OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

308 ja teeri
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
miksa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2004
Viestejä: 643

LähetäLähetetty: 30.10.2005 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

*Konna* kirjoitti:
Tulipa tuossa tälläne off topic: mieleen että mitäköhän aikaa erälle.net elää...Ei ainakaan sitä mitä minä elän. Laughing Cool


Siirrä kellos normaaliaikaan... jospa rupeis täsmäämään. Wink

Tosin kesäajassa tämä foorumi ei ole ollutkaan. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
*Konna*
***


Liittynyt: 30 Huh 2005
Viestejä: 921

LähetäLähetetty: 30.10.2005 12:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

miksa kirjoitti:
*Konna* kirjoitti:
Tulipa tuossa tälläne off topic: mieleen että mitäköhän aikaa erälle.net elää...Ei ainakaan sitä mitä minä elän. Laughing Cool


Siirrä kellos normaaliaikaan... jospa rupeis täsmäämään. Wink

Tosin kesäajassa tämä foorumi ei ole ollutkaan. Very Happy

Siis niinku häh!? Mun kello ja kaikki muutki (netissä,tv:ssä) näyttää nytte noin 11.35 ja täällä noin 12.35. Kumpi tässä oikee sekoilee?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
miksa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2004
Viestejä: 643

LähetäLähetetty: 30.10.2005 12:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielenkiintoista... Shocked

Mulla tää on koko kesän ollut väärässä ajassa ( tunnin jäljessä ), ja nyt oikein. Eli 11:43.

Näkyykö sulla tuolla alareunassa GMT +2 ja tietokoneen kello näyttää myös eri aikaa kuin foorumin kello ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
*Konna*
***


Liittynyt: 30 Huh 2005
Viestejä: 921

LähetäLähetetty: 30.10.2005 12:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

miksa kirjoitti:
Mielenkiintoista... Shocked

Mulla tää on koko kesän ollut väärässä ajassa ( tunnin jäljessä ), ja nyt oikein. Eli 11:43.

Näkyykö sulla tuolla alareunassa GMT +2 ja tietokoneen kello näyttää myös eri aikaa kuin foorumin kello ?

Mulla on tuolla GMT +3 ja muut kellot on tunnin vähemmän ku foorumissa
Very Happy Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
miksa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2004
Viestejä: 643

LähetäLähetetty: 30.10.2005 12:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

*Konna* kirjoitti:
miksa kirjoitti:
Mielenkiintoista... Shocked

Mulla tää on koko kesän ollut väärässä ajassa ( tunnin jäljessä ), ja nyt oikein. Eli 11:43.

Näkyykö sulla tuolla alareunassa GMT +2 ja tietokoneen kello näyttää myös eri aikaa kuin foorumin kello ?

Mulla on tuolla GMT +3 ja muut kellot on tunnin vähemmän ku foorumissa
Very Happy Very Happy


Jepjep. Saattaa vaikuttaa asiaan... Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2005
Viestejä: 736
Paikkakunta: P-Savo

LähetäLähetetty: 30.10.2005 17:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mehta_mies kirjoitti:
minun osalta loppui tämän syksyn metästely..nyt sitten ootellaan kevättä ja vares jahtia


Kyllähän sitä vielä pääsee pitkän aikaa jahtiin. Hirvi, jänis, kettu, luolakoira hommat, loukutus jne. Kausihan ei ole kuin vasta alussa Cool
_________________
Suosin suomalaista!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 30.10.2005 22:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näädän jäljelle mars. Vaikuttaa suoraan kevään lintukantaan, varsinkin pyyt kiittää kun muutaman kultakurkun jäljität talven aikana. Muuta et tarvitse kun yöllisen jäljen, sukset ja haulikon. Suosittelen lämpimästi, kun kerran eksyt näädän parijäljen perään, et tavasta eroon pääse. Meikäläisellä vaihtui jo vuosia sitten näätäjahtiin jänishommat (yli 15 vuotta sitten), sen verran hyvin se näädän jäljitys onnistuu yksinäänkin (verrattuna jänisjahtiin).

Kun lunta sataa, odottelet yön ylitse ja etsit näädän parijäljen. Tämän jälkeen sukset jalkaan ja haulikko selkään. Sitten vain jäljität niin kauan kuin jälki loppuu joko puun koloon, oravan pesään tai vaikkapa suo-ojan turvekasaan. Sitten ase valmiina rapistat puun kaarnaa tai kaivat rassilla turvekasaa/kivikkoa. Tämän jälkeen sieltä vilistää kovaa vauhtia näätä karkuun (jso vilistää). Kannattaa varata päivä aikaa jäljitykseen. Huomaa, että jäljen pitää olla korkeintaan yön vanha. 2 yötä vanhaa jälkeä ei kannata seurata kuin poikkeustapauksissa.

