OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Peurankyttäykksen ABC?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 53, 54, 55  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8401
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 17.11.2011 11:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kinastella, oliko helmikuine vasa vai?? Laughing

No ei, hienoa, saatiin tääkin keskustelu vireämään. Ja tulostakin on tullut. Ite en kyllä usko, että tuo peuran muisti on kovin hyvä. Kun esim jos menee kytikselle ja pelottaa mennessään peuran syömästä, tulee sama peura usein takaisin alle tunnissa. Vaikka lähtisikin pakokauhun vallassa... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ea
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2011
Viestejä: 209

LähetäLähetetty: 17.11.2011 15:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täytyisi saada peurat aiemmin ruokapaikalle...
Riistakameran mukaan käyvät yöllä 00-02 välillä. Tuohon tarvitaan jo
"vähän" parempi hämäräkiikari pyssyn päälle Confused
Olisi mukavasti porukassa 5 kpl peuroja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 17.11.2011 15:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ea kirjoitti:
Täytyisi saada peurat aiemmin ruokapaikalle..


Silloin tarvitsee paremman käymisastian. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ea
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2011
Viestejä: 209

LähetäLähetetty: 17.11.2011 15:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En kai minä sitä peuroille anna... siis käymisastiaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8401
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 18.11.2011 08:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lunta tässä ennemmin tarvitsis, niin vois kytätä silloin 00-02 Rolling Eyes Saas nähdä, jos vaikka huomenna taas ehtis jahtiin. Tosin vaatii älyttömän hyvää tuuria ku ei oo pariin viikkoon ehtiny jahtimailla käydä, niin on varmaan peurojen ruokapaikat muuttunu taas... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Apple
***


Liittynyt: 25 Tou 2005
Viestejä: 1236
Paikkakunta: Lapland, home of the lap dance.

LähetäLähetetty: 21.11.2011 10:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin taas eilen pillittämässä. Sama paikka kuin viimeksi. Taas kymmenen minuuttia hiljaa ja sitten 3-4 sarja tölkillä. Tällä kertaa yksi sarja riitti, jäisestä maasta johtuen kuulin kun pukki lähti rynnistämään kohden ja sitten jo näkyikin. Juoksi/ravasi paikalle. Pysähtyi kuuden metrin päähän jolloin superhamppari lävähti lavan taakse.

3-4 vuotias, epäsymmetriset sarvet 5 piikkiä. Purkkina sama Lil' Can. Tää on lystiä touhua...


_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8401
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 21.11.2011 11:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onnittelut!! Komiaa kun joku onnistuu...

Ite olin kans eilen pillittämässä. Nähtiin la hirvijahdin yhteydessä kunnon pukki muuan paikassa, ja lähistöllä myös toinen, pienempi pukki ja muitakin peuroja. Eilen sit illal menin ko paikan läheisyyteen pillittämään. Pillinä käytin original can -purkkia ja sit ihan perus grunttia. Passiin menin noin 15.25 ja houkuttelun aloitin 15.50 suunnilleen. Pimeään asti jatkoin mutta ei mitään kuulunu.

Ite epäilen että, koska ko. peurojen oletettu makuupaikka on melko lähellä passia niin ne kuulivat menoni. Olis pitäny mennä aiemmin ja pitää pidempi hiljaisuus Rolling Eyes Oli niin kuulas keli ku ei tuullu yhtään ja pelto rouskui kovasti jalan alla, että passiin oli mahdoton mennä hiljaa. Pitää koittaa uusiksi heti kun vaan taas aikaa löytyy...

Millasia sarjoja Apple käytit?? Ja vedätkö koko äänen täyspitkänä vai lyhyempiä nopealla käännöllä? Ite oon tehny pari kolme kääntöä, noin 5 - 10 s kääntöjen välissä, ja sit noin 15 min väliä. Ja tosiaan olen hiukan lyhentänyt noita määkäisyjä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Apple
***


Liittynyt: 25 Tou 2005
Viestejä: 1236
Paikkakunta: Lapland, home of the lap dance.

LähetäLähetetty: 21.11.2011 14:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:

Millasia sarjoja Apple käytit?? Ja vedätkö koko äänen täyspitkänä vai lyhyempiä nopealla käännöllä? Ite oon tehny pari kolme kääntöä, noin 5 - 10 s kääntöjen välissä, ja sit noin 15 min väliä. Ja tosiaan olen hiukan lyhentänyt noita määkäisyjä...


