OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Koiran lopettaminen.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Koiran lopetus.
Itse
48%
 48%  [ 345 ]
Eläinlääkäri
51%
 51%  [ 361 ]
Ääniä yhteensä : 706

Kirjoittaja Viesti
GWP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tam 2006
Viestejä: 1442
Paikkakunta: tosi lähellä ruåttia

LähetäLähetetty: 01.04.2006 23:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
miten hoidatte koiran hautauksen näin talvisaikaan kun lumi maassa ja maa roudassa.

Kun viimeisin jouduttiin lopettamaan näin talvisaikaan, vein sen tuonne Oulun lähettyville tuhkattavaksi. Maksoi rutosti, mutta jos koira on yli 12 vuotta minun ystävänä ja eräkaverina ollut ei nykysatanen siinä paina mitään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eklu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Tam 2006
Viestejä: 2477

LähetäLähetetty: 02.04.2006 01:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei paina satanen mutta mitä tuhkaa sait, monet krematoriot toimii periaattella parikymmentä poltetaan samassa ja sulle tuhkaa tonverran. Yksittäin poltettuna hinta kovempi, ei tarvi ottaa itseensä tästä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4213

LähetäLähetetty: 02.04.2006 08:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä on vireä palveluskoira toiminta, aikoinaan kun meilläkin oli saksanpaimenkoira niin ollaan vielä maksettu kannatusmaksuna jäsenmaksu.
Yhdistyksellä on majat kentät ym systeemit ja pieneläin hautausmaa, talven varalle sinne kaivetaan kuopat valmiiksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
p_karjala



Liittynyt: 14 Mar 2005
Viestejä: 1
Paikkakunta: p-karjala

LähetäLähetetty: 08.04.2006 15:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lopputulos molemmissa sama!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
GWP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tam 2006
Viestejä: 1442
Paikkakunta: tosi lähellä ruåttia

LähetäLähetetty: 08.04.2006 22:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eklu kirjoitti:
Ei paina satanen mutta mitä tuhkaa sait.

Empä käynyt ostamassa tuhkaa, vaan vein koirani poltettavaksi. Sen ne varmasti tekivät.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lynx 360s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Tam 2006
Viestejä: 342

LähetäLähetetty: 14.04.2006 17:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

koirani kuoli talvella hautasin juhannusaattona,kävin järvestä sahaamassa jää kuutijoita ja rakensin jääkammion ja laiton koiran sinne ja peitin sahan muhilla,juhannuksena purin kammion koira oli umpijäässä laiton tekemääni honka arkkuun. Aamen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jon-na



Liittynyt: 18 Hei 2006
Viestejä: 5

LähetäLähetetty: 20.07.2006 20:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koira käytiin lopetuttamassa eläinlääkärillä tuossa kolme vuotta sitten. sokeritauti iski, meni sokeaksi ja 2-3 vuotta sitä piikitettiin ja annettiin lääkkeitä, viimeiset kk olivat kärsimystä koira tärisi ja sai kohtauksia samana päivänä tuli jo kaksi kertaa. katsottiin parhaaksi koiran lopettaminen vaikka muuten pirteä veitikka olikin mutta ei voitu enää kohtauksien aikana katsoa vierestä. veljeni vei minut kouluun ja muistan vieläkin kun koira katsoi takapenkiltä sokeana ikkunasta ulos viimeisen kerran... Sad kun tulin koulusta sinä talvi päivänä veljeni oli vienyt koiran mummoni luokse latoon jossa oli vanha pakastin. siellä se säilyi lopputalven yli ja heti keväällä ku routa alkoi lähteä kaivettiin hauta läheiseen metsään ja laitettiin koira sinne.

toinen oli kun 7 vuotta sitten ensimmäinen oma koirani sairastui siihen siihen ripulitauti vai mikä liekkään ollu liikkeellä. oireet olivat samat. koira ei syönyt eikä juonut ja makasi vain häkissä maassa koko päivän. isäni katsoi kun koira kärsi ja yritettiin eläinlääkärille soitella koko ajan, mutta kertaakaan ei missään vastattu. viimein isä ei enään jaksanut vaan kävi lopettamassa koiran itse. muistan senkin kun itkin omassa huoneessa ja kuulin laukauksen. pahaa teki, mutta koiralle se oli kaikista parhainta. isä laittoin koiran jätesäkkiin yön yli varastoon ja aamulla aikaseen kaivoi metsään haudan.

nyt itse olen 15 vuotias ja olen koko ikäni eläimistä pitänyt. olen tänä aikana päättänyt lukea eläinlääkäriksi, koska aina kun hätä on ollut ei eläinlääkäri ole vastannut, on sitten lähellä ainakin auttaja jos hätätulee. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hankipoika
Vieras





