OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

metsästyskärkiä itse
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
TuJul
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Tou 2005
Viestejä: 37

LähetäLähetetty: 11.08.2005 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuo kiinteät metsästyskärjet vaikuttavat aika mukavilta
ainakin G5 Montec ja Steel Force Venom, vielä kun sais halvemmalla...

vähän offtopic sorry Embarassed
_________________
Tavaraa kaupan, katso myyntipalsta! http://www.eralle.net/forum/viewtopic.php?t=22714
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lpaltsu



Liittynyt: 09 Elo 2005
Viestejä: 3
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 12.08.2005 07:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuommoisia teräviä taulukärkiä löytyy ainakin Pediarcherylta eri painoisina ja halkaisijalla. Muunmallisia siellä ei juuri olekaan...
_________________
/lpaltsu/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ainaosunut
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 190

LähetäLähetetty: 12.08.2005 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tämän voi poistaa

Viimeinen muokkaaja, ainaosunut pvm 15.04.2006 20:27, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
italaika



Liittynyt: 02 Tou 2005
Viestejä: 5

LähetäLähetetty: 31.08.2005 09:08    Viestin aihe: Helppo tee se itse metsästyskärki! Vastaa lainaamalla viestiä

Kokkeilkaapa niinkin yksinkertaista kärkeä kuin nro 6 siipimutteri ja 75 grainin taulukärki.Siipimutteri nuoleen siivet eteenpäin ja taulukärjellä putkeen kiinni.
Jonkun verran pitää tehdä metallihommia eli hioa siipiä/taulukärkeä teräviksi ja sopivan painavaksi kullekkin ampujalle.
Kärki toimii erittäin hyvin linnuille ja kyllä sillä rusakkokin tipahtaa.Parasta kärjessä on ettei se sukella helposti heinikkoon piiloon kun eteenkäännetyt siivet jarruttaa menoa
Edullinen ja helppo trimmattava,lentää ainakin mulla samaan osumapisteeseen kuin 125 taulukärkikin.
Kannattaa kokeilla. Exclamation
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lpaltsu



Liittynyt: 09 Elo 2005
Viestejä: 3
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 17.10.2005 13:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen nyt jonkun laukauksen kokeillut noilla itse tehdyillä kärjillä ja yrittänyt tarkkailla kestävyytttä. Valitettavasti En suorittanut liha/luu testejä vaikka noita hirvenruhoja on pihalla roikkunutkin.
1mm pianolangasta tehty versio kestää ulkonäköönsä nähden kohtuullisen hyvin. Jonkun kerran kun sillä kantoja ammuskeli (55 paunan vastakaarijousi), niin muoto alkoi selkeästi muuttua. Leikkaava pinta-ala ei juurikaan pienentynyt, mutta esteettien vaikutelma kyllä... Vaikuttaa loppupeleissä hieman liian hennolta.
2mm polkupyörän pinnasta tehty kärki sitä vastoin on tuntunut jämäkältä. Olen ammuskellut kantoja, kiviä ja maata, eikä kärki ole pahasti kärsinyt. Terotustahan se välissä kaipaa.
Tuntuisi, että olen löytänyt oman halvan pienriistakärkeni.

/Janne
_________________
/lpaltsu/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jamppa84
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Jou 2005
Viestejä: 10
Paikkakunta: Polvijärvi

LähetäLähetetty: 19.01.2006 11:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo mä kokeilin kans tehä noita "leikkureita"... Eli pitkään taulukärkeen
sahasin rautasahalla uran molemmin puolin, 25mm mattoveitsen terästä
palaset(joutuu vähän muotoilemaan) sopii aika hyvin rautasahalla tehtyyn uraan... Super epoxilla terät kiinni ja uunin päälle kuivamaan... Muista katsoa että terät tulee suoraan ja samaan linjaan... Very Happy
_________________
Meno päällä, joka säällä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kz6325
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Jou 2005
Viestejä: 36

