OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

kuvia hienoista ja ei niin hienoista puukoistanne!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 68, 69, 70  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jouset, teräaseet ja työkalut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jälkikoira
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Lok 2011
Viestejä: 877
Paikkakunta: EU

LähetäLähetetty: 05.04.2020 11:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

fox66 kirjoitti:
Visakahvainenkin sai viimein nahkanutun...





fox66, mistä tuon tupen kuviointi tulee, jos kärsii kysyä?

(En ole ikinä nähnyt ihan vastaavan mallista)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jälkikoira
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Lok 2011
Viestejä: 877
Paikkakunta: EU

LähetäLähetetty: 05.04.2020 11:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

fox66 kirjoitti:
Terä on tässä Puronvarren pajan, tai nykyisin YP-taonnan tekemä. Vaikkakin tuon yläosan voisi itse hioa kirkkaaksi, niin en ole halunnut modata noita. Onhan tuolla markkinoilla vaikka ja millaisia teriä kaupan. Itse tykästynyt Puronvarren teriin, ja oikeastaan noihin teriin tuo hieman rujo yläosa kuuluukin. Ja näinhän se on että toiset tykkää tyttäristä toiset äideistä.

Nahka on Tampereen nahkaputiikista.


Näin on, eikä makuasioista kannata kiistellä. Itse olen omassa käytössä oleviin metsästys / kalastusveitsiin pyrkinyt hankkimaan peilipinnaksi kiillotettuja teriä, jos mahdollista. Lähinnä sen puhdistettavuuden vuoksi, vaikka en tiedä onko se oikesti mikään ongelma Smile

Hienoja veitsiä sulla, jos ei ole vielä tullut sitä sanottua Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34680

LähetäLähetetty: 05.04.2020 11:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jälkikoira kirjoitti:
fox66 kirjoitti:
Visakahvainenkin sai viimein nahkanutun...





fox66, mistä tuon tupen kuviointi tulee, jos kärsii kysyä?

(En ole ikinä nähnyt ihan vastaavan mallista)

Merivartioston tunnus, oli minullekkin sisämaan ukkona outo.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34680

LähetäLähetetty: 05.04.2020 11:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siis merivartiolaitoksen...
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26206

LähetäLähetetty: 05.04.2020 11:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kalastusveitsiin pyrkinyt hankkimaan peilipinnaksi kiillotettuja teriä, jos mahdollista. Lähinnä sen puhdistettavuuden vuoksi, vaikka en tiedä onko se oikesti mikään ongelma.

No menneellä kaudella oli ei kirkas lahjapuukko, erittäin mieluisa ja hyvä kaikin puolin muuten mutta se puhistus Evil or Very Mad .
ja auta armias jos jää vuorokaudeksi putsaamatta kunnola.....
en oikeastaan vielläkään tiedä miten olis paras, mutta olen pyrkiny siihen vetään vaikka ruokaöljyä ... metässä on ylikypsää lähes aina mukana, silläki saa voideltua Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jälkikoira
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Lok 2011
Viestejä: 877
Paikkakunta: EU

LähetäLähetetty: 05.04.2020 12:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
kalastusveitsiin pyrkinyt hankkimaan peilipinnaksi kiillotettuja teriä, jos mahdollista. Lähinnä sen puhdistettavuuden vuoksi, vaikka en tiedä onko se oikesti mikään ongelma.

No menneellä kaudella oli ei kirkas lahjapuukko, erittäin mieluisa ja hyvä kaikin puolin muuten mutta se puhistus Evil or Very Mad .
ja auta armias jos jää vuorokaudeksi putsaamatta kunnola.....
en oikeastaan vielläkään tiedä miten olis paras, mutta olen pyrkiny siihen vetään vaikka ruokaöljyä ... metässä on ylikypsää lähes aina mukana, silläki saa voideltua Laughing


Mettässä olen pyyhkinyt terät puhtaaksi viinalla ja öljynnyt ne lopuksi kotona, kun pieni määrä alkoholia on yleensä kuitenkin erällä mukana. Olen öljyämiseen käyttänyt jotain ruokaöljyä, tavallinen oliiviöljy ainakin on toiminut hyvin. Itse olen välttänyt muita öljyjä, lähinnä sen takia kun en halua mitään ase- tai moottoriöljyn makua lihaan, kalaan tai muuhun ruokaan Smile

