OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

tyhma kymysys

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
suite



Liittynyt: 27 Jou 2005
Viestejä: 2
Paikkakunta: laukaa

LähetäLähetetty: 07.03.2006 19:13    Viestin aihe: tyhma kymysys Vastaa lainaamalla viestiä

ammutaanko jousella nuoli aina jousen vasemmalta puolelta, tuntuis et oikeelta puolelta ois helpompi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
A.H
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Hei 2004
Viestejä: 46

LähetäLähetetty: 07.03.2006 21:53    Viestin aihe: Re: tyhma kymysys Vastaa lainaamalla viestiä

suite kirjoitti:
ammutaanko jousella nuoli aina jousen vasemmalta puolelta,


Jos olet oikeakätinen, niin pääsääntöisesti kyllä, koska silloin pidät jousta vasemmassa kädessä ja pääset esteettä tähtäämään hallitsevalla silmällä (eli useimmiten oikeakätisellä oikea silmä) nuolen suuntaisesti kohteeseen. Taikka katsot mahdollisten tähtäinten läpi.
Tähtäinjousten kahvat ovat muotoiltu oikea tai vasen kätisille ja rakenne (ikkunaleikkaus käden yläpuolella) on sellainen että niillä ei voi oikein ampua "väärältä" puolelta.
Joku natiiviporukka eli intiaanit tjsp. muistan lukeneeni että oikeakätiset ampuivat myös kahvan oikealta puolelta, mutta kyseessä oli tähtäimetön primitiivikeppi ilman nuolihyllyjä.
Simo tänne kertomaan primitiiveistä enemmän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
et
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Kes 2005
Viestejä: 45

LähetäLähetetty: 07.03.2006 23:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noinhan se taitaa mennä.
Sattuikin sopivasti kun juuri eilen illalla lueskelin jo ties monetta kertaa Fred Bear:in kirjoittamaa The archers bible-kirjaa, jossa on paljon asiaa noista perusjutuista. Fred itse ei muuten käyttänyt tähtäimiä lainkaan ja ampui kahvan oikealta puolelta.

Itse olen tuota tähtäystä jo vuosia miettinyt, kun oikeastaan minun pitäisi ampua vasenkätisten vaistojousella koska vasen silmäni on hallitseva. Mutta hyvin tuota on osunut näinkin. Pelaan myös rightin puolelta lätkää vaikka olen oikeakätinen. Lienen siis jonkinlainen hybridi Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com