OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vilperin tarinapalsta.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 03.11.2005 23:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tultiin kämpille ja todettiin että joku s------n elukka oli käynyt repimässä muovikassia, joka oli nostettu harjaa kannattavan tolppaan jätetyn oksantyngän varaan vieden sieltä Mörrille tarkotetun makkaran ja jättäen hampaan jäljet jätkälle tarkotettuun makkaraan.Alapuolella oli penkki jonka avulla oli hyvä käydä varkaissa.Pähkäilyjen tuloksena päädyimme siihen lopputulokseen että kyseessä oli ollut joku isompi koira.No kaikkea tapahtuu.Ei muuta kuin sauna ja mökki lämpimäksi ja perunat ja kassleri kiehumaan saunomisen ajaksi.Saunasta tultua syötiin hyvin ja Tärppikin palasi kokkikurssiltaan tuoden mukanaan halvan mäyräkoiran(1.1 €) No jos noin halpaa kaljaa löytyy niin pitäähän sitä maistaa,että missä vika! Tärpin vaimokin kävi vielä meitä moikkaamassa ja tarinoitiin niitä näitä ennen nukkumaan menoa.Mää lähren huomenna töitten jälkeen koiranpojan kanssa mökille joten jatkuu ens viikolla. T: Vilperi
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 08.11.2005 22:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos huomenna jaksais taas jatkaa tätäkin palstaa.
_________________


Viimeinen muokkaaja, Vilperi pvm 05.09.2009 15:58, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tärppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Mar 2004
Viestejä: 1699
Paikkakunta: Pallas

LähetäLähetetty: 08.11.2005 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heh hee Laughing
Vähänkös repesin tuolle yhdelle kuvalle, missä oli riittävästi tuliliemiputeleita, sekä 43 ja 44 nro:n kengät!
Tuosta olis enää puuttunut yksi riistalintu, niin olisin antanut 10-points ja papukaijapihdit Very Happy

Mulla tässä hieman ollut kiirus tuon y-kurssin kanssa, etten ole joutanut kirjoittelemaan, mutta loppuviikosta jatketaan...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 14.11.2005 20:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No se 9. 11. jäi haaveeks kun tää Eralle.net ei auennut koko päivänä.Ja loppuviikko oli noiden leipätöiden takia niin kiireinen ettei ollut intoa laittaa tänne mitään. Mutta palataan tarinaan: Aamulla sitten heräiltiin kovaan vesisateeseen ja tuuliseen ilmaan. Hiukan tuntui ne halvat oluetkin siellä jossakin takaraivossa.(ilmiselvästi oluterä oli valmistusviallinen kun se sillätavalla vaikutti.Siinä syy halpaan hintaan.) Keiteltiin kahveet ja turinoitiin niitä näitä ja varrottiin josko keli alkais vähän asettua.Oisko ollut joskus 9-9.30 aikaan kun sade loppu.Ei muuta kuin pojat metälle.(Tärppi kyllä sano lähtevänsä tankkaamaan autoa.[vai kävikö tyhjentää itsensä]) Anyway me Markon ja Möykyn kanssa lähdettiin käveleen kohti pohjoista ja oltiin sovittu että jahka Tärppi reissultaan ehtii niin se sitten soittelee.Rauhallista oli ja mä jouduin hyvin usein sanomaan Markolle että mitäköhän se yläkerran ukko lienee ajatellut kun oli totakin seutua luonut.(Sellaista S------n pirunpeltoa osui meidän tielle vähän väliä. Jos joku ei tiedä mitä pirunpelto tarkoittaa niin kerrottakoon se tässä: Pirunpelto on erilaisia kiviä aivan vieri vieressä ja pahimmillaan niin että joutuu hyppäämään kiveltä kivelle ja nilkkojen nitkautusvaara on erittäin suuri.) Eiköhän tota taas tälle illalle tullut sopivasti. Jatkuu................
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 14.11.2005 22:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tärpille: ÄLÄ koskaan sekoita muijaas näihin miesten asioihin! Olisit päässyt saunomaan, sorsastamaan ja syömään sorsapaistia muussin kera jos olisit tullut mökille sen uuden kaverin kera.(Ei millään pahalla vaimoas kohtaan mutta ellei nainen käy itse metsällä niin ei se voi koskaan ymmärtää näitä kuvioita.) Paas laittaen se CD postiin ja niitä valokuvia meidän reissulta ja tietenkin uudesta metsästyskaverista sähköpostilla. T:Vilperi
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 17.11.2005 00:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos taas muutaman rivin lisäis: Kerittiin siinä Markon kanssa kävellä erilaisia maastoja ja hiljaista oli. Yhden pienen haukun koira sai joskus tunnin päästä,mutta en kerkinyt haukulle.Tultiin taas yhden pirunpellon ja hakkuuaukean yhdistelmään ja koira sai karkotettua maasta yhden teeren ja me H-Moilasina ihmettelemään.Miten se nyt täällä voi olla?Oli sen verran isoja kiviä siinä että jos me oltais oltu vähän varovaisempia siinä,niin se olis karkottununut meitä kohti. Se kuitenkin näki meidät ja kurssi vaihtui välittömästi.Mehän meinattiin että tilanne ohi ja pistettiin tupakiksi.Ja eikös samalla hetkellä sieltä pomppaa kaks lisää.Ja taatusti meistä poispäin. Sitten olikin jo aika tarkastella että missäs me oikein ollaan. Se onkin taas aivan oma tarinansa; Jatkuu.....
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tärppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Mar 2004
Viestejä: 1699
Paikkakunta: Pallas

