OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

DRILLINKIÄ HANKKIMASSA
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 16, 17, 18  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
vituxmän
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Kes 2004
Viestejä: 286

LähetäLähetetty: 01.06.2005 12:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.frankonia.de/scripts/waffen/gebrauchtwaffen/gebrauchtwaffen_details.php?ID=7657

Warum ist tämä ase niin halpa ?
Joca halba osda se basca saa, liekö kalevalainen totuus voimassa tähänkin asiaan ..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Radek
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 387

LähetäLähetetty: 01.06.2005 14:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ach so, siina on ristikko nro. 1, eli paksut tolpat. Sellaista ei kukaan halua?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pyymies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tou 2005
Viestejä: 187

LähetäLähetetty: 01.06.2005 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitti Elanille vinkistä!

Tosiaankin, äkkipäätä tuntuu tuo ase halvalta. Voi olla tuo merkki jo sellainen "luoltaantyöntävä"....muuten siistin näköinen....
_________________
Parempi pyy pivossa, kun kymmenen oksalla!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 01.06.2005 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Radek kirjoitti:
Ach so, siina on ristikko nro. 1, eli paksut tolpat. Sellaista ei kukaan halua?


Saksassa on normaalia tolpparistikon käyttö, mielestäni metsästyksessä paras mahdollinen, enpä tiedä, tämä kyseinen ase vaikuttaa ihan käypäiseltä peliltä jollekin, itse en pahemmin välitä drillingeistä jotka ovat varustettu tuolla "Greener-mallisella" varmistajalla... Mutta jos ase on toimiva, ja hyväkäyntinen, niin ei muutakun hieromaan kauppoja, voi niitä löytöjä joskus sattua kohdalle... Tosin tuo "zustand" = aseen kunto, "Gebraucht" kielii että aseessa on joitakin käytönjälkiä...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
vituxmän
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Kes 2004
Viestejä: 286

LähetäLähetetty: 02.06.2005 12:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsästyskäyttöönhän se ase minullakin tulisi, joten eipä ne käytön jäljet haittaisi. Se on tietysti eri asia jos alkaa olla tukki halki tai luotipiipussa syöpymiä Crying or Very sad
Eipähän tarviisi koko ajan varoa ettei uuteen aseeseen tule sitä ensmäistä naarmua.
Tuo varmistin on siis siinä tukin kaulalla ? Voipi ainaki alkuun olla "hankala"..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Radek
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 387

LähetäLähetetty: 02.06.2005 13:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se Greener varmistin on siina kaulan vasemmalla puolella. Toiset sanoo, etta on hidaskayttoinen. Toiset taas ei koe mitaan ongelmaa.

Niin, en mina nyt ihan tosissaan tuossa ristikkoasiassa ollut. Ristikko kuitenkin kivempi linnustuksessa. Eli jos voi valita niin nro. 4 voisi olla gut, on tolppaa ja hiusristkkoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1841
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 02.06.2005 15:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässäpä myös yksi drillinki, tosin tuo linkki ei välttämättä toimi kovin kauan, koska kyseessä on huutokauppa:
http://www.egun.de/market/item.php?id=457145
"Sofort Kauf" on hinta, jolla tuon aseen saa.
Asetta mainostetaan sellaisilla adjektiiveilla, jotka kuulostavat kyllä käytetyn aseen kohdalla paremmilta kuin pelkkä "Gebraucht". Kuten "sehr gepflegten" ja "neuwertigen Zustand". Eikä ollenkaan hullummalta kuulosta tuo piippujen kunto, "spiegelblank". Kiikarin ristikon tyyppiä tosin ei ole mainittu.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
highland
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Kes 2004
Viestejä: 44

LähetäLähetetty: 02.06.2005 15:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä sylettää kun kattelee noita eGunin hintoja. Mieli tekis drillinkiä, mutta ei taitai tuo aseen hakeminen olla ihan yksinkertainen operaatio. Vaatisi hieman viitseliäisyyttä myyjältäkin ja olen ymmärtäny että nuo sakemannit ei ole niitä innokkaimpia kommunikoimaan lontooksi. Onko muilla kokemuksia saksanmaan pyssyköistä kuin Foxilla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vituxmän
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Kes 2004
Viestejä: 286