Tuon Lil' Canin määkäys on lyhyt, siitä nimitys Lil'Can. Se on nimenomaan suunniteltu alkukauteen. Purkin käännän nopeasti ja muutama sekuntti väliä seuraavaan. Näitä sitten muutama ja sitten 5min. tauko.

Kokemusta tästä tölkittämisestä on pirun vähän mutta melkein sanon että sillä miten soitat ei ole väliä vaan sillä missä olet ja missä peurat on. Eilen passiin mennessä oli tosiaan kuura maassa ja äänet kohdallaan. Tuuli oli todella mieto mutta ei ilma mitenkään seissyt. Hiivin passiin ja en kolistellut turhia. Passini valitsin kallion päältä missä pystyy hiukan pyörimään äänettömästi.

Kerran olen ollut pillittämässä tässä näiden kahden kaadon välissä ja silloin yksinäinen naaras hiipi taakseni kolmen metrin päähän. Olin ylempänä niin ei haistanut.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8401
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 21.11.2011 15:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heh, äijä vetää peuroja puoleensa aika hyvällä prosentilla... Laughing

Tosiaan uskon, että jahdin "järjestelyllä" eli omalla ja peurojen sijainnilla, tuulen suunnalla, liikkumisen äänillä ja muilla on enempi merkitystä ku itse houkutusäänen sävyllä. Kunhan ei pillitä liian usein, yhtä soittoa... Rolling Eyes Sä et ilmeisesti käytä gruntteja ollenkaan? Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Apple
***


Liittynyt: 25 Tou 2005
Viestejä: 1236
Paikkakunta: Lapland, home of the lap dance.

LähetäLähetetty: 21.11.2011 15:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
Heh, äijä vetää peuroja puoleensa aika hyvällä prosentilla... Laughing

Sä et ilmeisesti käytä gruntteja ollenkaan? Smile
Ei ole ollu tarvetta Razz .
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
WhitetailGrunt
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Mar 2011
Viestejä: 9

LähetäLähetetty: 21.11.2011 18:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
Onnittelut!! Komiaa kun joku onnistuu...

Ite olin kans eilen pillittämässä. Nähtiin la hirvijahdin yhteydessä kunnon pukki muuan paikassa, ja lähistöllä myös toinen, pienempi pukki ja muitakin peuroja. Eilen sit illal menin ko paikan läheisyyteen pillittämään. Pillinä käytin original can -purkkia ja sit ihan perus grunttia. Passiin menin noin 15.25 ja houkuttelun aloitin 15.50 suunnilleen. Pimeään asti jatkoin mutta ei mitään kuulunu.

Ite epäilen että, koska ko. peurojen oletettu makuupaikka on melko lähellä passia niin ne kuulivat menoni. Olis pitäny mennä aiemmin ja pitää pidempi hiljaisuus Rolling Eyes Oli niin kuulas keli ku ei tuullu yhtään ja pelto rouskui kovasti jalan alla, että passiin oli mahdoton mennä hiljaa. Pitää koittaa uusiksi heti kun vaan taas aikaa löytyy...

Millasia sarjoja Apple käytit?? Ja vedätkö koko äänen täyspitkänä vai lyhyempiä nopealla käännöllä? Ite oon tehny pari kolme kääntöä, noin 5 - 10 s kääntöjen välissä, ja sit noin 15 min väliä. Ja tosiaan olen hiukan lyhentänyt noita määkäisyjä...


Olen todennut myös samaa eli passiin mennessä jos karkoittaa peurat makuulta ovat tämän jälkeen luonnollisesti extra varovaisempia jos tulevat ollenkaan. Vähän sama kuin joku olisi kolistellut sun olohuoneessa ja päätät sitten lähteä kattomaan mikähä piru. Sama se on peuroilla.

Taktiikka joka on hyvä kun maa rapisee ja rouskuu alla onkin parempi kääntää eduksi kuin edes yrittää peiteillä sitä liiaksi ja hiipiä. Hiipiminen kuulostaa peuran korviin saalistajalta. Kannattaa muuttaa passiin meno sellaiseksi kuin jos olisit itsekkin peura. Kävele askelmat kuin 4-jalkainen, pysähtele ajoittain ja katkaise sillointällöin joku oksa. Hirville ja peuroille tämä oksien katkonta on myös eräs tapa viestiä asioita. Myös passista poistuminen tulisi tapahtua tällätavalla tai ainakin huomaamatta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wosse
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Mar 2010
Viestejä: 51

LähetäLähetetty: 21.11.2011 20:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

WhitetailGrunt kirjoitti:
JokuUkko kirjoitti:
Onnittelut!! Komiaa kun joku onnistuu...