LähetäLähetetty: 17.11.2005 01:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu en Wink Nytkin tuo eukko perkule tuossa skannailee tällä koneella dioja ja vie kallista aikaa täällä foorumilla!!!

Tuolla aikaa meikäläinenhän siis ajeli ensin pitkin Kinkonginkangasta ja tankkasin ooppeliin 5:lla bensaa! Kun oli jo rahat loppuneet torstaina Rolling Eyes
Siinä ajellessani kohti tapaamispaikkaa olin välillä hirvimiesten kanssa tekemisissä ja eihän ne kovin hyvin suhtauneet, kun autolla ajoin tiellä ja hirvihaukku oli alle 200m:n päässä.

Siitä selvittyäni jatkoin matkaa kaaralla ja löytyikin sopiva parkkipaikka ja hyvät rajalinjat kävelemistä helpottaen...
Avasin oven ja ensimmäiseksi silmiini osui säähavaintopallon jämät!
Luki kilvessä, että oli arvoton.
Noh, matkaan ja minimagnumeita makasiiniin.
Noin viissataa meetteriä käppäilin linjaa itään ja notkossa käänsin suunnan pohojoseen.
Tulin vanhalle aukolle, missä oli selviä merkkejä supista, tai mäyrästä. Lohkareita perkuleesti ja kulkureittejä oli havaittavissa!
Merkkasin paikan gepsiin.
Jatkoin satakunta metriä suoraan ja olin aukean laidassa, kun edestä lähti teeri. Matkaa arviolta 30 m. Tietysti ammuin, mutta kun ei osu, niin ei vieläkään osu Embarassed
Matka jatkui ja laulu soi...
Noin km:n jälkeen olin ihan varma, että Suvilum ja Marko ovat jo koiran kanssa lähellä.

Ajattelin laittaa notskin pystyyn minimaalisen lammikon rannalle ja odotella sovitulla kohdalla.

Viimeistä suota ylittäessäni, mättäältä toiselle hyppiessäni tietysti silloin lähtee alle 30m:n päästä maasta taas teeri!
Lyijyä perään toivottoman tuntuisesti. Ei, niin ei!!!

Sitten vajaa sata metriä ja eikun nuotiota pystyyn ja kilautus kavereille.
Ilman kirvestä katselin lähiseudun kannot ja hakkuujämät, sekä tuulensuojan notskille.
(Kuvia löytyy tuolta mun kuvalinkistä)
Sain tulet tehtyä ja soittelin kavereille. Olivat ns. ihan pihalla mun paikasta, eli mun tarkempi vanha kartta oli varmaan huono Shocked
Onneksi esiin astui nyky tekniikka, eli gps. Suvilumelle annoin mun koordinaatit ja hänhän niitä näppäilemään omaan gepsiin.
Kotvasen kesti näppäily ja sitten tiedettiin, että olin n.500m:n päässä Markosta ja Suvilumesta. Ja miten ihmeessä oltiinkin menty ristiin?
Olivat äijät menneet liiaksi itään???
Odottelin ja kohensin kiven takan tulta. Kohtahan sieltä vähintään Mörri mut löytäisi.

Tulihan sieltä koko partio ja kertoiltiin tapahtumat puolin ja toisin.
Paisteltiin slerpat ja mietittiin jatkoa.
Ajateltiin, että kierretään yhdessä ensin suoraan rajaa pitkin länteen ja mä lähden sitten autolle ja äijät menevät omia polkujaan.