LähetäLähetetty: 05.06.2005 02:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuota tuota vaikka ei ole kokemusta saksan markkinoista niin se kyllä on varmasti mahdollista että englannilla voi tehä tiukkaa jossain paikassa.
Itse olen myynyt koiria saksanmaalle ja jopa minua nuoremmat ihmiset kommunikoivat täysin saksalla. Kiva ylläri pari tuntia nukkuneelle yövuorolaiselle kun emäntä repii horroksesta ylös ".. ne haluvaa puhua sinun kanssa siitä koirasta .. Laughing "

Mites olis rakas naapurimaa ruotsi. Yhdistetty lepyttelyreissu paremalle puoliskolle ja samalla itselle ase Cool

Mulla on kanssa pahanlaatuinen kuume, nyt pitää vaan saada järki mukaan touhuun ettei sitten kadu loppuikäänsä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Havulintu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 196
Paikkakunta: Kukertajaissuo

LähetäLähetetty: 01.07.2005 01:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei niitä hyviä pyssyjä kovin usein nettihuutokaupasta löydä. Jos sellainen oli, niin se myös meni... Olen tuota lajia harrastanut jo useammat vuodet.

Drillingin, tai ihan minkä vaan yhdistelmäaseen tai tavallisen aseen kanssa, hinta muodostuu itse pyssystä (mikä merkki/malli, mikä kalibeeri ja tekniikka), myös puut ja kaiverrukset saattavat tehdä erittäin paljon (mikä monta kertaa jää huomiotta nettikaupassa). Esim. huonoilla puilla, ilman kaiverruksia krieghoff trumpf hinta saattaa olla jopa 3000 -5000 euroa halvempi... Mutta tavoittaapa silläkin linnun, peuran, hirven, tai vaikkapa karhun, kaikki on suhteellista.

Oma mielipiteeni kuitenkin on, että jos lähdetään hankkimaan drillinkiä, on oltava hankinnassa muitakin motiiveja kuin pelkästään kolme piippua. Jotain näistä: 1) perintöpyssy (parempi sijoituskohde kuin auto tai moni muukin vastaava), 2) extreme metästys (saa ampua ihan mitä vaan vastaan tulee), 3) On liikaa rahaa ja kaverilla on jo rihlakko (ei enempää selityksiä), tai sitten 4) Kyseessä on monipuolinen metsästäjä, joka tarvitsee hyvän työkalun. Tällöin rahat on revittävä selkänahasta ja silloin ei enää mietitä haluanko drillingin vai kenties vierlingin, vaikka "Hondamiehen" mielestä pumpparikin ois kiva. Ase tarpeen mukaan, eikä mutinoita. Perintöarvot rahkeitten mukaan.
_________________
"Korpikankailla möyrii karhu, iso musta elävä, kyrmyniska..."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Havulintu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 196
Paikkakunta: Kukertajaissuo

LähetäLähetetty: 01.07.2005 01:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kesäloma alkoi ja jallupullon jäkeen rupean olemaan turhan monisanainen.