Ite olin kans eilen pillittämässä. Nähtiin la hirvijahdin yhteydessä kunnon pukki muuan paikassa, ja lähistöllä myös toinen, pienempi pukki ja muitakin peuroja. Eilen sit illal menin ko paikan läheisyyteen pillittämään. Pillinä käytin original can -purkkia ja sit ihan perus grunttia. Passiin menin noin 15.25 ja houkuttelun aloitin 15.50 suunnilleen. Pimeään asti jatkoin mutta ei mitään kuulunu.

Ite epäilen että, koska ko. peurojen oletettu makuupaikka on melko lähellä passia niin ne kuulivat menoni. Olis pitäny mennä aiemmin ja pitää pidempi hiljaisuus Rolling Eyes Oli niin kuulas keli ku ei tuullu yhtään ja pelto rouskui kovasti jalan alla, että passiin oli mahdoton mennä hiljaa. Pitää koittaa uusiksi heti kun vaan taas aikaa löytyy...

Millasia sarjoja Apple käytit?? Ja vedätkö koko äänen täyspitkänä vai lyhyempiä nopealla käännöllä? Ite oon tehny pari kolme kääntöä, noin 5 - 10 s kääntöjen välissä, ja sit noin 15 min väliä. Ja tosiaan olen hiukan lyhentänyt noita määkäisyjä...


Olen todennut myös samaa eli passiin mennessä jos karkoittaa peurat makuulta ovat tämän jälkeen luonnollisesti extra varovaisempia jos tulevat ollenkaan. Vähän sama kuin joku olisi kolistellut sun olohuoneessa ja päätät sitten lähteä kattomaan mikähä piru. Sama se on peuroilla.

Taktiikka joka on hyvä kun maa rapisee ja rouskuu alla onkin parempi kääntää eduksi kuin edes yrittää peiteillä sitä liiaksi ja hiipiä. Hiipiminen kuulostaa peuran korviin saalistajalta. Kannattaa muuttaa passiin meno sellaiseksi kuin jos olisit itsekkin peura. Kävele askelmat kuin 4-jalkainen, pysähtele ajoittain ja katkaise sillointällöin joku oksa. Hirville ja peuroille tämä oksien katkonta on myös eräs tapa viestiä asioita. Myös passista poistuminen tulisi tapahtua tällätavalla tai ainakin huomaamatta...


Tai sitten tekee saman kuin lumi aikana, että ottaa saattomiehen mukaan, joka lähtee pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8401
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 22.11.2011 08:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo saattaja toimii kyllä monesti. Meillä on yksi kytispaikka vanhan autiotuvan pihalla. Muutamia kertoja olen menny kytikselle niin et isäntä on ollu tekemässä halkoja tai risusavottaa pihapiirissä. Minä olen jääny kytikselle kun isäntä on pimeän tullessa lähteny kotiinsa. Yleensä näillä kerroille ei oo tarvinnu pitkään odottaa että peura tulee syömään... Smile Sen isännän työn ääni ikään kuin peittää meikäläisen tulon ja peura laskee että joku tuli, piti aikansa mekkalaa ja lähti sitten pois, nyt on vapaata...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jussio
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 696

LähetäLähetetty: 25.11.2011 16:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
Tuo saattaja toimii kyllä monesti. Meillä on yksi kytispaikka vanhan autiotuvan pihalla. Muutamia kertoja olen menny kytikselle niin et isäntä on ollu tekemässä halkoja tai risusavottaa pihapiirissä. Minä olen jääny kytikselle kun isäntä on pimeän tullessa lähteny kotiinsa. Yleensä näillä kerroille ei oo tarvinnu pitkään odottaa että peura tulee syömään... Smile Sen isännän työn ääni ikään kuin peittää meikäläisen tulon ja peura laskee että joku tuli, piti aikansa mekkalaa ja lähti sitten pois, nyt on vapaata...


Erään ruokinnan lähellä on puitu metsää. 15 min traktorin poistumisen jälkeen alkavat peurat kulkea. Eli tähän passiin pitää mennä silloin kun koneet vielä jylläävät?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8401
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 25.11.2011 16:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Todellakin. Niin minä ainakin yrittäisin... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 53, 54, 55  Seuraava
Sivu 30 Yht. 55

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com