LähetäLähetetty: 21.07.2006 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse on aina lopetettu. Sad Isäntä pääasiassa mutta on sitä itsekkin tullut pari koiraa laitettua monttuun ja metri multaa päälle. Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Absolut
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 69

LähetäLähetetty: 30.07.2006 01:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ensimmäisen koirani (pystäri) lopetti eläinlääkäri kun kävi naapurin hevosta hoitamassa ja kysääsin samalla asiaa.Homma kävi siististi ,ensin rauhoitus ja sitten lopetuspiikki.Hirvikoiran ammuin itse.
Nykyisiä koiriani en varmastikkaan pystyisi ampumalla lopettamaan ,vanhuus tekee mielen herkäksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 31.07.2006 07:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän totuus on se,että jos on ollut hyvä metsästyskaveri,niin se ansaitsee myös arvoisensa lopetuksen!Olen joutunut pari kaveria lopettamaan ja niin teen myöskin nykyiselle vaikka kuinka itkettää!
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
march26
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Tou 2006
Viestejä: 89
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: 03.08.2006 13:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voi että, tässähän herkisty ihan niin, että piti ottaa koira syliin ja rutistaa oikeen kunnolla.
Kyllä tämä koira on niin uskomattoman rakas, että tekee hemmetin pahaa ajatellakaan et joskus täytyy vielä luopua. Yhden lemmikin olen joutunut hautaamaan viime talvena routaiseen maahan, kun nukkui pois pitkän sairastelun jälkeen. Kyllä siinä kova itku tuli, vaikka kyseessä olikin "vain" kilpikonna. Oli se sentään ollut ystävänä minulle jo 11 vuotta.
Crying or Very sad
Kun aika koittaa nykyiselle tai tuleville koirille, saa homman hoitaa meidän läheinen ell (koiran henkilääkäri ja myös meidän tuttu) omassa mökkimetsässä, minne sitten haudataan tai laitetaan tuhkina.
Sen sijaan jos onnettomuuteen joskus joutuu, niin sitten täytyy kyllä olla kanttia päästää itse toinen kärsimyksistään, eikä odotella eläinlääkäriä tai jotakuta muuta paikalle.
_________________
Jos seuraat omia jälkiäsi, et löydä minnekään..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
ERA KKO
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Lok 2006
Viestejä: 263
Paikkakunta: Itä-Suomi

LähetäLähetetty: 05.10.2006 15:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Absolut kirjoitti:
Ensimmäisen koirani (pystäri) lopetti eläinlääkäri kun kävi naapurin hevosta hoitamassa ja kysääsin samalla asiaa.Homma kävi siististi ,ensin rauhoitus ja sitten lopetuspiikki.Hirvikoiran ammuin itse.
Nykyisiä koiriani en varmastikkaan pystyisi ampumalla lopettamaan ,vanhuus tekee mielen herkäksi.


Saman on vanhuus saanut aikaan minussakin.
Nykyinen pystykorva on jo 14 vuotias ja patteja on ilmestynyt
takanivusiin kaksin kappalein (lääkärin mukaan voivat olla hyvälaatuisiakin). Kunto kyllä metsässä loppuu isännältä vielä tässä vaiheessa ensin, mutta jos lintuja aikoo ampua, on parempi jättää koira kotia.
Vaimon mielestä sitä ei lopeteta kummallakaan tavalla, mutta saa nähdä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Trompi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Syy 2006
Viestejä: 40
Paikkakunta: Varkaus

LähetäLähetetty: 06.10.2006 12:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä syöpä oli edennyt jo pitkälle, ja mitään ei ollut tehtävissä. Eläinlääkäri sanoin että jos ei vaivaa, niin hyvä. Mutta kun tulee kipuja niin sitten pitää lopettaa.
Vuosi vielä meni hyvin sitten alkoi laihtuminen. Silloin oli tehtävä päätös.
Viimeinen auringon lasku katottiin ja kiväärillä korvan taakse.
Sen pituinen se. Sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rexi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Syy 2005
Viestejä: 7

LähetäLähetetty: 13.10.2006 13:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Perjantai ja 13 päivä ??
Aamulla klo 10.00 eläinlääkäri pisti koiralleni piikin.
KKSS 14 vuotta ja 5 kuukautta.
Mukavia retkiä kertyi kolmentoista vuoden ajalta.
Vähän on haikea olo.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 13.10.2006 13:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rexi kirjoitti:
Perjantai ja 13 päivä ??
Aamulla klo 10.00 eläinlääkäri pisti koiralleni piikin.
KKSS 14 vuotta ja 5 kuukautta.
Mukavia retkiä kertyi kolmentoista vuoden ajalta.
Vähän on haikea olo.

Otan osaa Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Seuraava
Sivu 5 Yht. 15

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com