Perusviesti siis oli: lopettakaa nettipyssyjen perässä kuolailu. Käykää Saksassa, Ruotsissa, paikallisissa aseliikkeissä ja huomaatte että oma maa mansikka muu maa mustikka. Tosin onhan niitä lottovoittajiakin!
_________________
"Korpikankailla möyrii karhu, iso musta elävä, kyrmyniska..."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 01.07.2005 11:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^ ja ^^ todella hyvin kirjoitettu, ja onneksi olkoon loman puolesta...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1841
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 03.07.2005 10:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimenomaan nettipyssyjen perään kannattaa kuolata.
Itse harrastan kanalinnustusta ja mielestäni drillinki on siihen paras mahdollinen ase.
Kuitenkin olin koko ikäni luullut drillinkien hintatason olevan niin korkea, että sen hankinta on vain saavuttamaton haave. Juuri tuo nettiaseiden hintatason tutkiskelu antoi itselleni valaistusta asiaan ja teki haaveesta mahdollisen.
Omat motiivit kotisivujeni tekoon ja täällä kirjoitteluun on valistaa muitakin kaltaisiani siitä, ettei drillingin hankinta hinnan puolesta olekaan täysin mahdotonta. Ja luulen, että kaltaisiani on Suomessa paljon muitakin. Jos vaikka ostaa tuon FC:n rihlan hyvällä kiikarilla ja jaloilla, niin ei ollakaan enää hyvin kaukana käytetyn drillingin hinnasta….
Vaikka hintataso olisikin mansikkamaalla sama kuin mustikkamailla, niin ulkomailla on tarjontaa ja valinnan varaa käytettyjen osalta huomattavasti enemmän. Ja kyllä tuo ulkomaiden hintatason tutkailu antaa myös vertailupohjaa ja tinkimisen aihetta paikallisessa aseliikkeessä, jos sieltä sattuu käytetyn löytämään.
Noissa nettihuutokaupoissa ja ulkomaisten aseliikkeiden sivuilla on aivan varmasti kelpo aseita jahtikavereiksi, tai sitten tosiaan olen se lottovoittaja. Ja esim. Saksan markkinoilla ne ovat yleensä aina varustettu valmiiksi hyvällä kiikarilla ja hyvillä jaloilla.
Luonnollisesti täysin eri asia on siinä tapauksessa, ettei ostajan tarvitse miettiä aseen hintaa. Silloin vain tilataan lähimmästä liikkeestä mieleinen ase mieleisillä kaiverruksilla…..

Kesäloma ja jallupullo odottavat vielä… Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Radek
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 387

LähetäLähetetty: 03.07.2005 12:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa Fox sanoikin jo pääasian. Sama minullakin, kyllä nettipyssyjen perään kannattaa kuolata. Samoin kun ulkomailla palloilee niin kannattaa aseliikkeitä kierrellä. Aikoinaan luulin kun suomalaisia aseliikkeiden hintoja seurailin, että drillinki on saavuttamaton unelma. Nyt kun on netistä hintoja nähnyt/ulkomailla liikkunut niin kyllä drillinki vielä kaapissa joskus seisoo. Ulkomailla hintataso on sen verran edullinen Suomeen verrattuna, että ei tiedä vaikka joskus omistaisin useammankin drillingin tai muun arvopyssyn. Parhammillaan olen nähnyt täällä Tsekissa Sauerin drillingin hintaan hieman yli tuhat euroa, ei paha! Asessa oli Zeissin kiikari ja kaliiberit olivat 8X57JRS ja 16/16. Miinuksena tietysti tuo haulikaliiberi mutta mielestäni 16 on ihan kelvollinen haulikaliiberi, etenkin kanalinnustuksessa. Ase oli paha kyllä jo myyty, odotti vain aseliikkeen hyllyssä hakijaansa.



Kyllä, minulla on jo hankkimislupa ja maahantuontilupa valmiina Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Havulintu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 196
Paikkakunta: Kukertajaissuo

LähetäLähetetty: 04.07.2005 01:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jotenkin jo odottelinkin viestiä foxiltatähän aiheeseen liittyen. Olen nimittäin käynyt sivuillasi ja voin sanoa, että ovat todella hyvät, eli ihan asiaa. Autat todella paljon ns. "nettikuolaajia". Olen välittänyt tietoa sivuistasi edelleen, sillä kuolaajiahan riittää. Jäin kuitenkin siihen käsitykseen, että hankit aseesi huolella, tutustuit kunnolla, jopa itse hypistelit (vai olikohan se joku valtuutettu kaveri). Näinhän pitäisi aina toimia, eli maltti on valttia ja asiantuntemusta PITÄÄ olla mukana. Netti kuitenkin villitsee ns. heräteostoksiin. Hinnat ovat halpoja ja ase-& kiikarimerkit mahtavia. Kaikki eivät valitettavasti toimi yhtä asiantuntevasti kuten sinä ja siksi halusin toppuutella.
_________________
"Korpikankailla möyrii karhu, iso musta elävä, kyrmyniska..."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 16, 17, 18  Seuraava
Sivu 6 Yht. 18

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com