OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Koiran totuttaminen aseeseen
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
severi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 53

LähetäLähetetty: 17.12.2005 17:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kannattaa totuttaa mahdollisimman nuorena,heti kohta luovutusiän jälkeen,ettei ehdi säikähtää jotain muuta pamausta. Itse olen kokenut parhaaksi tavaksi,että otan jonkun kaverin mukaan,ajan mettätielle ja itse pidän koiraa hihnassa.Kaveri lähtee haulikon kanssa n.200 metristä ampuen ilmaan muutaman kymmenen metrin välein,lopulta n.30-40 metrin päässä.Sitten voi antaa haistaa asetta jos haluaa,ei tämän jälkeen ole pelkoa paukkuaraksi tulosta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4181

LähetäLähetetty: 17.12.2005 17:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei siinä mitään ihmeellistä ole, mukulat pitää älämölöä jotenka koirat on tottunu ääniin.
Nyt ton lapukan pennun kanssa kävin alle 10 vkon ikäsenä radalla ja paukun jälkeen meinas aina lähtee hakemaan, paukkua ei pelännyt yhtään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Citynalle
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 08 Syy 2005
Viestejä: 91
Paikkakunta: Loppi

LähetäLähetetty: 10.01.2006 16:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite aloitin totutuksen seuraavana päivänä kun pentu kaheksan viikkosena tuli taloon. Ensin pamautin pari penninkäistä piekkarilla kauempana pennun leikkiessä. Se vaan katsoi ja jatkoi touhujaan, sitten ammuin lähempänä ja lopulta aivan vieressä. Seuraavana päivänä vaihdoin äänekkäämpiin paukkuihin ja sama homma. Tein tätä kunnes pääsin haulikkoon ja kovempiin latauksiin. Hyvin sujui. Cool

Samalla systeemillä olen saanut paukkuaran kotikoirankin tottumaan paukkuihin, tosin lisäsin siihen tyhjillä hylsyillä leikkimisen.

Kyllä tuo ampumaratakin harjoituksesta käy, mutta mielestäni pitäisi aloittaa tutussa ympärustössä ja vasta sitten mennä radalle. Rolling Eyes
_________________
En minä mutta poijaat...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com