olen itse lopettanut, ja niin tulen muidenkin kanssa toimimaan. Tilanne laittaa kummasti nöyräksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lauri74
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Tou 2004
Viestejä: 26
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 01.04.2006 14:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän osaava eläinlääkäri, varsinkin jos koirallekin tuttu, tekee sen homman mielestäni parhaiten. Se vaan tässä jurppii jos koirasta pidetään kiinni loppuun saakka vaikka piikki/luoti olisi helpotus. Kyllähän se riipaisee vanha kaveri pistää hautaan, varsinkin jos itse on vanhempi henkilö ja koira ainoa kumppani.
Kysäisenpäs tässä samalla miten hoidatte koiran hautauksen näin talvisaikaan kun lumi maassa ja maa roudassa. Ollessani aikoinaan armeijassa koiramiehenä Sodankylässä meiltä kuoli edellisen vuoden SM1 Soma vatsalaukun kiertymään. Elettiin helmikuuta ja eihän sitä saatu maahan pantua kun vasta loppukeväästä kun luti kävi sanomassa että kaivinkone tänne tai käytetään TNT:tä kuopan tekoon. Pari kuukautta sitä pidettiin muovisäkeissä koiratarhan takana ja me kasattiin sen päälle tavaraa ettei oravat käyneet repimässä säkkejä pesätarpeiden toivossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jahtimimmi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 33

LähetäLähetetty: 01.04.2006 20:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oman koirani lopetin maaliskuussa, maa oli pirusti roudassa mutta luolaharrastajina laitettiin koira maan alle, kyllähän maasta läpi mennään oli se roudassa tai ei. Ei siihen tarvita kuin luja tahto ja rautakanki kaveriksi.
Metsästyskaveri pääsi haudanlepoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15  Seuraava
Sivu 4 Yht. 15

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com