OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Koiran lopettaminen.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 13, 14, 15  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Koiran lopetus.
Itse
48%
 48%  [ 345 ]
Eläinlääkäri
51%
 51%  [ 361 ]
Ääniä yhteensä : 706

Kirjoittaja Viesti
MK05
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Huh 2006
Viestejä: 1079
Paikkakunta: Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 25.07.2007 10:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oisko olleet taloudelliset. Se kun ottaa sen 40-50 euroa tuo piikille vienti ja kaikilla ei välttämättä ole sitä "ylimääräistä" rahaa verrattuna pariin .22 patruunaan.
Vanhemmat ei muutenkaan tainneet paljon koirasta(eikä lapsestaan) välittää, jos just ripillä käyneen lapsensa pistää koiraa lopettamaan...
Ite oon kyllä aina vienyt koirani eläinlääkärin lopetettavaksi. On se kuitenkin koiralle helpompi tapa, onhan se jo muutenkin eläissään todennäköiseti jonkun kerran nukutettu. Tuntuis aika roisilta lähteä koiraa osoittelemaan aseella, ihmisen, johon koira on aina oppinut luottamaan...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nippe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2005
Viestejä: 177

LähetäLähetetty: 25.07.2007 11:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen lopettanut yhden koiran, en omaa vaan serkkujeni koira..
14vuotias spaniel..
Vein koiran metsään, narun nokassa puuhun kiinni, aseen lataus,
makkaraa heitin koiran eteen, niitä kun se naposteli ja pisteli poskeen ni täräytin niskaan, ei se koira makkarat nielussa kerkee tuntee mitään..

Omaa koiraani tuskin pystysin lopettaan... mut pakon edessä kyllä.

Et tälleen meillä..

Edit: Nytpä piti oma koira lopettaa.. Sesse repi naamarisa auki häkkiin, karkaili, ei ollut juoksuja lähimaillakaan joten en tiiä mitä tai mikä sille tuli. Kaveri tärräs ku piikkauskone ja näytti muutenki huono vointiselta.. Pala kurkussa sit talutin koiran metsään lapio ja haulikko olalla. Laukaus. Metri maata päälle. R.i.P.
Parempaa jahti onnea sesselle sielä autuaammilla jahtimailla.. Sad


Viimeinen muokkaaja, nippe pvm 07.03.2008 12:12, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
HannaMari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Elo 2006
Viestejä: 211

LähetäLähetetty: 25.07.2007 11:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ekan koiran lopetti eläinlääkäri. Oltiin jo valmiiksi klinikalla kun "tuomio" koiran kohtalosta paljastui röntgenkuvien kautta. Tuumasin, että mitäs tästä muuallekaan.. Siisti ja kivuton, vaan ei ilmainen.

Toisen koiran hoiti kaveri pyynnöstäni ja olin itse paikalla. Lopetustilanteen vielä pystyin katsomaan mutta sitten täytyi jo lähteä autolle. Kuva koirasta pyöri silmissä vielä pitkään tuon jälkeenkin.

Tuskin itse koskaan pystyn omaa koiraani lopettamaan, jos se tilanne joskus vielä eteen tulee. Olo oli aika kylmä molempien lopetuksen jälkeen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lingvisti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 116

LähetäLähetetty: 25.07.2007 12:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos koiran ja isännän välit ovat olleet kunnossa, koira luottaa isäntäänsä viimeiseen hengenvetoonsa saakka, kirjaimellisesti. En myöskään tule lopettamaan yhtäkään koiraani itse, mikäli sellainen pakko joskus eteen tulisi, vaan asian hoitaisi eläinlääkäri.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eraus
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Jou 2006
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 25.07.2007 22:57    Viestin aihe: koiruuksen lopetus Vastaa lainaamalla viestiä

Aika vaikea paikka se on koiruus lopettaa. Kerran kahtonu vierestä ku elukka lääkäri sössi minun koiran lopetusta. Tai kuolihan se mutta ei näyttäny ihan kivuttomalta. Sillon päätin että kun päättää ottaa pennu päätän myös sen kivuttomasti tarvittaessa lopettamaan. Vanhemmat ukot sannoo että " itellä se pittää lopettaa ettei jää uniin pyörimään " . Koira oli jo vanha 13v ja sairasteli lopussa, kun tuli tieto että oli kasvain niin ratkasu oli selevä. Semmosta se on.. nyt on taas nuori ja virkeä 2v kku!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
coorde
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 260
Paikkakunta: pohjos-suomi

LähetäLähetetty: 29.07.2007 11:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

koirani on saanut aina kunniakkaan mettäkoiran kuoleman.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LANTSIKKA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2007
Viestejä: 161
Paikkakunta: ilmajoki

LähetäLähetetty: 29.07.2007 20:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olin koiralleni ottamassa rokotuksia Eläinlääkärissä Oli tuttu kaveri tippa silmäkulmassa ja koira makas lattialla .Kaveri kertoi että koiraa oltiin lopettamassa .Oli rauhoittava piikki jo pistetty .Omat asiat oli hoidettu ja maksettu,niin Lääkäri kävi katsomassa joko vois pistää kuolettavan piikin.En tierä kauanko sitten pitää odottaa ettätodetaan KUOLLEEKSI . Tämä kaveri asuu sivukylillä .Matkaa noin 25-30 km . Sitte ajat takasin kotiin ja hautaat. niin meneehän siihen operaatioon useampi tunti .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lingvisti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 116

LähetäLähetetty: 29.07.2007 23:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse en näe mitään kunniakasta esimerkiksi siinä, että monivuotisen eräkaverini - siis koiran- aivot (tai jotkin muut kehon osat) lentävät mustikanvarpujen sekaan, minun itseni ampuman laukauksen tuloksena....

