OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Gore tex ja muut....
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
sako
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 83

LähetäLähetetty: 28.07.2005 20:12    Viestin aihe: Gore tex ja muut.... Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla ois dilemma. Olen ajatellut hankkia itselleni uuden kalvopuvun mutta en tiedä minkälaisen. Siispä sinä kokeneempi, neuvo tyhmempääsi. Kävin tuossa kokeilemassa yhtä pukua joka tuntui jo suorastaan perverssillä tavalla tosi hyvältä pitää päällä, mutta niinhän ne uudet ja hienot vermeet kai aina. Onko kellään kokemusta sellasesta Harkila tai Härkilä tai Harkilä tai joku sellainen. Olen kuullut että se ois aika käytännöllinen. Harrastan enimmäkseen linnustusta eli kävelyä piisaa, toisaalta olen myös mukana hirviporukassa ja jos kutsu käy passiin pitäis samalla puvulla pärjätä sielläkin. Onko sellanen ees mahdollista???

Ja sitä Jahti&Jakt !&%¤# en sit päälleni laita, että ei tarvitse edes suositella.
_________________
"I run my unit how I run my unit!!!"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2097

LähetäLähetetty: 29.07.2005 09:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikillahan meillä omat tapansa metsästää ja yksilöllistä hikoilu ja se, että mistä pitää mutta vaikea ainakin minulla tulla toimeen yhdellä puvulla.
Syksyiset kanalintujahdit sen verran hikoiluttaa, että kalvopuku ahistaa.
Silloin päällä ainoastaan normaali puuvilla/polyesterisekoitekangas maastotakki.
Ainoastaan pukuni (Chevalier light Montana) housut jalassa suojaamassa kosteilta pensailta ja aluskasvillisuudelta.Takki sitten repussa siltä varalta,että alkaa satamaan.
Tuo Chevalier ohut, siinä ainoastaan verkkovuori mutta silti lämmin liikkuessa.Passiin mentäessä myöhemmin syksyllä alle sitten riittävästi Fleecejä.Oikeanlaiset urheilualusasut alimmaiseksi kun laittaa niin hiki ei jää ihoa vasten kylmettämään.
Talvella pakkasten aikana jätän kalvopuvut kotia.Silloin alle microfleece alusasu, päälle lisää fleeceä ja päällimmäiseksi taas tuulenpitävä puuvilla/polyesteri lumipuku.
Tuolla konseptilla tulee muutenkin ulkona oltua vuodessa sellaiset 250-300 päivää ja harvoin kastun tai palelen.
Jos sinulla ei rahasta tiukkaa niin valitse aito Goretexpuku.Mahdollisimman ohut kuoripuku niin voit lämpötaloutta säädellä kerrospukeutumisella.
Valitse itseäsi miellyttävä malli. Kiinnitä huomiota asun äännettömyyteen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
korpikanto
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Hei 2005
Viestejä: 48

LähetäLähetetty: 30.07.2005 18:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käytäppä haku-toimintoa niin yllätyt...näin kävi minullekkin...kun kyselin samaa asiaa...
_________________
Mikään ei ole niin vaikeaa kuin ripulipaskan piättäminen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6517

LähetäLähetetty: 11.08.2005 10:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joko Sako on puvun löytänyt ?

Käykääppä ihmettelemässä Fjällrävenin mallistoon. Ne on luopuneet gore-tuotemerkin käytöstä, mutta kalvo siellä on vieläkin ja päälykangas G1000sta. Sitä ydinsodankestävää. Tuli asiaa vaatekauppaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Petteri_N
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 1180

LähetäLähetetty: 11.08.2005 11:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Erittäin harmi homma ettei tuota Fjällun Hunteria enää saa gorekalvolla. Mulla on moinen ollut 9 vuotta käytössä ja on se vaan perkuleen kestävä tuo G-1000 pintakangas. Ihmetyttää tämä nykymuoti kun lähes joka merkillä on joko jonkinmoista lörppökangasta tai sitten jotain ihmeen kahisevaa muovia. Povarin vetoketju on nyt mennyt rikki ja lahkeiden sisäreunat on pitänyt paikkailla. Siellä se kulutus onkin kovinta. Pari vetoketjutaskua kun ois lisää, niin enpä muuta puvulta kaipais.
_________________
Meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6517

LähetäLähetetty: 11.08.2005 12:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kalvo siellä uudessakin on, mutta ei goren nimellä. Ai niin ja puvun malli ei ole hunter vaan olkohan forest.