LähetäLähetetty: 08.02.2006 14:25    Viestin aihe: Re: Helppo tee se itse metsästyskärki! Vastaa lainaamalla viestiä

italaika kirjoitti:
Kokkeilkaapa niinkin yksinkertaista kärkeä kuin nro 6 siipimutteri ja 75 grainin taulukärki.Siipimutteri nuoleen siivet eteenpäin ja taulukärjellä putkeen kiinni.
Jonkun verran pitää tehdä metallihommia eli hioa siipiä/taulukärkeä teräviksi ja sopivan painavaksi kullekkin ampujalle.
Kärki toimii erittäin hyvin linnuille ja kyllä sillä rusakkokin tipahtaa.Parasta kärjessä on ettei se sukella helposti heinikkoon piiloon kun eteenkäännetyt siivet jarruttaa menoa
Edullinen ja helppo trimmattava,lentää ainakin mulla samaan osumapisteeseen kuin 125 taulukärkikin.
Kannattaa kokeilla. Exclamation

Olen ampunut 550 rusakkoa itse tekemälläni siipimutteri kärjellä ja se toimii, jos:Jousen heitto on vähintään 260 jalkaa sekunnissa ja terä on terävä.Siipimutterin siivet laitetaan etuviistoon ja terotuskulma on suunnilleen sama kuin puukossa.Siivistä leikataa kolmiot edestä pois ja teroitetaan.Pitkä taulukärki teroitetaan neliskanttiseksi ja vastakkaiset särmät asetetaan siipien kanssa kohdakkain.
Kärkeä olen käyttänyt kaikkeen Suomessa sallittuun riistaan,poislukien Kauris,Majava,Mäyrä,Metso ja Hanhet.Talvikunnossa olevaan Supiin kärki ei sovi,nahka antaa myöten ja kuolettaa uppoamisen.
PS.Neljä Kettuakin olen kärjellä saanut.
Vielä kerran,kärki sopii vain tehokkaimmille jousille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TMK88
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Mar 2005
Viestejä: 29

LähetäLähetetty: 29.03.2006 13:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jamppa84 kirjoitti:
Joo mä kokeilin kans tehä noita "leikkureita"... Eli pitkään taulukärkeen
sahasin rautasahalla uran molemmin puolin, 25mm mattoveitsen terästä
palaset(joutuu vähän muotoilemaan) sopii aika hyvin rautasahalla tehtyyn uraan... Super epoxilla terät kiinni ja uunin päälle kuivamaan... Muista katsoa että terät tulee suoraan ja samaan linjaan... Very Happy


Mite helposti onnistu sahata rautasahalla urat?? Itse yritin ja oli muuten nii kovaa tavaraa ettei kyl tullu edes naarmua taulukärkiin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
texmachine
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Syy 2005
Viestejä: 141

LähetäLähetetty: 29.03.2006 14:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tämän voi poistaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jannen87
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2006
Viestejä: 110
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 05.05.2006 13:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllä se tekee urat...tekaset vaan puristus suojat joissa on tukevat ohjurit ja painat ja jynssäät menemään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jannen87
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2006
Viestejä: 110
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 24.05.2006 15:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kukaan tehny leikkuria sillä siipimutteri tsydeemillä ? jos on niin onko mahdollista laittaa kuvia mulle sähköpostiin vaikka janne.nilirova@jippii.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tosinuija
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Mar 2005
Viestejä: 460

LähetäLähetetty: 24.05.2006 19:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tai olisko mahdollista laittaa tänne foorumille kuvia nähtäväksi, kiinnostusta varmasti olisi muillakin Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
briha
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 14 Jou 2006
Viestejä: 56
Paikkakunta: P-K

LähetäLähetetty: 14.01.2007 00:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tehtiin kokeeksi leikkuri terät kenttäkärkeen rosterista hopealla juottamalla.On toiminut hyvin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com