Eniten makuja ja hajuja ottavat takopinnalle jätetyt mustat terät.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1837
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 05.04.2020 12:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rajavartiolaitos on perustettu vuonna 1919, eli viime vuonna juhlittiin laitoksen 100-vuotisjuhlia. Merivartiolaitos perustettiin 1930 torjumaan kieltolain ajan viinan salakuljetusta. Merivartiolaitos yhdistettiin osaksi Rajavartiolaitosta heti sotien jälkeen. Tunnuksessa on Merkuriuksen sauva miekoin ja ankkuritunnuksin. Tunnusta käytetään edelleen mm. merivartiokiltatoiminnassa. Tunnuksen suunnitteluun ja valintaan vaikuttanut lienee tulli, jonka tunnuksessa on kaksi Merkuriuksen sauvaa ristikkäin. Merkuriuksen sauvaa taas esiintyy esim. muutamissa vaakunoissa.

https://www.merivartiokilta.fi/index.php
https://fi.wikipedia.org/wiki/Caduceus
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Jälkikoira
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Lok 2011
Viestejä: 877
Paikkakunta: EU

LähetäLähetetty: 05.04.2020 12:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

fox66 kirjoitti:
Rajavartiolaitos on perustettu vuonna 1919, eli viime vuonna juhlittiin laitoksen 100-vuotisjuhlia. Merivartiolaitos perustettiin 1930 torjumaan kieltolain ajan viinan salakuljetusta. Merivartiolaitos yhdistettiin osaksi Rajavartiolaitosta heti sotien jälkeen. Tunnuksessa on Merkuriuksen sauva miekoin ja ankkuritunnuksin. Tunnusta käytetään edelleen mm. merivartiokiltatoiminnassa. Tunnuksen suunnitteluun ja valintaan vaikuttanut lienee tulli, jonka tunnuksessa on kaksi Merkuriuksen sauvaa ristikkäin. Merkuriuksen sauvaa taas esiintyy esim. muutamissa vaakunoissa.

https://www.merivartiokilta.fi/index.php
https://fi.wikipedia.org/wiki/Caduceus


Kiitos. Millä teet kuvion, valmistatko itse leimasimen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1837
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 05.04.2020 12:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kilta teetätti metallistanssin tamperelaisessa Kuva-Pirkassa. Nyt hankin itselleni 3d.tulostimen jolla voin itse tehdä stansseja. Toki sillä ei saa yhtä hyvää tulostetta kuin tuo metallinen on.


_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Jälkikoira
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Lok 2011
Viestejä: 877
Paikkakunta: EU

LähetäLähetetty: 05.04.2020 13:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvän näköistä jälkeä, kiitos kuvista. Ihan uteliaisuuttani vain tässä kyselen. Tuo 3-D -tulostus on mulle jäänyt käytännössä vähän vieraammaksi, vaikka teoriassa tiedänkin mitä sillä voi tehdä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1837
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 07.04.2020 18:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ankkurihommia...








_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Jälkikoira
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Lok 2011
Viestejä: 877
Paikkakunta: EU

LähetäLähetetty: 09.04.2020 08:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Merkkipäivä -puukko?

Tyylikäs kokonaisuus, kantolenkin kiinnitys taitaa olla sukua Tommille ja näkisikö puukon pään muotoilussa pieniä vaikutteita Tapio Wirkkalalta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jälkikoira
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Lok 2011
Viestejä: 877
Paikkakunta: EU

LähetäLähetetty: 09.04.2020 08:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alahelan sovitus tosi siisti, sitä pidän itse erittäin tärkeänä varsinkin metsästys- ja kalastusveitsissä. Kettulogo puukon päässä on hauska, pieni yksityiskohta Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1837
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 09.04.2020 09:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Merkkipäiväpuukko, kyllä. Helan sovitusta pidän itsekin erityisen tärkeänä ja yritän tehdä sen aina huolella. Kahva on hieman epäkesko kätisyyden mukaan.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1837
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 19.04.2020 13:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sehän on kohta korvasieniaika!






_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jouset, teräaseet ja työkalut Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 68, 69, 70  Seuraava
Sivu 52 Yht. 70

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com