Sen verran katsoin ominaisuuksia että veden kesto 7000 mm ja hengittävyys 7 litraa / m2 / 24h. Wanhassa hunterissa hengittävyys oli 8 litraa. Eli Hieman tiiviimpi on tuo uusi.

Kävin jo pukuun tutustumassa ja asiallista yön jälkeä oli. Sekä taskuissa löytyi. Olen jo kirjoittamassa joulupukille kirjettä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tvälläri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 3423
Paikkakunta: Mikämikämaa

LähetäLähetetty: 23.08.2005 08:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläkin on vastaavaa käynyt mielessä, mitä tän topicin aloittajalla, mitä tässä oon metästysnetistä eri topicceja selaillut niin, mielipiteitä on todella monenlaisia. Ainut mikä itsellä on oikeastaan kalvopuvun ehtona, on se että sen on oltava maastokuvioinen (itsellä kun sattuu olemaan jonkunmoinen perversio camoon Cool ). No tällä hetkellä valinnanvaraahan ei ole hirveästi ko. vaatimuksilla, deerhuntteri, swedteami, ja aa-produktioni. Tietenkin Jenkeistä tilaaminen on yksi vaihtoehto, mutta kun kyseessä on vain yksi artikkeli laskeskelin että lähetyskulut kuormittavat ko. tilausta hieman turhankin raskaahkosti. No Deerhuntterin puvut mitä olen käpistellyt niin eivät yksinkertaisesti sovi kauniille suomalais-vartalolleni, takki on sopiva ja housut ei mahu tai kun housut mahtuu niin takki voisi toimittaa puolijoukkueteltan virkaa. alinen nyt on vaan niin pirun kallis etten siltä raaskisi ostella siitä syystä mitään. swedutiimillä ei ole ollut sopivaa mallia, kamppeet on järjestään liian paksuja omaan käyttöön.

No koin tuossa ahaa-elämyksen ja huomasin flektarnikuvioiset BW-"sadeasukokonaisuuden" hengittävällä gore/sympatex kalvolla (puvuissa voipi olla jompaa kumpaa koska pundesveeri on kummatkin hyväksynyt) onko porukoilla kokemusta vastaavasta puvusta? sehän on alunperin muiden asusteiden päälle suunniteltu pidettäväksi, mutta tämähän luo vain enemmän potentiaalia loppusyksyn kerrospukleutumista ajatellen...
_________________
"Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Retonkimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 1407
Paikkakunta: Riekkomailla

LähetäLähetetty: 25.08.2005 17:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peltsu kirjoitti:
Kalvo siellä uudessakin on, mutta ei goren nimellä. Ai niin ja puvun malli ei ole hunter vaan olkohan forest.

Sen verran katsoin ominaisuuksia että veden kesto 7000 mm ja hengittävyys 7 litraa / m2 / 24h. Wanhassa hunterissa hengittävyys oli 8 litraa. Eli Hieman tiiviimpi on tuo uusi.

Kävin jo pukuun tutustumassa ja asiallista yön jälkeä oli. Sekä taskuissa löytyi. Olen jo kirjoittamassa joulupukille kirjettä.


Kävin myös tuohon Fjellun pukuun tutustumassa. G-1000 kangas on varmasti kestävin pintamateriaali mitä markkinoilta löytyy, taskujakin oli riittävästi mutta: Raskas, kankea ja omituisen pitkä helma. Tuli myös sellainen tunne että lämmin tulee tuossa takissa. Varmaan ajan kanssa muotoutuisi paremmin päälle, mutta joku siinä tökki. Cariboun housuja en kyllä edes kokeillut, näyttivät kyllä nekin tosi kestäviltä mutta muuten eivät jotenkin innostaneet kokeiluun.