Niin ja kettu, supikoira sekä minkit odottavat saalistajaa, ei kun loukut vireeseen tai rautoja putkiin.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehta_mies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Syy 2005
Viestejä: 1978
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 31.10.2005 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllähän se mieli tekisi tehä supi/kettu loukku..mistäköhän saisi oikeen hyvät ja selvät ohjeet?
_________________
pikkupojista rusakoihin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
ville 90
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Maa 2006
Viestejä: 32
Paikkakunta: kajaani

LähetäLähetetty: 10.03.2006 13:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onko kenelläkään kokemusta linnustuksesta 308:lla. eli millainen on lentorata ja repiikö se lintua jne?? Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 11.03.2006 13:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On kokemusta. Ei revi lintua, jos löydät sopivan luodin, lentorata on 200 metriin lähes viivasuora, 300 metriin ei ihan niin suora. Alle 300 m matkoilta osuu vielä kohtuudella. Harjoittelua kovasti, sillä se onnistuu. Nyt kun alat keväällä treenata, olet syksyllä jo paljon varmemmalla pohjalla.

Kaliiperilla ei ole oikeastaan paljon mitään väliä, kunhan opettelet ampumaan kyseisellä kaliiperilla. Ja siihen ei auta kysely tai pohdinta, vaan harjoittelu.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ville 90
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Maa 2006
Viestejä: 32
Paikkakunta: kajaani

LähetäLähetetty: 11.03.2006 15:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

okei. pitää ruveta reenaamaan siis Smile
_________________
Nyt nappaa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pkivela
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Maa 2006
Viestejä: 118

LähetäLähetetty: 16.03.2006 10:47    Viestin aihe: Re: teeri Vastaa lainaamalla viestiä

Moi

Mitä latauksia käytät 300WM:ssa? Mulla on melko uusi Tikka T3:n SS Lite.
En ole vielä ladannut itse. Pitää kerätä ensin hylsyjä.
Sakon Racehead on ollut todella tarkka ja pari lintua ammuttuna.
Norman 9,7g pelittää myös hyvin.

Äänihän tässä aseessa on jumalaton. Toisaalta ei haluaisi lisätä kevyen kiväärin painoa vaimentimella...

PK

Noita scenareita ei kyllä kannata lintuunpäin ladata.Itellä oli tänään tollanen pikatilanne, että ase oli kohdistettu juuri noilla 12 g:n scenareilla, kaliperiin 300WM. ja tietäähän sen miten kävi vaikka "joku" sanoi, että on reikäpäisillä tarkkuusluodeilla ampunut teeriä ja on tehnyt nätin pienen reiän. No ei tarvinnut suolestamaan enää ruveta, onneksi jäi toinen puoli osittain jäljelle Embarassed[/quote]
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Novaman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2004
Viestejä: 208
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 16.03.2006 11:03    Viestin aihe: Re: teeri Vastaa lainaamalla viestiä

pkivela kirjoitti:
.
.
ja tietäähän sen miten kävi vaikka "joku" sanoi, että on reikäpäisillä tarkkuusluodeilla ampunut teeriä ja on tehnyt nätin pienen reiän. No ei tarvinnut suolestamaan enää ruveta, onneksi jäi toinen puoli osittain jäljelle Embarassed

Todennäköisesti täällä lainataan minun seikkailujani sarjassa ".308-teeri-scener".
Jos näin on, niin alkuperäinen "nätti pieni reikä" oli teeressäni muistaakseni peukalon pään mentävä. No kauneus(nätti) on katsojan silmissä.
_________________
Varis on aina haulipanoksen arvoinen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mk2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Syy 2005
Viestejä: 810
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 16.03.2006 12:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:
On kokemusta. Ei revi lintua, jos löydät sopivan luodin, lentorata on 200 metriin lähes viivasuora, 300 metriin ei ihan niin suora. Alle 300 m matkoilta osuu vielä kohtuudella. Harjoittelua kovasti, sillä se onnistuu. Nyt kun alat keväällä treenata, olet syksyllä jo paljon varmemmalla pohjalla.

Kaliiperilla ei ole oikeastaan paljon mitään väliä, kunhan opettelet ampumaan kyseisellä kaliiperilla. Ja siihen ei auta kysely tai pohdinta, vaan harjoittelu.


Viime syksynä sain teeren 308:lla ja pikkusen vain nippas rankaa. Matkaa 100m. Ite tykkään hiiviskellä mahollisimman lähelle teertä ennen laukausta. 200-300m laukauksia voi harjotella radallaki, mutta hiipimistä (tai naakimista) ei voi ku metässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sopranos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Hel 2005
Viestejä: 1067
Paikkakunta: Etelä-Suomi/Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 16.03.2006 18:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teeri kun istuu männynkäkkärässä puuttomalla rämeellä ja matkaa on
reilut 200 m niin ei siinä ole mahdollista hiiviskellä vaan on ammuttava
kaukaa ja silloin on aseen ja miehen oltava käynnissä että putoo.

Sen takia kiikarin kohdistus ja harjoittelu on hyvä tehdä 200 metriltä.
Teeri ei yleensä anna "uusintoja" joten ensimmäisellä pitäisi pudota.
_________________
Välineet, luvat ja eväät vähän maksavat mutta
liha on ilmaista ....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Sivu 6 Yht. 10

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com