Lähdettiin länteen ja noin parisatkua mentyämme lähti teeri aukon keskeltä, mutta kukaan ei juuri noteerannut sitä.
Aukon jälkeen kokoonnuimme ja sovittiin, että itse käännyn tästä taas etelään autolle ja tavataan sitten joskus Könsällä...

Marko ja Suvilum lähtivät Möykyn kanssa omille poluille ja mä lähdin autolle päin.
En siinä sitten kerinnyt kävellä kuin parisataa metriä, kun edestä lähti taas Cool
Teeri ja taas maasta! Arvatkaa yritinkö? Viimeinen sallittu mets.päivä, eikä vielä linnun lintua!!!?
Eihän tuollaisiin nopeisiin tilanteisiin oltu varauduttu.

Käppäilin tuon jälkeen suoraan autolle ja periaatteessa luovutin pelin.
Saakeli, kun autolle pääsin, niin siihen paikkaan saapui koko hirviporukka.
Olipa aika tuuri taas osua paikalle. Olivat ampuneet lehmän ja 10-piikkisen sonnin siihen lähelle ja kysyivät minua kaveriksi hinaamaan hirvet pis metsästä.
Suostuin, tottakai ja olipahan sekin ihan kiva urakka Razz

Jatkuu...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 17.11.2005 01:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tärppi kirjoitti:
ooppeliin


Shocked
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 17.11.2005 02:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

suvilum kirjoitti:
Pirunpelto on erilaisia kiviä aivan vieri vieressä ja pahimmillaan niin että joutuu hyppäämään kiveltä kivelle ja nilkkojen nitkautusvaara on erittäin suuri.




Very Happy
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tetri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2005
Viestejä: 7344

LähetäLähetetty: 17.11.2005 11:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eiks tuo oo lähinnä "rakkaa"?!
Taas kanakoiramiehenä hiukan hymyilyttää nuo "teeri lähti yllättäen..."-jutut, mutta eipä sen enempää niistä. Wink
Saattaa muuten käydä huonolla tuurilla vaaralliseksi se, kun ammuskelee tietämättä kavereiden tarkkaa sijaintia ("...varmasti ovat ihan lähellä...maasta teeri...lyijyä perään jne.). Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 17.11.2005 18:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tetrille: Ei meistä kukaan ole aivan eilisen teeren poikia. Me oltiin Markon kanssa jo n. 200m päässä ja laukaus ammuttin meistä poispäin. Ja kaiken lisäksi siinä oli tiheä metsä välissä.
Repelle: Mistä sä olet löytänyt noin hyvän esimerkin pirunpellosta? Luultavasti jostain pohjoisesta kun on tunturi taustalla. Tuolla Konginkankaalla ne on siinä mielessä pahempia,kun niissä kasvaa sammalta päällä. Märkä keli niin saa niin ilosen lähdön että oksat pois.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 17.11.2005 19:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tetri kirjoitti:
Eiks tuo oo lähinnä "rakkaa"?!


Ei tuolla ole mitään tekemistä "rakan" kanssa. Rakka "syntyy" lämpötilavaihteluiden rikkoessa kalliota mutta tämä oli kyllä vanhempaa perua, eli jääkausi oli nuo kivet tuonne sirotellut.





Kyllä tuollakin oli riittävän *ittumainen kulkea. Laughing



Paikka on käsivarressa. Tuosta kun paineli virran yli tuonne tunturiin, niin siellä häämötti Halti.
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 17.11.2005 22:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sääli ettei toi Marko oo kerkiny,jaksanu,viittiny tulla mukaan näille saiteille,se olis voinu kommentoida,että mikä oli päivän yleisin lause;(Mitä v---a toi yläkerran ukko on ajatellut kun on nääkin kivikot tehnyt.)
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tärppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Mar 2004
Viestejä: 1699
Paikkakunta: Pallas

LähetäLähetetty: 17.11.2005 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:
Tärppi kirjoitti:
ooppeliin


Shocked


Se oli muuten ooppelin viimeinen metsästysreissu.
Lepää rauhassa, rakas ooppeli Razz
Nyt mulla on VOLVO Very Happy Maailman nopein traksteri!
Ja mä oon kolmekymppinen, edessä on raju putki rilluvuosien Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
tetri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2005
Viestejä: 7344

LähetäLähetetty: 17.11.2005 22:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No tässä nyt ainakin olis sitä "rakkaa"! Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 3 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com