Sen sijaan kokeilin muutamaa Haltin pukua ja sitten nappasi: Haltin Siida-puku oli kuin tehty meikäläisen päälle. Oli myös yllättävän kevyt, reilusti taskuja sekä hyvät tuuletusvetskarit. Myös huppu oli paremman tuntuinen kuin Fjellussa. Pintamateriaali on tietenkin sellainen hieman pehmeä ja varmasti myös kipinäherkkä. Hinta ei kuitenkaan ollut paha, Partioaitassa 349€ (ovh 479€).

Saa nähdä pitääkö katua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6229
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 25.08.2005 18:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos se puvun kangas on samaa, sellaista "säämiskämäistä" kuin minun Kaltio-puvussa, niin se kyllä on varmaan yksi kipinäkestävimmistä näistä tavallisista eräkalvopuvuista. Ainakin mitä olen kuullut niin moni moittii kalvopukujen kipinäkestävyyttä, mutta mulla on tullut vaan pari pientä ei-kalvoon yltävää reikää ja tällä on joku yö nukuttu tulilla ynnä monet muut kerrat istuttu.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
webram
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Tou 2005
Viestejä: 699

LähetäLähetetty: 26.08.2005 07:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt tulee tietysti ammattlaisilta "turpaan", mutta mulla ei kyllä ole pahaa sanottavaa tuosta Erätukun Air-Tex-puvusta. Varmaankin siksi, ettei paremmasta ole kokemuksia!

Hintaansa nähden oikeinkin hyvä ja kestävä tällaisen miehenkokoisen äijänkörilään päällä. Kaksi kautta olen sen kanssa metsässä könynnyt ja ihan tyytyväinen olen ollut. Ainoa mitä siihen kaipaisi on tuo huppu. Nyt uudessa Pro-mallisa sellainen näyttää olevankin. Taskuja ym. ihan riittävästi ja tuuletus ynnä tuo hengittävyys ollut, ainakin mun puvussa, kohdallaan.

Oli myös nyt sorsa-aloituksessa päällä enkä sulanut. Takki tosin piti ottaa päivällä pois päältä, mutta illalla se oli taas ihan asiallinen varuste. Housut eivät hiostaneet koko reissulla, vaikka rantaa käveltiin jokunen kilometri. Kun alle mättää tarpeeksi kerroksia, niin pärjää myös pakkaspassissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6517

LähetäLähetetty: 26.08.2005 11:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuota raskautta minäkin ihmettelin, mutta kun G1000 ei vety sateellakaan niin ei se ainakaan raskaammaksi muutu. Saas nähä. Sen verran on vertailupohjaa fjällin ja sastan kamppeista etteivät ole samalta seinältäkään.

Haltin pukua kävin kattomassa AV-aseessa kesällä. Sanoivat kuitenkin etteivät enää haltia myy kun ne tehään virossa ja laatu ei ole sellaista mitä virtanen haluaa myydä. Noh, olen minä pöljä virtasta ennenkin uskonut.

Webramin kommentti "Housut eivät hiostaneet koko reissulla, vaikka rantaa käveltiin jokunen kilometri" herätti vähän mietteitä. Niin, suurinpiirtein vettäpitävä puku se on ja jos ei liiku niin hengittäähän se silloin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Byli
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hei 2004
Viestejä: 106
Paikkakunta: Pieksämäki

LähetäLähetetty: 26.08.2005 12:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Härkilän puku on hyvä ja siinä on 5v puhkikulumattomuus takuu.
suosittelen pukua
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kurtti
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 55

LähetäLähetetty: 26.08.2005 12:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kukaan käyttänyt Norrönan Gore-pukuja. Kiinostaisi ainakin niiden uutuus "Forelhogna PacLite Jacket"-takki, pitäisi olla äänetön ja kevyt(600g).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kurtti
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 55

LähetäLähetetty: 26.08.2005 12:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Piti laittaa vielä kuva takista!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
sako
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 83

LähetäLähetetty: 31.08.2005 14:58    Viestin aihe: Vastaanpa. Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos paljon tiedoista. Puvun osto on nyt sit tässä huulilla ja päätökseni olen tehnyt, kiiotksia vielä kaikille vinkeistä.
_________________
"I run my unit how I run my unit!!!"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com