Kyllä sekin on joskus tullut koetuksi.

Mutta on varmaan niin monta arvomaailmaa kuin on miestäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
coorde
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 260
Paikkakunta: pohjos-suomi

LähetäLähetetty: 30.07.2007 10:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

totta,aivojen tai muiden koiranrupin osien roiskuttelu kanervikkoon ei ole kunniakasta.. lähinnä ajattelen sanaa iljettävä tai sairasperverssi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lingvisti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 116

LähetäLähetetty: 30.07.2007 11:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse käyttäisin ilmausta "diletanttimainen ja makaaberi teko".

Senpä takia (kuten aiemminkin jo totesin), kollaborointi kompetentin veterinäärin kanssa on ainakin omalla kohdallani näissä asioissa se eettisesti oikea, kunniallinen ratkaisu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
coorde
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 260
Paikkakunta: pohjos-suomi

LähetäLähetetty: 30.07.2007 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikä tanttimainen ja impotentti?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuusanka
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1018

LähetäLähetetty: 30.07.2007 13:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ensimmäinen koirani irlanninsetteri Seri oli kaksi viimeistä vuottaan vanhempieni hoidossa, koska omassa perheessäni ilmeni allergiaongelmia. Seri kuoli rotanmyrkkyyn 10-vuotiaana, uhkauksia myrkyttämisestä oli etukäteen kuulemma jo tullut. Onneksi en saanut selville myrkyn antajaa.

Pohjanpystykorvauros 13 v Jerin lopetin itse, enkä tee sellaista enää toiste. Ammuimme latvateeren, kaivoimme kuopan, keitimme ja joimme kahvit ja viimein heitin teeren sydämen kuoppaan. Pou ja koiran silmä oli saappaani vieressä. Vieläkin tapahtunut etoo.

Ppu Jeppe oli 14 v vanha, ja soitin karhuja ja susia nukuttavalle tuttavalleni ja kerroin Jepen hiipumassa olevan tilanteen ja että elämä ei tunnu siitä enää hyvältä. Että mitäpä tehdä? Sain vastauksen että vie se mahdollisimman pian eläinlääkärille ja kerro, että nukuttavat sen yhdistettynä tällä ja tällä aineella ja näillä määrillä. Lopetuspiikki on asia erikseen. Heti tarkoitti sitä, että kun koira on vielä jonkin verran voimissaan se luottaa isäntäänsä eikä pelkää outoja paikkoja, minkä se tekisi ollessaan viimeisillään. Tein työtä käskettyä samana päivänä ja eläinlääkäri hyväksyi kertomani nukutusaineet ja niiden määrän. Nukutus onnistui hyvin.
Nenäliinaa on tarvittu kaikkien kolmen koiran kuolemassa ja kuoppaamisessa muuhunkin kuin hien pyyhkimiseen. Hyvin kovia paikkoja ovat olleet kaikki kolme, aikuiselle miehelle.

Nykyinen ppu Jere on jo yli 11 v vanha, seisoessa takajalat jo lepattavat, kuulo on heikentynyt.. Jerelle toivon lähtöä tulevana tai seuraavana syksynä saappaat jalassa, vaikka hirvihaukusta suoraan suden suuhun. Uskon että sellainen loppu on yllättävä, nopea ja kivutonkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mvk
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Hei 2006
Viestejä: 27

LähetäLähetetty: 02.08.2007 21:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ite tulen lopettamaan oman koirani..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LANTSIKKA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2007
Viestejä: 161
Paikkakunta: ilmajoki

LähetäLähetetty: 02.08.2007 22:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olihan täs taannoin Mettästäjälehdes kuva ku omistaja piti sylis Ajokoiraansa jonka Susi oli ajosta popsinu. Oli pää ja kaulapanta .Ja sitte oli kaluttu selekäranka . Tuskin Omistaja tuumas jotta saipas Koira KUNNIAKKAAN ja helpon kuoleman .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
frontier
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 10.01.2008 16:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eläinlääkärille joutuu viemään oman. Vaikka paras olisi itse lopettaa, se olisi varmin ja koiralle helpoin. Tuttu paikka ja tutut maastot ja ainut ihminen heikolla hetkellä kun on jo puolustus kyvytön/heikko olisi se johon koira eniten luottaa, oma isäntä. Oman edellisen koirani lopetti eläinlääkäri koska käynnin yhteydessä totesi muun olevan vain kipujen pitkittämistä, kotimatka 85 kilometriä PARHAAN metsäkaverin kanssa oli todella raskas ja pitkä. Oma isäni ei enää vie eläinlääkärille koiriaan kun odotus aika on isännälle liian pitkä, sanoi helpommaksi molemmille kun tilanne on ohi sekunninosissa ja 100% varma. Älkää kikkailko vaan homman täytyy sitten kanssa onnistua koiran turha kärsimys on anteeksi antamatonta kuten muidenkin eläinten.
_________________
Ei reiän koolla ole merkitystä, kunhan vaan ei o väljä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 13, 14, 15  Seuraava
Sivu 7 Yht. 15

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com