Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
MieVaa Vieras
|
Lähetetty: 22.11.2004 19:40 Viestin aihe: Nuoret hirvestäjät ja peurastajat ;) |
|
|
Nii elikkäs onkos täällä paljo nuorii mettälläkävijöitä? Olis kiva vaihtaa kuulumisia ja kokemuksia täällä forumissa.
Ite tulin juuri peuraa kyttäämästä. Vähän kylmä oli siellä istua, mutta aika kulu nopeesti vaikka en mitään nähnyt.
Mutta kerokaa kokemuksianne ym... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjolanmies Vieras
|
Lähetetty: 22.11.2004 21:41 Viestin aihe: |
|
|
Onhan täällä. 3 vuos hirvimetällä menossa. Saalistakin tullut ihan sopivasti, 4 hirvee. Peuraa en ole vielä päässyt kaatamaan, vaikka tavoitteena on ollut. On niin vähänä meidän alueilla, vaikka lupia on pari. Taitaa pitää sudet ja ilvekset huolen niistäkin. Monella ruokinta paikalla ovat käyneet vaan kerran, eikä oo tullut uudestaan. En tiedä mistä johtuu? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tuomas.N Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.11.2004 23:24 Viestin aihe: |
|
|
Toista syksyä olin hirveejahdissa enkä sellaista oo kaatanut mutta yhden peuran olen kaatanut. Tänä vuonna tuskin kaadan sitäkään, mutta ensi vuonna sitten enemmän. Kyttäysiltoja on lukuisia. Asustelen satakunnassa ja ikää kohta 18v. _________________ Kyllä se seisoo |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sauernisti Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 404 Paikkakunta: Lounais-Suomi
|
Lähetetty: 22.11.2004 23:30 Viestin aihe: |
|
|
2. vuosi hirveä ja 3. peuraa. 2 hirveä ja 3 peuraa plakkarissa, peurajahdit on toistaseksi jäänyt vielä tälle syksylle, mutta kytikselle ois taas tarkoitus mennä. _________________ Piú avanti da sempre |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hecu
Liittynyt: 19 Elo 2004 Viestejä: 5 Paikkakunta: Vilppula/Tampere
|
Lähetetty: 23.11.2004 01:41 Viestin aihe: |
|
|
Ensimmäinen vuosi hirvimetällä, eikä paljon parempaa harrastusta voisi kuvitellakaan. Alko paremmin kun vois kuvitella, toinen päivä metällä ja vasa juoksee suoraan syliin. Siihen se saalis on jäänytkin mutta monta muuta nähnyt. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.11.2004 13:01 Viestin aihe: |
|
|
Tm
Viimeinen muokkaaja, ar pvm 08.10.2005 14:26, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 23.11.2004 13:14 Viestin aihe: |
|
|
Miten ajokortti vaikuttaa iltapassissa istuskeluun? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rogi Vieras
|
Lähetetty: 23.11.2004 13:14 Viestin aihe: |
|
|
Igor kirjoitti: | Toista vuotta hirvijahdissa, jotka loppu pari viikkoo sitte. Mukavimmat muistot tältä vuodelta on 5 piikkisen hirven kaataminen, joka pelasti myös viime vuoden "traumat" kun sillo en päässy ampuu
Mutta tänä vuonna onnisti
Ens vuonna uudet kujeet kun saan autokortin niin pääsee iltapassiinki istuskelemaan |
Ethän vaan ampunut millään marginaalikaliberilla.
Meinaan vaan ettet syyllistyisi eläinrääkkäykseen on hengenlähdön saalista oltava mahdollisimman nopea. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.11.2004 15:44 Viestin aihe: |
|
|
An
Viimeinen muokkaaja, ar pvm 08.10.2005 14:27, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sjc ***
|
Lähetetty: 23.11.2004 18:30 Viestin aihe: |
|
|
niin ja että autokorttiko = auto
Niinno, täälläkin innokas hirvestäjä. Mettästyskortin sain keväällä -01, sitä ennen ilman asetta mukana parina syksynä. Ratakauden jälkeen -01 aseen kanssa iskän kainalossa
Siitä sitten eteenpäin, eikä loppua näy. Kiekkoharrastus on sotkenut sen verran että menee yleensä viikonlopusta vähintään toinen päivä peleihin.
Mutta pääsimpä kuitenkin ampumaan vasan syksyllä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Di@bolic Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 23.11.2004 18:53 Viestin aihe: |
|
|
Tänä vuona oon ekaa kertaa hirvimetällä, mutta en oo viel onnistunut hirveä kaataan, mutta senkin edestä oon saanut 4 metsäkaurista tänä vuona... Olis täs tarkoitus mennä viikonloppuna viel koittamaan sitä hirveä viimeisen kerran tänä vuonna..!!! Ties vaikka onni potkaisis minua ja tulis oikeen kunnon sonni... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mehtämies88 Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Huh 2004 Viestejä: 129 Paikkakunta: Lounais- Suomi
|
Lähetetty: 23.11.2004 19:49 Viestin aihe: |
|
|
Hirvijahtiin en ole vielä päässyt, mutta peurajahdissa oon ollu 3vuotta, jona aikana 5peurankaatoa ja 1 kauris. 2 peuroista olen kaatanut oman koiran ajosta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
eljohnny Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.11.2004 21:37 Viestin aihe: |
|
|
Minulla oli ensimmäinen hirvenmehtuu joskus 10-vuotiaana ajomiehenä ja sen jälkeen ollut taukoa ja nyt tänä syksynä ensimmäistä kertaa ampujana, vaikka en mitään vielä ampunutkaan.
Vuosimallia 1987 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hharri Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 23.11.2004 22:09 Viestin aihe: |
|
|
Neljä vuotta tullu hirvimetällä oltua ja saldookin on tullu ihan mukavasti.
Eka vuos meni vaan hirvien katelussa kun ei ollu hyvää hollia ampua(omasta mielestä) vaikka hirvet meni vierestä
Noh toinen kausi alko paremmin vassu ja 5piikkinen sonni nurin.
Saldo tähän menessä 3 vasaa, 3 sonnia ja yks peura. tämä vuosi alko mukavasti kun pääsin kellistään 8 piikkisen sonnin
Vuosimallia -85 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veikka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2004 08:25 Viestin aihe: |
|
|
neljä vuotta hirvijahdissa aseen kanssa mukana, ja saldo on 2 sonnia ja 3 vasaa, joista ensimmäinen 13 vuotiaana. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|